Dit personage krijgt van mij een pluim

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Niels, die ondanks alles toch inzit met z'n vader.
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

daffy duck schreef: vr 22 apr 2022, 23:20 hij het op die manier wel voor z'n zoon opnam
Ja, was inderdaad misschien verkeerd uitgedrukt! Ik bedoelde: dat het voor hem volledig buiten z'n comfort zone was om op deze manier te werk te gaan, zal wel de drank en pillen geweest zijn. Maar dat hij de frustratie van jarenlang z'n zoon verkeerd te hebben ingeschat, het nu eindelijk voor hem opnam, dat vond ik een stap in de goede richting. De manier waarop was natuurlijk verkeerd en buiten proportie.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: vr 22 apr 2022, 23:56 Geweld beantwoorden met geweld is nooit de oplossing. Dit leek eerder op wraak nemen.
Volledig akkoord.
Opkomen voor zijn zoon had hij op een andere manier kunnen doen.
Vermits hij daar op dat moment niets te zoeken had, was het wel duidelijk dat hij op wraak uit was.
En hij was ver weg, maar dat is geen excuus.
Hij had de deur kunnen open doen voor Niels en met hem praten.
Dat zou het minste geweest zijn en heel misschien een stap in de richting van een betere relatie met zijn zoon.
Dus van mij ook geen pluim voor Stefaan.
Wel voor Niels omdat hij ondanks alles zijn vader toch nog wou zien.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: za 23 apr 2022, 08:29 Als "dronken zijn" een geldig excuus wordt
O neen, absoluut niet. Daar heb je me blijkbaar verkeerd begrepen. Dat is zeker geen poging om zijn daden te verschonen. Hij was ladderzat en dan doe je dingen die je in nuchtere toestand wellicht niet zou doen. Stefaan was voordien wel creepy maar absoluut niet gewelddadig. Dat Niels op de deur stond te bonken zal hem ook wel getriggerd hebben, maar dat is ook geen excuus, alleen een mogelijke reden voor zijn gedrag.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

@satine

De deur open doen kon niet. Hij wilde niet dat Niels hem in die toestand zag en ja, welk argumenten kon hij voor die stalking in zijn voordeel aanvoeren? Dat hij zich verveelde? Dat hij niet genoeg aandacht kreeg van Nora? Dat Karin zijn droomvrouw was? Voor zover we weten begon zijn obsessie al toen ze in Schotland op dat congres waren en was alles wat daarna gebeurde (van job aanbieden tot camera installeren) allemaal minitieus gepland. Het was geen opwelling, maar een maandenlange campagne.

En dat wraak nemen op Robrecht kwam er in de eerste plaats omdat dat "crapuleus ventje" Stefaans damage control (bekentenis aan Karin en afspraak dat ze geen klacht zou indienen, maar de schuld op Robrecht zouden steken, aardoor hij er zonder schade mee weg zou komen) in duigen deed vallen. Resultaat was een schorsing, gezin uiteen en wellicht een rechtszaak voor stalking, want in tegenstelling tot Karin namen Tim en Dieter dit ernstig (met o.m. een huiszoeking op school en bij Stefaan thuis). Een mens zou voor minder totaal flippen.

Vraag ik me toch af welke pillen hij slikte. Want in combinatie met veel alcohol leidt dit meestal niet tot een energieboost, maar tot in coma vallen of iets dergelijks.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

goh, veel mensen weten dit wellicht niet maar je moet echt al serieus veel pillen nemen om in coma te gaan, zelfs in combi met alcohol. Het grootste gevaar zijn de zogenaamde onschuldige pijnstillers zoals paracetamol. Daar kun je dus wel van doodgaan bij serieuze overdosis, en indien niet mag je je op de wachtlijst zetten voor een nieuwe lever.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Joren. De manier waarop hij sereen zijn zoveelste straf aanvaardt. Na de zware boete aan de spoorwegen die hij moet afbetalen en de schadevergoeding + medische kosten voor Zihame, moet hij nu ook nog eens van Adil een deel van zijn loon afstaan voor het fonds van verkeersslachtoffers...

Ik vrees dat hij de komende tien jaar gratis zal werken, als je dat zo allemaal bij elkaar telt. En desondanks zat hij daar heel plichtsbewust te knikken en ging zijn eerste gedachte uit naar Niels om hem sterkte te wensen.

Chapeau Joren.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Tiboko schreef: wo 27 apr 2022, 09:44 Ik vrees dat hij de komende tien jaar gratis zal werken
Ik hoop dat hij toe raakt met zijn loon zo niet dan zal hij maandelijks een schuldenberg opbouwen en het zal een kwestie van tijd zijn dat hij failliet zal gaan zodanig dat hij in schuldbemiddeling zal mogen gaan al dan niet met de hulp van het OCMW.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Peter die Alexander objectief bekijkt ipv zich te laten verblinden.
Bob die wél ernstig nadenkt over hoe Lowie aan een kind kan geraken en er zijn vrouw terloops op wijst dat ze opnieuw een hele procedure zal moeten doorlopen waar ze voor afhaakte voor een tweede kindje omdat het mentaal te zwaar was .
4 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Peter.

Vorige week was hij nog quantité négligeable voor Paulien, dus ik ben blij dat hij consequent was en de boot afhield.
En ook hoe hij probeert Dries te helpen en te voorkomen dat die een gevecht aangaat dat hij niet kan winnen, maar waar hij heel gekwetst zou kunnen uitkomen.
3 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Daar sluit ik me volledig bij aan, ook van mij een dikke pluim voor Peter :yup:

Verder krijgt Karin van mij een pluim om zich zo mooi in te zetten voor Stevenson. Ze had ook haar handen overal vanaf kunnen trekken en Rosa de boel zelf uit laten zoeken, maar kennelijk gaat ze door het vuur voor de nagedachtenis aan 2 mensen die ze heel graag zag, en die haar daar andersom (in het geval van Steven met Rosa) niet persé reden toe gegeven hebben. Ik vind haar daar erg gevoelig en vergevingsgezind in, wat toch niet makkelijk moet zijn. Blijkt wel dat als Karin iemand echt graag ziet, ze daar ook alles voor doet.

En een klein pluimpje voor Frank (ook al is het met dikke tegenzin) om Sam's moeder zo lief en begripvol op te vangen. Hij KAN dus wel medemenselijk zijn, en dat is fijn om te zien, ook al vind ik dat op geen enkele manier goedmaken hoe hij zich verder gedraagt m.b.t. Simonne en Dirk bijvoorbeeld.
Ik heb alleen oprecht genoten van de scène tussen hem en Veerle...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Dat het tegen Waldek was, was misschien misplaatst. Maar het doet goed dat Christine eindelijk eens van zich afbijt ipv zich opgedrongen zorgen te laten aanpraten over Jaan. Dat manneke was prematuur, heeft aan een zijden draadje gehangen en met een serieuze achterstand aan het leven begonnen. En zelfs moest het niet zo zijn heeft ze alsnog gelijk. Ieder kind ontwikkelt op zijn eigen tempo en pushen is totaal zinloos om nog niet van de frustratie te spreken. In de crèche kreeg ik ook tot vervelens toe opmerkingen dat de mijne nog niet babbelde (ze was ocharme 18 maanden!), tot ik gewoon langs mijn neus weg zei dat ze misschien geen goesting had om tegen hen iets te zeggen. 3 dagen beeld zonder klank en probleem opgelost.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef: do 27 okt 2022, 14:26 Ieder kind ontwikkelt op zijn eigen tempo en pushen is totaal zinloos om nog niet van de frustratie te spreken.
Vond het ook mooi dat dit eens aangestipt wordt. :yup:
Van consultatiebureau's t/m crèches en de "moedermaffia"; het loont sowieso veel meer om iemand positief te (onder)steunen dan om overal kritiek op te hebben, laat staan dat je iemand ook nog eens onzeker gaat zitten maken over iets waar ouders weinig tot geen invloed op hebben. Alsof ze ze aan willen praten dat het niet goed gaat met hun kind, of dat ze er niet goed (genoeg) voor zorgen. Héél naar vind ik dat...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik heb eerder de indruk dat Christine zichzelf zorgen aanpraat. Niet onbegrijpelijk, als we zien welke start Jaan gehad heeft.
Er is bij mijn weten 1 keer iets over gezegd in de opvang en sindsdien is dat in haar hoofd een eigen leven gaan leiden.

En ja, elke mama krijgt via de opvang of de school wel eens een opmerking. Wat je daar mee doet is je eigen keuze.
Soms is zo'n opmerking terecht, meestal (gelukkig) niet.
Ik hoop in ieder geval dat ze snel inziet dat kinderen alles op hun eigen tempo doen.
Anders zou ze wel eens een heleboel mooie dingen kunnen missen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: do 27 okt 2022, 17:44 Ik hoop in ieder geval dat ze snel inziet dat kinderen alles op hun eigen tempo doen.
wel arm voor een leerkracht moest ze dit niet begrijpen. Zij zou het best geplaatst moeten zijn en het in haar opleiding hebben meegekregen. Beklaag haar kinderen in de klas moest ze daar geen kijk op hebben
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Plaats reactie