Waldek Kosinski (Bart Van Avermaet)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
En toch denk ik dat Waldek hier zijn gelijk gaat krijgen, Roza zal haar kar nog gaan draaien.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Die kans bestaat natuurlijk ook.
Maar ik kijk niet uit naar een 'vriendelijke' en schijnheilige Waldek. Ik had hem veel liever zien vertrekken, eerlijk gezegd.
Maar ik kijk niet uit naar een 'vriendelijke' en schijnheilige Waldek. Ik had hem veel liever zien vertrekken, eerlijk gezegd.
2 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Maakt ook niks uit, want samen hebben die twee (Waldek + Rosa) nog altijd maar één derde van de aandelen, de rest zit bij Femke en Karin. En Femke ziet liever Tamara als nieuwe partner dan de onbetrouwbare Waldek.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
In die zin wel, maar denk je dat Karin dan gaat blijven, als ze dit verliest? Neen, dan laat ze de boel wel volledig lopen volgens mij.Tiboko schreef: di 21 feb 2023, 18:03 Maakt ook niks uit, want samen hebben die twee (Waldek + Rosa) nog altijd maar één derde van de aandelen, de rest zit bij Femke en Karin.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Ik denk ook niet dat Karin dan zou blijven, maar wat gebeurt er met de aandelen dan?
Heeft Waldek daar geld voor? Hij kan niet eens zijn kapper betalen blijkbaar...
Heeft Waldek daar geld voor? Hij kan niet eens zijn kapper betalen blijkbaar...
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
De rechter kan ook beslissen dat er onvoldoende grond is om Waldek uit dat bedrijf te zetten en dat ze het maar onder elkaar moeten uitpraten. Bijvoorbeeld dat Waldek zich met zijn "droojven" bezig houdt en dat de dames de rest van het bedrijf runnen ?
Beschouwt Karin dat dan als "verliezen" ? Maar het alternatief "de boel laten lopen" heeft ook geen zin, want dan speelt ze een berg geld kwijt. Tenslotte zijn - vanwege de mislukte oogst & de dure investeringen - die aandelen momenteel veel minder waard.
In feite had Karin zich al die moeite kunnen besparen door toen het nog kon Harry als investeerder te accepteren. Dan was ze Waldek kwijt geweest en had ze een vennoot die maar 1/6de van de aandelen had en dus sowieso niks te zeggen had. Een gemiste kans.
Waldek daarentegen zal nooit plooien, dat is intussen duidelijk.
Beschouwt Karin dat dan als "verliezen" ? Maar het alternatief "de boel laten lopen" heeft ook geen zin, want dan speelt ze een berg geld kwijt. Tenslotte zijn - vanwege de mislukte oogst & de dure investeringen - die aandelen momenteel veel minder waard.
In feite had Karin zich al die moeite kunnen besparen door toen het nog kon Harry als investeerder te accepteren. Dan was ze Waldek kwijt geweest en had ze een vennoot die maar 1/6de van de aandelen had en dus sowieso niks te zeggen had. Een gemiste kans.
Waldek daarentegen zal nooit plooien, dat is intussen duidelijk.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Ergens had Waldek gelijk dat hij de rondleiding had kunnen geven en ook de uitleg over de wijn. Hij had ook een punt dat ze het hem hadden kunnen vragen, of hem op zijn minst verwittigen.
Maar dat hij zelf niet doorheeft hoe onverzorgd hij voor de dag komt vind ik wel raar. Het kan hem blijkbaar allemaal niet schelen.
Dat hij wijnboer is en het grootste deel van zijn dagen op de wijngaard doorbrengt daar heb ik wel begrip voor.
Maar een stel 'influencers' ontvangen en in de watten leggen, zodat de 'sjieke' wijnbar goede recensies krijgt, daar vind ik hem toch echt niet geschikt voor op dit moment.
Ik zie hem ook niet als een objectieve vennoot die snapt (of wil toegeven) dat de wijnbar geld in het laatje brengt.
Het viel mij laatst dan ook op dat hij twee keer zei dat door de dames de oogst was mislukt. Dat was niet het geval.
De WIJN was mislukt en dat kan elke wijnmaker overkomen.
Ik krijg hoe langer hoe meer een intense hekel aan die man.
Maar dat hij zelf niet doorheeft hoe onverzorgd hij voor de dag komt vind ik wel raar. Het kan hem blijkbaar allemaal niet schelen.
Dat hij wijnboer is en het grootste deel van zijn dagen op de wijngaard doorbrengt daar heb ik wel begrip voor.
Maar een stel 'influencers' ontvangen en in de watten leggen, zodat de 'sjieke' wijnbar goede recensies krijgt, daar vind ik hem toch echt niet geschikt voor op dit moment.
Ik zie hem ook niet als een objectieve vennoot die snapt (of wil toegeven) dat de wijnbar geld in het laatje brengt.
Het viel mij laatst dan ook op dat hij twee keer zei dat door de dames de oogst was mislukt. Dat was niet het geval.
De WIJN was mislukt en dat kan elke wijnmaker overkomen.
Ik krijg hoe langer hoe meer een intense hekel aan die man.
1 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
^ Daar sluit ik me volledig bij aan.
Het is sowieso best wel logisch dat je met je werkkleding - als je net van het veld en de modder af komt - niet echt geschikt bent om in een bar te werken, toch?
Daarbij vind ik het ook nogal bedenkelijk dat hij blijkbaar niet erkent dat er constant ruzie is, en dat dat ook een van de redenen is waarom de dames (met Karin op kop) hem niet meer actief benaderen met wat voor vraag dan ook. Het was niet nodig om Femke daarover aan te spreken, en ook niet terecht, want dat is gewoon logisch met de huidige verhoudingen. Hij kan dan wel heel selectief zijn eigen aandeel daarin weglaten, maar dat verandert de situatie niet.
Het leek me dan ook eerder gewoon een opening van hem om een gesprekje met Femke aan te knopen. Iets waar hij eerst actief geen zin in had, en waar hij nu bewust mee bezig is vanwege die rechtszaak.
Ook ik krijg hoe langer hoe meer een hekel aan hem, en vooral aan het "spel" wat hij ervan maakt. Tot voor een paar maanden geleden had ik echt het idee dat die wijnboel (en Kobe) iets voor hem betekenden, maar dat gevoel is inmiddels helemaal weg.
Echt om moe van te worden...

Dat vind ik ook vreemd.satine schreef: do 23 feb 2023, 12:03 Ergens had Waldek gelijk dat hij de rondleiding had kunnen geven en ook de uitleg over de wijn. Hij had ook een punt dat ze het hem hadden kunnen vragen, of hem op zijn minst verwittigen.
Het is sowieso best wel logisch dat je met je werkkleding - als je net van het veld en de modder af komt - niet echt geschikt bent om in een bar te werken, toch?
Daarbij vind ik het ook nogal bedenkelijk dat hij blijkbaar niet erkent dat er constant ruzie is, en dat dat ook een van de redenen is waarom de dames (met Karin op kop) hem niet meer actief benaderen met wat voor vraag dan ook. Het was niet nodig om Femke daarover aan te spreken, en ook niet terecht, want dat is gewoon logisch met de huidige verhoudingen. Hij kan dan wel heel selectief zijn eigen aandeel daarin weglaten, maar dat verandert de situatie niet.
Het leek me dan ook eerder gewoon een opening van hem om een gesprekje met Femke aan te knopen. Iets waar hij eerst actief geen zin in had, en waar hij nu bewust mee bezig is vanwege die rechtszaak.

Ook ik krijg hoe langer hoe meer een hekel aan hem, en vooral aan het "spel" wat hij ervan maakt. Tot voor een paar maanden geleden had ik echt het idee dat die wijnboel (en Kobe) iets voor hem betekenden, maar dat gevoel is inmiddels helemaal weg.
Echt om moe van te worden...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Even gekopieerd uit het topic van Karin Baert:
Volledig akkoord, maar nadat ik hoorde wat Waldek tegen Vince zei, twijfel ik toch aan zijn oprechtheid.Tiboko schreef: wo 22 mar 2023, 10:53 Maakt in feite niet uit wie oprecht was, belangrijk is dat alle neuzen in dezelfde richting staan.
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Waldek tegen Adil: "Ik ga zo vriendelijk mogelijk zijn tegen Karin, want ik weet dat ik op die manier op haar systeem werk".
Dit overtuigt me nu echt helemaal van zijn goede bedoelingen...

2 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Zie mijn lap voor Rosa en mijn opmerking over Vincesatine schreef: wo 22 mar 2023, 21:34 Waldek tegen Adil: "Ik ga zo vriendelijk mogelijk zijn tegen Karin, want ik weet dat ik op die manier op haar systeem werk".

0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1720
- Contacteer:
Hier hebben we het al! De vete is duidelijk van beide kanten niet over!satine schreef: do 23 mar 2023, 01:13 Waldek tegen Adil: "Ik ga zo vriendelijk mogelijk zijn tegen Karin, want ik weet dat ik op die manier op haar systeem werk".

1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
En gelijk heeft hij he, dat is de enigste manier om Karin ook te "temmen"satine schreef: wo 22 mar 2023, 21:34 Waldek tegen Adil: "Ik ga zo vriendelijk mogelijk zijn tegen Karin, want ik weet dat ik op die manier op haar systeem werk".
Kan ook niet, zal nooit meer over gaan tussen die twee, en denk dat Waldek hier toch als overwinnaar uit gaat komen, Karin laat haar sneller op haar paard zetten zal ik maar zetten.daffy duck schreef: do 23 mar 2023, 07:58
Hier hebben we het al! De vete is duidelijk van beide kanten niet over!
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Voor mij bewijst het alleen hoe weinig hij te vertrouwen is.vdbemdsa schreef: do 23 mar 2023, 09:10 En gelijk heeft hij he, dat is de enigste manier om Karin ook te "temmen"
Hij heeft altijd gelogen en bedrogen...
En Karin is iemand die gaat voor waar ze in gelooft. Soms hevig, dat geef ik meteen toe.
Maar waarom vrouwen dan "getemd" moeten worden is me niet duidelijk.
Natuurlijk gaat "de man" winnen, want sterke vrouwen, daar houden de Thuis-schrijvers niet van.
Dus ja, Waldek zal het wel 'niet netjes' spelen en zo als de 'held' uit het verhaal komen.
2 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
^ Precies dat dus...
Maar toen Waldek in het snuitje kreeg dat hij niet meer topprioriteit was bij Feniks en hij ook nog eens bot ving bij Rosa, is hij zijn pijlen op Karin gaan richten, want het is kennelijk allemaal haar schuld.
De mislukte wijnoogst waarvoor ze andere oplossingen hebben moeten zoeken om het hoofd boven water te houden, het feit dat het geld voor nieuwe grond aan te kopen daardoor al uitgegeven was, het feit dat Nora hem gedumpt heeft en Rosa hem niet meer moet hebben, en hij daardoor zijn bokkenpruik opgezet heeft en geen kant meer uit wilde: het wordt nu allemaal op Karin geschoven.

En wat was er ook alweer precies aan de hand tussen hen? Want Karin was heel vriendelijk en begripvol tegen Waldek na de dood van Kobe. Ze vonden zelfs steun bij elkaar...
Maar toen Waldek in het snuitje kreeg dat hij niet meer topprioriteit was bij Feniks en hij ook nog eens bot ving bij Rosa, is hij zijn pijlen op Karin gaan richten, want het is kennelijk allemaal haar schuld.
De mislukte wijnoogst waarvoor ze andere oplossingen hebben moeten zoeken om het hoofd boven water te houden, het feit dat het geld voor nieuwe grond aan te kopen daardoor al uitgegeven was, het feit dat Nora hem gedumpt heeft en Rosa hem niet meer moet hebben, en hij daardoor zijn bokkenpruik opgezet heeft en geen kant meer uit wilde: het wordt nu allemaal op Karin geschoven.
Hier sluit ik me graag bij aan...satine schreef: do 23 mar 2023, 09:18 Natuurlijk gaat "de man" winnen, want sterke vrouwen, daar houden de Thuis-schrijvers niet van.
Dus ja, Waldek zal het wel 'niet netjes' spelen en zo als de 'held' uit het verhaal komen.

3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..