Dit personage verdient een lap rond haar/zijn oren
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Ok, maar hij is wel thuis en wil niet aan het werk herinnerd worden en dan komt Christine verhaal halen !
0 x
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Rosa.
Dacht ze nu echt dat ze van Waldek het volledige verhaal ging horen?
Ze had even mogen doorvragen, maar ze heeft haar kar duidelijk al gedraaid.
Ze had even mogen doorvragen, maar ze heeft haar kar duidelijk al gedraaid.

4 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Voor mij ook Rosa. Tjonge, alle zelfrespect en weerwoord weer in een keer weg.
Ook Dries en Silke krijgen van mij een lap.
Ook Dries en Silke krijgen van mij een lap.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Dries, niks van meevoelen met Ilias, enkel van de hoge toren blazen met z'n advocatenwijsheid en zich dominant opstellen En dan nog liegen tegen Judith en zich weer geen sikkepit aantrekken van de aannemer! Werkelijk?? Die valt dik tegen!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Karin.
Zonder overleg met de andere power ladies zomaar een controlearts sturen naar het personeel
Zonder overleg met de andere power ladies zomaar een controlearts sturen naar het personeel

0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Ja, want zij is er van overtuigd dat Tamara niet echt ziek is en komedie aan het spelen is om niet moeten gaan werken met andere woorden Karin beschuldigd Tamara van plantrekkerij.Tiboko schreef: di 28 mar 2023, 09:02 Karin.

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Waarom? Ik heb vroeger bij een bedrijf gewerkt waar iedereen een controlearts over de vloer kreeg. Meestal al de eerste dag en bij elke afwezigheid wegens ziekte.apestaart schreef: di 28 mar 2023, 09:29 met andere woorden Karin beschuldigd Tamara van plantrekkerij.
Dat Karin dit met haar collega's had mogen overleggen, dat ga ik niet ontkennen.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Een controlearts in Thuis is wel een nieuw fenomeen. Zo lang als ik naar Thuis kijk kwam en ging ieder personage naar zijn/haar werk als het hem/haar uit kwam. Ging ook vrolijk halverwege de werkuren naar huis of waar dan ook.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
En wat hoopt ze hiermee te bereiken? Nog méér spanningen, nog meer wrevel, nog méér irritatie?
Van een manager mag je verwachten dat die voor verbinding zorgt, maar Karin doet net het tegenovergestelde.
Van een manager mag je verwachten dat die voor verbinding zorgt, maar Karin doet net het tegenovergestelde.
1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Inderdaad.satine schreef: ma 27 mar 2023, 21:19 Rosa.
Ze had even mogen doorvragen, maar ze heeft haar kar duidelijk al gedraaid.![]()
Wat een triest figuur is het toch, met 0 zelfrespect...
Zeker na de woordenwisseling die er tussen haarzelf en Waldek is voorgevallen, zou ze beter als geen ander moeten weten dat er duidelijk 2 kanten aan dat verhaal zitten.
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Dat klopt, maar de andere twee vinden het maar al te makkelijk om niet tegen haar in te gaan.Tiboko schreef: di 28 mar 2023, 10:38 Van een manager mag je verwachten dat die voor verbinding zorgt, maar Karin doet net het tegenovergestelde.
Niks haar op hun tanden, ze hebben allebei vroeger hun eigen zaak gerund en nu lopen ze daar rond als kippen zonder kop.
Femke krijgt elastieken benen zo gauw ze Vince ziet en Rosa denkt nog steeds (opnieuw) dat Waldek haar zweverige zoetheid meer dan waard is.
Ik weet dat ik in herhaling val, daar deze verhaallijn rammelt langs alle kanten.
Als dit 'de realiteit' is, dan kunnen de schrijvers misschien beter eens een tijdje hun bureau laten voor wat het is en in een echt bedrijf gaan werken om te zien hoe het daar in werkelijkheid aan toe gaat.
Want eigenlijk zijn zij het hier die de lappen verdienen.

4 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Wat hopen andere bedrijven daarmee te bereiken? Dat mensen gewoon komen werken als dat kan, en niet afbellen als ze hun zin niet krijgen of als ze een dag geen zin hebben? Tamara is zwanger, en daar mag zeker rekening mee gehouden worden, maar het is niet dat ze de laatste dagen voor haar ziekmelding netjes haar best deed en er geen problemen waren. Dus dat er dan getwijfeld wordt of ze echt ziek is, kan ik me ergens wel voorstellen.Tiboko schreef: di 28 mar 2023, 10:38 En wat hoopt ze hiermee te bereiken? Nog méér spanningen, nog meer wrevel, nog méér irritatie?
Daarbij is het duidelijk welke kant ze in Thuis uit willen met dit alles, want we hebben inderdaad in geen jaren een controlearts voorbij zien komen, terwijl iedereen maar zo'n beetje rondfladdert op het werk naar gelang het uitkomt. Wat uiteindelijk totaal niet realistisch is.
Iedereen begrijpt zo ook wel waarom Karin nu ineens degene moet zijn die dat fenomeen "introduceert" in Thuis en waarom ze dat ook ineens met geen mens meer overlegt (wat ze een goeie week of 2-3 geleden echt niet zo aangepakt had), met waarschijnlijk het nodige drama en commentaar als gevolg.

Van mij krijgen de schrijvers dus eigenlijk vooral de lappen hier.
Maar eigenlijk is het sowieso wel een heel krom beeld dat iedereen daar al jaren vrije uren kan krijgen naar gelang het uitkomt, maar dat er dan op een drukke avond bijvoorbeeld, letterlijk niemand bereid gevonden kan worden om een keertje onverwacht in te springen.
Zoals Satine al aangaf, is een controlearts sturen ook echt geen misdaad in het dagelijks leven.

2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Zou het niet weten, nooit in mijn carrière een controlearts over de vloer gehad.
In ieder geval kunnen we Feniks nu ook geen doorsnee bedrijf noemen. Je hebt eigenlijk maar één echte serveuse voor de wijnbar (vergelijk even met de vier in Bar Madame, die mekaar redelijk veel afwisselen) - die andere drie hebben andere taken. Karin vooral baas spelen, Rosa de wijnshop (en leveringen), Femke de kamers etc en dus Tamara die wijn rondbrengt...
Opmerkelijk ook dat in de tijd toen de Withoeve een apart bedrijf was, Femke de hulp kreeg van Nancy & Dieter, die regelmatig even een handje toestaken. Sinds Karin de plak zwaait over Feniks (en het een wijnbar werd) heb ik die nooit meer zien inspringen, ze blijven er zoveel mogelijk weg, wellicht de bedrijfscultuur die wat toxisch is ?
0 x