Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Bericht door martha »

ja Nounake, dat vond ik ook :lol:

Na bijna anderhalve maand voortborduren op de seizoensfinale begint er vaart in te komen :doh: Vorig seizoen hadden we 8 overlijdens en 2 huwelijken. Het zien er naar uit dat we dit seizoen 8 relatiebreuken gaan krijgen : 2 zijn al een feit en die van karin&tom, eddy&vaselineke (alhoewel ik nog altijd denk dat beer toch gaat plooien ) en vooral didi&poes staan ook op de helling. :shh:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Bob is ook veel te vaak uithuizig om nog "normaal" te zijn.

Als straks ViTa problemen krijgt, dan zie ik daar ook wel een haar in de boter komen. Opmerkelijk trouwens dat hij al een hele tijd wist dat die webshop met magazijn aanstaande was en dat hij pas nu komt met commercieel advies. Hum :think:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Vond de uitspraak van Eddy ontroerend: dat een vrouw hem eindelijk apprecieert en waardeert. Zegt veel over hoe z'n vaselientje hem behandelt. Heel mooi hoe hij Christine hielp en toch een beetje warmte bracht in haar koude directiebestaan. Hopelijk houdt ze hem in ere en kijkt niet op hen neer zoals ze wel bij sommige van haar vrienden durft te doen.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Meester krullebol is nog eens van onder het stof gehaald.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Wel heel apart dat noch Marianne noch Dries het de moeite vond om Tom even te verwittigen. Het was pas toen Karin binnen kwam, dat er een telefoontje volgde. Dat Tom weer niet aannam. Hoe opmerkelijk toch in die Thuis-scenario's... telkens iets belangrijk gebeurt, staat de gsm gewoon op flightmode (was zo bij Lowie bij de bevalling, of liet hij die in de woonkamer, nu weer bij Tom...). Komt goed uit :yup:

BTW ik vrees zwaar weer voor het kantoor Dedecker. Peter zal zich zwaar gepakt voelen door zijn collega (gaan ze hierna nog kunnen samenwerken?) en ook Dries zal maar matig appreciëren dat Tom dit voor hem achterhield. Bovendien gaan de klanten het kantoor mijden, want wie wil zich nog door zo'n oelewappers laten verdedigen? Eerst was er die rechtszaak rond grensoverschrijdend gedrag (Dries) en nu weer dit. Straks moet Tom ook op de wijngaard gaan werken, hij kan Waldek assisteren :lol:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

heidiw schreef: do 12 okt 2023, 11:14 Meester krullebol is nog eens van onder het stof gehaald.
0 x
Wie is dat ? Ik zie niet direct een advocaat met krullen ?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Tiboko schreef: vr 13 okt 2023, 15:46 Peter zal zich zwaar gepakt voelen door zijn collega (gaan ze hierna nog kunnen samenwerken?) en ook Dries zal maar matig appreciëren dat Tom dit voor hem achterhield. Bovendien gaan de klanten het kantoor mijden, want wie wil zich nog door zo'n oelewappers laten verdedigen? Eerst was er die rechtszaak rond grensoverschrijdend gedrag (Dries) en nu weer dit.
Dan moet het natuurlijk wel eerst geweten zijn dat Tom op de hoogte was en dat potje dicht wilde houden.
Dat is voorlopig niet het geval...
nounake schreef: vr 13 okt 2023, 16:13 Wie is dat ? Ik zie niet direct een advocaat met krullen ?
Nee, maar wel een leerkracht het krullen, Philippe. ;)
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: vr 13 okt 2023, 15:46 BTW ik vrees zwaar weer voor het kantoor Dedecker. Peter zal zich zwaar gepakt voelen door zijn collega (gaan ze hierna nog kunnen samenwerken?) en ook Dries zal maar matig appreciëren dat Tom dit voor hem achterhield. Bovendien gaan de klanten het kantoor mijden, want wie wil zich nog door zo'n oelewappers laten verdedigen?
Zoiets ja. En dan heeft Cosyns onrechtstreeks toch nog zijn slag thuis gehaald.
satine schreef: vr 13 okt 2023, 16:26 Nee, maar wel een leerkracht het krullen, Philippe.
Heel leuk dat hij nog eens terug in beeld kwam. Een match voor Thilly is het niet maar hij was wel één van de weinigen die haar ietwat kon temperen.
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

satine schreef: do 28 sep 2023, 14:27 Ik zou toch wel durven aannemen dat zo'n strafpleiter een andere aanpak hanteert dan de heren Bomans en Vlerick die hier totaal geen kaas van hebben gegeten en dan maar niks doen.
Op de FB-pagina zijn er mensen die zeggen dat het niet netjes zou zijn om de 4000 euro die Tom gegeven heeft, voor een andere advocaat te gebruiken, maar van het moment dat Tom het geld afstond, is het het zijne niet meer en dient het enkel en alleen maar om Ilias te helpen;
Samen met wat al opgehaald was via de crowdfunding, de 1500 euro van Marianne en de 4000 euro van de wijnavond zelf, is dat toch al een mooi bedrag.
Bij wie is de opbrengst van de crowdfunding uiteindelijk terechtgekomen en waaraan werd het bedrag reeds besteed?
Dat kan toch aangewend worden om de eindfactuur van Sterckens te betalen zodat Vince niet meer op zoek moet gaan naar het geld hiervoor.
En als Tom nog enig fatsoen heeft overgehouden, dan zorgt hij er voor dat hij het door Vince aan Sterckens verschuldigd bedrag op zich neemt.

Maar waarschijnlijk staat dit niet in het Thuis-scenario en dus weeral stof voor een nieuwe verhaallijn: hoe Vince hiervoor in de (financiële) miserie gaat/zal geraken.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Dat zou inderdaad een optie zijn, maar dan zou Vince moeten toegeven dat hij gelogen heeft over dat pro deo gedoe.
Zoals ik al bij de personages (Tom De Decker) zei, zou Tom ook wel de rekening van Sterckens mogen betalen.
Maar dan moet het eerst uitkomen natuurlijk, dat er aan de tussenkomst van Sterckens een stevig prijskaartje hangt. En nu er terug toenadering is tussen vader en zoon Ilias, wil Vince dan wel het risico lopen om zijn zoon opnieuw van zich weg te duwen, als blijkt dat hij gelogen heeft?
Ook al was het enkel en alleen om Ilias te helpen en heeft het hem inderdaad ook vrij gekregen, we weten allemaal hoe onbezonnen Ilias soms kan reageren.

Het zou natuurlijk Thuis niet zijn als het niet uitkomt, dat Vince een grote schuld heeft, maar wanneer dat gaat zijn, is nog maar de vraag.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik zie niet in waarom Sterckens betaald zou moeten worden, de dader is gekend en Ilias komt vrij en moet niet meer voor de rechtbank komen. Zoveel kosten heeft Sterckens nog niet gemaakt me dunkt. En hij heeft al n groot voorschot gehad.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Sterker nog, de inbreng van advocaat Sterckens was behoorlijk beperkt - wat huisbezoeken aan Marianne, Vicky en Dries - maar niks dat tot een doorbraak leidde. Ook geen dure forensische onderzoeken e.d.

De enige doorbraak in de zaak kwam voor rekening van Dieter, die de "wandeling" van Marianne opnieuw heeft gedaan en toen die getuige tegenkwam die blijkbaar 3 maand :doh: opnames had bewaard en dus beelden had van toen Marianne daar met haar golfstick passeerde :lol:

Dit gezegd zijnde. Thuis kennende zal het geld van de crowdfunding volledig naar Ilias gaan (die het geld over de balk zal gooien) en Vince zal zedig zwijgen over de dure rekening die hij ongetwijfeld zal voorgeschoteld krijgen en dus zal moeten betalen.
0 x
Jules Larocca
Nog geen rang
x 14
x 20

Bericht door Jules Larocca »

Sterckens heeft zelf toegegeven dat hij enkel druk op iedereen gezet heeft, wat tot resultaat zou geleid hebben met of zonder superflik Dieter. Misschien valt de eindfactuur nog wel mee, en kan alles met de crowdfunding geregeld worden.
Dat Vincent gelogen heeft over de pro-deo, ok, hij kon ook niet anders.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

De doorbraak van Dieter kwam er alleen maar omdat Sterckens begon over de entourage van Dieter, wie voor hem voor het vuur zou gaan.
Anders had superflik Dieter ook geen conclusies getrokken. Die zou dan alleen maar met de NIP-test bezig geweest zijn.
Was hij niet gaan wandelen, had hij die Tesla op dat moment niet gezien.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Je bedoelt natuurlijk de entourage van Marianne.

Maar net daar heb ik moeite mee. Door het vuur gaan voor iemand is één ding, maar jezelf aan ontmaskering blootstellen (en dan met name voor een moord, toch niet min voor iemand voor wie "de goede naam alles is" = de reden waarom ze Cosyns vermoordde) omdat je zo'n band hebt met iemand? Daar heb ik toch moeite mee hoor. Vooral omdat ze wist dat Dries niet de dader was en er voldoende twijfel zou zijn over zijn betrokkenheid. Ze had ook nog even kunnen afwachten hoe het evolueerde, vooraleer die brief te schrijven hé.

Zoals ik elders al schrijf, Marianne had wellicht één moment van zinsverbijstering (tijdens de moord), maar daarna deed ze alles heel sluw en doordacht, tot en met gaan aankloppen op het politiekantoor om te bekennen, tegen de druk van haar zoontje in. Die brief past niet echt in dat kader, net zomin als het gaan dumpen van de golfstick. Dat lijkt er gewoon bij gesleurd om de zaak achteraf te kunnen oplossen ;)
0 x
Plaats reactie