Dat dus...satine schreef: zo 11 sep 2022, 22:04 Maar goed, Simonne dus.
Ik ben lang wel fan geweest van haar, maar als ik nu haar verveeld gezicht zie dan vind ik dat eerlijk gezegd een beetje triest.
Van mij moeten Frank en Simonne niet weg, maar laat hen eens iets anders meemaken dan 'wandelen met Pips' of 'verveeld en afstandelijk kijken bij een kus'.
Persoonlijk vind ik het nogal treurig hoe de wat oudere mensen voorgesteld worden in Thuis. En dat vind ik al jaren, eerlijk gezegd. Ze worden gepresenteerd als karikaturen. Als mensen die bijvoorbeeld niet meer meetellen zonder hun man of zonder hun kinderen, terwijl ik in het dagelijks leven meer dan genoeg mensen tegenkom die wél gewoon hun eigen leven leiden, die hun ding doen en die meer dan gelukkig zijn zonder die verplichte partner, of zonder zich elke dag tegen het obsessieve aan met hun kroost of met hun vrienden te bemoeien.
Als ze er in dit geval dan toch voor wilden kiezen om Frank en Simonne te laten besluiten dat ze elkaar niet kunnen missen, dan hadden ze dat ook op een overtuigende manier kunnen doen, en niet zoals nu met een nog altijd moeilijk kijkende Simonne.
En dat hoeft ook echt niet door ze rollenspellen te laten spelen in de slaapkamer (en ze daar vervolgens constant ongemakkelijke, hitsige gesprekken over te laten voeren