Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

bragolin-01 schreef: ma 05 jun 2023, 15:11 Chris had het altijd over hun vriendschap, maar hij heeft heel die tijd van die zogenaamde vriendschap misbruik gemaakt.
Door Harry te laten geloven dat hij verantwoordelijk was voor de dood van Anouk was Chris later in staat om hem af te persen.
En Harry durfde daar ook niet tegen in te gaan om Zihame niet in gevaar te brengen.
Chris had er geen enkel belang bij om zijn eigen kwetsbare plek, het bestaan van een dochter, bekend te maken aan de mensen die hij afperste.
Dat is enkel de situatie geweest toen wij hen samen bezig zagen.
Maar ze hadden een historie met elkaar die we niet op TV gezien hebben, maar waar ze wel vaak genoeg over verteld hebben. Het moet op een bepaald moment oprecht goed gegaan hebben tussen Harry en Chris, en vermits Maité zich niet gedraagt alsof ze Chris pas een paar maanden kende, snap ik dus niet dat Chris - in de periode dat hij en Harry dus nog wel echt bevriend waren, buiten beeld - nooit iets over haar verteld heeft.

En dan heb ik het nog niet over de rest van de toevalligheden die hier ook al aangehaald zijn, zoals bijvoorbeeld de manier waarop Maité zich toevallig net op tijd over heeft kunnen laten plaatsen naar het juiste politiekorps, om maar wat te noemen. Want dat rammelt toch ook nogal een beetje. ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: ma 05 jun 2023, 16:11 Het moet op een bepaald moment oprecht goed gegaan hebben tussen Harry en Chris, en vermits Maité zich niet gedraagt alsof ze Chris pas een paar maanden kende, snap ik dus niet dat Chris - in de periode dat hij en Harry dus nog wel echt bevriend waren, buiten beeld - nooit iets over haar verteld heeft.

En dan heb ik het nog niet over de rest van de toevalligheden..
Dit dus allemaal :yup:

Die verhaallijn hangt met haken en ogen aan elkaar.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Wat me van gisteren vooral bijgebleven is, is de mate waarop ik me heb zitten ergeren aan het gedrag van mensen...

De zelfvoldane en vooringenomen grijns van Tim toen hij Dries zat te verhoren, bijvoorbeeld.
Als de politie van dienst normaal gesproken als gewoon personage door dat dorp rondloopt en gezellig bij iedereen over de vloer komt (of zelfs een voormalig huisgenoot is :lol: ), dan komt het niet meer over als hij ineens de serieuze verhoren moet doen als er iets voorvalt. Dat Tim (en normaal gesproken Dieter) dat ook nog eens super onprofessioneel aanpakken, helpt echt niet. Ik vind hun verhoren eerder lachwekkend en tenenkrommend slecht, dan wat anders. Dat blijft wel echt een dingetje op deze manier, vooral ook omdat ze hele afleveringen van de ene "serieuze verdachte" naar de andere wandelen alsof het niks is en zich dan gedragen alsof ze de hele zaak al in kannen en kruiken hebben, terwijl er eigenlijk 0% fatsoenlijk bewijs is.

Het aanhoudende drammerige en klagerige gedrag van verwend Lowieke, die echt alleen maar aan zichzelf kan denken.
Maar ook Viv die hem met haar ogen vol tranen maar blijft sussen en troosten, of Tamara (die eergisteren nog een bak onterechte bagger van meneer over zich heen kreeg) die haar echtgenoot aanmaant om het manneke toch alsjeblieft wat te ontzien... :sick: :crazy:

Bob die maar fronsend en depressief rond blijft lopen en eigenlijk niet fatsoenlijk naar zijn zwangere vrouw kan kijken, maar die maar niet over zijn lippen krijgt dat hij eigenlijk vooral een groot probleem heeft met het feit dat zijn vrouw het kind van verwend Lowieke draagt wat ze dadelijk af moeten staan... :boo:

In alle eerlijkheid kan de seizoensfinale wat mij betreft niet snel genoeg komen, want ergens wil ik toch wel weten wat voor draai ze nu weer aan het hele gebeuren gaan geven, maar waarom ik dat wil weten, vraag ik me toch wel heel regelmatig af.
In die zin erger ik me misschien nog wel het meeste aan mezelf... ;)
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: di 06 jun 2023, 11:20 In alle eerlijkheid kan de seizoensfinale wat mij betreft niet snel genoeg komen, want ergens wil ik toch wel weten wat voor draai ze nu weer aan het hele gebeuren gaan geven, maar waarom ik dat wil weten, vraag ik me toch wel heel regelmatig af.
In die zin erger ik me misschien nog wel het meeste aan mezelf...
Niet doen, veel mensen delen met jou dat gevoel. Enerzijds "ik zou beter niet meer kijken, zo irritant hoe de meeste personages zich nu gedragen" maar anderzijds ook dat je nu toch wel wil weten hoe het allemaal afloopt, anders heb ik voor niks heel die tijd gekeken. Raar hé.

Aflevering van gisteren. Karin die probeert "gratis" te helpen en Christine die haar als een dom kieken gewoon buiten brult. Snapt ze niet dat mensen als Karin net zijn wat ze nodig hebben? Dan het rare gesprekje tussen Tom & Peter over Dries. En Judith die wel héél zeker is dat Dries het niet gedaan heeft, terwijl Karin vijf minuten eerder net aan Tamara had uitgelegd dat om het even wie in de juiste omstandigheden iemand kan doden. Wat Vince even later ook (in een mooie scène) onder woorden brengt aan Femke.

Verder het verhaal dat ze "plots" bewegingen zien in de offshore rekeningen van Chris. Hoezo? Waarom zijn die rekeningen intussen al niet lang door Interpol (of hoe heet dat) geblokkeerd? En wie weet dan het paswoord van die rekening, buiten Maité? Had Chris dan nog een stuk of wat kinderen die allemaal een login hadden? Strange :denk:
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: wo 07 jun 2023, 11:32 Verder het verhaal dat ze "plots" bewegingen zien in de offshore rekeningen van Chris. Hoezo? Waarom zijn die rekeningen intussen al niet lang door Interpol (of hoe heet dat) geblokkeerd? En wie weet dan het paswoord van die rekening, buiten Maité?
Waarschijnlijk omdat Interpol en andere politie ook dacht dat Chris handlangers had? En in de eerste plaats dat hij niet dood was bij gebrek aan lijk?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Intussen is hij al wel een aantal weken dood natuurlijk, Thilly is zelfs al zover dat ze gewoon weer is gaan werken.

Maar dan nog. Ik ben niet zo bekend met hoe het er in échte misdaadwereld aan toe gaat, maar heb wel series als Gomorra - La serie volledig uitgezien. En ik kan me niet voorstellen dat een drugsbaron of dergelijke de info over zijn ultrageheime rekeningen zou delen met zijn "handlangers". In dat milieu vertrouwt niemand niemand en al zeker de baas niet zijn ondergeschikte...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: wo 07 jun 2023, 11:51 En ik kan me niet voorstellen dat een drugsbaron of dergelijke de info over zijn ultrageheime rekeningen zou delen met zijn "handlangers". In dat milieu vertrouwt niemand niemand en al zeker de baas niet zijn ondergeschikte...
Dat sowieso...

Verder zijn al die offshore rekeningen vaak ook maar heel moeilijk aan iemand te linken, dus ofwel is Chris een grote drugsbaron van een flink netwerk geweest waar de politie echt grote hoeveelheden tijd en moeite in gestopt heeft om zijn financiële handel en wandel te achterhalen, ofwel heeft hij het gewoon niet handig aangepakt waardoor de (lokale) politie het makkelijk genoeg uitgevogeld heeft, maar in dat laatste geval zou de politie en/of Interpol die rekening achteraf niet zo lang na zijn dood nog in de gaten blijven houden.

Het feit dat ze dat kennelijk wel doen, zou dus inderdaad impliceren dat Chris lid was van een drugsnetwerk en daar naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens een grote speler in is geweest ook.
En zo'n mensen gaan hun tijd dan weer niet verdoen aan (kleinzielige) persoonlijke vetes die (financieel) verder niks opleveren, omdat deze in feite alleen maar ook hun andere (wel lucratieve) illegale handelingen kunnen verraden. Zo'n types blijven zoveel mogelijk onder de radar, en als ze al ergens iets menen te moeten vereffenen, dan laten ze dat altijd een ander doen.

Het feit dat Chris sowieso stervende was en dus misschien om die reden wel tijd voor-, en zin in een persoonlijke wraakactie had, houdt eigenlijk ook geen steek, want als dat sentimentele epistel aan Maité tenminste gemeend was, zou hij haar na zijn dood zeker niet op die manier in gevaar willen brengen, wat hij nu dus wel gedaan heeft.

Ik denk dat het al bij al weer een gevalletje "niet teveel over nadenken" wordt... :mrgreen: ;)
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Ik ga dat ter harte nemen :yup:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Denk wel dat er iets inzat toen Lowie en Adil samen kwamen in Bar Madam. Hij als architect en Ace als een klusbedrijf in nood.. verder gaan met het Tiny house project en Adil had meteen weer meer werk. Maar neen, meneer Lowie is enkel gefocust op z'n pinda, werkloos, en in geen enkel geval bereid om het benifiet hiervan in te zien, ook niet voor een andere partij in nood. Te egoïstisch om de voordelen ervan te zien.
en dan die hele geldkwestie van Maite....niet te volgen al die doorsluizingen . Maar soswieso zal ze wel haar centen kwijt zijn.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

daffy duck schreef: wo 07 jun 2023, 23:14 meneer Lowie is enkel gefocust op z'n pinda, werkloos, en in geen enkel geval bereid om het benifiet hiervan in te zien, ook niet vo
Natuurlijk trekt hij zich niks aan hij wordt toch in de watten gelegd door heel die bende die bij hem woont en door " tanteke" Grrrrrr
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

daffy duck schreef: wo 07 jun 2023, 23:14 Denk wel dat er iets inzat toen Lowie en Adil samen kwamen in Bar Madam. Hij als architect en Ace als een klusbedrijf in nood.. verder gaan met het Tiny house project en Adil had meteen weer meer werk. Maar neen, meneer Lowie is enkel gefocust op z'n pinda, werkloos, en in geen enkel geval bereid om het benifiet hiervan in te zien, ook niet voor een andere partij in nood.
Ja en neen, hij heeft nu het voorbeeld dat een vriendschap niet genoeg is om een bedrijf staande te houden, en het is toch altijd een risico om dan weer direct je geld in een nieuw project te steken, toch als je dan binnen enkele weken alleenstaande vader wordt, een kind kost veel geld, als hij dus fulltime terug gaat werken, moet hij ook oppas en zo hebben.
1 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Christel schreef: wo 07 jun 2023, 14:11 Het feit dat Chris sowieso stervende was en dus misschien om die reden wel tijd voor-, en zin in een persoonlijke wraakactie had, houdt eigenlijk ook geen steek, want als dat sentimentele epistel aan Maité tenminste gemeend was, zou hij haar na zijn dood zeker niet op die manier in gevaar willen brengen, wat hij nu dus wel gedaan heeft.
In zijn brief had hij haar thans goed uitgelegd dat ze moest oppassen met de bedragen die ze doorsluisde, maar ik dacht gezien te hebben, dat ze toch ineens fameuse bedragen oversleepte, dus dat is heel verdacht.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

vdbemdsa schreef: do 08 jun 2023, 11:03 Ja en neen, hij heeft nu het voorbeeld dat een vriendschap niet genoeg is om een bedrijf staande te houden, en het is toch altijd een risico om dan weer direct je geld in een nieuw project te steken,
Buiten dit en het feit dat Lowie binnenkort alleenstaande vader wordt, is het ook niet slim om 'zomaar' te investeren. Vrienden of niet.
Als een firma bij de eerste tegenslag niet alleen personeel moet ontslaan, maar ook geen lonen meer kan uitbetalen, is het te betwijfelen of het wel een gezond bedrijf is.
Niemand gooit graag zijn geld in de goot, ook Lowie niet.
En dan hebben we het nog niet over de verstandhouding Lowie/Christine gehad.
Dus ja, ik ben ermee akkoord dat het verstandig is van Lowie om niet meteen op die kar te springen.

Ben wel benieuwd tot welke conclusie Karen gaat komen, wat ACE betreft.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Dat ze er beter mee stoppen?

Tenzij ze een externe investeerder vinden. Maar of dat een vriend (genre Lowie) moet zijn, zal ze wel afraden...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: do 08 jun 2023, 13:18 Dat ze er beter mee stoppen?
Dat hoeft niet zo te zijn, toch? :)
Misschien - als ze de mogelijkheid hebben om middelen in te zetten waar Karin er gister al een paar van noemde, dus dat ze bijvoorbeeld hun afbetalingen kunnen spreiden of uitstel van betaling kunnen krijgen o.i.d. - kunnen ze toch wel verder met ACE, al dan niet in een iets andere vorm.
Maar mochten er geen verdere opties zijn, dan denk ik dat geen een investeerder daar nog zin in heeft. Dan is stoppen idd volgens mij ook de enige optie.

Ik ben dus ook wel heel benieuwd welke conclusie Karin gaat trekken als ze de cijfers gezien heeft :yup:
Maar vond het alvast mooi om te zien dat Adil de koe bij de horens pakte gisteren en iig hulp zocht waar hij kon. Ik vind dat persoonlijk de interessantste verhaallijn momenteel. :)
0 x
Plaats reactie