Waldek Kosinski (Bart Van Avermaet)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: vr 30 dec 2022, 21:51 Nu doe je hem toch oneer aan hoor, het seizoen ervoor was de oogst wel gelukt en het wijn maken gebeurde op prima wijze, waarbij ik niet denk dat kok Kobe de grote kenner was, die reed meer rond met de tractor enzo.
Hadden ze dat deel toen niet uitbesteed? :denk:
Ik meen me dat te herinneren, of dat ze er iig hulp bij hadden, maar toegegeven; zeker ben ik daar niet meer van.
Tiboko schreef: vr 30 dec 2022, 21:51 Ik herinner het mij niet meer zo precies, maar was het niet de bedoeling dat hij op tijd ging terug zijn om het wijnmaak proces in gang te zetten? Of was het echt zo dat er vooraf afgesproken was dat Rosa maar haar plan moest trekken met Niels?
Daar moet ik je een zeker antwoord ook schuldig blijven (dat krijg je dus als je niet aandachtig elke dag meer kijkt :oops: ), maar ik weet nog wel dat ik het toen een heel vreemd moment vond om er tussenuit te trekken, en ook dat hij het in een vloek en een zucht besloten had.
Nou nemen ze het in Thuis nooit zo nauw met werktijden en vakanties, dus veel kun je daar eigenlijk niet over zeggen, maar goed... Al bij al vind ik het al vanaf het begin af aan apart dat mensen die nét een beetje interesse in wijn begonnen te ontwikkelen, met een cursusje hier en daar, al meteen met een wijngaard en bijbehorende winkel startten.
En dan heb ik het over de hele club.

Tot op de dag van vandaag, vind ik nog altijd dat geen van allen echt professioneel overkomt op dat vlak, en om het allemaal nog wat erger te maken, laten ze ook nog eens constant hun privé overlopen in de zakelijke kant.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Waldek neem dringend verlof omdat Rosa dat vorige week ook had gedaan. Zo zal de zaak wel floreren als ze er enkel aan denken om mekaar te pesten.
3 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: vr 30 dec 2022, 21:51 Ik herinner het mij niet meer zo precies, maar was het niet de bedoeling dat hij op tijd ging terug zijn om het wijnmaak proces in gang te zetten?
Christel schreef: di 03 jan 2023, 10:56 Daar moet ik je een zeker antwoord ook schuldig blijven (dat krijg je dus als je niet aandachtig elke dag meer kijkt :oops: ), maar ik weet nog wel dat ik het toen een heel vreemd moment vond om er tussenuit te trekken, en ook dat hij het in een vloek en een zucht besloten had.
Ook voor mensen die nog wel proberen te volgen was dat niet heel duidelijk. ;)
Ik vond het toen ook een heel vreemd moment, of die zomervakantie nu meetelde of niet.
Er kan zoveel mislopen die laatste maanden en terwijl ze over de hele wijngaard werken met sensoren en allerlei technische snufjes om alles toch maar zo goed mogelijk in het oog te houden - vooral dan qua bemesting en irrigatie - lijken me die cruciale zomermaanden toch niet het ideale moment om halsoverkop weg te gaan om 'wijngaarden te bezoeken'.
Zeker niet omdat Kobe ook al van de ene dag op de andere wegviel als werkkracht en Rosa alleen achterbleef.
Het gaf toen alleszins toch niet de indruk dat Waldek heel erg met de wijngaard en zijn drojven bezig was.

Ook nu niet, Waldek is blijkbaar zo goed als volledig gerevalideerd, maar toch laat hij de wijngaard over aan Vince (en Robin).
Die toch geen van beiden wijnboeren zijn.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik denk dat het hem - gezien zijn gekrenkte trots - allemaal niet meer kan schelen. Flink kinderachtig, maar zo kennen we Waldek al jaren...

Het zou me zelfs niet verbazen als hij volledig uit de zaak stapt, want vroeger was hij gewoon dat Rosa op al zijn voorstellen ja zei en dus kon hij met StevenSon ongeveer zijn zin doen (2 tegen 1 - zoals bij de discussie over al dan niet pachten...), maar die situatie komt nooit meer terug. En dus hoeft het niet meer voor meneer.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Waldek en Nora zijn precies zo goed of zeker om naar Zwitserland te gaan :dance: :dance:
0 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Wat mij betreft liever vandaag dan morgen. Wat is zijn rol nog eigenlijk zonder harem, buiten dat calimerogedrag?
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Thom schreef: wo 04 jan 2023, 20:58 Wat mij betreft liever vandaag dan morgen.
Neen, liever gisteren dan vandaag, hij moest al weg zijn. :bye:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Thom schreef: wo 04 jan 2023, 20:58calimerogedrag
De nagel op de kop wel :lol: :mrgreen:

Ook ik hang de vlag buiten als die 2 hun koffers pakken :bye:
1 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Waldek mag hier blijven, anders is Fenikson ook maar saai om te volgen.

Nora mag onmiddellijk ophoepelen.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

toch wel benieuwd hoe die 3 dames het verder zullen redden zonder hem. Ieder jaar een 'ladingsje' wijnazijn produceren vanaf nu?? Z'n besluit zal wel niet met open armen ontvangen worden.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Als hij echt vertrekt, zou hij dan ook zijn aandelen verkopen aan de drie dames zonder geld?
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: do 05 jan 2023, 17:50 aan de drie dames zonder geld?
Ja, waarschijnlijk wel en gevaar! De enige met geld is Karin; Maar was dat niet de voorwaarde dat elkeen evenveel aandelen zou bezitten; Dan komt het evenwicht in het gedrang en met dominante Karin lijkt me dat wel gevaarlijk! ⚠️
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: do 05 jan 2023, 17:46 Ieder jaar een 'ladingsje' wijnazijn produceren vanaf nu??
Dat zou nog mee kunnen vallen, als ze de volgende keer bijvoorbeeld zorgen dat ze met een betrouwbare partij in zee gaan en daar ook contracten over opstellen. Vond het ook wel behoorlijk knullig dat ze dat allemaal zo aan het toeval overlieten de laatste keer, terwijl ze op voorhand al wisten dat ze geen van allen de kennis hadden om die geplukte droiven fatsoenlijk te verwerken.

Maar die aandelen lijken mij ook wel een probleem, aangezien er inderdaad geen geld is om Waldek uit te kopen eigenlijk.
Geen idee ook hoe dat precies werkt, want ik mag toch aannemen dat een aandeelhouder niet à la minute zijn geld op kan eisen? Anders zouden er veel bedrijven omvallen lijkt me... :denk:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

klein kind :crazy:
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Christel schreef: vr 06 jan 2023, 11:28 Vond het ook wel behoorlijk knullig dat ze dat allemaal zo aan het toeval overlieten de laatste keer, terwijl ze op voorhand al wisten dat ze geen van allen de kennis hadden om die geplukte droiven fatsoenlijk te verwerken.
Er is hier al over gedacht en gespeculeerd, maar volgens mij was het de bedoeling dat Waldek enkel meeging met Kobe tot in Frankrijk en terug zou zijn voor de ploek van de droiven. Maar daar kwam een hartaanval en een crèmekar tussen.
1 x
Plaats reactie