Guilty pleasure op Tv ?

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Paard
Nog geen rang
x 3

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Paard »

Ik persoonlijk heb moeite met de term "guilty pleasure"... Men hoeft zich toch niet te schamen voor wat men kijkt zeker! Ikzelf verzamel iets oudere series (series van voor de jaren 90) en vele scharen dit dan onder de noemer "guilty pleasure" omdat het soms een beetje ouderwets aanvoelt, maar ik verzamel/kijk gewoon wat ik graag wil kijken/verzamelen, en als men het nodig vindt daar een stempel op te plakken, doet men dat maar. Ik ga me er in ieder geval niet 'schuldig' om voelen.

Momenteel heb ik de serie 'gunsmoke' afgekeken. Moet wel zeggen dat, toen de speelduur per aflevering opgetrokken werd naar 45 in plaats van 22 minuten, de serie beter werd in mijn ogen. Meer uitdieping van de personages/verhaallijn, en dit kwam de serie zeker ten goede. Spoedig wil ik 'the Waltons' herzien, al staat 'Little House on the Prairie' ook hoog op het herzienlijstje... Ik weet voorlopig wel wat kijken. :yup:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door martha »

Ik ben tijdens de zomermaanden beginnen kijken naar "sturm der liebe" :lol: Als men denkt dat de verhaallijn rond lowie, paulien, katrien en tamara overdreven is dan is in "sturm der liebe" momenteel een verhaallijn die nog meer bij de haren getrokken is :lol:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Christel »

Paard schreef: ma 14 nov 2022, 19:31 Ik persoonlijk heb moeite met de term "guilty pleasure"... Men hoeft zich toch niet te schamen voor wat men kijkt zeker! Ikzelf verzamel iets oudere series (series van voor de jaren 90) en vele scharen dit dan onder de noemer "guilty pleasure" omdat het soms een beetje ouderwets aanvoelt, maar ik verzamel/kijk gewoon wat ik graag wil kijken/verzamelen, en als men het nodig vindt daar een stempel op te plakken, doet men dat maar. Ik ga me er in ieder geval niet 'schuldig' om voelen.
Groot gelijk!
En dan heb ik blijkbaar ook een hoop guilty pleasures, als oude series kijken daar ook bij hoort. :angel:
Ik kijk daar ook graag naar. :yup: Soms omdat ik het gewoon een goede serie vind, maar ook ooit omdat het gewoon lekker nostalgisch is en gezellig aanvoelt om ze op te zetten (ook al is het soms zelfs alleen "op de achtergrond") :mrgreen:
Enkele favorieten die ik de afgelopen jaren (her)ontdekt heb;
- Merijntje Gijzen
- Dagboek van een Herdershond
- Wij, heren van Zichem
- De Fabriek
Of internationaal
- Allo Allo
- Prime Suspect (die blijf ik echt steengoed vinden, alle 7 "seizoenen")
- Absolutely Fabulous

En samen met de kindjes van mijn zus (altijd een goed excuus :mrgreen: ), kijk ik ook nog wel eens naar Bassie en Adriaan. :lol: ;)
Paard schreef: ma 14 nov 2022, 19:31 al staat 'Little House on the Prairie' ook hoog op het herzienlijstje
Aaaah, die was ook leuk ja... :yup:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door martha »

Maar soms kan het terugkijken naar oude series uit mijn jonge tijd tegenvallen hoor, zo begon VTM Gold de allereerste afleveringen van "zeg eens AA" uit te zenden en echt ik heb de eerste aflevering niet kunnen uitkijken :sick: . Dus nostalgie kan soms ook verkeerd werken. Destijds keek ik naar die reeks samen met mijn dochter die toen nog een kind/puber was en we lagen meestal in een deuk met Mien Dobbelsteen. Hetzelfde met "oppassen". Dat was ook zo een televisiemomentje samen met mijn dochter ergens in de jaren 90. Bassie en Adriaan dat was meer mijn dochter haar ding. Evenals little house on the prairie maar dat kwam omdat ik geen tijd had om veel televisie te kijken.

Maar met de term guilty pleasure wil ik eerder zeggen dat men wel plezier heeft maar de buitenwereld je het gevoel geeft dat je er eigenlijk voor moet schamen. Een voorbeeldje : toen ik nog werkte en ik per ongeluk iets zei over "Thuis" kreeg ik van de collega's meestal een sneer en dat op een neerbuigend toontje in de trant van "wij kijken daar niet naar" of erger "ik kijk naar terzake, dat is tenminste interessant".
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Guilty pleasure op Tv ?

Bericht door Christel »

martha schreef: wo 16 nov 2022, 14:23 de allereerste afleveringen van "zeg eens AA" uit te zenden en echt ik heb de eerste aflevering niet kunnen uitkijken . Dus nostalgie kan soms ook verkeerd werken. Destijds keek ik naar die reeks samen met mijn dochter die toen nog een kind/puber was en we lagen meestal in een deuk met Mien Dobbelsteen. Hetzelfde met "oppassen".
Grappig dat net deze 2 voorbeelden ook mij ontzettend tegenvielen toen ik ze terugzag :lol:
Echt precies dezelfde reactie hier en heb beide series ook niet meer verder gekeken. Vond er ook niks meer aan :nope: ;)
martha schreef: wo 16 nov 2022, 14:23 Maar met de term guilty pleasure wil ik eerder zeggen dat men wel plezier heeft maar de buitenwereld je het gevoel geeft dat je er eigenlijk voor moet schamen. Een voorbeeldje : toen ik nog werkte en ik per ongeluk iets zei over "Thuis" kreeg ik van de collega's meestal een sneer en dat op een neerbuigend toontje in de trant van "wij kijken daar niet naar" of erger "ik kijk naar terzake, dat is tenminste interessant".
:lol:
Oh, verschrikkelijk vind ik dat altijd, van die types die intelligent (op een neerbuigende manier) over willen komen... :roll:
Ik heb eens iemand gekend die aan kwam zetten met een arthouse film die meer dan 3 uur duurde. Die had ze zoooo interessant gevonden! En toen bleek dat ik die (toevallig hoor) ook gekeken had en haar er terloops wat dingen over vroeg, kon ze letterlijk nergens antwoord op geven en was het zogezegd ineens al "te lang geleden dat ze die film gezien had".
Tuurlijk... :mrgreen: :lol:

Of iets wel of geen guilty pleasure is, wordt je ook van buitenaf opgelegd inderdaad. :yup:
Ik word daar altijd heel dwars van.
Iedereen moet lekker zelf weten wat 'ie wel of niet wil kijken en smaken mogen gelukkig verschillen. Zegt ook helemaal niks over iemands intelligentie in mijn ogen, maar veel meer over hoe iemand zich het beste kan ontspannen.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Plaats reactie