Bravo dat jullie naar de verzuchtingen van menige (oudere) thuiskijkers hebben geluisterd en eindelijk de SMS'en die over en weer gestuurd worden duidelijk op het scherm zetten.
OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- martha
- Poster rang 5

- x 975
- x 579
Best thuismakers
Bravo dat jullie naar de verzuchtingen van menige (oudere) thuiskijkers hebben geluisterd en eindelijk de SMS'en die over en weer gestuurd worden duidelijk op het scherm zetten.
Vorig seizoen(en) had ik er moeite mee omdat ik net zoals menig senior en trouwe kijkster, geen ogen meer heb van een jong veulen en het soms ontzag om beeld stil te zetten, uit mijn zetel klauteren om met mijn neus tegen het TV scherm te moeten kijken wat er gezegd werd. Dus gisterenavond was het een ganse verbetering. Doe zo voort. 
2 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 931
- x 1491
Beste scenaristen,
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar het hele klimaatgedram komt me de strot uit. Dat "Boowie goes green" gedoe is er voor mij dus echt over. Of gaan jullie straks in samenspraak met Anuna ook schoolstakingen organiseren in Thuis? Dat er één en ander kan veranderd worden aan onze levensstijl is waar, maar deze verhaallijn is gewoon ronduit opdringerig. En voor het geval jullie al ideeën in die richting hadden, de hele woke onzin mogen jullie helemaal achterwege laten.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar het hele klimaatgedram komt me de strot uit. Dat "Boowie goes green" gedoe is er voor mij dus echt over. Of gaan jullie straks in samenspraak met Anuna ook schoolstakingen organiseren in Thuis? Dat er één en ander kan veranderd worden aan onze levensstijl is waar, maar deze verhaallijn is gewoon ronduit opdringerig. En voor het geval jullie al ideeën in die richting hadden, de hele woke onzin mogen jullie helemaal achterwege laten.
4 x
-
ikke
- x 435
Schrijverkes van mijn ..., Doe nog even zo voort en ik slaag er binnenkort toch echt in om helemaal te stoppen met kijken.
Welke doelgroep willen jullie eigenlijk bereiken? Vele van de verhaallijnen zijn ongelooflijk onrealistisch en als dan eens een interessant verhaal is, wordt het niet uitgewerkt. Problemen opeens miraculeus opgelost of stomweg gestopt.
Dank jullie wel om mij van mijn Thuisverslaving af te helpen.
Blijf gezond, doe ik ook.
Tot???
Welke doelgroep willen jullie eigenlijk bereiken? Vele van de verhaallijnen zijn ongelooflijk onrealistisch en als dan eens een interessant verhaal is, wordt het niet uitgewerkt. Problemen opeens miraculeus opgelost of stomweg gestopt.
Dank jullie wel om mij van mijn Thuisverslaving af te helpen.
Blijf gezond, doe ik ook.
Tot???
3 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Beste scenaristen,
het enige wat ik me tegenwoordig afvraag, is in wat voor wereld de schrijvers van Thuis eigenlijk leven. Want heel eerlijk; ik zie in geen enkel personage wat jullie schrijven nog een mens van vlees en bloed terug. In de wereld die ik om me heen zie, komen zo'n mensen eigenlijk helemaal niet voor en zijn het eerder uitvergrote karikaturen van vooroordelen, die in veel gevallen dan ook nog eens redelijk bekrompen en prehistorisch overkomen. Het enige moderne wat ik de laatste tijd in Thuis kan ontdekken, zijn de decors.
Wat is er toch met het realisme in thuis gebeurd??
- Vrouwen zijn niet zelfbewust en geëmancipeerd als ze hun kerel als voetveeg gebruiken en letterlijk met niks of niemand in hun omgeving rekening houden. Dat laatste heet gewoon egoïsme, en het een heeft helemaal niks met het ander te maken.
- Werkmensen zijn niet per definitie zo dom dat ze Engelse woorden niet fatsoenlijk uitgesproken krijgen.
- Oudere mensen zijn niet per definitie eenzaam en hopeloos als ze niet getrouwd zijn of opgeslokt worden door het leven van hun kinderen.
- Hetzelfde geldt voor mensen die single zijn; die gaan niet per definitie meteen op zoek naar een andere partner omdat alleen leven een soort straf is.
- Jongeren leven niet per definitie voor het uithalen van belachelijke streken. Er zijn er ook echt wel die gewoon serieus in het leven staan en die tóch plezier kunnen maken, ook al gaat dat niet ten koste van een ander.
- Meteen wanhopig op zoek gaan naar een nieuwe vent en vervolgens zijn moeder inschakelen om argumenten te bedenken die je kunt gebruiken in je vechtscheiding, is niet "een leeuwin die vecht voor haar welp". Een leeuwin die vecht voor haar welp had zich niet de kaas van het brood laten eten en zélf voor een fatsoenlijke oplossing gezorgd, gewoon netjes in overleg met haar advocaat.
Waarom is het toch dat zo goed als alles en iedereen in Thuis tegenwoordig in een soort cliché-mal gegoten wordt om een verhaal te vertellen? Is dat echt de enige manier waarop jullie denken het spannend te houden?
het enige wat ik me tegenwoordig afvraag, is in wat voor wereld de schrijvers van Thuis eigenlijk leven. Want heel eerlijk; ik zie in geen enkel personage wat jullie schrijven nog een mens van vlees en bloed terug. In de wereld die ik om me heen zie, komen zo'n mensen eigenlijk helemaal niet voor en zijn het eerder uitvergrote karikaturen van vooroordelen, die in veel gevallen dan ook nog eens redelijk bekrompen en prehistorisch overkomen. Het enige moderne wat ik de laatste tijd in Thuis kan ontdekken, zijn de decors.
Wat is er toch met het realisme in thuis gebeurd??
- Vrouwen zijn niet zelfbewust en geëmancipeerd als ze hun kerel als voetveeg gebruiken en letterlijk met niks of niemand in hun omgeving rekening houden. Dat laatste heet gewoon egoïsme, en het een heeft helemaal niks met het ander te maken.
- Werkmensen zijn niet per definitie zo dom dat ze Engelse woorden niet fatsoenlijk uitgesproken krijgen.
- Oudere mensen zijn niet per definitie eenzaam en hopeloos als ze niet getrouwd zijn of opgeslokt worden door het leven van hun kinderen.
- Hetzelfde geldt voor mensen die single zijn; die gaan niet per definitie meteen op zoek naar een andere partner omdat alleen leven een soort straf is.
- Jongeren leven niet per definitie voor het uithalen van belachelijke streken. Er zijn er ook echt wel die gewoon serieus in het leven staan en die tóch plezier kunnen maken, ook al gaat dat niet ten koste van een ander.
- Meteen wanhopig op zoek gaan naar een nieuwe vent en vervolgens zijn moeder inschakelen om argumenten te bedenken die je kunt gebruiken in je vechtscheiding, is niet "een leeuwin die vecht voor haar welp". Een leeuwin die vecht voor haar welp had zich niet de kaas van het brood laten eten en zélf voor een fatsoenlijke oplossing gezorgd, gewoon netjes in overleg met haar advocaat.
Waarom is het toch dat zo goed als alles en iedereen in Thuis tegenwoordig in een soort cliché-mal gegoten wordt om een verhaal te vertellen? Is dat echt de enige manier waarop jullie denken het spannend te houden?
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Ik kijk naar Thuis vanaf aflevering 1. En dit als ontspanning, om wat rust te vinden na een drukke dag, om een goed gevoel te krijgen, om mee te leven met de personages, en nog zoveel meer.
Maar na al de doden en begrafenissen die ik in de loop der jaren moest ondergaan, al de miserie die ik op m'n bord krijg tijdens het avondeten,
mensen...de appetijt raakt er stilaan ui! Jonge, gezonde mensen die in de reeks nog zoveel te bieden hebben worden zomaar weggerukt van de ene op de andere dag.
Natuurlijk kan dat in het echte leven ook gebeuren, maar om Thuis nu stilaan op een massaexecutie te laten lijken, dit is er toch wat over!
En dan de drama-momenten die dat heeft op diegeen die achterblijven, de begrafenissen die we moeten meemaken, de bezoeken aan het kerkhof,..
Neen, ik denk dat ik het gehad heb hiermee! Er is al miserie genoeg op de wereld die ik jammer genoeg op het journaal moet meemaken!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
Beste scenaristen
Staan jullie er geen enkel moment bij stil dat niet iedereen noodzakelijk aan iedereen gekoppeld moeten worden? Gisterenavond weer een puntje van ergernis toen Angele zich weer eens opdrong in het liefdesleven van Rosa. Of toen er gezocht werd aan nieuwe man voor Marianne , vorig seizoen. En het ergst van al, een van de meest aangenamere personages , zeker tegenwoordig, eruit schrijven , omdat jullie niet weten wat aan te vangen met een single en lesbische vrouw? Dit was een gemiste kans om aan te tonen dat ook als single je prima gelukkig en ook sterk kan zijn in de maatschappij, zonder afhankelijk of gekoppeld te zijn aan een toxisch persoon, ik ga geen namen noemen, het zal zo wel duidelijk genoeg zijn.
En oh, 2 mensen een kind laten krijgen door middel van liegen en bedriegen? Wat willen jullie met deze verhaallijn bereiken? Dat door liegen bij officiële instanties je zo je zin kunt krijgen? Not done
Staan jullie er geen enkel moment bij stil dat niet iedereen noodzakelijk aan iedereen gekoppeld moeten worden? Gisterenavond weer een puntje van ergernis toen Angele zich weer eens opdrong in het liefdesleven van Rosa. Of toen er gezocht werd aan nieuwe man voor Marianne , vorig seizoen. En het ergst van al, een van de meest aangenamere personages , zeker tegenwoordig, eruit schrijven , omdat jullie niet weten wat aan te vangen met een single en lesbische vrouw? Dit was een gemiste kans om aan te tonen dat ook als single je prima gelukkig en ook sterk kan zijn in de maatschappij, zonder afhankelijk of gekoppeld te zijn aan een toxisch persoon, ik ga geen namen noemen, het zal zo wel duidelijk genoeg zijn.
En oh, 2 mensen een kind laten krijgen door middel van liegen en bedriegen? Wat willen jullie met deze verhaallijn bereiken? Dat door liegen bij officiële instanties je zo je zin kunt krijgen? Not done
3 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Inderdaad...Thom schreef: vr 18 nov 2022, 10:09 En oh, 2 mensen een kind laten krijgen door middel van liegen en bedriegen? Wat willen jullie met deze verhaallijn bereiken? Dat door liegen bij officiële instanties je zo je zin kunt krijgen? Not done![]()
En de achterliggende gedachten van deze hele verhaallijn, vind ik misschien zelfs nog wel zorgwekkender dan het beeld wat geschetst wordt dat de instanties blijkbaar heel eenvoudig om de tuin te leiden zijn, eerlijk gezegd.
- Het krijgen van een kind wordt eerst gepresenteerd als een soort "zoveelste gril" van een kerel die koste wat kost het liefst gisteren nog zijn zin door wil drijven. Alsof hij het over een stuk speelgoed heeft.
- Vervolgens strandt zijn verkering daar op, omdat zijn vriendin aangeeft niet aan kinderen te willen beginnen, en dat wordt dan gebracht alsof ze zich daarvoor moet schamen en schuldig over moet voelen.
- Dan wordt die verkering maar beëindigd en aan het proces van een draagmoeder begonnen, en die taak wordt neergelegd bij de vrouw van een bevriend koppel wat tot voor een paar weken geleden zélf nog graag een tweede kindje wilde, maar waarbij dat niet wilde lukken, en die vrouw zou nu willens en wetens andermans kind 9 maanden dragen om het vervolgens af te staan.
- Vervolgens scharen "broer en zus" zich samen en bedenken een berg leugens om de instanties om de tuin te leiden, omdat ze anders nooit van z'n leven een "oké" zouden krijgen om aan het proces te beginnen. Ze schakelen een half dorp in om die leugens bij die instanties te gaan zitten verkondigen en dat lukt allemaal als een fluitje van een cent, zonder dat ook maar IEMAND zich daar vragen bij stelt of bezwaar tegen heeft.
- Het enige bezwaar wat er wél komt - van Christine - wordt gebracht alsof het volledig onterecht is en aan haar "moeilijke karakter" ligt.
Kortom; beste scenaristen, hartelijk dank om de mensheid weer even met de neus op de feiten te drukken wat sommige dingen betreft, en daar bovenop nog eens te tonen dat we nog altijd niet zo ver van het "stenen tijdperk" geëvolueerd zijn.
Blijkbaar is een kind niet veel meer dan een bezit, en blijkbaar is een vrouw niet veel meer dan een rondlopende broedkip en een kluitje eicellen.
Goed bezig...
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Beste scenaristen,
het is algemeen geweten dat gelukkige mensen geen geslaagde verhaallijnen vormen voor een soap.
Maar wat jullie ons nu - vlak voor de feestdagen, die voor veel mensen al veel moeilijker zullen zijn dan andere jaren - door de strot rammen, is du jamais vu.
De humor is ver te zoeken en de ellende stapelt zich op.
Niemand mag nog gelukkig zijn, iedereen is gedompeld in verdriet of negativiteit.
En wat als 'grappig of luchtig' bedoeld wordt, is gewoon saai. The Intervention bijvoorbeeld.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn?...
het is algemeen geweten dat gelukkige mensen geen geslaagde verhaallijnen vormen voor een soap.
Maar wat jullie ons nu - vlak voor de feestdagen, die voor veel mensen al veel moeilijker zullen zijn dan andere jaren - door de strot rammen, is du jamais vu.
De humor is ver te zoeken en de ellende stapelt zich op.
Niemand mag nog gelukkig zijn, iedereen is gedompeld in verdriet of negativiteit.
En wat als 'grappig of luchtig' bedoeld wordt, is gewoon saai. The Intervention bijvoorbeeld.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn?...
4 x
-
Icarus123
- Nog geen rang
- x 18
- x 49
Ik denk dat men wel vaker dat men rond de feestdagen dramatische verhaallijnen begint: denk maar aan de brand bij Frank en Simonne, de aanrijding van Jens door Paulien, Sandrine die werd neergeschoten, de moord in Bar Madam. Dat gebeurde volgens mij allemaal rond de kerstperiode/Nieuwjaar. Het moet zijn dat de makers ons willen overtuigen om ook in het nieuwe jaar naar Thuis te kijken.
Voor mij is die drama allemaal goed en wel, maar het is voor de zoveelste keer een onzorgvuldig uitgewerkte verhaallijn, met te veel toevalligheden. Maar de acteerprestaties zijn wel zeer sterk.
Voor mij is die drama allemaal goed en wel, maar het is voor de zoveelste keer een onzorgvuldig uitgewerkte verhaallijn, met te veel toevalligheden. Maar de acteerprestaties zijn wel zeer sterk.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Het klopt inderdaad dat er rond de feestdagen altijd wel drama is in Thuis, maar ik denk dat de meeste mensen dit jaar - met de realiteit die er is wegens de inflatie, de koude en de hoge energieprijzen, voedselbanken die moeten sluiten wegens te veel mensen die daar komen aankloppen,.... - echt geen behoefte hebben aan nog meer drama, nijd en jaloezie.
Het zou voor een keertje ook wel eens wat minder mogen, beste scenaristen
Dat er door de meesten goed geacteerd wordt, ga ik niet ontkennen.
Maar het is wel wat TE deprimerend, vooral omdat de 'luchtigheid' geen evenwicht brengt, wegens totaal niet geslaagd.
Het zou voor een keertje ook wel eens wat minder mogen, beste scenaristen
Dat er door de meesten goed geacteerd wordt, ga ik niet ontkennen.
Maar het is wel wat TE deprimerend, vooral omdat de 'luchtigheid' geen evenwicht brengt, wegens totaal niet geslaagd.
4 x
-
Icarus123
- Nog geen rang
- x 18
- x 49
Ik denk dat ik mij toch moet aansluiten bij satine.
Wel, ik ben compleet gedegouteerd na vanavond, net zoals na de dood van Tania en Leo. Neen, het moet zeker niet allemaal koek en ei zijn, maar het moet toch ook mogelijk zijn om verhaallijnen te verzinnen waarbij niet om de haverklap een onschuldig iemand haar halsslagader doorboord ziet met een stuk glas, of een glas vloeibare drugs drinkt en sterft.
Ik denk ook niet dat het toevallig is dat het hier, na Tania, alweer gaat over een vrouw die geen vaste relatie heeft. Blijkbaar mogen die niet lang leven.
De makers moeten beseffen dat het respectloos afslachten van een personage dat al 15 jaar meespeelt - want dat is wat vanavond gebeurd is - totaal not done is. Als ze dan moest sterven, wees dan eens wat creatief in de plaats van zoiets banaals. En ik kan nu al met zekerheid zeggen dat haar dood niet noodzakelijk was voor het verhaal, aangezien de dood van Tania dat ook niet was. En heel die politiezaak die nu zal ontstaan wordt nog voor februari afgehandeld en er wordt over haar nooit meer gesproken. Want zo ging het ook met Tania, die puur en alleen voor het schokeffect moest sterven. Haar dood had namelijk geen enkele meerwaarde voor het verhaal. En dat, beste scenaristen, vind ik bijzonder kwalijk. Jullie spelen ook met deze verhaallijn duidelijk op het schokeffect. Ik krijg net ook een pushbericht van VRT MAX 'Dodelijk drama in Thuis, wie is het slachtoffer?'. Dat vind ik niet de weg die Thuis moet opgaan. Waarschijnlijk trek je zo wel nieuwe kijkers aan, maar je jaagt 'oude' kijkers (die gewend zijn aan de personages) weg.
Ik kan nu alleen nog maar denken: wie is de volgende? Femke? Lowie? Adil? Rosa? En hoe sterft de volgende? Geplet door de tractor van Stevenson? Gestikt in een wijnvat? Hoofd per ongeluk afgezaagd bij ACE? Want er moet toch bloed bij zijn he!
Wel, ik ben compleet gedegouteerd na vanavond, net zoals na de dood van Tania en Leo. Neen, het moet zeker niet allemaal koek en ei zijn, maar het moet toch ook mogelijk zijn om verhaallijnen te verzinnen waarbij niet om de haverklap een onschuldig iemand haar halsslagader doorboord ziet met een stuk glas, of een glas vloeibare drugs drinkt en sterft.
Ik denk ook niet dat het toevallig is dat het hier, na Tania, alweer gaat over een vrouw die geen vaste relatie heeft. Blijkbaar mogen die niet lang leven.
De makers moeten beseffen dat het respectloos afslachten van een personage dat al 15 jaar meespeelt - want dat is wat vanavond gebeurd is - totaal not done is. Als ze dan moest sterven, wees dan eens wat creatief in de plaats van zoiets banaals. En ik kan nu al met zekerheid zeggen dat haar dood niet noodzakelijk was voor het verhaal, aangezien de dood van Tania dat ook niet was. En heel die politiezaak die nu zal ontstaan wordt nog voor februari afgehandeld en er wordt over haar nooit meer gesproken. Want zo ging het ook met Tania, die puur en alleen voor het schokeffect moest sterven. Haar dood had namelijk geen enkele meerwaarde voor het verhaal. En dat, beste scenaristen, vind ik bijzonder kwalijk. Jullie spelen ook met deze verhaallijn duidelijk op het schokeffect. Ik krijg net ook een pushbericht van VRT MAX 'Dodelijk drama in Thuis, wie is het slachtoffer?'. Dat vind ik niet de weg die Thuis moet opgaan. Waarschijnlijk trek je zo wel nieuwe kijkers aan, maar je jaagt 'oude' kijkers (die gewend zijn aan de personages) weg.
Ik kan nu alleen nog maar denken: wie is de volgende? Femke? Lowie? Adil? Rosa? En hoe sterft de volgende? Geplet door de tractor van Stevenson? Gestikt in een wijnvat? Hoofd per ongeluk afgezaagd bij ACE? Want er moet toch bloed bij zijn he!
Laatst gewijzigd door Icarus123 op vr 16 dec 2022, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
-
Bemay
- Nog geen rang
- x 2
Is dit de reden waarom de productie van de soap binnenkort wordt uitbesteed aan een extern productiehuis?
Ik heb 23 seizoenen geen aflevering gemist, tot grote ergernis van al mijn ex-lieven, vrienden en familie. Maar de laatste seizoenen gaat het me niet meer af. In de plaats van interesse en in spanning uitkijken naar de volgende aflevering, kwam er ergernis in onrealistische bladvulling, en doodgewoon oersaaie verhaallijnen.
Hopelijk snel vers bloed, en zorgt dat productiehuis daarvoor. Al houden jullie beter de eer aan jullie zelf. Van zodra dat gebeurt, zal ik het terug een kans geven. Tot dan geniet ik van een halfuurtje extra tijd door te sporten. En dat doet me deugd. Dáárvoor dank ik de scenaristen wel.
Ik heb 23 seizoenen geen aflevering gemist, tot grote ergernis van al mijn ex-lieven, vrienden en familie. Maar de laatste seizoenen gaat het me niet meer af. In de plaats van interesse en in spanning uitkijken naar de volgende aflevering, kwam er ergernis in onrealistische bladvulling, en doodgewoon oersaaie verhaallijnen.
Hopelijk snel vers bloed, en zorgt dat productiehuis daarvoor. Al houden jullie beter de eer aan jullie zelf. Van zodra dat gebeurt, zal ik het terug een kans geven. Tot dan geniet ik van een halfuurtje extra tijd door te sporten. En dat doet me deugd. Dáárvoor dank ik de scenaristen wel.
0 x
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
Ik moet iedereen hier ook gelijk geven. Echt positiefs is er niet momenteel. Britney studeert tot op het punt ze aan de rand van een burn out staat , Dieter met zijn vooroordelen, Thilly die niet weet wat ze wil, Christine die alleen maar kan commanderen , de spelletjes van rechter/advocaat Cozeyns , en als kers op de taart , Sam die zo nodig in het verleden moet graven , en ermee een familiecrisis veroorzaakt , met een woedende Joren en hysterische Veerle. Oh ja, de dood van Paulien nu. Niet dat ik fan van haar was, integendeel, maar moest dit per se op die manier gebeuren? Waarom haar er niet in stilte uit het Thuisdorp laten vertrekken, zonder drama of ophef?
En iedereen die altijd zo overdreven reageren...
Mijn voorgevoel gaat al denken over het volgende drama dat meer dan waarschijnlijk gaat voltrekken, want het elan van nu kennende is het nog niet voorbij. Veerle die snel achteruit gaat en overlijdt, met als gevolg alweer een Joren met een torenhoog schuldgevoel. Alsjeblieft schrijvers,zeg me dat ik ongelijk heb, maar ik vrees met grote vrees
En iedereen die altijd zo overdreven reageren...
Mijn voorgevoel gaat al denken over het volgende drama dat meer dan waarschijnlijk gaat voltrekken, want het elan van nu kennende is het nog niet voorbij. Veerle die snel achteruit gaat en overlijdt, met als gevolg alweer een Joren met een torenhoog schuldgevoel. Alsjeblieft schrijvers,zeg me dat ik ongelijk heb, maar ik vrees met grote vrees
4 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1363
- x 1723
- Contacteer:
Zoals de topics nu evolueren denk ik dat het aan te raden zou zijn om in Thuis een vaste ziektebegeleider, ervaringsdeskundige in verdrietverwerking, een rouwconsulent en vooral een begrafenis ondernemer in dienst te nemen. Aan dit tempo van ziektes, ouderdomsverschijnselen, relatiebreuken, ongevallen, ruzies en overlijdens hebben we nooit tekort aan een litertje tranenvocht bij die soap die toch vooral ontspanning zou moeten zijn en misschien ook wat positieve momenten met zich zou kunnen meebrengen. Dus aub gooi het toch een klein beetje over een andere boeg!
3 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Beste scenaristen,
Net als de kijker denkt: zo is het wel genoeg en nu mag het wel weer een beetje meer ontspannen zijn, halen jullie nog een andere ramp uit de kast.
Op deze manier wordt het wel heel moeilijk om dit hier nog een FANforum te noemen, want wat is er nog om FAN van te zijn?
En ook al was ik nooit fan van Paulien en zal ik haar niet missen, dit is er zo over!!!
Dit is gewoon

Net als de kijker denkt: zo is het wel genoeg en nu mag het wel weer een beetje meer ontspannen zijn, halen jullie nog een andere ramp uit de kast.
Op deze manier wordt het wel heel moeilijk om dit hier nog een FANforum te noemen, want wat is er nog om FAN van te zijn?
En ook al was ik nooit fan van Paulien en zal ik haar niet missen, dit is er zo over!!!
Dit is gewoon
3 x