Sam De Witte (An Vanderstighelen)
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 83
Ik heb misschien iets gemist vandaar de vraag:
Is Sam eigenlijk op de hoogte van de vermeende betrokkenheid van Joren bij het ongeval van Zihame? Of weet alleen Tim ervan?
Is Sam eigenlijk op de hoogte van de vermeende betrokkenheid van Joren bij het ongeval van Zihame? Of weet alleen Tim ervan?
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Sam weet het niet. Enkel Frank, Tim, Joren, Eddy en zijn Géleke weten het. De vraag is of Chris de volledige waarheid kent, denk eerder dat hij 1 + 1 = 2 heeft gemaakt na het roddeluurtje bij Angèle. Denk zelfs dat Simonne het niet weet.
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Heel apart vond ik dat die mama van Sam blijkbaar nog niet in dat "nieuwe" huis was geweest. Ook dat Sam en Tim nooit overwogen hebben - toen ze zo in geldnood zaten - om de moeder of een van de broers om een lening te vragen.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Dat Sam nog altijd niet opgemerkt heeft dat haar vent al een week of vier met een tweede gsm op zak loopt 

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Sam wil absoluut dat Hannah muziekacademie gaat doen, want dan kan ze eens een vrije middag hebben met Tim.
Want er zijn echt geen andere mensen in de buurt die Hannah eens willen opvangen op woensdag?
En ze kunnen die vrije middag niet regelen tijdens de schooluren?
Ik vond dat een vreemde redenatie.
Want er zijn echt geen andere mensen in de buurt die Hannah eens willen opvangen op woensdag?
En ze kunnen die vrije middag niet regelen tijdens de schooluren?
Ik vond dat een vreemde redenatie.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Viel mij ook op. Maar Sam redeneert wel meer in situaties op een manier die ik niet helemaal snap.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Ik vond het eigenlijk vrij egoïstisch klinken: voor één namiddag dat je kind niet naar school moet kun je toch iets gezelligs doen? Ze kan wel een vrije middag nemen met Tim.satine schreef: do 08 sep 2022, 21:58 En ze kunnen die vrije middag niet regelen tijdens de schooluren?
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Dat vond ik ook

Maar ik vind Sam behoorlijk vaak egoïstisch, eerlijk gezegd...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Ik snap het probleem eigenlijk niet.
Tim zit de hele dag thuis, Hannah zit normaal op school. Dus Tim kan overdag zijn dutjes doen, dan is hij alleen. Waarom gaat hij na schooltijd niet een uurtje wandelen met de hond, zodat Hannah zich dan tijdens dat uurtje volop op haar drums kan uitleven.
Iedereen tevreden dan, toch??
Tim zit de hele dag thuis, Hannah zit normaal op school. Dus Tim kan overdag zijn dutjes doen, dan is hij alleen. Waarom gaat hij na schooltijd niet een uurtje wandelen met de hond, zodat Hannah zich dan tijdens dat uurtje volop op haar drums kan uitleven.
Iedereen tevreden dan, toch??
2 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik denk dat Hannah ondertussen zo verwend is, dat ze gewoon haar zin doet.
Ik wil een hond - er komt een hond.
Ze moet zwijgen over iets - er wordt een duur cadeau gegeven.
Ze wil een drumstel - er wordt er binnen de paar weken een gekocht.
Dus ik vrees dat Hannah bepaalt wanneer zij drumt en niet haar (groot-)ouders of andere huisgenoten.
Ik zie haar nog beslissen dat ze dan mee gaat wandelen met Pips en haar vader, dan staat Tim nog even ver.
Over Sam: ik begrijp dat ze het niet makkelijk heeft met alles wat er momenteel gebeurt, maar soms vind ik toch dat ze 1 en ander een beetje zou moeten loslaten.
Vooral wat Tim betreft - die is dat betuttelen ondertussen wel beu aan het worden, de kans dat hij tegen haar zijn hart gaat luchten wordt dan ook met de dag kleiner.
Ik wil een hond - er komt een hond.
Ze moet zwijgen over iets - er wordt een duur cadeau gegeven.
Ze wil een drumstel - er wordt er binnen de paar weken een gekocht.
Dus ik vrees dat Hannah bepaalt wanneer zij drumt en niet haar (groot-)ouders of andere huisgenoten.
Ik zie haar nog beslissen dat ze dan mee gaat wandelen met Pips en haar vader, dan staat Tim nog even ver.

Over Sam: ik begrijp dat ze het niet makkelijk heeft met alles wat er momenteel gebeurt, maar soms vind ik toch dat ze 1 en ander een beetje zou moeten loslaten.
Vooral wat Tim betreft - die is dat betuttelen ondertussen wel beu aan het worden, de kans dat hij tegen haar zijn hart gaat luchten wordt dan ook met de dag kleiner.
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Als Sam eens wat minder zou roepen tegen haar moeder en niet zo overweldigend uit de hoek zou komen, dan zou Veerle het misschien wat makkelijker hebben met de idee dat ze haar 'zelfstandigheid' zal moeten opgeven.
Wie wil dit nu meemaken voor de rest van zijn of haar leven?
En ja, Sam was geschrokken, maar ze is altijd bazig geweest en dit was er echt wel over.
Wie wil dit nu meemaken voor de rest van zijn of haar leven?
En ja, Sam was geschrokken, maar ze is altijd bazig geweest en dit was er echt wel over.
2 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Inderdaad...satine schreef: ma 10 okt 2022, 21:07 En ja, Sam was geschrokken, maar ze is altijd bazig geweest en dit was er echt wel over.
Ook ik kan begrijpen dat ze ontzettend bezorgd is om haar moeder, maar ik moest toch ook even slikken bij de manier waarop ze dat uitte.
Sam kan zich duidelijk totaal niet in andermans gevoelens inleven als ze zelf over haar toeren is.

1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Ik zit in dezelfde situatie met mijn moeder. Bovendien is die dan ook nog het type Frank Bomans, een steenezel van de koppige soort die durft zeggen dat ik er niets van ken hoewel ze zich wel nog herinnert dat ik op de gang van dementerenden werkte. Dat roepen (in mijn geval toch) is gewoon pure onmacht.satine schreef: ma 10 okt 2022, 21:07 Als Sam eens wat minder zou roepen tegen haar moeder en niet zo overweldigend uit de hoek zou komen
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Dat kan, zoals ik al zei, zal ze ook wel geschrokken zijn, ook al waren ze ondertussen al op de spoedafdeling en was Veerle al verzorgd.
Sam roept naar mijn gevoel nogal snel en is heeeeeel vaak gepikeerd.
Dat Tim tegen haar niet kwijt wou wat hij tegen Femke wel kwijt wou, is niet alleen omdat de laatste verder af staat van Tim, of van wat er gebeurd is.
Bij Sam wordt alles meteen opgeblazen. Zo gauw het niet loopt zoals zij het voor ogen heeft, is het hommeles.
En nu is Veerle nog maar in een beginstadium - ik hou mijn hart al vast voor wat komen gaat.
Sam roept naar mijn gevoel nogal snel en is heeeeeel vaak gepikeerd.
Dat Tim tegen haar niet kwijt wou wat hij tegen Femke wel kwijt wou, is niet alleen omdat de laatste verder af staat van Tim, of van wat er gebeurd is.
Bij Sam wordt alles meteen opgeblazen. Zo gauw het niet loopt zoals zij het voor ogen heeft, is het hommeles.
En nu is Veerle nog maar in een beginstadium - ik hou mijn hart al vast voor wat komen gaat.
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Onmacht of niet - hoe ze gisteren weer van leer trok tegen Veerle vond ik gewoon respectloos.
En ja, ze heeft veel op haar bord gekregen de laatste tijd - maar ze moest ook absoluut dat grote huis hebben, met alle gevolgen van dien.
Misschien zou ze beter af en toe eens naar iemand anders luisteren in plaats van weer met haar kop tegen een muur aan te stormen.
Eens een beetje opzoekwerk doen, of ten rade gaan bij iemand die meer afweet van (beginnende) dementie.
Maar dat geroep van haar is echt een beetje gestoord.
Tegen de vrouw die zij kent als moeder en die er altijd voor haar was, dan nog wel.
En ja, ze heeft veel op haar bord gekregen de laatste tijd - maar ze moest ook absoluut dat grote huis hebben, met alle gevolgen van dien.
Misschien zou ze beter af en toe eens naar iemand anders luisteren in plaats van weer met haar kop tegen een muur aan te stormen.
Eens een beetje opzoekwerk doen, of ten rade gaan bij iemand die meer afweet van (beginnende) dementie.
Maar dat geroep van haar is echt een beetje gestoord.
Tegen de vrouw die zij kent als moeder en die er altijd voor haar was, dan nog wel.

2 x