Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Buiten mijn dagelijkse ergernissen, ook wel de hele Feniks bende. Wat een omslachtig onprofessioneel werking daar, echt vermoeiend soms om te volgen :roll:
4 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: vr 10 nov 2023, 17:33 Misschien waren dat gewoon een paar persoonlijke spulletjes: zijn koffiekopje en een paar bics en blocnotes. ;)
:lol: :lol: :lol:
heidiw schreef: vr 10 nov 2023, 17:21 Heeft hij dossiers meegenomen? Ik dacht het eigenlijk niet, eerder dat hij na zijn tirade gewoon met slaande deur vertrokken is.
Heeft hij cliënten aangeschreven? Niet in beeld volgens mijn herinnering (ok, ik geef toe dat die bij momenten niet te vertrouwen is )
Bovendien heb je in België vrije keuze van advocaat, tenzij je recht hebt op pro deo rechtsbijstand. Enkel dan wordt die aangesteld door de rechtbank.
Maar dat Peter een smeerlapke is, dat staat buiten kijf.
Weet ik ook niet hoor, maar ik meende toch meegekregen te hebben dat er klanten met Peter mee "verhuisden". Geen idee hoe hij dat verder aan de steel gestoken heeft, vandaar ook dat ik denk dat zo'n concurrentiebeding sowieso vrij makkelijk te omzeilen is.
Maar netjes vind ik het allesbehalve, dus ja; een smeerlapke, inderdaad. :mrgreen: ;)
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: ma 13 nov 2023, 10:33 Maar netjes vind ik het allesbehalve, dus ja; een smeerlapke, inderdaad.
Hij is al altijd toch wat in die richting geweest. Eerst bedenkelijk kijken en dan toeslaan en gewoonlijk in een richting die hem goed uitkomt. Zijn normen zijn wet en ik denk dat die over lijken zou gaan om zijn voordeel uit iets te nemen. Eigenlijk zijn hij en Vicky elkaar waard. Zij heeft ook weinig scrupules, denk maar terug hoe ze Vince liet stikken met zijn geldprobleem. En het was tenslotte ook voor haar zoon. Oké, ze had er niet naar gevraagd, maar er is toch nog zoiets als menselijkheid ook!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Niet per se in volgorde van ergernis, maar het is een heel lijstje vandaag: ;)

Frank, omdat hij maar blijft hangen in zijn negativiteit tegenover Angèle. Ze is WEG Baby, tijd om uw gezaag op te bergen.

Ilias, voor de redenen die hier door anderen al in diverse topics werd aangehaald. Heeft die jongen wel gezond verstand, en zo ja: waar is het?
Hij heeft onschuldig in de gevangenis gezeten en dat zal wel zwaar geweest zijn - dat neem ik meteen aan. Maar het was ook geen jaren, al geeft hij soms die indruk. En hij kan misschien ook eens naar zichzelf kijken, hoe het komt dat er een aantal vingers in zijn richting wezen? Niet leuk als je onschuldig bent, direct akkoord. Maar om daarom zoveel zelfmedelijden te hebben?

Eddy, hij is zijn 'zo geliefd' Vaselineke echt wel heel snel vergeten. En dan is hij er ook nog van overtuigd dat Nanseke Panseke staat te springen om meteen terug met hem opnieuw te beginnen.
Dieter weg en hups, direct een ander??? Ze gaat dan ook haar leven met haar dochters in de Withoeve opgeven om in dat klein appartementje te gaan wonen en Vic bijna niet meer zien? :denk:
Eddy heeft het warm water niet uitgevonden, ook al zijn sommige van zijn uitspraken wel eens raak - maar dit is toch wel heel naïef.

Silke, omdat ze maar al te graag in de watten gelegd wordt, door eender wie. Oké, toegegeven dat ze Ilias ook in haar kamer heeft opgevangen een tijdje terug en ze heeft ook kosteloos diens dossier doorgespit in het kantoor van Tom en daar veel moeite in gestoken, maar was het nu echt zoveel moeite om Cédric even te verwittigen dat hun date niet kon doorgaan?
Eender hoe lang je elkaar al kent, er is nog zoiets als beleefdheid.

Peter, die ondanks het feit 'dat hij rust wil' toch een afspraak boekt met de weduwe van Alexander. Wat hoopt hij daarmee te bereiken?

Vicky over Ilias: "Ik voel dat hij slecht in zijn vel zit en dan wil ik gewoon iets doen" over Ilias. DOE dan iets, hij is dan wel meerderjarig, maar nog steeds je zoon, Vicky!
Verder vind ik haar een beetje blind: als Marianne de straf krijgt 'die ze verdient', zou Ilias dan ineens een brave jongeman worden die zijn leven terug op de rails trekt en nooit nog problemen veroorzaakt of heeft? Iemand moet Ilias eens bij zijn nekvel pakken, maar zoals gewoonlijk laat mama Vicky dit gewoon aan haar voorbij gaan. Als zij het maar goed heeft.

Karin: ze doet haar best om vriendelijk te zijn tegen Tom en Waldek, maar tegelijkertijd is ze giftig omdat Tamara voor Vita-Puur werkt in bijberoep en doet ze alle moeite van de wereld om Femke onderuit te halen. Als ze niet content is met de gang van zaken, moet ze dat zeggen (zeker omdat ze zelf vindt dat alles uitgebreid besproken en overlegd moet worden), maar deze achterbakse manier van reageren trekt op niks. Is dit hoe ze wil omgaan met de nagedachtenis van Kobe en Steven? :roll:
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: do 16 nov 2023, 10:25 Verder vind ik haar een beetje blind: als Marianne de straf krijgt 'die ze verdient', zou Ilias dan ineens een brave jongeman worden die zijn leven terug op de rails trekt en nooit nog problemen veroorzaakt of heeft?
Vond ik ook een heel aparte zienswijze. Het lijkt wel alsof die familie collectief een blinde vlek heeft voor de dingen die ze zelf verprutst hebben in het leven. Je kunt niet altijd de schuld alleen maar bij anderen leggen, en ik vind het enorm vermoeiend en ergerlijk dat ze dat alle 3 maar blijven doen zonder ooit hun eigen gedrag eens onder de loep te nemen, laat staan dat ze er iets van leren om het in de toekomst anders, of beter, of zelfs alvast eens zelfstandig te doen, want ze blijven ook maar afhankelijk van andere mensen.
Zo gemakzuchtig allemaal...
satine schreef: do 16 nov 2023, 10:25 Karin: ze doet haar best om vriendelijk te zijn tegen Tom en Waldek, maar tegelijkertijd is ze giftig omdat Tamara voor Vita-Puur werkt in bijberoep en doet ze alle moeite van de wereld om Femke onderuit te halen.
Inderdaad... Ik ben gisteren echt afgehaakt toen ze dat bloemenmailtje voor Femke met een grijns op haar gezicht stiekem naar de spam stond te verplaatsen. Zo ongelofelijk kinderachtig en kleingeestig... :crazy:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Christel schreef: do 16 nov 2023, 12:52 Zo ongelofelijk kinderachtig en kleingeestig...
toch helemaal geen handeling voor iemand die normaal gezien toch een zeker niveau van intelligentie zou moeten bezitten.Maar ja, zo zie je maar: jaloezie kan een mens zo naar beneden halen dat het belachelijk en ergerlijk is!
1 x
bragolin-01
Nog geen rang
x 13

Bericht door bragolin-01 »

Christel schreef: do 16 nov 2023, 12:52 toen ze dat bloemenmailtje voor Femke met een grijns op haar gezicht stiekem naar de spam stond te verplaatsen
Was het maar die bloemen voor Tamara. Nee, de e-mail die ze verborg ging over de bestelling van wisselstukken voor de snoeimachine van Waldek.
Als die niet op tijd geleverd worden ligt al het werk op de wijngaard stil. En het was niet om zichzelf een dagje rust te gunnen, die grijns toont aan dat het haar bedoeling was te bewijzen dat Femke haar taak niet aankan.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

^ Dat bleek inderdaad in de aflevering van gisteravond, daarvoor was dat helemaal niet duidelijk.

Niet de personages op zich, maar de verhaallijn van de ruzies tussen Tom en Peter.
Opgefokte kleuters!
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Dieter.

Aan de ene kant alles uit de kast halen om Nancy terug te winnen, aan de andere kant na een dag of vier hotel al gaan intrekken bij je beste vriendin, die zich wat eenzaam voelt. Het lijkt een beetje op "op twee paarden wedden"...

Heeft hij dan niet door dat zij wel eens bijbedoelingen zou kunnen hebben :denk:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Tiboko schreef: ma 27 nov 2023, 13:59 intrekken bij je beste vriendin, die zich wat eenzaam voelt.
[/quote is dat weer allemaal niet een beetje moeilijk doen en problemen zoeken bij een situatie die je wilt rechtzetten. Begrijp nog altijd de verhoude ing Dieter, tilly. Uiteindelijk heeft hij toch een beetje bedrog gepleegd door haar niet te vertellen wie Maité werkelijk was. En nu lijken ze beste maatjes.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Peter mag de pluim van vorige week weer uit zijn gat halen. Ik snap als ouder heel goed hoe machteloos je bent vij een ongeval waar je kind bij betrokken is. Hoe hij echter tegen Tim en vooral Vicky van leet trok is bedenkelijk. Ilias heeft geen drugsprobleem, hij heeft die gasten zelfs buitengezet. Wat Ilias wel heeft is aanpassingsproblemen en zelfmedelijden.
Wat hij nu tegen Tim uitgekraamd heeft en hoe hij Vicky afdreigde toont alleen maar weer wat een egoïstisch rancuneuze kwal hij is.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Eddy.

Zijn gedrag kan absoluut niet meer door de beugel. En dat is dan de man met wie Adil wil gaan samenwerken :doh:

Marianne.

Ze heeft duidelijk nog niks geleerd, alweer dat riedeltje dat zij in feite het slachtoffer is. Ze leek bij Peter net weer te gaan doen wat ze bij Alexander ging doen = op een agressieve manier verhaal halen voor wat haar is aangedaan.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Niet alleen Eddy en Marianne maar ook Peter en Bob.
Peter is duidelijk een wraakzuchtig mens: als Yasmine er iets van overhoudt dan zal Ilias zwaar boeten dus als Ilias er iets van overhoudt dan zal hij dat beschouwen als een straf zonder er iets voor te doen.
Bob is een echte rotzak want hij wil meteen van Tamara scheiden en natuurlijk onder zijn voorwaarden zodat alles in zijn voordeel en in Tamara haar nadeel uitvalt en als het zou kunnen zou hij het liefst gerealiseerd zien liever gisteren dan vandaag met andere woorden ze moesten al gescheiden zijn, echt schaamteloos. :mad: :mad:
0 x
Chicharou
Nog geen rang
x 4
x 2

Bericht door Chicharou »

Marianne, ze is zogezegd nogmaals het slachtoffer! Ze zou zich eens wat meer in de vraag moeten stellen.

Illias, ik begrijp Peter heel goed. Ooit heeft mijn broer die ladderzat was mijn minderjarige dochter met de auto vervoerd zonder mijn weten. Ik was razend en effectief hij heeft veel geluk gehad dat hij juist die dag geen auto ongeval heeft gehad.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Peter. Hoe hij nu stond te kijken naar 2 ouders die troost zoeken bij elkaar na verpletterend nieuws over hun zoon. Alsof hij met Femke anders zou dien als het over Vic gaat :crazy:
3 x
Plaats reactie