Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

frankeneddy1 schreef: ma 19 dec 2022, 21:31 Ik heb geen enkel personage/acteur/actrice gezien die ik geloofwaardig vond naar hun verdriet toe.
Klopt, Thilly vond haar breuk interessanter/belangrijker dan de dood van Paulien. Nu ja, Thilly denk ook enkel aan zichzelf.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Wat mij opviel:

Paulien nog steeds in de generiek;
Vince zijn hoofdwonde geneest heel erg snel;
Er waren blijkbaar nog meer dingen die niet helemaal liepen zoals het moest: Judith die tegen de zetel liep, Tamara die naast de flessen greep...
Zou er dan toch iets mis zijn met de programmatie (waar Robin niet in kon wegens toch beveiligd met wachtwoorden) en hebben de buitenstaanders hier niks mee te maken? :denk:
Want moeten er wijnflessen verplaatst worden als er modder op de vloer ligt?
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Wat ik vooral heel positief vond (en waardoor ik best wel verrast werd, moet ik toegeven), was dat er deze keer niet moeilijk gedaan werd over de aanwezigheid van Robin en Zihame in de loods.
Ik heb bijna een zucht van verlichting geslaakt toen Dieter zijn belachelijke verdachtmakingen richting Vince meteen in de kiem gesmoord werden, omdat Karin blijkbaar meteen tegen Femke verteld heeft dat Robin haar sleutel gepakt had.
Geen wekenlange leugens en bedrog deze keer en geen zwijgende en liegende mensen, maar gewoon de waarheid. :thumbup:

Ook heel fijn om te zien dat Tim en Dieter niet meteen vingerwijzend Robin de schuld gaven, maar dat Tim netjes heel gerichte en nuchtere vragen stelde over wat ze daar nou precies verzet en uitgehaald hadden in de loods. En ook dat hij Robin verdedigde toen Lowie binnengebriest kwam.
Ik vond ook dat Tom en Karin daar heel voorzichtig en respectvol op reageerden trouwens, met wel oog voor Robin uiteraard (want zo'n jongen schrikt zich natuurlijk kapot als hij dergelijke beschuldigingen op die manier naar zijn hoofd geslingerd krijgt), maar ook voor het verdriet van Lowie. :thumbup:

En dan moet ik nog eerlijk toegeven dat ik ook best wel blij was dat we via een sms'je aan Lowie op de hoogte gebracht werden van "Rosa's bloedend hart :cry: ", in plaats van dat we de live-action versie voorgeschoteld kregen... :angel: :mrgreen: :razz:
satine schreef: di 20 dec 2022, 10:39 Want moeten er wijnflessen verplaatst worden als er modder op de vloer ligt?
Geen idee hoe het precies werkt natuurlijk, maar ik denk dat zo'n programma best wel van slag kan raken als bepaalde dingen verplaatst worden, en dat de rest dan ook niet fatsoenlijk meer functioneert. Waarschijnlijk dat zo'n bril rekent met precieze afstanden (zoveel centimeter/meter tussen een tafel en bank, bijvoorbeeld), en als er dan iets niet helemaal op z'n plek staat, dan gaan alle andere berekeningen vanzelf ook mis omdat ze van de vorige berekening uitgaan, die dan niet meer helemaal klopt. Ik vind het overigens wel heel raar dat objecten dan niet vastgezet worden, want ook tijdens gewoon gebruik van het programma kunnen dingen een tikje of duwtje krijgen, dus dan zou dat programma misschien elke keer opnieuw gekalibreerd moeten worden voor volgend gebruik?
Het zou in elk geval niet moeten kunnen dat daar ongelukken door gebeuren... :nope:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Christel schreef: di 20 dec 2022, 11:29 dat we via een sms'je aan Lowie op de hoogte gebracht werden van "Rosa's bloedend hart ", in plaats van dat we de live-action versie voorgeschoteld kregen...
Vooral dat laatste ja. Djeezes, ik kreeg al krampen op voorhand.
Femke was trouwens nogal heel ferm tegen Dieter, een flinke pluim daarvoor.
Ook de scènes ten huize De Decker waren heftig maar werden goed afgehandeld door Karin en Tim.
En dan het grote besef van Lowie... IK heb aan Vicky gevraagd om te kuisen... Dus IK had moeten controleren of alles op zijn plaats stond.
Jaja, daar komt een serieus staartje aan voor Boowie. En waarschijnlijk voor ACE omdat het materiaal niet aan de veiligheidseisen voldoet.
2 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind Thuis de laatste week maar heel triestig met die overlijdens, alzheimer, breuk van Thilly en Harry etc ... Je zou niet meer voor je plezier kijken.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Het was dus blijkbaar een ongeluk, officieel.
Ik vraag me af of de van-schuldgevoel-overlopende Lowie daar mee gaat kunnen leven. Zeker nadat Katrien hem de mantel uitveegde.
Ik vind dit wel heel erg voor hem - zijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn, zeker niet omdat ze niet alleen huisgenoten waren, maar ook samen voor een kindje gingen en elkaar als familie beschouwden.
Alleen jammer dat de acteur echt geen geloofwaardig verdriet kan neerzetten :oops:

En Eddy zou beter een hobby zoeken, in plaats van contant in het oog te houden waar 'zijne maat' mee bezig is en met die die optrekt.
Dat groen van jaloezie staat hem echt niet. :nope:
1 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

satine schreef: wo 21 dec 2022, 13:41
Alleen jammer dat de acteur die Louis speelt, echt geen geloofwaardig verdriet kan neerzetten
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt !
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: wo 21 dec 2022, 13:41 Het was dus blijkbaar een ongeluk, officieel.
Moet zeggen dat ik dat niet zo goed kon volgen, eerlijk gezegd. Ik dacht al dat ik iets gemist had. :oops:
Maar het kan toch eigenlijk niet zo zijn dat er totaal geen veiligheidseisen gesteld worden aan zo'n soort ruimte?
En dat bedrijven als ACE en Boowie daar verder niet naar om hoeven te kijken?
Of zijn die gevolgen er alleen wanneer een nabestaande daar werk van zou maken? :-?

Niet dat ik Lowie zo'n complex gun, hoor (ook ik zie hem liever geen verdrietige scènes spelen. Met alle respect verder, maar ook ik vind dat hij daar niet zo best in uit de verf komt), maar professioneel gezien hebben zowel Boowie als Ace toch nogal wat steken laten vallen in mijn ogen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Ik denk - maar kan me vergissen - dat het allemaal maar try-outs waren, bedoeld om te testen of er hier en daar nog dingen moesten veranderd worden. Die officiële keuring zou wellicht pas gebeuren wanneer heel die zaak voor het publiek (klanten dus) toegankelijk zou worden.

Uitgangspunt is natuurlijk dat als Robin die sleutels niet gebruikt had, er geen vuiltje aan de lucht was geweest, want dan lag er geen modder en moest die ruimte ook niet gekuist worden. Waardoor alle meubelen op hun originele (voorziene) plaats waren gebleven.

Ik vind het in ieder geval frappant dat niemand gecheckt heeft - van Bob & Lowie als opdrachtgevers tot Adil als chef van de uitvoerders - of de gebruikte materialen (in dit geval bijvoorbeeld het glas) aan alle veiligheidsnormen voldeed. Toch wel een zware fout.
1 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Ja, Peppi en Kokki zijn wel snel met hun conclusies…

Maar ik vind dat Ace hier vaak een beetje ten onrechte als mede-verantwoordelijk wordt aangeduid voor het dodelijke ‘ongeval’. Zij zijn inderdaad de makers van het interieur. Maar welke opdrachten hebben ze precies gekregen van Boowie? Wat stond er in hun offerte? De keuze voor een glazen salontafel is al bizar en gevaarlijk, maar welk soort glas kan alleen de verantwoordelijkheid van Boowie zijn, tenzij Ace zou gesjoemeld hebben.
1 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Dirk en Peter: oprecht, eerlijk en open tegenover hun (gespreks)partner.
Maar volgens mij wel met een wezenlijk verschillend effect/besef bij die respectievelijke partners en dat werd goed overgebracht.
Voor Rosa moet het besef duidelijk zijn dat ze maar Dirks tweede keuze zal zijn als het tot een relatie met hem komt, hij zit nog steeds met Simonne in zijn hoofd ("jammer dat zij voor Frank gekozen heeft").
Vicky moet door dat Peters getuigenis over Paulien duidelijk voelen dat hij vol overtuiging voor haar gaat. Dit bleek ook uit zijn bijstand bij haar toen ze door Tim en Dieter ondervraagd werd
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

jeff schreef: do 22 dec 2022, 08:20 Voor Rosa moet het besef duidelijk zijn dat ze maar Dirks tweede keuze zal zijn als het tot een relatie met hem komt, hij zit nog steeds met Simonne in zijn hoofd ("jammer dat zij voor Frank gekozen heeft").
Dat geldt andersom natuurlijk ook, Rosa is bij Waldek weg gegaan vanwege haar gevoelens voor hem.
Ook al zei ze een tijdje geleden dat het geen goed idee zou zijn om opnieuw iets met hem te beginnen.
Maar in Thuis is dat van ondergeschikt belang.
Twee singles? Daar maken ze gauw een match van.
1 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Heel mooie scenes vandaag met de tentoonstelling. Hadden voor mij nog meer foto's mogen zijn, want was Paulien niet fotograaf op zowat alle Thuis-huwelijken de afgelopen 10 jaar? En men deze tentoonstelling in het achterhoofd, hadden ze toch het afgelopen jaar haar fotografie opnieuw wat meer aan bod kunnen komen.

Mooie scene ook met Lowie en Katrien. Alleen is er nu blijkbaar niemand meer die zich vragen stelt bij haar dood. Iedereen vindt het blijkbaar logisch dat meubelstukken in een escape room zomaar kunnen verschoven worden.
1 x
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Om op jouw laatste zin terug te komen lijkt het inderdaad wel een beetje absurd dat iedereen zo in love is met elkaar. Een beetje heel absurd eigenlijk. Om het niet ongeloofwaardig te noemen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Icarus123 schreef: do 22 dec 2022, 21:10 Heel mooie scenes vandaag met de tentoonstelling.
Dat vond ik ook - het maakte in ieder geval wel wat emoties los, zoals de foto van Marianne en Leo.
Heel soms wordt er dan toch getoond dat Tom en Karin echt wel gevoelens voor elkaar hebben, dat vond ik mooi.
En ook de scène tussen Katrien en Lowie - een beetje emo, maar toch wel een beetje pakkend ook.
Het leven gaat verder en inderdaad: ruzie zou Paulien nooit gewild hebben.

Het 'gesprek' tussen Tamara en de baby was ook wel ontroerend, maar ergens gaf het mij toch wel nog meer nog dan al het geval was, het gevoel dat het kindje er niet gaat komen.

En al mag Thilly van mij gerust terug op wereldreis vertrekken, moest ze daar zin in hebben, ik moest toch ook wel lachen om haar opmerking over alle kerstmissen zonder Christine.
En ja, zussen... Ze kunnen vaak niet met, maar nog vaker niet zonder elkaar. ;)

Verder vind ik 'The Intervention' niet meteen de meest interessante verhaallijn, maar ergens had Thilly wel gelijk met haar opmerking over opgeven en 'de boodschap naar Hannah en Vic toe'.
Ben nu toch wel een beetje benieuwd welk nummer ze gekozen hebben en of ze dit nog klaargestoomd krijgen tegen het kerstfeest van morgen.
Hopelijk doen ze Christine niet groen uitslaan, want die zit al zo in de stress... ;) :D

Verder gebeurde er niet veel, buiten Waldek die inderdaad toch wel wat aan de kant geschoven wordt, wat het nemen van beslissingen betreft.
Dirk en Rosa die het wel erg goed met elkaar kunnen vinden en blij zijn met elkaars gezelschap, waardoor de kin van Simonne naar ongekende laagten zakt.
En Angèle, die gewoon zichzelf was, dramaqueen in het kwadraat.
3 x
Plaats reactie