Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
martha schreef: zo 03 dec 2023, 15:02
Satine, het was Praag ipv Polen.
Volgens Wikipedia was het Polen, maar erg belangrijk is dat niet.
Blijkbaar waren ze niet meer getrouwd, want Rosa is inderdaad daarna gehuwd met Steven. Dat was ik al vergeten.
Thanks, Martha!
Ik vraag me af wat er met de mama van Viv gebeurd is? Ze zat in een rolstoel en Viv ging bijna dagelijks langs met boodschappen en dergelijke. Nu wordt die dame door Viv ineens totaal doodgezwegen, alsof ze nooit bestaan heeft. Is die naar het buitenland verhuisd, of overleden, of...
Tiboko schreef: ma 04 dec 2023, 10:48
Ik vraag me af wat er met de mama van Viv gebeurd is? Ze zat in een rolstoel en Viv ging bijna dagelijks langs met boodschappen en dergelijke. Nu wordt die dame door Viv ineens totaal doodgezwegen, alsof ze nooit bestaan heeft. Is die naar het buitenland verhuisd, of overleden, of...
Die had een nieuwe vriend dacht ik, en Viv was daar niet echt zo happy mee
Tiboko schreef: ma 04 dec 2023, 10:48
Een maand of twee geleden zei Viv nog eens dat ze bij haar moeder langsging, toen ze op de bus zat met Thilly. Ik veronderstel dat ze haar buiten beeld af en toe bezoekt, maar dat het niet relevant is.
jessie V. schreef: vr 08 dec 2023, 21:10
Ik heb duidelijk iets gemist. Waarom is Dries nu ineens in opspraak geraakt?
Na een telefoongesprek met Judith waarin duidelijk werd dat ze weer geen tijd hadden om samen te zijn door hun werk, bracht Dries zijn laptop mee naar de vergaderruimte van het kantoor, nam een doosje zakdoekjes, ontknoopte zijn broek en begon tegen een webcammeisje te praten. Waarschijnlijk een sekswerker. En aan de manier waarop ze praatten was het duidelijk niet de eerste keer.
Ik vind dat iedereen in de serie nogal losbandig en casual met seks omspringt. In ben ook geen heilige maar ik vind het toch wat overdreven.
Van de 16-30-jarigen heeft iedereen het al ongeveer met mekaar gedaan. Een avondje uit eindigt steevast in een vreemd bed.
Van gevoelens is geen sprake, en ze zijn allemaal single, dus het moet maar kunnen.
En ook de volwassenen gaan vreemd van zodra er iets tegenzit in hun relatie (Dieter, Dries, Karin).
Angele's bed was nog niet koud of Eddy hoopte al dat Nancy haar plaats ging innemen.
Daarentegen Tim en Sam zijn het enige harmonische koppel maar veel romantiek zie ik er ook niet en ze hebben vaak verschillende werkuren of het te druk met hun kindje. Idem Adil en Christine.
Ik vind het eigenaardig vinden dat bepaalde personages Marianne de schuld geven van dat motor ongeluk van Ilias en dat hij daardoor zijn been verliest.
Ik versta niet goed wat Marianne daar kan aan doen, dat ongeval heeft Ilias enkel aan zichzelf te danken, het enige dat men Marianne kan verwijten is dat Ilias zolang onschuldig in de gevangenis heeft gezeten.
Voor mij was het een mysterie hoe ze in Thuis dikwijls inzoomen op het geamputeerd been van Ilias en dat toch telkens via zeer realistische beelden/scenes.
Thans het antwoord hierop: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231213_94223423
N.a.v. de gratis expositie van bobbies kledij door tamara, vraag ik me af wie enkele seizoenen terug eens de kruisen uit de broeken heeft geknipt ook uit wraak ? Was dat Nancy of Angele ? Waren dat de broeken van Eddy of Didi ?
Goh dat zit ver weg allemaal... ik zou het echt niet meer weten.
Wat ik mij afvroeg: Karin heeft een goede band met Robin - er was een tijd dat zij voor hem zorgde omdat Tom het op dat moment niet kon doen.
Waarom was dat toen ook alweer?
Oei, toen ben ik in slaap gevallen blijkbaar, dat van die broeken zegt me helemaal niets.
Ik weet wel nog dat Judith de meubels letterlijk in twee zaagde omdat Tom de helft ervan opeiste. De relatiebreuken verlopen allemaal nogal bijzonder
Omdat ik niet weet waar ik het anders kan posten doe ik het hier : ik volg sinds anderhalf jaar "sturm der liebe" (guilty pleasure ) en ik vermoed dat de thuis schrijvers hun inspiratie over de "kus tussen thilly en christine" daar gehaald hebben : twee vriendinnen die op trouwen stonden met hun resp vriend die elkaar voor de "fun" kusten en zie, enkele weken later zijn ze een lesbisch koppel. Nu maar hopen dat het in Thuis geen zo'n vaart gaat lopen. Want ja, ze hebben hun getal nodig hé.
Om op de vraag van Satine te antwoorden : toen karin, tom en robin nog in hun oude huis woonden, was op zeker moment Robin ziek en Karin moest die jongen verzorgen (Marianne had Tom al enkele tijd buitengegooid). En Robin heeft op zeker moment Karin haar mooie schoenen ondergekotst. Denk dat sedertdien de band tussen Karin en Robin hecht is geworden (lang leve de middagherhalingen )