En die "doorwinterde" zakenman, Harry" die zich daarin gewoon laat meeslepen zonder vragen te stellen en zelf alles nagaan ....
Ilias Pauwels (Bram Spooren)
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik vind dit niet de verantwoordelijkheid van Harry. We weten trouwens ook niet of die bij de actuele verkoop was.
Ilias had zijn zaakjes beter op orde moeten brengen en zichzelf informeren voor hij zijn 'zaak' begon.
Hij mag al heel blij zijn dat Harry wou rijden.
Ilias had zijn zaakjes beter op orde moeten brengen en zichzelf informeren voor hij zijn 'zaak' begon.
Hij mag al heel blij zijn dat Harry wou rijden.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Ergens toch wel. Harry was akkoord om mee in het handeltje van Ilias te stappen. Als zakenman met jaren ervaring ga je toch eerst doorspitten of alles in orde is met de zaak waar je gaat instappen.
Zoals het eruit ziet (of zoals ze het laten lijken) heeft Ilias niets een BTW of ondernemingsnummer en doet hij gewoon aan zwartwerk.
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Maar Harry zat nog niet mee in 'het handeltje'. Dat was toekomstmuziek.
En als ik er aan denk hoe slijmerig en opdringerig Ilias kan zijn om toch maar zijn zin te krijgen, had ik hem ook eerst zichzelf laten bewijzen met al zijn grootspraak.
Om later te beslissen of ik al dan niet zou volgen.
Harry heeft Ilias niet nodig, andersom was dat wel het geval.
En als ik er aan denk hoe slijmerig en opdringerig Ilias kan zijn om toch maar zijn zin te krijgen, had ik hem ook eerst zichzelf laten bewijzen met al zijn grootspraak.
Om later te beslissen of ik al dan niet zou volgen.
Harry heeft Ilias niet nodig, andersom was dat wel het geval.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Ik denk dat Harry volgens de wet toch medeplichtig is aan heling, hij reed immers met de bestelwagen.
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Harry kon toch niet weten dat die fietsen gestolen waren ? En gezien de goeie connecties tussen Ilias en het advocatenkantoor zal de rest ook wel meevallen, denk ik. Gewoon een waarschuwing en verder die fietsen kwijt, dat zal het wel zo ongeveer zijn.
Daarna zal het wellicht afgelopen zijn met die fietsenbusiness.
Daarna zal het wellicht afgelopen zijn met die fietsenbusiness.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
In al zijn naïviteit zal Ilias er zelf niet eens bij stil gestaan hebben dat zijn zakelijke droom een luchtkasteel was.
0 x
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Hopelijk staat Ilias nu met de voetjes op de grond ! Maar hoe moet de huurauto terug in Belgie geraken ? Harry zal zich wel niet opofferen.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Hij zou beter inderdaad stoppen met dat fietsengedoe en verder voor barman spelen, want dat fietsenhandeltje is echt niks voor hem en ik hoop dat hij dat ook inziet dus schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen.
En als hij absoluut toch fietsen wil herstellen of eventueel verkopen dat hij dan bij een echte fietsenmaker gaat werken.
En als hij absoluut toch fietsen wil herstellen of eventueel verkopen dat hij dan bij een echte fietsenmaker gaat werken.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Hoe komt die daar nu eigenlijk bij om Frank te bellen
zo goed kennen die elkaar nu toch ook niet? Ik wist zelfs niet eens dat Frank nog een auto had.
En nonkel Didi kon hem toch uit nood helpen bij de Franse collega's. Een woord van een collega dat iemand te goeder trouw is telt toch meer dan dat van iemand die ze juist geklist hebben.

En nonkel Didi kon hem toch uit nood helpen bij de Franse collega's. Een woord van een collega dat iemand te goeder trouw is telt toch meer dan dat van iemand die ze juist geklist hebben.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
had die snotaap nu laatst niet gezegd dat hij toch ging verder studeren ?heidiw schreef: ma 09 jan 2023, 14:18 In al zijn naïviteit zal Ilias er zelf niet eens bij stil gestaan hebben dat zijn zakelijke droom een luchtkasteel w
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Die twee hebben indertijd toch samen aan die moto gewerkt? Hij zal weten dat Frank eigenlijk ergens wel een 'soft spot' heeft voor Ilias.heidiw schreef: di 10 jan 2023, 10:36 Hoe komt die daar nu eigenlijk bij om Frank te bellenzo goed kennen die elkaar nu toch ook niet?
Ik zie ook niet meteen wie hij anders kon bellen?
En Dieter? Zoals die de laatste tijd tekeer gaat en bij alles ontploft, ik zou hem in die omstandigheden ook niet meteen om hulp vragen.
Het was niet gewoon pech of zo, ik denk dat Ilias een extra preek op dat moment wel wou mijden.
Ik weet trouwens niet of een in beslag genomen voertuig zomaar meteen terug wordt vrijgegeven na een simpel telefoontje van een 'collega' uit een ander land.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Just! De beruchte motosiklet. Dat was uit mijn geheugen verdwenen.
Nee, dat niet. Maar dan was hij misschien niet behandeld als een ordinaire dief. Enfin, hij heeft zijn gat verbrand en zal op de blaren moeten zitten.satine schreef: di 10 jan 2023, 12:20 Ik weet trouwens niet of een in beslag genomen voertuig zomaar meteen terug wordt vrijgegeven na een simpel telefoontje van een 'collega' uit een ander land.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Iilias toch, kont verbrand en nu op de blaren zitten he...
En je eigen problemen oplossen, stoppen met mensen af te blaffen en te proberen anderen nog eens voor je kar te spannen.
En je eigen problemen oplossen, stoppen met mensen af te blaffen en te proberen anderen nog eens voor je kar te spannen.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ilias: grow up!!!
Fietsen pikken en proberen zoveel mogelijk gebruik te maken van de goedheid van anderen, siert je niet!
Ik vind je gefleem en je reacties als iemand niet mee gaat in jouw onrealistische en ondoordachte droom, ronduit storend.
En het is fijn dat je bezorgd bent om je moeder, maar iets minder moeien en eens naar jezelf kijken zou ook geen kwaad kunnen.
Hoe Silke het momenteel met jou uithoudt, is me een raadsel.
Soms denk ik dat je chance hebt dat ze momenteel andere dingen aan haar hoofd heeft en dat ze niet meteen doorheeft hoe onvolwassen je bezig bent.
Fietsen pikken en proberen zoveel mogelijk gebruik te maken van de goedheid van anderen, siert je niet!
Ik vind je gefleem en je reacties als iemand niet mee gaat in jouw onrealistische en ondoordachte droom, ronduit storend.
En het is fijn dat je bezorgd bent om je moeder, maar iets minder moeien en eens naar jezelf kijken zou ook geen kwaad kunnen.
Hoe Silke het momenteel met jou uithoudt, is me een raadsel.
Soms denk ik dat je chance hebt dat ze momenteel andere dingen aan haar hoofd heeft en dat ze niet meteen doorheeft hoe onvolwassen je bezig bent.
4 x