Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik vraag me ook af of hij daar zomaar met "meename" van klanten kan vertrekken, moest hij dan geen opzeg doen of een vergoeding aan het kantoor betalen ? Want als ik het goed begrepen heb, gaat hij bovendien in zijn tarief net onder de prijs die hij voordien bij Tom vroeg...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Waldek die blijkbaar van hemzelf denkt dat hij het enige werkpaard is van Feniks. Hij vergeet blijkbaar dat Karin daar als vrijwilligster inspringt en dat zij ook nog de boekhouding, bestellingen,....tot haar taak heeft. Hij zou er toch iets minder de zweep kunnen opleggen.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Ilias. Mijn beetje medelijden dat ik voor hem heb smelt als sneeuw voor de zon, hij heeft toch genoeg zelfmedelijden voor 3. En een beetje (of in zijn geval veel) zelfbeheersing zou hem ook niet misstaan.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Thom schreef: do 09 nov 2023, 21:04 Ilias. Mijn beetje medelijden dat ik voor hem heb smelt als sneeuw voor de zon, hij heeft toch genoeg zelfmedelijden voor 3. En een beetje (of in zijn geval veel) zelfbeheersing zou hem ook niet misstaan.
En nu gaat hij verhaal gaan halen bij Marianne het is te zeggen van zijn neus gaan maken tegen haar wat eigenijk niet onterecht is.
1 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Maité gaat Dieter tegenover Tim zwart gaan maken door te zeggen dat Dieter al die tijd heeft verzwegen dat zij de dochter van Chris is maar zij zegt er niet bij dat zij hem onder druk heeft gezet om daar met niemand er iets over te zeggen want anders zou zij tegen Nancy zeggen dat hij de vader van haar ongeboren baby is.
Ik ben er van overtuigd dat zij dat doet om Dieter mee de dieperik in te sleuren. :mad: :mad:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Maité is uiteraard danig van het paadje af, maar om nu Dieter als een soort slachtoffer te zien?

Nee. Vanaf dag 1 had hij de vrije keuze - verantwoordelijkheid nemen en de waarheid vertellen of uit eigenbelang tegen Nancy en de collega's liegen. Dieter heeft voor het tweede gekozen en daarmee veel anderen in gevaar gebracht. Ik heb dus nul medeleven met wat hem nu overkomt (gaat overkomen)...
1 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Het gaat om de manier hoe hij het overbrengt, apestaart. Hetzelfde als toen hij bij Tom binnenstormde. Verbaal heel agressief en dan heb je al geluk als het daarbij blijft. Het enige dat ik hem zie is heel veel zelfmedelijden, en iets terugdoen voor de mensen die hem de laatste tijd (financieel) geholpen hebben, ho maar, hij is zo druk met zichzelf dat hij daar niet eens bij stilgestaan heeft. En zijn leven zelf terug op de rails krijgen, zit er ook niet echt, laat anderen dat maar voor hem doen :thumbdown: Echt mooi voorbeeld voor Febe.
5 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Thom schreef: vr 10 nov 2023, 09:58 En zijn leven zelf terug op de rails krijgen, zit er ook niet echt, laat anderen dat maar voor hem doen E
tot hiertoe heeft hij daar maar heel weinig initiatief voor genomen. En telkens er iemand maar iets over hem zegt, dan ontploft de boel weer. Hij zou het beter naast zich leggen en eens bekijken wat zijn capaciteiten zijn. Voor z'n arrestatie was hij toch bezig aan één of andere cursus? In Bar Madam blijven lijkt voor hem geen goede optie. Telkens als er maar iets gebeurt vliegt hij de klanten naar hun keel! Heel aanmoedigend en ontspannend om daar iets te gaan drinken als hij serveert.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: vr 10 nov 2023, 09:56 maar om nu Dieter als een soort slachtoffer te zien?
Ik zie Dieter zeker niet als slachtoffer, maar het valt wel op dat Maité haar uiterste best doet (en waarschijnlijk nog gaat doen) om zoveel mogelijk ruzie en tweedracht te zaaien.
Niet alleen tussen Dieter en Tim, maar ik denk dan ook aan de zus van Thilly, die toevallig dokter is in het ziekenhuis waar zij ligt.
Thom schreef: vr 10 nov 2023, 09:58 Het gaat om de manier hoe hij het overbrengt
Het is inderdaad hoe Iliias de zaken aanpakt - Marianne heeft zeker (mee) schuld aan het feit dat hij onschuldig heeft vast gezeten, maar het is niet haar 'verdienste' dat zij naar huis mocht in afwachting van het proces.
Heeft Peter ooit een verzoekschrift ingediend? Ik dacht van niet, terwijl die toch - naar eigen zeggen - dag en nacht met de zaak bezig was.
Verder wordt er ook wel rekening gehouden met de gezondheidstoestand van de gevangene, het vluchtgevaar en - niet onbelangrijk - de kans op recidive.
Dries heeft nooit klacht neergelegd, maar de fietsenklant wel, dus er was al geweten dat Ilias een kort lontje heeft.
Maar even nadenken is er te veel aan, dat past niet in zijn kraam als 'het enige slachtoffer in de wereld'.
Die jongen heeft ofwel therapie nodig, of een ferme shot onder zijn kont, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Maar hoe iedereen hem maar wat ontziet en geld aanbiedt en hoe niemand door heeft dat het echt niet de goeie kant uitgaat met hem, vind ik op zijn zachtst uitgedrukt vreemd.
Ook toegewijde mama Vicky denkt dat haar taak er op zit en wentelt zich in haar nieuwe leventje met haar advocaat.
'Onzen Ilias' zal zijn plan wel trekken.
3 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Aan Ilias, die maar blijft zwelgen in de ellende en niet de moeite doet om zijn eigen gedrag eens onder de loep te nemen, laat staan er iets aan te veranderen. Hij werd niet voor niks als verdachte gezien, en in plaats van eens pas op de plaats te maken en iets te maken van zijn toekomst, gaat hij weer gewoon op de oude voet verder. Vermoeiend manneke... :roll: :nope:

Aan Peter, die gelijk heeft dat hij boos is op Tom, maar die deze gebeurtenissen niet meteen aan had hoeven grijpen om op een achterbakse manier letterlijk munt te slaan uit de situatie. Dat hij dat ook nog eens met een air doet alsof hij zelf de eerlijkheid en het fatsoen zelve is, vind ik meer dan hypocriet en ontzettend ergerlijk. :sick: :thumbdown:

Aan Waldek, die met een gigantisch ego rond lijkt te lopen alsof hij de wijnhandel eigenhandig in stand houdt en als enige ter wereld nuttig werk doet. :roll:

Aan Dieter, die in mijn ogen maar weinig beseft wat hij de mensen die hem vertrouwden precies heeft aangedaan met zijn maandenlang liegen. Die "geslagen hond houding" geeft echt geen pas, als je ziet wat hij voorheen voor bokkesprongen heeft uitgehaald om de waarheid voor iedereen verborgen te houden. :thumbdown:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

satine schreef: vr 10 nov 2023, 10:32 Die jongen heeft ofwel therapie nodig, of een ferme shot onder zijn kont,

Zeg maar allebei dus een schop onder zijn achterste EN een therapie volgen. :mad:
Christel schreef: vr 10 nov 2023, 11:39 Aan Peter, die gelijk heeft dat hij boos is op Tom, maar die deze gebeurtenissen niet meteen aan had hoeven grijpen om op een achterbakse manier letterlijk munt te slaan uit de situatie. Dat hij dat ook nog eens met een air doet alsof hij zelf de eerlijkheid en het fatsoen zelve is, vind ik meer dan hypocriet en ontzettend ergerlijk.
En hij heeft bovendien nog het lef om in een kantoor te installeren vlak naast die van Tom, als dat geen regelrechte concurrentie is dan weet ik het niet meer. :mad:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

apestaart schreef: vr 10 nov 2023, 12:19 als dat geen regelrechte concurrentie is
Vooral iemand uit zijn/haar tent lokken, vind ik dat. Het feit dat Peter klanten "meeneemt" is vaak wettelijk niet eens toegestaan via iemands arbeidscontract. Nou weet ik niet of Peter en Tom ooit zoiets als een concurrentiebeding afgesloten hebben toen Peter bij Tom ging werken (zou nogal stom zijn als het niet zo is) en ook dat is vrij makkelijk te omzeilen waarschijnlijk, maar toch...

Overigens weet ik niet of ik als klant nog snel naar Tom zou gaan met zijn bedenkelijke reputatie, maar deze actie van Peter zou ik net zo goed geen direct bewijs van kunde en fatsoen vinden. Ik zou zelf in de toekomst waarschijnlijk met een hele grote boog om dat kantoorgebouw heenlopen, naar een advocaat die zich niet (of toch niet zo duidelijk) met leugens en smerige spelletjes bezighoudt... :bye: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Alleen bestaan die niet écht in Thuis. Dries komt min of meer nog het dichtst in de buurt, maar de rest...

Er was Cosyns, vroeger Karin (met haar fraude) en dan nog dien typ met grijs haar die ooit Marianne probeerde te verleiden en zijn dochter (dat donkerhuidig meisje?) in één van de kantoren (bij Peter?) binnen loodste. Zijn naam ben ik voorgoed kwijt :smile:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Christel schreef: vr 10 nov 2023, 14:42 Het feit dat Peter klanten "meeneemt" is vaak wettelijk niet eens toegestaan via iemands arbeidscontract.
Heeft hij dossiers meegenomen? Ik dacht het eigenlijk niet, eerder dat hij na zijn tirade gewoon met slaande deur vertrokken is.
Heeft hij cliënten aangeschreven? Niet in beeld volgens mijn herinnering (ok, ik geef toe dat die bij momenten niet te vertrouwen is :mrgreen: :lol: )
Bovendien heb je in België vrije keuze van advocaat, tenzij je recht hebt op pro deo rechtsbijstand. Enkel dan wordt die aangesteld door de rechtbank.
Maar dat Peter een smeerlapke is, dat staat buiten kijf.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: vr 10 nov 2023, 16:47 dien typ met grijs haar die ooit Marianne probeerde te verleiden en zijn dochter (dat donkerhuidig meisje?) in één van de kantoren (bij Peter?) binnen loodste. Zijn naam ben ik voorgoed kwijt
Meester Courtois. De actrice die zijn dochter Lynn speelde, deed laatst mee als 1 van de juryleden in De Twaalf.
heidiw schreef: vr 10 nov 2023, 17:21 Heeft hij dossiers meegenomen?
Hij is wel op een bepaald moment 'spullen' komen halen, maar wat dat toen was is niet duidelijk.
Misschien waren dat gewoon een paar persoonlijke spulletjes: zijn koffiekopje en een paar bics en blocnotes. ;)
0 x
Plaats reactie