Tiboko schreef: di 17 okt 2023, 09:00
Een bekentenis alleen (leren we uit andere series) volstaat blijkbaar niet altijd om iemand te laten veroordelen...
Volgens mij valt hetgeen er uit series te leren valt, sowieso bijna nooit te verwarren met de werkelijkheid. Dat geldt niet alleen voor Thuis.
Een bekentenis van de dader is over het algemeen nog altijd leidend, lijkt me, tenzij iemand die later weer in zou trekken natuurlijk.
Terwijl videobeelden zoals van die Tesla (die er normaal gesproken niet eens zouden zijn) vooralsnog alleen de politie op een presenteerblaadje hebben gegeven wie de dader is. Het is niet eens gezegd dat ze deze in de rechtszaak ook (kunnen) gaan gebruiken vanwege de privacy (ook daar ligt het eraan of ze de realiteit wel of niet gaan volgen).
Wat we nu dus zeker weten, is dat Marianne eigenlijk heeft bekend aan de hand van de vraag van Dries. En ook dat ze al eerder bij het politiebureau heeft gestaan om te bekennen, maar is teruggekrabbeld (om wat voor reden dan ook).
Ze had nu tegen Dries ook kunnen blijven liegen, en het feit dat ze dat niet gedaan heeft, wijst er in mijn ogen globaal ook wel op dat ze blij is dat ze het eindelijk kon vertellen en kon stoppen met liegen, zoals Satine al zei.
Alle andere rest - van het bewijsmateriaal t/m de strategie die ze uiteindelijk gaan kiezen voor Marianne's verdediging - is koffiedik kijken, alleen al omdat er inmiddels zoveel haken en ogen aan de hele zaak zitten...