Godvergeten

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Godvergeten

Bericht door satine »

Als kind van de jaren 50 en 60 van vorige eeuw, kan ik wel tegen een stootje.
Ik kom uit een periode dat vrouwen en kinderen zwegen en lijdzaam ondergingen.
Zelf heb ik bij 'de nonnekes' op school gezeten en mijn broer in een hoog-aangeschreven college in Antwerpen.
En we dachten allebei dat wel wisten wat er toen speelde...

Maar wat 'Godvergeten' blootlegt, is toch nog van een andere orde.
Ik ben blij dat ik het opneem, zodat ik het kan bekijken als ik er aan toe ben - en het ook kan pauzeren als het me te veel wordt.
Want dat gebeurt, dat het me te veel wordt, en maar al te vaak. :sick:
Hoe dit ooit allemaal is kunnen gebeuren, hoe 'mensen' hier ongestraft mee weg kwamen, door hoeveel mensen oogjes werden dicht geknepen en de andere kant op gekeken... :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Toen ik gisteren het verhaal hoorde van het 12-jarige meisje, brak mijn hart. Dit had uit een horror-film kunnen komen.
Maar het was de realiteit, voor haar was dit gewoon een deel van haar dagelijkse leven.

Zelfs mama zijnde, ik ben er echt niet goed van! :sick:
0 x
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Godvergeten

Bericht door Nicolaske »

Ik heb de eerste aflevering bekeken, en zal zeker de rest ook bekijken, maar ik kan het nog niet. Ik was echt oprecht ondersteboven van die eerste aflevering. Ik heb zelf twee kinderen, 8 en 1, en het gedacht dat een plaats die een veilige haven zou moeten zijn voor kinderen zo'n hel kan zijn, is verschrikkelijk.

En om dan telkens de vertegenwoordigers van de kerk zich in een slachtofferrol zien te wikkelen is degoutant. Mijn grootmoeder was heel haar leven katholiek, maar heeft zich een paar maanden voor haar dood laten ontdopen nadat de zaak Vangheluwe uitkwam, en daar was ik gelukkig om. Haar geloof verloor ze niet, maar ze vond dat wat de katholieke kerk beweert te doen, niets meer met God of het christelijke geloof te maken had. En daar had ze groot gelijk in.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Godvergeten

Bericht door daffy duck »

Uit schoolboekje der gewijde geschiedenis: Laat de kinderkens tot mij komen.....toen omhelsde hij de kleinen....
werd voor velen een letterlijke interpretatie! πŸ˜‘πŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘ŽπŸ‘Ž
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186

Godvergeten

Bericht door apestaart »

Dat is niet alleen bij de Katholieke Kerk dat er kindermisbruik is, bij de Jehovah's Getuigen is het al niet veel beter integendeel zelfs. :mad: :mad:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/25 ... getuigen0/
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Godvergeten

Bericht door satine »

Dat klopt, het gebeurt op meerdere plaatsen, ook in gezinnen, maar dat maakt dit niet minder erg.
Het programma gaat nu eenmaal over de katholieke kerk.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Godvergeten

Bericht door daffy duck »

Natuurlijk putten sommige mensen troost uit hun godsdienst, welke die ook moge zijn. Maar soms heb ik toch de indruk: hoeveel miserie is er niet op de wereld, hoeveel oorlogen zijn er al ontstaan juist en dat allemaal door die godsdienst.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Plaats reactie