Hart onder de riem
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Hart onder de riem
De vraag is hoe oprecht haar "ik voel me zo schuldig" is? We zullen het nooit weten, maar de kans is groot dat Ilias nog steeds had vastgezeten als zij (en Tom) niet plots in de positie kwamen dat liegen geen zin meer had...
Hetzelfde geldt voor Dieter, zie lappen-topic.
Hetzelfde geldt voor Dieter, zie lappen-topic.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Hart onder de riem
Ook Marianne een hart onder de riem. En ook een beetje Tamara, hopelijk gaat ze snel tegen Bob's controledrang in.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Hart onder de riem
Dat vraag ik me af...Tiboko schreef: za 11 nov 2023, 11:29 maar de kans is groot dat Ilias nog steeds had vastgezeten als zij (en Tom) niet plots in de positie kwamen dat liegen geen zin meer had.
Marianne had al eens bij de politie gestaan om te bekennen, hè?
Totdat Tom haar overtuigde dat ze Ilias ook zonder haar bekentenis vrij zouden kunnen krijgen en haar daarbij confronteerde met de gevolgen die haar bekentenis zouden hebben. Maar ze is constant aan dat verzwijgen blijven twijfelen, dus wie weet wat ze uiteindelijk gedaan zou hebben...
Dat iemand met Mariannes leeftijd en gezondheid een hoop schrik heeft om naar de gevangenis te gaan, kan ik me voorstellen. En dan komt er nog eens bij dat Marianne zo'n beetje heel haar leven in het teken heeft gesteld van "de eer van de familie hoog houden". Het moet heel wrang zijn om dat allemaal naar de vaantjes geholpen te zien worden door een moment van onbedachtzaamheid tegenover een schreeuwerige racist die al maandenlang niks anders deed dan zijn pijlen richten op haar familie en vrienden.
Marianne is geen doorgewinterde moordenaar, en ik kan me zo voorstellen dat ze achteraf echt wel moeite heeft met wat ze gedaan heeft. En dat op haar leeftijd, terwijl ze eigenlijk niks anders om handen had moeten hebben als genieten van haar gezin en kleinzoon...

Van mij krijgt ze ook een hart onder de riem.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Hart onder de riem
"Moment van onbedachtzaamheid?"...
Op haar leeftijd een half uur te voet door weer en wind om Cosyns eens te gaan vertellen dat hij moest ophouden haar familie en vrienden zwart te maken, wat ze natuurlijk óók telefonisch had kunnen doen. Bovendien belde ze na dat moment niet gewoon de politie, maar deed ze er echt alles aan om niet ontdekt te worden. Pas toen haar dikke vriend Dries totaal onverwachts onder vuur kwam, vond ze het nodig iets te doen. Daarna duurde het nog vele weken van twijfelen vooraleer Tom achter de waarheid kwam. En bij haar ondervraging door Tim kwam ze met een flutverhaal over een wildplasser op het kerkhof. Nee. I don't buy it. Zonder Dries zat ze nog steeds vol stress te wachten tot de bom zou barsten. Haar medelijden tegenover Ilias verzinkt in het niet bij haar zelfmedlijden. Want nog steeds klinkt het als "ik kan niet buiten komen, wat zullen de mensen...". Plus die brief aan de nabestaanden, alweer iets dat ze voor zichzelf moet doen, ondanks de raad van Dries...
Op haar leeftijd een half uur te voet door weer en wind om Cosyns eens te gaan vertellen dat hij moest ophouden haar familie en vrienden zwart te maken, wat ze natuurlijk óók telefonisch had kunnen doen. Bovendien belde ze na dat moment niet gewoon de politie, maar deed ze er echt alles aan om niet ontdekt te worden. Pas toen haar dikke vriend Dries totaal onverwachts onder vuur kwam, vond ze het nodig iets te doen. Daarna duurde het nog vele weken van twijfelen vooraleer Tom achter de waarheid kwam. En bij haar ondervraging door Tim kwam ze met een flutverhaal over een wildplasser op het kerkhof. Nee. I don't buy it. Zonder Dries zat ze nog steeds vol stress te wachten tot de bom zou barsten. Haar medelijden tegenover Ilias verzinkt in het niet bij haar zelfmedlijden. Want nog steeds klinkt het als "ik kan niet buiten komen, wat zullen de mensen...". Plus die brief aan de nabestaanden, alweer iets dat ze voor zichzelf moet doen, ondanks de raad van Dries...
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Hart onder de riem
ja, inderdaad, zoveel maal ik, na al die tijd nog. Dus dat hart onder de riem gaat eerder naar al diegenen die ze al die tijd benadeeld heeft, die onder haar egoïsme geleden hebben.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Hart onder de riem
En na al die tijd nul schuldinzicht. Hoorde ik haar daar tegen Dries zeggen "hij dreef me zover, de manier waarop hij onze familie zwart maakte, iemand moést toch iets doen"... was weeral goedpraten alsof ze een soort wraak gaan nemen was...
Toen zei Dries "Marianne, dit zou ik echt niet in de rechtbank gaan zeggen"
Wél een hart onder de riem verdient Nancy, je ziet de twijfel in haar ogen - zeker nu ze weet dat Dieters kind dood is. Nog even en ze gaat hem ook nog troosten
Niet doen, Nancy !!!
Toen zei Dries "Marianne, dit zou ik echt niet in de rechtbank gaan zeggen"

Wél een hart onder de riem verdient Nancy, je ziet de twijfel in haar ogen - zeker nu ze weet dat Dieters kind dood is. Nog even en ze gaat hem ook nog troosten

Niet doen, Nancy !!!
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Hart onder de riem
Dries die zich tussen die twee kleuterklaskemphanen moet zien staande te houden en en passant ook nog Marianne juridisch bijstaan wat gezien haar karakter ook niet bepaald een cadeau is.
Tamara. Die zal vanzelfsprekend compleet tilt slaan.
Tamara. Die zal vanzelfsprekend compleet tilt slaan.
1 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Hart onder de riem
Femke die toch haar best doet om haar nieuwe taak serieus te nemen. En dan komt de heks met de appel uit Assepoester roet in het riet gooien en de boel op z'n kop zetten. Ze is zelfs zo dom dat ze niet inziet dat ze haar eigen bedrijf on holt zet!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Hart onder de riem
Tamara, hoe onverwacht is dit, ik snap het zelf niet.
Tamara ging voor Bob verhuizen en dan plots trekt hij er vanonder met Leotje
Tamara ging voor Bob verhuizen en dan plots trekt hij er vanonder met Leotje

0 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Hart onder de riem
Tamara, hoe Bob haar het afgelopen jaar behandelde en nu ook door het stiekem vertrekken, vind ik ver beneden peil. Eerst die draagmoederschap waar meneer het "plots" moeilijk mee kreeg, en dan dat gezeur dat Tamara veel te betrokken zou zijn bij Polly, en dan haar dwingenom te verhuizen en nu dit. Hopelijk vecht Tamara terug en laat ze Bob niet meer binnen !
1 x
-
- Nog geen rang
- x 48
Hart onder de riem
Misschien wil Bob zo Tamara een lesje keren en ook haar vertrek uit het huis van Lowie forceren omdat hij ook Leotje heeft meegenomen en zij hem hierdoor wel snel gedwee zal volgen. Zijn (foute) manier om te tonen dat niet zij maar hij de touwtjes in handen heeft. Zie ook hoe hij Tamara de afgelopen week een aantal keren met een priemende blik is blijven nastaren.
Maar ik denk en hoop dat zijn move voor hemzelf anders uitpakt dan hij had verwacht, dat Tamara zijn move niet pikt en hij haar hierdoor als partner kwijtspeelt.
Maar ik denk en hoop dat zijn move voor hemzelf anders uitpakt dan hij had verwacht, dat Tamara zijn move niet pikt en hij haar hierdoor als partner kwijtspeelt.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Hart onder de riem
Voor Ilias. Ja hij heeft de laatste tijd het etterbakske uitgehangen in de nasleep van zijn onterechte opsluiting. Alsof dat nog niet genoeg was nu nog een been verliezen... Ook een hart onder de riem voor Vicky, Vince en Febe die er ook weer door moeten. Vooral Febe, die eigenlijk ongewild de oorzaakster was.
Ook voor Tamara en Leootje. Je zal Bob maar als toekomstige ex en vader hebben.
Ook voor Tamara en Leootje. Je zal Bob maar als toekomstige ex en vader hebben.
2 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Hart onder de riem
Ook voor Ilias... Ongeacht zijn gedrag van de laatste tijd, vind ik het verschrikkelijk voor zo'n jonge gast om een been kwijt te raken. Stommiteiten kunnen gevolgen hebben, maar het is wel heel wrang als die gevolgen zo ingrijpend en permanent zijn.
En ook voor Leo, inderdaad. Ik schrok er gisteren eigenlijk toch wel van hoe Bob op hem reageerde. Alsof alles al niet verwarrend genoeg is voor zo'n jong manneke, krijgt hij er ook nog eens een hork van een vader bij die in zijn eentje kennelijk niet fatsoenlijk met hem om kan gaan.
En ook voor Leo, inderdaad. Ik schrok er gisteren eigenlijk toch wel van hoe Bob op hem reageerde. Alsof alles al niet verwarrend genoeg is voor zo'n jong manneke, krijgt hij er ook nog eens een hork van een vader bij die in zijn eentje kennelijk niet fatsoenlijk met hem om kan gaan.
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..