Waldek Kosinski (Bart Van Avermaet)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1362
- x 1721
- Contacteer:
Waldek is van hoog gevallen. Van autodidact wijnboer, die de plak zwaaide over heel wat vrouwen en over de wijngaard, tot eenzaat die aan de wijnbouw vasthoudt tot z'n vingers kraken. Alhoewel niemand hem daar nog wilt wegens z'n onbeschoft gedrag, draaft hij door met zijn plannen en zienswijze. Dat hij een hele tijd uit de circulatie geweest is, dat anderen voor hem hebben moeten beslissen is compleet van tafel geveegd voor hem. Erger nog...de beschuldigingen van wanbeheer en uit handen geven van Stevenson komen wel heel hard aan! En dat beseft hij niet.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1362
- x 1721
- Contacteer:
Jawel, zo is hij gestart, heeft gewerkt bij Ace. Was ook vriend van Frank, die ook loodgieter was. En dan de stap naar autodidact wijnboer! Maar geen probleem....Adil kan hem misschien weer aannemen als hij niet meer op de wijngaard werkt. Dan kan hij daar wat boel gaan maken.
1 x
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 86
De persoonsverandering van Waldek is eigenlijk zo treffend dat ik mij afvraag of hij geen hersenletsel heeft overgehouden aan zijn hartfalen.. Dat komt dan geregeld voor omdat er op dat moment geen zuurstof naar de hersenen gaat, met mogelijk hersenletsel tot gevolg, een beetje vergelijkbaar met mensen die een beroerte hebben gehad. Naast o.a. motorisch letsel kunnen er dan allerlei 'onzichtbare' letsels optreden zoals cognitieve stoornissen maar ook karakterverandering, etc.. Die laatsten komen eigenlijk nog het meeste voor. Uiterlijk zie je dan niets aan die mensen, maar.....
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Goh, ik weet niet...catherine schreef: wo 15 feb 2023, 12:53 De persoonsverandering van Waldek is eigenlijk zo treffend dat ik mij afvraag of hij geen hersenletsel heeft overgehouden aan zijn hartfalen..
Dat kan inderdaad gebeuren na o.a. zuurstofgebrek

Maar in het geval van Waldek kan ik niet zeggen dat ik hem heel erg van karakter veranderd vind, eerlijk gezegd.
Ik herinner me nog toen hij in het begin bij Rosa was, dat hij ook al heel stuurs en rechtlijnig kon reageren als mensen het niet volledig met hem eens waren. En zoals Martha pas al aanhaalde, na de dood van Kasper, toen was hij ook niet om te hebben en zou je hem het liefst 3 hoog het raam uit gekieperd hebben. Ook totaal niet voor rede vatbaar.
Als je daarbij kijkt hoe vaak hij de vrouwen waar hij mee was, gewoon kon inruilen zonder met zijn ogen te knipperen...dat gedoe met Nora en Rosa nu, komt dus ook niet echt uit de lucht vallen.
Waldek is altijd iemand geweest die graag gepamperd en naar de ogen gekeken werd. Op het moment dat je hem gelijk geeft en hem laat merken dat je naar hem opkijkt, zou hij zo goed als alles voor je doen, maar anders...
Hij had altijd al de mond vol van normen en waarden, maar dat hij die zelf heel makkelijk aan de kant mikt als ze hem op dat moment niet passen, heeft hij nog nooit ingezien.
Ik zie dus niet echt een karakterverandering, maar meer dat zijn "zalvend masker" tijdelijk weer even gevallen is omdat de dingen niet gaan zoals hij wil...

1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Ik hoop in ieder geval dat hij nu geen beroep gaat doen op Cosyns. Heb stilaan genoeg van het gestook van dat ex-rechtertje dat er blijkbaar zijn levenstaak van gemaakt heeft om Tom en zijn kantoor kapot te krijgen.
Het is ook geen boeiende tv - al die idiote fratsen als Vince opstoken en een zak wiet verstoppen in de boekentas van een tienerjongen.
Die zaak is trouwens ook zomaar ineens in de vergeetput geraakt. Zou daar echt het laatste woord over gezegd zijn ??
Het is ook geen boeiende tv - al die idiote fratsen als Vince opstoken en een zak wiet verstoppen in de boekentas van een tienerjongen.
Die zaak is trouwens ook zomaar ineens in de vergeetput geraakt. Zou daar echt het laatste woord over gezegd zijn ??
1 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Ik vrees dat hij wel een beroep zal doen op die advocaat, wie zou hij anders moeten nemen in ieder geval niet met advocatenbureau Dedecker & Co vermits Tom de belangen van Karin zal behartigen.Tiboko schreef: wo 15 feb 2023, 18:06 Ik hoop in ieder geval dat hij nu geen beroep gaat doen op Cosyns.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 292
- x 447
Daar ziet het het wel naar uit na vanavond. Twee rancuneuze kinderachtige mannen bij elkaar, we hebben weer wat om naar uit te kijkenTiboko schreef: wo 15 feb 2023, 18:06
Ik hoop in ieder geval dat hij nu geen beroep gaat doen op Cosyns

1 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Cosyns moet wel geen leven hebben als hij zich met zulke zaken bezig houdt. Karin pakken om Tom te treffen ...
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Er komt geen eind aan. Peter treffen om Tom te pakken. Robin treffen om Tom te pakken, Karin treffen om Tom... Who's next? Marianne, dan Frank of zo ?
De enige keren dat die mens nog in beeld komt is in het kader van zijn vete met Tom. Wat een triestige rol.
En Waldek maar wat blij dat die man hem gaat helpen
De enige keren dat die mens nog in beeld komt is in het kader van zijn vete met Tom. Wat een triestige rol.
En Waldek maar wat blij dat die man hem gaat helpen

0 x
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
En wat ik niet snap, ik dacht dat die Cosijns toch niet meer mocht pleiten, nadat Marianne dat bekend gemaakt had, dat hij door de Orde op het matje geroepen was?
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 974
- x 578
Hij mocht geen rechter meer zijn maar hij had wel al een advocatenbureau dus heeft zijn ambt van advocaat terug opgepakt. Ik moest wel weer even
bij het feit dat hij zo gemakkelijk een gesprek kan afluisteren in een café waar het normaal heel rumoerig is om nog niet te zwijgen over de muziek die soms te horen is. Die thuispersonages moeten wel allemaal heel straffe oren hebben
Ook eens moeten fronsen dat frank vriendelijk deed tegen polanski. Na de affaire met suske was het toch water en vuur tussen die twee.

Ook eens moeten fronsen dat frank vriendelijk deed tegen polanski. Na de affaire met suske was het toch water en vuur tussen die twee.

0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1362
- x 1721
- Contacteer:
Het zal Waldek waarschijnlijk niet teveel moeite kosten om vriendelijk te zijn tegen Rosa en Femke, hij is het slijmen bij vrouwen gewoon! Hopelijk lopen ze niet in z'n val en doorzien ze de strategie van Alexander. Wat een gespannen sfeer moet dat daar zijn! Zo vreemd dat hij dat gesprek had met Kobe op die bank, terwijl hij toch moet weten dat Karin enkel het beste voor heeft met de erfenis van haar zoon. Hoe het ontsporen van gedachten kan leiden tot dergelijke onoplosbare situaties!
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Onoplosbaar is dat niet hoor, de oplossing is dat Waldek het daar afbolt.daffy duck schreef: di 21 feb 2023, 11:31 Hoe het ontsporen van gedachten kan leiden tot dergelijke onoplosbare situaties!
Het vervelende is dat dit weer weken lang gaat aanslepen voor een rechter een uitspraak doet, waarvan we de uitkomst uiteraard al op voorhand kennen (zaak Judith, zaak Peter vs Femke, zaak Stefaan de Decaan...).
Het is niet voor niks dat Peter gisteren tegen Tom zei "waarvoor ben je bang, je wint toch altijd van Cosyns". Zelfs die laatste zei letterlijk tegen Waldek dat "als de andere vennoten Karin steunen hij geen kans maakt". Waarom begint Waldek er dan nog aan, de domoor

0 x
-
- Poster rang 5
- x 929
- x 1487
Omdat hij zichzelf nog altijd ziet als god's gift to wormen. NOT!
0 x