Adil Bakkal (Nawfel Bardad-Daidj)

Gesloten
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7
x 6

Bericht door Sanneke »

De leverancier van de defecte zonnepanelen is failliet, vandaar dat ACE daar niet meer kan aankloppen.
1 x
Sanne
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Christel schreef: do 01 jun 2023, 18:46 ACE kan toch ook gewoon aankloppen bij hun leverancier dan?
Die is failliet. En in België sta je als klant de laatste in de rij om je centen terug te krijgen. Eerst de fiscus, dan de sociale zekerheid, dan de bank.... Het grootkapitaal is altijd en overal eerst helaas.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vind het wel nogal apart dat - nu de installaties van de zonnepanelen wegvallen - ACE opeens alleen nog maar kleine kluswerkjes op de planning heeft staan.
En dat het bedrijf de laatste tijd zoveel werk had dat ze niet wisten wat eerst te doen, maar over niks van financiële buffer blijkt te beschikken.
Ik ken niets van zaken doen, maar voor een bedrijf met 4 fulltime werkende vakmensen lijkt me dit nogal vreemd.
Ik weet ook niet hoeveel bedrijven er zijn die zonnepanelen leveren, maar ergens heb ik ook wel het gevoel dat Adil nogal snel berust in het feit dat hij zijn problemen niet opgelost krijgt.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Sanneke schreef: do 01 jun 2023, 20:25 De leverancier van de defecte zonnepanelen is failliet, vandaar dat ACE daar niet meer kan aankloppen.
heidiw schreef: do 01 jun 2023, 23:54 Die is failliet. En in België sta je als klant de laatste in de rij om je centen terug te krijgen. Eerst de fiscus, dan de sociale zekerheid, dan de bank.... Het grootkapitaal is altijd en overal eerst helaas.
Ah ja, op die manier... Dat is hier precies hetzelfde en is een grote tegenslag uiteraard. :yup:
Dank jullie wel voor de toelichting! ;)
satine schreef: vr 02 jun 2023, 09:51 Ik vind het wel nogal apart dat - nu de installaties van de zonnepanelen wegvallen - ACE opeens alleen nog maar kleine kluswerkjes op de planning heeft staan.
En dat het bedrijf de laatste tijd zoveel werk had dat ze niet wisten wat eerst te doen, maar over niks van financiële buffer blijkt te beschikken.
Ik ken niets van zaken doen, maar voor een bedrijf met 4 fulltime werkende vakmensen lijkt me dit nogal vreemd.
Ik weet ook niet hoeveel bedrijven er zijn die zonnepanelen leveren, maar ergens heb ik ook wel het gevoel dat Adil nogal snel berust in het feit dat hij zijn problemen niet opgelost krijgt.
Nou, precies dat dus...
Het lijkt er dan op dat ACE zowat hun hele hebben en houwen in dat project heeft zitten, en dat is nooit verstandig. Om nog maar te zwijgen over het feit dat dat allemaal blijkbaar ver boven hun pet gegrepen is geweest, als je ziet hoe Adil zich alleen maar dieper en dieper in de problemen gewerkt heeft na de eerste strubbelingen.
Hij heeft duidelijk op het verkeerde paard gewed en dat is ongelofelijk sneu, maar zijn manier van oplossen (of inderdaad het gebrek eraan, eigenlijk) komt toch wel echt pijnlijk onkundig over...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Wel belachelijk dat Christine eiste dat die details in hun huurhuis snel hersteld zouden worden. En waarom moet Adil dat dan doen ? Normaal bekijkt de huisbaas meerdere offertes en kiest de goedkoopste.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Christel schreef: vr 02 jun 2023, 18:13 Hij heeft duidelijk op het verkeerde paard gewed en dat is ongelofelijk sneu, maar zijn manier van oplossen (of inderdaad het gebrek eraan, eigenlijk) komt toch wel echt pijnlijk onkundig over...
Met andere woorden: hij heeft gegokt en verloren.
johan1969 schreef: za 03 jun 2023, 07:35 Wel belachelijk dat Christine eiste dat die details in hun huurhuis snel hersteld zouden worden.
Dat is toch duidelijk dat Christine wil wreken op Karin.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

johan1969 schreef: za 03 jun 2023, 07:35 En waarom moet Adil dat dan doen ? Normaal bekijkt de huisbaas meerdere offertes en kiest de goedkoopste.
Omdat ze heel veel geluk hebben met Tom als huurbaas, die blijkbaar niet moeilijk doet en meteen akkoord was met Christine's eisen, waardoor zij nou de kans krijgt om hem als bedankje een extra gepeperde rekening te sturen voor de werkzaamheden van Adil. :roll:
Triest als je op deze manier probeert om aan extra geld te komen. En dan wel sakkeren op Karin omdat ze gewoon terecht van ACE kwam vragen waar ze recht op had. Adil begreep Karin en loste het netjes op, maar zijn vrouw is kennelijk een onprofessioneel en rancuneus geval... :thumbdown:
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

En bij mijn weten denk ik zelfs dat Tom niets afweet dat Karin gevraagd had het zonne-panelen probleem op te lossen, heel raar dat Tom dus zo maar ineens akkoord ging.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Tom zit met andere dingen aan zijn hoofd, dat geld zal voor hem de zaak niet maken. Vandaar dat hij meteen ja zei.

Wat Adil betreft, als ik hoor dat ze zelfs de lonen van de afgelopen maand niet meer kunnen betalen, dan vrees ik dat het binnenkort effectief over & out zal zijn met ACE, want "lonen" zijn maar één onderdeel van de kosten natuurlijk, er zijn ook nog leveranciers, huurlasten etc. En Karin zal wel niet de enige gedupeerde klant zijn die een nieuwe installatie zal eisen...
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Tegen het einde van de maand dus met de seizoensfinale is ACE failliet.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Wel mooi van Adil dat hij zichzelf geen loon uitbetaalt, welke andere chef zou dat doen ?
0 x
Trouwe kijker
Nog geen rang
x 110
x 27

Bericht door Trouwe kijker »

ik vraag me af of een verzekering BA uitbating geen soelaas kan brengen in zo'n geval als bij ACE?! Tijdelijke werkloosheid voor personeel ontlast de firma toch ook (gedeeltelijk?) dacht ik.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

johan1969 schreef: di 06 jun 2023, 09:12 Wel mooi van Adil dat hij zichzelf geen loon uitbetaalt, welke andere chef zou dat doen ?
Die zijn er genoeg... Er zijn talloze kleine bedrijven met hart voor de zaak, die - als ze een zware tegenslag te verwerken krijgen - met de handen in het haar zitten en dat niet zonder blikken of blozen bij het personeel neerleggen. Bij grote (onpersoonlijke) bedrijven zal zoiets als jezelf geen loon meer betalen een uitzondering zijn (vaak werkt zo'n chef ook niet met zijn eigen geld), maar bij de kleine bedrijfjes is dat volgens mij eerder regel dan uitzondering, ook al zien veel mensen dat niet, omdat dergelijke ondernemers hun financiële problemen sowieso niet zo graag aan de grote klok hangen.

Het idee dat je als werkgever achterover leunend zwemt in het geld terwijl het personeel moet bloeden, klopt in de praktijk regelmatig niet bepaald. ;)
Trouwe kijker schreef: di 06 jun 2023, 09:12 ik vraag me af of een verzekering BA uitbating geen soelaas kan brengen in zo'n geval als bij ACE?! Tijdelijke werkloosheid voor personeel ontlast de firma toch ook (gedeeltelijk?) dacht ik.
Er zullen vast wel verzekeringen of andere mogelijkheden zijn die aangegrepen kunnen worden in zo'n geval, denk ik ook. Maar dan moet zo'n verzekering uiteraard wel afgesloten en betaald worden voordat er een probleem is.
En van wat ik begrepen heb, heeft Adil dat niet gedaan.

Ik krijg van de hele situatie sowieso het idee dat hij zich niet echt goed gerealiseerd heeft waar hij ooit aan begonnen is, helaas...
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het probleem is volgens dat mij Adil geen zakelijk instinct heeft. Als Karin bijvoorbeeld daar de baas was, zouden ze nu niet weer quasi voltallig (op Eddy na) zijn om "de kleine klusjes" te doen. Hoe kan kan dat ooit winstgevend zijn??
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Snap wel niet dat het nu ineens zo berg af gaat, dan moet het ervoor toch ook niet echt een bloeiend bedrijf geweest zijn, omdat 1 firma nu ineens failliet is, dan heb je toch geen buffer opgebouwd in al die jaren.
0 x
Gesloten