"Thuis wordt een beetje zoals De Kampioenen"

Alle spoilers over Thuis komen hier. Inhouden, nieuwe personages, ...
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
Plaats reactie
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Hahaha!

Toen ik die kop las, dacht ik meteen: niet alleen op dit forum worden nu dus vergelijkingen met FC. De Kampioenen gemaakt.
En niet zonder reden: Angèle heeft een hoog Carmen-gehalte en ook een personage als Nancy lijkt soms zo uit FC De Kampioen weggelopen te zijn.

Maar het artikel is toch niet helemaal van die strekking:

Een nieuwe verhaallijn in Thuis doet kijkers plots de vergelijking maken met FC De Kampioenen. Een misverstand?!

Het gaat allemaal om de muzikale verhaallijn die er mogelijks zit aan te komen. Tim palmt het drumstel van zijn dochter in en Dieter heeft zijn toetsenbord opnieuw in zijn bezit. Komt er opnieuw een Thuis-band?

Thuis-kijkers speculeren nu al wie de zangeres van dat groepje zou kunnen worden, en dan springt één naam er bovenuit…

Viv (Lynn Van den Broeck) lijkt de grootste kanshebber, volgens de kijkers, nadat ze iedereen verbaasde met haar zangtalent op een benefiet in de Withoeve. En dan wordt er plots een opvallende vergelijking gemaakt…

TV Familie schrijft dat Thuis niet de eerste Vlaamse tv-serie met een muzikale plot zou zijn. Het weekblad verwijst naar FC De Kampioenen en hun ‘Championettes’ die zelfs een volledig album uitbrachten. Loopt het ook zo’n vaart in Thuis?
bron: https://www.vipnieuws.be/2022/11/06/thu ... ampioenen/

Ja, dat ontbrak er nog aan. Bespaar ons dat!!!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Mja, dat zijn dingen die je inderdaad in de Thuisgroep op FB leest.
Maar daar worden ook dingen gezegd als 'Dirk is de vader van Chris en heeft in zijn opdracht de wijn doen mislukken'. (Elders op dit forum is daar al over gepraat bij de spoilers) ;)
Ook 'Viv is zwanger en komt terug samen met Lowie, Femke begint een relatie met Vince, Silke wordt zwanger en geeft haar kindje weg' Dirk wordt een koppel met Veerle en dan is Marianne jaloers' enzovoort.
Dus als de schrijver van dit artikel daar zijn/haar mosterd is gaan halen, zou ik er niet te veel belang aan hechten.
Er zijn ook al artikels gepost met titels als 'Werner ZOU kunnen terug komen' en 'Niels Destadsbader ZOU een rol kunnen krijgen in Thuis'.
Titels die dan gewoon clickbait blijken te zijn, want in het artikel zelf staat dan dat het niet gaat gebeuren.

En als de schrijver van het artikel in 'Vipnieuws' zijn/haar huiswerk had gemaakt, had die ook melding gemaakt van de Swingende Loodgieters. :razz:
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Op FB volg ik Thuis niet. Ik kijk naar Thuis en volg het nieuws (politiek, economie, sport, ... en ook de "showbizz" een beetje) en dan zie je dat de titel van dat bericht en klik je daar inderdaad op (= clickbait).
En vervolgens geraak ik door jou (mijn dank hiervoor) dan op de hoogte wat er ons mogelijks nog te wachten staat. Ik heb geen zin om daarvoor de FB-groep Thuis te gaan volgen.
Ik ben er ooit eens een kijkje gaan nemen en het is hallucinant wat een vuilnisbak aan meningen dat daar toch is.
Dan kies ik liever voor dit Thuisforum waar het er gelukkig altijd beleefd en beschaafd aan toegaat
3 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

jeff schreef: ma 07 nov 2022, 09:17 Ik heb geen zin om daarvoor de FB-groep Thuis te gaan volgen.
Voor wie geen FB en er toch eens op wil rondneuzen, het is een publieke pagina, waarop je ook als je geen FB hebt kunt rondneuzen. Niet dat het de moeite is, want inderdaad "een grote vuilbak" aan meningen.
jeff schreef: ma 07 nov 2022, 09:17 Dan kies ik liever voor dit Thuisforum waar het er gelukkig altijd beleefd en beschaafd aan toegaat
Klopt helemaal en dat is ook de grote charme van dit forum, waarvoor dank aan iedereen :clap:
2 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Tiboko schreef: ma 07 nov 2022, 11:30 Voor wie geen FB en er toch eens op wil rondneuzen, het is een publieke pagina, waarop je ook als je geen FB hebt kunt rondneuzen. Niet dat het de moeite is, want inderdaad "een grote vuilbak" aan meningen.
De pagina van Thuis wel, de groep 'Hier kom ik Thuis' is privé - en die is nog veel erger dan de pagina, qua 'vuilbak-gehalte'.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Het ziet er naar uit dat het dus toch die kant op gaat.
Ik ben wel fan van Dieter en Tim, dus heel erg vind ik het niet.
Alleen zie ik niet meteen hoe Sam dit ok gaat vinden, tenzij ze ergens een locatie vinden om te oefenen (Withoeve eventueel?), of Sam gaat veel vaker werken bij Bar Madam...
Grapje natuurlijk, dat laatste... :D

Wat de vergelijking met de Kampioenen betreft: ik ben daar echt nooit fan van geweest, gewoonlijk keken de kinderen, bij mij was het op de achtergrond.
Maar zover ik mij herinner, waren die Championettes een gelegenheidsgroepje en kwamen die verder maar weinig ter sprake?

Ik vind het wel ergens jammer dat het op het eerste zicht een herhaling van de Swingende Loodgieters gaat worden.
Maar het kan ook helemaal anders uitdraaien natuurlijk, dat valt af te wachten.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Ik heb weer het gevoel dat dit iets als het dartstoernooi moet worden, veel minuten kostbare Thuis-tijd verspild aan drie keer niks...

Net zoals Ilias en Vicky die tijdens hun kuiswerk in Bar Madame of elders altijd luidop een hit moeten meezingen. Eén keer is dat leuk, twee keer ook, een derde keer misschien nog net, maar ze blijven dat maar telkens opnieuw doen, lijkt er een beetje op dat ze er per se iets luchtig moeten inproppen, maar dat kan ook op een andere manier hé.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat vind ik ook...

Als ze Tim en Dieter gewoon muziek lieten maken als hobby bijvoorbeeld, kon ik me daar prima in vinden. Zelfs het feit dat ze zelf schijnbaar doof zijn voor hun onkunde, had ik dan niet zo erg gevonden.
Maar hoe ze het nu presenteren; dus Tim en Dieter die zelf menen dat het een stel supersterren is wat op wil gaan treden, terwijl hun omgeving verschrikt met oorstoppen in loopt en hen (toch wel terecht) belachelijk maakt, maakt ze in mijn ogen dom en kinderachtig. Iets wat ik nog wel enigszins bij Dieter vind passen, maar toch niet bij Tim eigenlijk.

Ik vraag me echt af waarom ze in Thuis zo vaak karikaturen van mensen maken. Wat dat betreft lijkt het inderdaad wel hoe langer hoe meer op "De Kampioenen". Nancy, Angèle en Eddy zijn ook al van die voorbeelden die bewust op een bepaalde, overdreven domme manier neergezet worden, waarbij Eddy in mijn ogen als enige genietbaar blijft vanwege de kunde van de acteur en zijn malse dialect. Dat is waar ik om moet lachen, niet om de foute grappen en de vermangelde Engelse uitspraak van woorden bijvoorbeeld... :nope:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186

Bericht door apestaart »

Het is te hopen dat Tim en Dieter hun politie carrière niet inruilen voor een onzeker avontuur en dat het bij een hobby blijft, schoenmaker blijft bij jullie leest zou ik zeggen.
0 x
Plaats reactie