Wat heb je net bekeken?

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Wat heb je net bekeken?

Bericht door Christel »

Zo te zien wel inderdaad :yup:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Wat heb je net bekeken?

Bericht door Christel »

satine schreef: vr 13 okt 2023, 12:41 Mja, ik kon er niet bij dat die moeder zelf niet zag waar het mis liep.
Om af en toe je bankrekening te checken of je uitgaven een tijdje bij te houden in een schriftje of een exel-documentje moet je toch geen economie gestudeerd hebben?
Maar ja, ze moeten natuurlijk wel mensen vinden om hun programma te vullen - en dat zal niet gaan met mensen die echt niet meer hebben dan wat nodig is om te overleven.
Dat zal zeker meewegen :yup:

Maar ik moet tegelijkertijd ook wel eerlijk toegeven dat ik inmiddels niet meer zo schrik van mensen die gewoon écht totaal geen inzicht hebben in geldzaken. Of daar geen inzicht in willen hebben, want dat kan ook natuurlijk.
Dat komt echt behoorlijk vaak voor.

Net als dit:
satine schreef: vr 13 okt 2023, 12:41En ja, in de eerste aflevering was er een persoonlijke lening afgesloten voor 20.000 euro, omdat ze zich dan veiliger voelden, 'als er een buffer was voor noodgevallen'.
Alleen was het geld al op en moesten ze nog tot 2027 afbetalen.
Is ook meer regel dan uitzondering, helaas. Wat dat betreft gaan we hier steeds meer de Amerikaanse kant uit, waar het kennelijk alleen maar makkelijker wordt om een nieuwe creditcard aan te vragen naar gelang je meer schulden hebt bij andere maatschappijen.
Wat in feite dus eigenlijk totaal onlogisch klinkt. :crazy:
Tot je het natuurlijk vanuit de kant van de creditcardmaatschappijen bekijkt, want die zien alleen maar iemand die steeds wanhopiger geld nodig heeft, tegen hoe langer hoe hogere interesten.
Uiteindelijk belanden die mensen vaak op straat, of in hun spiksplinternieuwe geleasede dikke gasslurper die ze elke nacht op speciaal daarvoor aangewezen parkeerplaatsen neerzetten en ombouwen tot een soort van camper, met de op de hand gewassen rompertjes die op de motorkap liggen te drogen... :-?
In en in triest.
satine schreef: vr 13 okt 2023, 12:41 Ik pleit al jaren voor een vak 'hoe leef ik IRL?' of zoiets op school.
Waar leerlingen leren hoe je een huishoudbudget kan opmaken.
Dat je niet alleen huur betaalt, maar ook energie, water, verzekeringen, belastingen,...
Dat je auto meer kost dan alleen de brandstof of elektriciteit.
Wat je moet doen als je zwanger bent, hoe je een kraampremie aanvraagt, dat je je werkgever moet op de hoogte brengen en hoe je dat het best doet.
Wat bij werkloosheid, ziekte, wat kan een vakbond voor jou betekenen?
Hoe zit dat met vakantiegeld bij bediende of arbeider? En de eindejaarspremie?
.....
Zoveel dingen die schoolverlaters nu vaak niet weten. En sommige ouders ook niet, of ze geven het hun kinderen niet mee.
Ik denk dat je hier een heel, héél goed punt hebt! :yup:
Zeker als tegenhanger voor de Youtube-influencers, bijvoorbeeld, die allerlei producten gratis thuis gestuurd krijgen om ze vervolgens voor bakken geld aan te prijzen bij pubers die - laten we eerlijk zijn - normaal gesproken echt geen budget hebben voor Dyson föhns van zo'n €450,- of make-up palletjes van tegen de €100,-
Het is gewoon verkapte reclame waar ze naar zitten te kijken, gebracht door mensen waar ze fan van zijn en tegenop kijken, vol met spullen waar ze bij vrienden en op school indruk mee denken te maken zodat ze erbij horen.
Al bij al echt een héél slechte combinatie als je het mij vraagt...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha »

Met de nodige argwaan beginnen kijken naar "rough diamond" (omdat ik niet hou van maffia gedoe) maar ik moet bekennen, ik vond de eerste aflevering goed (voor het moment hé). Een dikke pluim voor de vlaamse acteurs die jiddisch moeten praten :thumbup: . En als er teveel geweld zou voorkomen, dan spoel ik gewoon door :lol:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Wat heb je net bekeken?

Bericht door satine »

Ik heb het ook bekeken en goed bevonden :yup:
Fijne cast ook, met 1 van mijn favoriete actrices: Ini Massez.
Haar plusdochter zat vroeger in dezelfde basisschool als mijn kinderen, toffe madam!
1 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha »

Onder een warm fleecedeken en de verwarming hoog gekeken naar expeditie Groenland :lol: Om het nog kouder te hebben dan het momenteel buiten is :lol:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Wat heb je net bekeken?

Bericht door daffy duck »

The Golden Hour op Netflix
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha »

Chantal 2
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Wat heb je net bekeken?

Bericht door daffy duck »

Hier ook Chantal 2 omdat een beetje Westvlaams altijd heerlijk is om te volgen!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Wat heb je net bekeken?

Bericht door hannanaske »

Ik heb al de hele reeks (allez, 't zijn maar vier afleveringen) bekeken over Francisco zijn zoektocht naar zijn biologische ouders.

Door het reclamefilmpje was ik wel getriggerd om een keertje te kijken, ook al ken ik die mens niet echt, omdat ik die beelden van toen hij nog peuter was zo schattig vond.

(Als 9-jarige had ik een meisje op mijn school die in een groot gezin met adoptiebroertje en adoptiezusje opgroeide, en als het schoolfeest was zag ik die kinderen en ik vond die kindjes ongelooflijk mooi door dat kroezelhaar. Ik was er toen ook heilig van overtuigd dat ik later ook kinderen zou adopteren. :lol:
En ik heb dat nog altijd; kleine kindjes zijn sowieso altijd schattig, maar zo kindjes met een donkere huidskleur vind ik er ontzettend cute uitzien)

Voorbij de oppervlakkigheid van mezelf :lol: was ik ook wel mee in het verhaal van Francisco en ik kon ook niet anders meer dan meteen de vier afleveringen meteen uit te zitten.
Als er mensen zijn die gisteren gewoon de aflevering bekeken hebben op analoge tv, en ook van plan zijn om vanavond naar het tweede deel te kijken: pak uw doos cleenex bij. :(
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha »

Assisen seizoen 2.(play 4) De eerste reeks vond ik goed en de tweede tot nu toe ook (mede omdat er zoveel goede acteurs meedoen).Acteurs die je vroeger in veel reeksen op de VRT zag. En ik vind assisen veel beter dat de tweede jaargang van de twaalf :oops: .
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Wat heb je net bekeken?

Nonkels :lol:

katte is binnenstebuiten :lol:

Precies beetje afgekeken bij friends

Rachel: it's a cat!!! :twisted:
Ross: why is it inside out? :lol:

Lag wel strijk met Willy zijn allergische kop. :D
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 979
x 582

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha »

Ja Nonkels :lol: Moest direct al gieren van het lachen met de opmerking van "nonkel Pol" toen die het donsdeken van Innocent opensloeg :lol:

Ook met de website van "blote poesjes"(of zoiets) waar Pol op moest zoeken van Willy en de opmerking dat dat precies toch iets anders was :lol:

De les van inburgering vond ik persoonlijk wat langdradig. En de twee flikken, tja het zijn precies niet de slimsten :lol:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Wat heb je net bekeken?

Ik lees net dat het naaktkatje haar oogje heeft verloren door een speel/vechtpartijetje met haar broertje. Daardoor is er een infectie op gekomen
en hebben ze het moeten verwijderen. :cry:

Ik vind dat nu wel keitriestig voor dat beestje eigenlijk, ook al staat er wel dat ze twee dagen later alweer samen met haar broertje samen sliep, en dat de kat er geen last van heeft.

Als ik vroeger nog maar een foto in een boek zag van zo'n kat kon ik de bladzijde niet snel genoeg omslaan, omdat ik het er verschrikkelijk eng en lelijk vond uitzien.
Maar ondertussen heb ik mensen leren kennen die ook naaktkatten hebben, en ik heb de poezen ook al ontmoet! Dat zijn zo'n lieve diertjes waardoor ze je hart toch weten te veroveren. :yup:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Wat heb je net bekeken?

Ik vond het ook wel grappig dat Carine klaarblijkelijk wel gelijk had dat haar Luc bespaard had op het eten van Kurtje,
zodat hij sneller een simulator kon kopen.

Nu hij aan het werk is, zal zijn droom misschien toch rapper uitkomen dan gedacht,
maar of Rientje daar content mee zal zijn dat Luc nu gaat werken
is nog maar de vraag. Ze zat graag op zijn kap omdat hij niet ging werken, nu zal ze iemand anders moeten zoeken
want iets in mij zegt dat ze daar ook niet héél content mee gaat zijn. :razz:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Wat heb je net bekeken?

Ik kon écht niet meer.... Luc die moest overgeven. :lol:

En dat stuk waar Willy Monnietje moest insmeren met zalf. :laughing-rolling:
0 x
Plaats reactie