Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
johan1969 schreef: di 12 dec 2023, 08:41
Ik vind Karin niet echt mooi.
Smaken verschillen, en waarom dit soort neerbuigende opmerkingen steeds opnieuw moeten terugkomen, is mij niet duidelijk.
Verder zitten Marianne en Tom al een hele tijd in een situatie die ze zelf hebben gecreëerd Tom nog meer dan Marianne, want hij vooral wou dat zij in alle talen zweeg.
Dat Tom bezorgd is om zijn bejaarde moeder is mooi, maar dat hij blijkbaar niet af en toe ook wat tijd kan vrijmaken voor zijn vriendin met wie hij al jaren samen is, vind ik wel triest.
Misschien moet ze nog eens bellen naar Stefaan de ex-decaan, kan ze even naar Toscane...
Of wacht - webcamseks met Dries. Of nog eens proberen bij Dieter, wie weet als hij weer eens dronken is. In hoge nood kan ze uiteraard ook terecht bij Vince, Waldek of Eddy...
Ik bedoel maar, who cares. Er zijn interessantere verhaallijnen mogelijk dan Karin die niet aan haar trekken komt. En dat geldt ook voor Thilly, die blijkbaar geen dag alleen kan zijn in haar flat...
Moest mijn moeder bijna in de cel zitten of n erge ziekte hebben, zou ik ook niet alle dagen zin hebben in seks. Ik denk trouwens dat er weinig 50+ koppels zijn die dikwijls seks hebben, zeker na n zware dag in de rechtbank of in de wijngaard ... En dan nog fulltime een tienerzoon en oma in huis, da's ook niet echt bevorderend voor de privacy of romantiek.
johan1969 schreef: di 12 dec 2023, 11:29
da's ook niet echt bevorderend voor de privacy of romantiek.
0 x
denk niet dat daar veel romantiek van haar mee gemoeid is en zoals we in voorgaande situaties al hebben kunnen zien: Pirvacy is ook niet haar sterkste punt. Ik denk dat ze gewoon een ongekende sexhonger heeft en houden van heeft daar nikes mee te maken. ook niet dat toevallig schoonmoeder in de buurt is of tienerzoon!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Mja...en ik denk dan weer dat Karin gewoon een gezonde vrouw is die wat meer wil uit een relatie dan alleen gezapig met elkaar aan tafel zitten en elkaar 's ochtends een keertje uitzwaaien als de ene of de andere gaat werken.
De manier waarop ze dat nu ineens aanpakt, vind ik alleen wel redelijk verbijsterend en wijd ik maar aan de sensatiezucht van Thuis af en toe.
Maar als ik daar tegenover zet wat ze nu al jaren doet voor Tom en zijn familie:
- ze behandelt Robin super lief en altijd begripvol
- ze tolereert haar schoonmoeder elke dag in huis, terwijl ze in het begin niet eens goed met elkaar overweg konden
- indien nodig is ze er altijd voor Tom, ondanks zijn grillen en leugenachtig karakter.
Waar veel mensen ontploffen als ze er achter komen dat hun partner zo'n beetje zijn eigen zin doet en heeft lopen liegen, gewoon omdat ze zich allesbehalve gewaardeerd en "gezien" voelen, heb ik bij Karin het idee dat ze daar liever niet teveel woorden aan vuil maakt, maar dat het vanbinnen uiteraard net zo goed niet prettig voelt.
Maar zoals zo'n beetje met iedere situatie, gaat ze diepere gesprekken uit de weg en focust ze zich (soms expres veel te veel) op andere dingen om thuis niet teveel over alles na te hoeven denken.
En dan krijg je dus dit...
Karin lijkt me vooral iemand die ooit ontzettend gekwetst is (we weten allemaal hoe Steven haar behandeld heeft), en die uit zelfbescherming "maar wat doet" om mensen niet te dichtbij te laten komen.
Maar ze is vanbinnen wel heel menselijk, wat we dan af en toe eens te zien krijgen. Om die reden vond ik het dus ook heel pijnlijk om haar achter Cedric aan te zien rennen terwijl hij dat duidelijk niet zag zitten. Zoiets getuigt in mijn ogen van heel weinig zelfrespect...
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Of zelfkennis, dat ze denkt dat zo'n jongen wel op haar avances zou ingaan...
Eigenlijk ligt Karin al lang op vinkenslag voor opportuniteiten, denk maar aan hoe die toestand met Stefaan de decaan begon (anonieme foto's...). Nochtans is Tom doorgaans niet bepaald vies van een partijtje seks. Moet dus zijn dat er méér scheelt, misschien moet dit koppel óók naar de therapeut, samen met Nancy & Dieter...
Het heeft maar weinig met een gebrek aan romantiek te maken, vind ik.
Tom ziet haar als persoon niet eens.
Hij zat gisteravond alleen maar te mokken dat hij geen sex meer krijgt van haar. Alsof dat iets is waar hij recht op heeft, wat er verder ook speelt.
Laat ik voorop stellen dat ik het gedrag van Karin allesbehalve oké vind, maar de manier waarop Tom kennelijk over haar en hun relatie denkt en hoe hij met haar omgaat, is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven...
1 x
Dat was inderdaad heel grof. Vooral omdat zij hem de laatste tijd wel verschillende keren heeft aangehaald. Maar toen had hij het te druk, en nu zou het op commando moeten?
Ik zou het eigenlijk wel grappig vinden moest ze hem buiten gooien. En Marianne en Robin gewoon bij haar laten wonen.
satine schreef: do 21 dec 2023, 10:52
Ik zou het eigenlijk wel grappig vinden moest ze hem buiten gooien. En Marianne en Robin gewoon bij haar laten wonen.
Dat zou wel een goeie zijn inderdaad!
En gezien het gedrag van Tom tegenover die andere 2, denk ik dat ze er nog op in zouden gaan ook...
2 x
satine schreef: do 21 dec 2023, 10:52
zou het eigenlijk wel grappig vinden moest ze hem buiten gooien. En Marianne en Robin gewoon bij haar laten wonen.
gij slecht vel Satine
Dat zou nogal een eindejaar zijn. Kan hij op kantoor gaan wonen
Hoe gaat die nu in godsnaam weer als advocaat aan de slag? Ze is geroyeerd. Of de schrijvers hebben weer een blackout of ze denken dat wij er ene hebben.