Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Rosa.
Klagen en zagen - alsof er ineens 20 mensen tegelijk binnen kwamen. Ze heeft jaren Ter Smissen (mee) gerund en daarna de Zus en Zo.
En het volk dat er gisteravond was, kon ze niet aan?
Ze deed echt alsof de mensen 3 rijen dik stonden aan te schuiven tot op het erf...
En ook zwijmelend Femke even bellen ging absoluut niet. ;)

En Harry - die man krijgt nog wel eens een hartaanval als hij zo doorgaat.
Zijn bloeddruk piekte weer behoorlijk gisteren. En dan altijd dat geblaf tegen Tim, terwijl hij goed genoeg weet dat die niets mocht zeggen.

Ik heb trouwens iets gemist denk ik, van wie wist Thilly dat het om die flesjes icetea ging?
Is dat niet informatie die normaal gesproken niet zomaar rond gestrooid wordt?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Karin, die zich steeds meer opdringt als de grote baas van Feniks, terwijl ze minder dan de helft van de tijd aanwezig is en dus duidelijk niet de geschikte persoon om de dagelijkse gang van zaken te managen.

Moet dat niet iemand doen die er quasi altijd is, zoals Adil bij ACE of Bob bij Boowie ??
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

alle personages die te pas en te onpas bij Tim en Sam zomaar binnenvallen om eens hun gal te spuwen. Alsof ze nog niet genoeg problemen hebben met Veerle! Weinig privacy als je daar woont!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Rosa die met al haar negatieve ervaringen met die vent na zoveel jaar weeral in de val van Waldek trapt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Klopt Heidi, want volgende week zal de 'drukte' in de wijnbar en dat mevrouw er alleen voor stond, wel de schuld zijn van Karin.
En niet die van Waldek, die Rosa niet verwittigd heeft zoals normale collega's doen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 25 mar 2023, 13:02 En niet die van Waldek, die Rosa niet verwittigd heeft zoals normale collega's doen.
Waldek had Karin verwittigd dat er groep zou langskomen, maar zij zei letterlijk "dat ze dan online reserveren".

Is het trouwens niet zo dat Vince & Waldek het "vuile werk" op de wijngaard doen en de drie dames (plus Tamara) de wijnbar + shop runnen ?

Hoe in dat tweede deel de taken verdeeld worden, daar moet de wijnboer, net zo min als zijn helper, die ook niet op die taken gekleed zijn - zich toch niet mee bezig houden, want als klant zou ik ook niet zo graag een sjofel geklede semi-zwerver aan mijn tafeltje zien verschijnen om de bestelling op te nemen ?
Laatst gewijzigd door Tiboko op za 25 mar 2023, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik zeg toch niet dat Waldek 'Catweazle' achter de bar moet gaan staan?
Hij had wel Rosa even kunnen verwittigen dat er nog een groep verwacht werd, die alleen mondeling had toegezegd.
Of was het te veel moeite om even na te gaan wie die avond de bediening zou doen?

Hij wil van alles op de hoogte zijn en gehouden worden, dan mag hij dat zelf ook doen naar zijn collega's toe.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 25 mar 2023, 16:45 Hij had wel Rosa even kunnen verwittigen
Had dat dan veel verschil gemaakt? Karin was thuis aan het eten, Tamara zat bij haar zoontje en zei ook "trek jullie plan maar, ik ben weg". Femke was intussen buiten op het veld in de regen aan het stoeien met Vince.

Hoe kun je nu het belangrijkste deel van je bedrijf fatsoenlijk runnen (de wijnbar) als het drukste moment (vanaf 15u) drie kwart van het personeel (Femke, Tamara & Karin) gewoon vrij nemen ? Mogen er dan enkel mensen binnen, zoals in een restaurant, die vooraf reserveren ? Om een glas wijn te drinken ?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: za 25 mar 2023, 16:48 Hoe kun je nu het belangrijkste deel van je bedrijf fatsoenlijk runnen (de wijnbar)
mij ook een raadsel! Allee, je creëert een wijnbar, zet er tafels en stoelen neer, flessen wijn en glazen, maar je vergeet iemand achter de toonbank te zetten om te bedienen. Want blijkbaar is er daar niemand verantwoordelijk voor. Enkel Tamara die blijkbaar een glas wijn ziet als een drankje bij je ontbijt, want na de middag is ze foetsie! Er klopt daar toch iets niet: de uren, de verantwoordelijkheid, de taakverdeling,...dus ik erger mij aan heel dat Feniks wijnbaar gedoe en allen die hiervoor verantwoordelijk zijn! :shock:
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Blijkbaar vergeten ze dat de wijngaard de basis is van alles : van de wijn, het winkeltje, de wijnbar, de rondleidingen en de barrels.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

daffy duck schreef: za 25 mar 2023, 17:05 dus ik erger mij aan heel dat Feniks wijnbaar gedoe en allen die hiervoor verantwoordelijk zijn!
Ik ook Daffy, die hele verhaallijn rammelt langs alle kanten en dat doet ze al een hele tijd.
Maar we moeten elke avond zien hoe mensen hun kar draaien en hoe eerst de ene en daarna de andere de toffe en sympathieke is en hoe sommige personages constant hun kar draaien.
En soms tegen beter weten in.
Ik erger mij dus echt aan sommige karaktermoorden en hoe alles gedraaid en gekeerd wordt om toch maar ruzies en strubbelingen te veroorzaken.
En soms vraag ik af waarom ik probeer recht te praten wat de schrijvers absoluut krom willen trekken. Het is verloren moeite allemaal.
1 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 53
x 83

Bericht door catherine »

Sorry maar die wijnbar draait daar momenteel vierkant! En sorry maar dat ligt niet aan Waldek.
Als er een rondleiding in de wijngaard gegeven wordt is het toch normaal dat die mensen daarna een proeverij willen doen. Waldek had het gezegd tegen Karin en dat zou moeten volstaan als je het tegen de zichzelfverklaarde uberchef zegt. Moet dat dan nog eens online gereserveerd worden?? En hoe groot was die groep? Ik zag niet meer dan 6 mensen. Ze zijn daar überhaupt niet voorbereid op klanten tout court. Voor ‘de groep’ kwam werd Rosa al door een ongeduldige klant eraan herinnerd dat ze nog steeds op hun hapjes aan het wachten waren… Man man toch wat een geklungel. En Rosa maar verder palaveren met Dirk (wat zij al heel de tijd aan het doen was) in plaats van meteen in gang te schieten. In de tijd dat ze klaagt had ze het allemaal kunnen doen.
Femke… We zitten natuurlijk allemaal te wachten op de eindelijke consummatie van haar romance met Vince, maar even wat zware spullen gaan verzetten buiten - wat kon wachten - en in mooie propere kledij, zijn blijkbaar belangrijker dan het reilen en zeilen van hun nieuwe wijnbar, eerste bron van inkomsten op dit moment!
En Karin, ja Karin… De weetal die niets doet en nooit zelf haar handen uit de mouwen zal steken. Zo komen we er ook niet.

PS Het drukste moment in de wijnbar zal altijd savonds zijn. Tamara kan dat niet met Leotje en Femke ook niet de week dat Vic bij haar is. En op Karin moeten we sowieso niet reken, behalve bevelen doet zij niets.
2 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vraag me trouwens af wat Femke doet ? In de winter zullen er toch niet veel boekingen zijn, zeker niet in de barrels. Mountainbiken zit er nu ook niet in. En de VF-speeltuin is dicht. Veel volk zie ik toch ook niet in de winkel of wijnbar.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

catherine schreef: za 25 mar 2023, 18:35 Karin… De weetal die niets doet en nooit zelf haar handen uit de mouwen zal steken. Zo komen we er ook niet.
Karin heeft met caoutchouc botten (Rubberlaarzen voor de niet West-Vlamingen ;) )nochtans heel de oogst meegeholpen, heeft de inbeslaggenomen wijn bij Happy Hour losgekregen van het Parket, heeft een wijnmaker gevonden, heeft alle boekhouding doorspit, heeft alle financiën geregeld met de bank, heeft een oplossing gevonden na de mislukte oogst... Het is niet omdat ze niet tot haar ellebogen in de modder staat of helder dagen achter de toog dat ze niets doet he.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

heidiw schreef: zo 26 mar 2023, 15:03 Karin heeft met caoutchouc botten nochtans heel de oogst meegeholpen
Net zoals half Thuisdorp, inclusief Lowie en Eddy, die nog een weddenschap afsloten of Karin wel botten had :)

Al die dingen die je daar opnoemt vonden plaats voor Feniks bestond, na het opstarten daarvan vond Karin dat zij de baas moet spelen en beperkt haar inbreng zich tot het bevelen geven en anderen op hun plichten wijzen.

Natuurlijk is er niemand (allez dat ik weet) die betwist dat ze StevenSon van de ondergang gered heeft met haar financiële inbreng en haar know how van juridische kanten etc. Het gaat erom dat ze NU niet van anderen mag verwachten dat ze haar steentje niet langer bijdraagt, maar langs de zijlijn staat om orders te geven - wat tegenwoordig gebeurt.
0 x
Plaats reactie