Frank Bomans (Pol Goossen)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Het probleem met Frank is - zoals steeds - dat nadenken aan hem niet besteed is.
Nu is hij opeens heel betrokken, terwijl hij al de tijd dat Ilias aan het ontsporen was zich niet bezighield met zijn 'poulain'. Hij is nochtans iemand die kon doordringen tot Ilias en hem op andere gedachten brengen.
Dat Ilias onschuldig heeft vast gezeten is en blijft natuurlijk heel erg - maar het motorongeluk is niet Mariannes schuld, wat Frank daar ook van denkt. Net als Vicky is hij de pedalen kwijt, terwijl ze allebei rustig hebben afgewacht tot het fout liep.
(mijn niet echt objectieve mening, dat geef ik meteen toe) :oops:
Om nu in deze bewoordingen tegen eender wie over eender wie te spreken, is weer typisch Frank. Dan moet hij er niet bij stilstaan dat Ilias door de 'volwassenen' niet of nauwelijks terug gefloten werd. En ook al was (en is) Ilias behoorlijk koppig, sommige mensen hadden hem wel tot andere inzichten kunnen brengen, mits aandringen.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: vr 15 dec 2023, 10:26 (mijn niet echt objectieve mening, dat geef ik meteen toe) :oops:
Dan ben ik ook maar niet objectief, maar ik ben het er toch volledig mee eens. :razz:

Welke volwassen vent gaat er in vredesnaam zo open tegen zijn kleinzoon... :crazy:
Compleet waardeloos :thumbdown:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vraag me af waarom Frank het altijd zo opnam voor Ilias, hij is toch geen familie ? Met Lowieke zien we hem niet veel meer, nochtans zijn neefje.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Volgens mij is dat omdat hij het idee heeft er tegen hem opgekeken wordt en dat hij die jongens wat bij kan brengen, wat natuurlijk goed voor zijn ego is. En misschien herkent hij zichzelf ook wel een beetje in hen, want Florke kon vroeger over Frank niet genoeg benadrukken dat hij ook niet altijd een cadeautje was als kind. Dat schept misschien een band?
Er zitten alleen wel duidelijk grenzen aan de support van Frank en hij verliest nogal eens de interesse als er iets beters/interessanters voorbij komt...
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik denk dat Frank als tiener/twintiger ook een Ilias was en zich daardoor met hem kan identificeren. Zijn broer Luc was dan wschl meer succesvol en de 'goeie'.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

L
johan1969 schreef: za 16 dec 2023, 04:15 Zijn broer Luc was dan wschl meer succesvol en de 'goeie'.
Luc was idd succesvol maar wel rot tot op het bot. En Frank was een flierefluiter, vrouwenloper, man van 12 stielen 13 ongelukken...
Ons Moe heeft er haar handen mee vol gehad.
En mss heeft hij wel een goed hart, het is en blijft een gestampte boer die eerst doet of zegt en pas "nadenkt" als Simonne begint te blaffen.
4 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

johan1969 schreef: za 16 dec 2023, 04:15 Ik denk dat Frank als tiener/twintiger ook een Ilias was en zich daardoor met hem kan identificeren.
Waarschijnlijk wel - maar Frank moet toch ook intelligent genoeg zijn om te beseffen dat zonder de vrouwen in zijn leven, die hem af en toe met zijn nekvel terug uit zijn eigen drek trokken, hij niks zou zijn?
Zou hij de tijd al vergeten zijn dat hij de telefoon opnam en zei 'Met Frank Bomans, de loodgieter waar niemand zit op te wachten'?
Of zijn 'glorietijd' in de Marollen?

Normale mensen willen liefst dat de generaties die na hen komen en de mensen die ze graag zien, het beter doen dan zijzelf.
Dat zie ik bij Frank toch niet echt. Hij herkent iets van zichzelf en dan is het goed.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: za 16 dec 2023, 09:53 Waarschijnlijk wel - maar Frank moet toch ook intelligent genoeg zijn om te beseffen dat zonder de vrouwen in zijn leven, die hem af en toe met zijn nekvel terug uit zijn eigen drek trokken, hij niks zou zijn?
Zou hij de tijd al vergeten zijn dat hij de telefoon opnam en zei 'Met Frank Bomans, de loodgieter waar niemand zit op te wachten'?
Of zijn 'glorietijd' in de Marollen?
Daar twijfel ik oprecht aan, hoe verbijsterend dat ook zou zijn. Volgens mij is dat echt zo iemand echt 0 EQ heeft op dat vlak en die maar blijft denken - zodra de ellende weer voorbij is en hij weer in wat rustiger vaarwater zit - dat de evenaar door zijn achterste loopt. Ik zie bij hem op geen enkel moment wat gemeende zelfreflectie.
Denk ook dat het precies dat is wat ik zo vervelend aan hem vind, dat onterechte ego.
Want een slecht mens is Frank zeker niet, maar hij zuigt wel continue alle energie uit zijn omgeving omdat hij zichzelf veel te belangrijk vindt...
3 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Simone had gelijk toen ze zei dat Frank haar in n lastig parket bracht op haar werk en vooral dat hij dat niet beseft !
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Frank Bomans is een man die je het ene moment van harte achter het behang zou willen plakken (een driftige kip zonder kop) en het andere moment kan hij toch begaan zijn met mensen.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

johan1969 schreef: di 19 dec 2023, 08:41 Simone had gelijk toen ze zei dat Frank haar in n lastig parket bracht op haar werk en vooral dat hij dat niet bes
Dat is zeker zo maar Tom is een echte gestampte boer als hij daarvoor Simonne bedreigt met haar job ! Alsof zij iets kan doen aan het bullebak gedrag van Frank . Trouwens, ze was zelfs niet thuis ; ze wam binnen toen Frank bijna uitgeraasd was.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Het moet ook niet makkelijk zijn voor Simonne om het leven te delen met Frank. Je weet nooit wat hij nu weer platgetrapt heeft en waar hij vijanden gemaakt heeft met z'n soms verre van lovende opmerkingen. En dan maar achter hem komen en de brokken lijmen, terwijl zij niet eens zijn mening deelt. Wild om zich heen slaan en dan niet eens inzien dat hij hiermee serieuze brokken kan maken.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik denk dat Frank en Simonne uit mekaar zullen gaan, wat hebben ze gemeen buiten een kind en een geschiedenis ? Ofwel zie ik Simonne nog mee op cruise gaan met Angele ...
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Dat Simonne dit zomaar blijft pikken :doh:

Die man moet dringend in therapie !
0 x
frankeneddy1