Karin Baert (Kadèr Gürbüz)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Maar Karin kan niet zoveel doen eigenlijk, vrees ik. Ze wil duidelijk de verhoudingen tussen haar en de dames goed houden, als je ook kijkt hoe ze totaal niet in ging tegen Rosa. Ik denk dat Karin "in de rechtbank" (en tegenover mensen waar ze verder geen band mee heeft), en Karin in het bedrijf van haar overleden zoon wat ze koste wat kost tot een succes wil maken, 2 heel verschillende vrouwen zijn. Dat is vroeger ook al gebleken in haar relatie met Steven, want die behandelde haar ook allesbehalve netjes, maar daar heeft ze ook nooit iets toe gedaan en die is ze altijd blijven steunen en pamperen.
Het lijkt wel alsof - wanneer het persoonlijk is - Karin al haar bravoure verliest en ze eigenlijk het idee heeft dat mensen haar "niet echt moeten hebben" als ze er niet alles voor opzij zet.
Het lijkt wel alsof - wanneer het persoonlijk is - Karin al haar bravoure verliest en ze eigenlijk het idee heeft dat mensen haar "niet echt moeten hebben" als ze er niet alles voor opzij zet.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Het is wel een beetje vreemd hoe fantastisch ze nu met iedereen opschiet, al maanden zo goed als geen ruzietjes meer met Marianne, Tamara (waarmee het nooit klikte), de kuisvrouw die zelfs een vriendelijk woord krijgt, zelfs Nancy, Peter en Silke waar ze best aardig tegen doet - alsof er nooit een andere Karin bestaan heeft.
Een mens kan door ingrijpende gebeurtenissen veranderen, maar de karakter switch bij Karin (van bitch naar saaie trien) is toch wel extreem. Zo zou ze figuren als Waldek vroeger gewoon plat gebulldozerd hebben. Nu gaat ze er naïef mee praten
Ik verlang dus al bijna terug naar de drankzuchtige bitch die ze vroeger was, inclusief haar slippertjes met Dries & co.
Een mens kan door ingrijpende gebeurtenissen veranderen, maar de karakter switch bij Karin (van bitch naar saaie trien) is toch wel extreem. Zo zou ze figuren als Waldek vroeger gewoon plat gebulldozerd hebben. Nu gaat ze er naïef mee praten

Ik verlang dus al bijna terug naar de drankzuchtige bitch die ze vroeger was, inclusief haar slippertjes met Dries & co.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Eerlijk gezegd heb ik in Karin nooit een "drankzuchtige bitch" gezien...Tiboko schreef: do 09 feb 2023, 11:38 Ik verlang dus al bijna terug naar de drankzuchtige bitch die ze vroeger was, inclusief haar slippertjes met Dries & co.

Aan de oppervlakte misschien, maar ze heeft duidelijk meer kanten en een verleden wat meespeelt.
Als je kijkt hoe ze Steven behandelde na alles wat hij haar heeft aangedaan... Met haar 17 jaar liet hij haar zwanger zitten om weer terug naar zijn verloofde te gaan. Iets waar Karin jarenlang mee geconfronteerd werd en op beoordeeld en veroordeeld werd, maar waar Steven zelfs nooit op aangesproken is. Jaren later dumpte hij haar opnieuw voor Rosa en deed dat op een gemene manier midden in een restaurant.
Desondanks bleef ze Steven steunen tot aan zijn dood.
Een "bitch" doet dat niet, toch?
Daarbij waren Marianne, Nancy, Tamara en Silke geen onschuldige partijen in het gedonder met Karin. Hetzelfde geldt voor Peter.
Zij hadden daar zelf net zo goed een aandeel in en zijn allemaal ook niet bepaald op hun mondje gevallen normaal gesproken. Zij zijn momenteel echter ook in hun gedrag veranderd naar Karin toe, dus dan is het logisch dat die verhoudingen nu ook anders liggen lijkt me.
En ik vind Karin geen saaie trien, ook al voert haar menselijke kant momenteel de boventoon.
Ze wil alleen koste wat kost Kobe's nalatenschap redden, wat volledig in lijn past met het schuldgevoel wat ze al jarenlang als moeder heeft en ook regelmatig heeft laten zien.
Dat is niet iets van de laatste weken

3 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Ik hoop dat ze wakker genoeg is om in dat contract de voorwaarde "genoeg geld" te zetten eer Polanski zijn grond krijgt.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Blijkbaar ontgoocheld omdat Waldek voor een keertje vriendelijk deed tegen de dames. Zo is het natuurlijk nooit goed. Doet hij knorrig, dan zegt ze je kunt er niet mee samenwerken. Doet hij "normaal" dan zegt ze hij speelt komedie.
Wil ze nog wel samenwerken, zoals de rest (Femke, Rosa, Vince) dat wil ??
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Ja, en ik vond die handdruk en Voor Kobe wel mooi. Maar van wie van de 2 is het het meest gemeend? en ik kan er wel inkomen dat Karin niet zomaar de harde woorden die ze van Waldek kreeg onder tafel kan vegen. Zoiets kruipt in je vel. Maar ze zal moeten en toch wat meer inspanning doen en niet meteen haar frustratie op Tom loslaten.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Dat vroeg ik mij ook af - ik denk dat Waldek niet voor Karin moet onderdoen.
En de andere twee dames zijn blijkbaar al vergeten dat Waldek hen als een hond behandeld heeft, die zijn ondertussen blij met elk snoepje dat hij hen toegooit.
Heel mooi ergens en heel nobel allemaal, want uiteindelijk moeten ze met elkaar zien samen te werken en dat is wel prettiger als het allemaal wat ontspannen gebeurt.
Toch is hun bijna onderdanige gedrag naar Waldek toe opvallend.
Maar anders zou het Thuis niet zijn natuurlijk.

1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Dat "onderdanig" gedrag was er voordien naar Karin toch ook al, Rosa en Femke zijn blijkbaar al blij dat iemand anders voor hen knopen doorhakt...
Maakt in feite niet uit wie oprecht was, belangrijk is dat alle neuzen in dezelfde richting staan. En zo vaak (buiten op die vergaderingen) lopen Waldek en Karin elkaar op die wijngaard toch niet tegen het lijf? Rosa en Waldek en Femke en Waldek daarentegen zien elkaar daar veel vaker, logisch dus dat zij hopen dat ze "gewoon" kunnen doen?
Maakt in feite niet uit wie oprecht was, belangrijk is dat alle neuzen in dezelfde richting staan. En zo vaak (buiten op die vergaderingen) lopen Waldek en Karin elkaar op die wijngaard toch niet tegen het lijf? Rosa en Waldek en Femke en Waldek daarentegen zien elkaar daar veel vaker, logisch dus dat zij hopen dat ze "gewoon" kunnen doen?
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Onderdanig was misschien niet de juiste term, maar ik vind dat voor de 'powervrouwen' die ze in het begin meenden te zijn, toch wel snel hun kar draaien.
Ik vind dat we niet mogen vergeten dat Femke de drijvende kracht achter de Withoeve was - altijd geweest want Peter was alleen bezig met... ja, met wat?
Buiten 'leveranciers bezoeken' heb ik die nooit veel zien doen daar, alle nieuwe ideeën kwamen van haar.
En Rosa runde de shop met succes, en vroeger haar kapsalon, de Zus en Zo...
Het is niet dat die twee dames doetjes zijn op gebied van hun plan te trekken.
Maar de schrijvers van Thuis zijn blijkbaar gek op karakterwissels en af en toe ook een karaktermoordje, als dat zo beter uitkomt voor de verhaallijn.
Ik vind dat we niet mogen vergeten dat Femke de drijvende kracht achter de Withoeve was - altijd geweest want Peter was alleen bezig met... ja, met wat?
Buiten 'leveranciers bezoeken' heb ik die nooit veel zien doen daar, alle nieuwe ideeën kwamen van haar.
En Rosa runde de shop met succes, en vroeger haar kapsalon, de Zus en Zo...
Het is niet dat die twee dames doetjes zijn op gebied van hun plan te trekken.
Maar de schrijvers van Thuis zijn blijkbaar gek op karakterwissels en af en toe ook een karaktermoordje, als dat zo beter uitkomt voor de verhaallijn.

1 x
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
Tja, zij hebben de rechter ook gehoord, en willen hun job en inkomen niet verliezen door eigenlijk toch meer een vete van Waldek en Karin. Water bij de wijn doen kan altijd, je hoeft geen vriendjes te zijn, maar er voor slagen dat een bedrijf slaagt, kan alleen als iedereen water bij de wijn doet, al is dat moeilijk, en hierin zie ik dan Waldek toch een beetje toegeven, maar Karin absoluut niet.satine schreef: wo 22 mar 2023, 09:31 Toch is hun bijna onderdanige gedrag naar Waldek toe opvallend.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Precies dat dus... Als dat ergens duidelijk wordt, is het wel in deze verhaallijn. Of in die van Bob, bijvoorbeeld. Die waait ook met de wind van de verhaallijnen mee.satine schreef: wo 22 mar 2023, 11:14 Maar de schrijvers van Thuis zijn blijkbaar gek op karakterwissels en af en toe ook een karaktermoordje, als dat zo beter uitkomt voor de verhaallijn.![]()
Dat is wat ze er nu ineens van maken, ja...
Maar daarbij gaan ze volledig voorbij aan alles wat er de afgelopen maanden gebeurd is, en aan de dingen die Waldek ook tegenover Femke en Rosa gezegd en gedaan heeft. Totaal niet realistisch dat met name Rosa daar nu ineens de spons over veegt, terwijl ze daar eerst - en volkomen terecht - wel degelijk ook een groot probleem mee had.
Ontgoocheld? Karin zal stomverbaasd geweest zijn denk ik. En terecht, want in feite hebben ze die rechtszaak wel aan moeten spannen omdat Waldek letterlijk geen kant uit wilde wat zijn grond betreft. Nu wil hij dat ineens wel en is hij dus van mening veranderd, waardoor het zou kunnen werken als iedereen de spons veegt over alle ellende en harde woorden die er de afgelopen maanden gevallen zijn.Tiboko schreef: di 21 mar 2023, 23:43 Blijkbaar ontgoocheld omdat Waldek voor een keertje vriendelijk deed tegen de dames. Zo is het natuurlijk nooit goed. Doet hij knorrig, dan zegt ze je kunt er niet mee samenwerken. Doet hij "normaal" dan zegt ze hij speelt komedie.
Maar Karin zal wél nog terugdenken aan Waldek's plotselinge en onoprechte vriendelijkheid op aanraden van zijn advocaat, waarschijnlijk. Geen wonder dat ze daar haar vragen nog altijd bij heeft. Het is wel ongelofelijk naïef (om niet te zeggen compleet onrealistisch) dat de rest daar ineens totaal geen last meer van lijkt te hebben.
Er is nog een groot verschil tussen netjes doen wat de rechter zegt, en de zeemzoete komedie die Rosa daar gisteren op zat te voeren tijdens hun vergadering.

Van mij dus een dikke tomaat

2 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Alsof Karin zélf als advocate vroeger iets anders deed ?Christel schreef: wo 22 mar 2023, 14:19 Waldek's plotselinge en onoprechte vriendelijkheid op aanraden van zijn advocaat...
We weten nog wel hoe ze Femke manipuleerde om Peter's trauma rond misbruik uit te buiten in haar (en Kobe's) voordeel. De gevolgen daarvan hebben we een paar maand geleden gezien. Ze is dus geen haar beter dan Alexander.
Of vergeten we die keer dat ze Reinhilde aanraadde om "te doen alsof" Dries had geprobeerd haar op de werkvloer te verkrachten ??
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat zeg ik toch nergens?
Dat alle advocaten in Thuis er lepe trucjes op nahouden, is al lang geen verrassing meer.
Misschien ook daarom dat Karin, Waldek nu zo goed doorziet. Ze zei dat zelf toch ook gewoon tegen Femke en Rosa een tijdje geleden, toen die met open ogen in Alexander's hele doorzichtige opzet om ineens vriendelijk te doen, trapten?
Karin gaf ruiterlijk toe dat zij haar cliënt dat ook aangeraden zou hebben, en dat Waldek waarschijnlijk een grote ingecalculeerde show opvoerde. Wat ook zo was, trouwens.
Waar ik op doelde is dat ze er hoe langer hoe meer een "vete" tussen Karin en Waldek van maken, terwijl dat kant noch wal raakt met wat er ook allemaal gebeurd is met de andere dames.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Zo erg was dat toch niet dat ze er niet de spons over kunnen vegen? In tegenstelling tot Karin geven die andere twee toch duidelijk aan dat ze hem het voordeel van de twijfel willen geven en daar gaat het toch om, ze moeten voort met het bedrijf - anders gaat Feniks bankroet en dat wil toch niemand, ook Waldek niet, want het is "zijn kindje" ??
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Je kunt uiteindelijk overal de spons over vegen, zeker na verloop van tijd, en iemand het voordeel van de twijfel geven uiteraard ook.Tiboko schreef: wo 22 mar 2023, 18:07 Zo erg was dat toch niet dat ze er niet de spons over kunnen vegen? In tegenstelling tot Karin geven die andere twee toch duidelijk aan dat ze hem het voordeel van de twijfel willen geven
Maar niet 1 week nadat je alle drie een berg zever en leugens aan hebt zitten horen in een rechtbank, en ook niet als iemand je ontzettend gekwetst of beledigd heeft. Daar gaat normaal echt wel wat tijd overheen, en ik vind het dan ook gewoon onrealistisch dat Rosa bijna zwijmelend die vergadering zat te leiden gisteren, bijvoorbeeld.
En dan allemaal onder het commentaar dat "Karin hopelijk niet te moeilijk doet", of daar kwam het toch op neer. Ze wilden alle 3 die rechtszaak omdat ze Waldek's gedrag spuugzat waren, niet Karin alleen, maar dat lijkt nu plotseling ineens "vergeten" te zijn.
Er is een groot verschil tussen "ergens het beste van maken", en wat ze ons gisteravond lieten zien. Het is in mijn ogen duidelijk welke kant de schrijvers op willen met dit alles.
0 x