Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?
-
nounake
- Poster rang 5

- x 2250
- x 189
ja ...maar wat is er tegnwoordig nog "levensecht" in Thuis"? na het "oke" verklaarde van die eiceltransplantatie, verschiet ge toch van niets meer.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Misschien heeft hij wel strafvermindering gekregen door goed gedrag, maar bedoelde hij dat er aan zijn vrijlating geen voorwaarden verbonden zijn - zoals een enkelband.Tiboko schreef: vr 11 nov 2022, 21:51 Dat Vince voor de feiten die we kennen (onder invloed bij een treffen tussen voetbal hooligans iemand - wellicht ongewild - doodsloeg) tien jaar kreeg en die straf dan ook nog eens tot de laatste dag heeft uitgezeten?
Alsof de wet Lejeune (waardoor je na 1/3de tot 1/2de van de straf uitgezeten te hebben voorwaardelijk vrij komt) in zijn geval niet bestaat? Vreemd.
Dat kan voor een werkgever wel interessant zijn om te weten.
Verder ben ik het helemaal eens met Nounake, er zijn heel veel dingen die niet overeen komen met de werkelijkheid - eender wat de makers beweren.
Daar probeer ik dan ook rekening mee te houden, Thuis is uiteindelijk gewoon een soap.
Verstand op nul en kijken.
Al geef ik meteen toe dat dit me niet altijd lukt.
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Satine: "Thuis is uiteindelijk gewoon een soap"! En zo is het!
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Het is een tikje irritant dat Thuis enerzijds een spiegel wil zijn van de maatschappij (racisme, gaybashing, phising, gedetineerden, dementie, single mannnen met een grote kinderwens... - het moet allemaal aangekaart worden), maar anderzijds schermt met het cliché "het is mààr een soap"...
Maar okay, het de keuze die ze hebben gemaakt
Maar okay, het de keuze die ze hebben gemaakt
0 x
-
jeff
- Nog geen rang
- x 48
Ik hoorde donderdag 15/12 in Thuis zeggen dat vandaag, vrijdag 16/12, het einde van de examens gevierd wordt.
Het duurt toch nog een week voor de kerstvakantie begint (start dit jaar op maandag 26/12, na kerstmis op zondag 25/12)? Dus volgende week nog een volledige week hieraan voorafgaand. Wat wordt er in Thuis gedurende gans die week dan nog op school gedaan?
Het duurt toch nog een week voor de kerstvakantie begint (start dit jaar op maandag 26/12, na kerstmis op zondag 25/12)? Dus volgende week nog een volledige week hieraan voorafgaand. Wat wordt er in Thuis gedurende gans die week dan nog op school gedaan?
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
In sommige scholen zijn inderdaad vandaag de laatste examens.
De volgende week worden dan vaak uitstappen gepland, de examens worden klassikaal besproken en er zijn de klassenraden.
In sommige grote scholen worden die verspreid over 3 dagen, omdat die voor elke leerling moeten gebeuren.
Dan moeten er ook nog rapporten gemaakt worden en de ouderavond voorbereid.
In de school waar ik werkte was die ouderavond altijd op donderdag.
Vrijdagvoormiddag kunnen dan nog rapporten afgehaald worden voor de leerlingen waarvan de ouders niet op de ouderavond geweest zijn.
Vrijdagnamiddag hadden de leerlingen vrij en was er een kleine 'kerstbijeenkomst' voor het personeel.
Hoe het in andere scholen gaat, weet ik niet.
In de school waar mijn buurvrouw werkt, zijn dinsdag de laatste examens en worden er geen uitstappen of inzage van de examens voorzien.
De leerlingen komen daar naar school om zich te vervelen.
Daar is de planning voor donderdagavond en vrijdag hetzelfde.
De volgende week worden dan vaak uitstappen gepland, de examens worden klassikaal besproken en er zijn de klassenraden.
In sommige grote scholen worden die verspreid over 3 dagen, omdat die voor elke leerling moeten gebeuren.
Dan moeten er ook nog rapporten gemaakt worden en de ouderavond voorbereid.
In de school waar ik werkte was die ouderavond altijd op donderdag.
Vrijdagvoormiddag kunnen dan nog rapporten afgehaald worden voor de leerlingen waarvan de ouders niet op de ouderavond geweest zijn.
Vrijdagnamiddag hadden de leerlingen vrij en was er een kleine 'kerstbijeenkomst' voor het personeel.
Hoe het in andere scholen gaat, weet ik niet.
In de school waar mijn buurvrouw werkt, zijn dinsdag de laatste examens en worden er geen uitstappen of inzage van de examens voorzien.
De leerlingen komen daar naar school om zich te vervelen.
Daar is de planning voor donderdagavond en vrijdag hetzelfde.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Correct me if i'm wrong... maar iets klopt toch niet helemaal aan dat Elke-Veerle verhaal...
Is het zo dat Elke pas contact zocht met Joren ná de de dood van Bill? Hij was toen al zestien of zo. Of deed ze dat ook eerder? En als zo, waarom probeerde ze dan ook niet via Bill - die toch ook zomaar ineens opgedaagd was - haar zoon te zien?
En vermits Joren naast een oma ook nog eens twee ooms (= schoonbroers) én een tante (schoonzus Sam) had - waarom gingen al die contactpogingen én brieven altijd via Veerle? Was dat de enige persoon in haar adresboekje?
En waarom was ze niet op de begrafenis van haar ex? Vermits Elke er zo naar snakte om Joren weer te zien, was dát toch het uitgelezen moment?
Deze plot stinkt langs alle kanten en schildert een extreem zwart-wit beeld dat absoluut niet past in deze kersttijd.
Is het zo dat Elke pas contact zocht met Joren ná de de dood van Bill? Hij was toen al zestien of zo. Of deed ze dat ook eerder? En als zo, waarom probeerde ze dan ook niet via Bill - die toch ook zomaar ineens opgedaagd was - haar zoon te zien?
En vermits Joren naast een oma ook nog eens twee ooms (= schoonbroers) én een tante (schoonzus Sam) had - waarom gingen al die contactpogingen én brieven altijd via Veerle? Was dat de enige persoon in haar adresboekje?
En waarom was ze niet op de begrafenis van haar ex? Vermits Elke er zo naar snakte om Joren weer te zien, was dát toch het uitgelezen moment?
Deze plot stinkt langs alle kanten en schildert een extreem zwart-wit beeld dat absoluut niet past in deze kersttijd.
3 x
-
Thom
- Poster rang 2

- x 292
- x 447
Dat is dus waarom ik zoveel moeite heb met dit verhaal. Elke , die na één poging en wat brieven , die toevallig bij Veerle terechtkomen, zonder ook maar iemand anders op te zoeken die haar zou kunnen helpen, het al opgeeft en zich weer in de drank stort. Terwijl ze eigenlijk al kansen en momenten genoeg had om Joren op te zoeken.
En Sam die er nu pas bij stilstaat dat zijn moeder nog bestaat, nadat Veerle haar een aantal keer in een vergeetachtige bui genoemd had. Heeft ze geen één moment eraan gedacht dat de ex van haar broer op de hoogte gebracht moest worden van diens overlijden? En vooral dat haar zoon alle steun kon gebruiken.
Heel veel gaten, maar alles is blijkbaar goed, om er wat drama, geschreeuw, getier erbij te halen

En Sam die er nu pas bij stilstaat dat zijn moeder nog bestaat, nadat Veerle haar een aantal keer in een vergeetachtige bui genoemd had. Heeft ze geen één moment eraan gedacht dat de ex van haar broer op de hoogte gebracht moest worden van diens overlijden? En vooral dat haar zoon alle steun kon gebruiken.
Heel veel gaten, maar alles is blijkbaar goed, om er wat drama, geschreeuw, getier erbij te halen
1 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Volgens wat ik online vind was Joren al meerderjarig toen Bill overleed.
Het is helemaal niet duidelijk wanneer Elke bij Veerle aan de deur stond - tijdens het gesprek met Sam zei ze dat ze terug was beginnen drinken toen Veerle 'Nee' zei.
Was dat de eerste keer, de laatste keer, de hoeveelste? Was ze voor het overlijden van Bill daar al geweest?
Wanneer heeft ze die brieven waar ze tegen Sam met geen woord over gerept heeft, geschreven?
Wat stond daar in, waren dat duidelijke boodschappen naar Joren toe dat ze het contact wou hernieuwen, of was het zatte en onsamenhangende praat?
Veel wordt hier in het midden gelaten, het hele verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar.
Als zoiets gebracht wordt - en dan zeker in deze periode - mag het op zijn minst fatsoenlijk uitgewerkt worden want dit is een delicaat onderwerp.
En ook al 'is het Thuis' en verwacht ik van veel verhaallijnen niet al te veel meer, dit is niet OK.
Het is helemaal niet duidelijk wanneer Elke bij Veerle aan de deur stond - tijdens het gesprek met Sam zei ze dat ze terug was beginnen drinken toen Veerle 'Nee' zei.
Was dat de eerste keer, de laatste keer, de hoeveelste? Was ze voor het overlijden van Bill daar al geweest?
Wanneer heeft ze die brieven waar ze tegen Sam met geen woord over gerept heeft, geschreven?
Wat stond daar in, waren dat duidelijke boodschappen naar Joren toe dat ze het contact wou hernieuwen, of was het zatte en onsamenhangende praat?
Veel wordt hier in het midden gelaten, het hele verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar.
Als zoiets gebracht wordt - en dan zeker in deze periode - mag het op zijn minst fatsoenlijk uitgewerkt worden want dit is een delicaat onderwerp.
En ook al 'is het Thuis' en verwacht ik van veel verhaallijnen niet al te veel meer, dit is niet OK.
1 x
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
Hopelijk duikt er op de begrafenis iemand op die wat helderheid kan scheppen…
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Die begrafenis was gisteren toch al?
Toen ze daar in Bar Madam stonden, had ik de indruk dat alles al achter de rug was.
Toen ze daar in Bar Madam stonden, had ik de indruk dat alles al achter de rug was.
0 x
-
eviva
- Nog geen rang
- x 28
- x 13
Hier zijn de examens maandagmiddag gedaan en nadien worden ze enkel nog vrijdag een uurtje op school verwacht om hun rapport op te halen (twee verschillende secundaire scholen). Inderdaad, 3 weken kerstvakantie dus.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
De begrafenis was gisteren inderdaad al achter de rug toen ze met z'n allen in Bar Madam stonden voor de koffietafel
Ik vind het zo schrijnend allemaal, en het wordt alleen maar erger.
Vooral hoe ze dat met Veerle nu in beeld brengen, dat ze huilend en in paniek naar de broer van Sam gestuurd wordt en dus alles wat vertrouwd is om haar heen, kwijt raakt, vind ik gewoon misselijkmakend.
Had er inderdaad een fatsoenlijke voorgeschiedenis en een consequent verloop bij gezeten, dan was het misschien nog ergens te plaatsen allemaal.
Maar nu?

Dit is inderdaad niet OK...satine schreef: vr 16 dec 2022, 11:32 Veel wordt hier in het midden gelaten, het hele verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar.
Ik vind het zo schrijnend allemaal, en het wordt alleen maar erger.
Vooral hoe ze dat met Veerle nu in beeld brengen, dat ze huilend en in paniek naar de broer van Sam gestuurd wordt en dus alles wat vertrouwd is om haar heen, kwijt raakt, vind ik gewoon misselijkmakend.
Had er inderdaad een fatsoenlijke voorgeschiedenis en een consequent verloop bij gezeten, dan was het misschien nog ergens te plaatsen allemaal.
Maar nu?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 583
Maar ... zelfs als Sam niet Elke was gaan opzoeken dan nog ging Joren die brief gekregen hebben via de notaris. 
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Waarbij me toch opviel dat er buiten Joren (die ze al 10-15 jaar niet gezien had) niemand uit Elke's eigen entourage op die koffietafel aanwezig (of uitgenodigd) was. Géén ex-collega, niemand van het afkick centrum, geen enkele vriend/vriendin, géén familielid (moeder, vader, broer, zus, neef, nicht...), geen buurvrouw, geen hulpverlener...Christel schreef: vr 16 dec 2022, 14:34 ...toen ze met z'n allen in Bar Madam stonden voor de koffietafel.
Had die vrouw wel een verleden ??
0 x