Tiboko schreef: vr 11 nov 2022, 22:08
Karin die "profiteert" van de situatie van Vince om hem slechte voorwaarden op te leggen. Niet alleen een minimumloon, maar bovendien ook nog eens geld daarvan aftrekken voor de "huur" van in de winter toch al leegstaande barrels. Bovendien zal haar collega Femke dan weer elke dag over en weer moeten fietsen met ontbijtmanden, vermits hij moeilijk in de Withoeve kan komen eten...
Karin heeft gezegd dat ze momenteel alleen het minimumloon konden betalen en Vince ging daar onmiddellijk mee akkoord.
In de herfst/winter zullen die barrels inderdaad niet veel volk trekken, maar als er toch iemand in verblijft is er natuurlijk wel verbruik van energie en water. Eventueel kosten van schoonmaak.
Is het dan niet normaal dat Vince daar een bijdrage voor betaalt? Ik heb niet gehoord dat hij de volle pot moet betalen.
En hij gaf zelf aan dat hij daar wel (al dan niet tijdelijk) wou verblijven.
Verder kan Vince toch zelf ook wel een brood en wat beleg kopen me dunkt - daar moet de Withoeve toch niet iedere dag een uitgebreid ontbijt voor voorzien?
In veel van die barrels is een mini-keukentje voorzien, met een kleine koelkast en een kookvuurtje.
Zelf erger ik mij een beetje aan de druk-druk-druk-mensen.
Viv die echt geen overuren kan doen bij Ace omdat ze voor haar eigen bedrijfje zoveel werk heeft maar wel fruitsalade staat te snijden aan een tempo waar zelfs een slak bij in slaap zou vallen en ook nog tijd blijkt te hebben om met Waldek naar de wijngaard te wandelen.
Rosa die niet weet waar haar hoofd staat omdat er zoveel werk is, maar wel tijd heeft om rustig met Nora te gaan thee/koffie drinken om daarna uitgebreid te gaan koken voor haar 'rivale'.
In mijn wereld is 'druk' toch iets anders...