Dat twee van de drie werknemers opeens wegvallen en dat dan ook nog eens het wijn maken mislukt, zijn natuurlijk uitzonderlijke omstandigheden.
Als Karin hier haar schouders niet onder zet, heeft Rosa niet veel keuze meer. Ze moet de mensen van de pluk ook nog betalen en zal wijn moeten aankopen om haar shop draaiende te houden. Wijn die ze normaal volgend jaar uit eigen wijngaard had gehad.
Veel extra kosten op termijn dus.
Rosa is ook geen zakenvrouw, ze heeft wel eigen zaken gehad en heeft een cursus sommelier gevolgd, maar dit is van een heel andere orde.
Veel verder dan wat halfslachtig praten met Nora heb ik haar ook nog niet zien doen. En of het opportuun is om er een investeerder bij te halen die het alleen maar uit emotionele overwegingen doet, maar ook geen sikkepit van zaken doen af weet?
Karin zou inderdaad waarschijnlijk het grootste deel van de aandelen in handen hebben na een eventuele fusie, maar ik zie haar niet haar job als docente opgeven.
Ik denk dat ze eerder haar aandelen aan Rosa/Waldek verkoopt, eens het nieuwe bedrijf wat gezond is en zo'n uitgave aankan.
Dat ze haar tanden er in wil zetten, is voor mij eerder omdat ze dit als een project ziet dat ze tot een goed einde wil brengen. Ze mag niet meer pleiten, dus dit zou haar ergens een kans geven om nog eens te 'winnen'. Dat is al even geleden.
Maar dit is de mening van een leek, die komt van uit mijn buikgevoel.
Verder: pluimpje voor Christine. Ze heeft het ontzettend moeilijk met de hele draagmoeder-affaire, maar heeft dan toch haar man, zijn vriendschappen en hun eigen zaak op de eerste plaats gezet.
Dat zal wel ontzettend moeilijk geweest zijn. Ik had echt wel met haar te doen, ook al heeft ze een gezond kindje, ze heeft er ook eentje moeten afgeven.
En dat verdriet gaat nooit meer helemaal weg. Ik denk dat ze daarom ook zo gefocust is op het al dan niet kunnen van Jaan. Bang dat er met dat ene kindje dan toch nog iets fout blijkt te zijn. Mijn hart brak een beetje toen ze er uit flapte waarom ze zo met Tamara in zit.
En Frank, ik ben blij dat hij Dirk niet meer op zijn gezicht gaat timmeren, maar dit is toch wel van lagere school-niveau.
En 'de schipper' die natuurlijk het drolletje niet mist...
Of Dries er goed aan gedaan heeft om 'anoniem' klacht in te dienen tegen Alexander, betwijfel ik.
Ik denk dat 'onze rechter' heel snel zal beseffen uit welke hoek deze wind waait en dat die dit niet zomaar zal laten passeren.
Vicky die nog snel de geleende blouse komt terug brengen en hoopt niet op Karin te botsen? Wat als zij de deur had open gedaan?
Gelukkig was het Tom, die blijkbaar wel een beetje gecharmeerd is door Vicky, heb ik de indruk.
En Tim gaat fietsen en drummen, terwijl Harry en Thilly min of meer beslissen dat ze ook mogen flirten in elkaars nabijheid? Of heb ik dat verkeerd begrepen?