Gisteren met bijna open mond naar Simonne zitten kijken; ik kan er soms amper bij hoe die veranderd is.
Hoe ze 'ja ja, waarschijnlijk wel ja' antwoordde toen Frank zei dat hij het allemaal niet begreep wat Lowie van plan was en dat hij dan waarschijnlijk wel een 'oude lul' was...
Om meteen daarna snel naar Lowieke te bellen om zich op een haast kruiperige manier te gaan verontschuldigen omdat ze zogezegd per ongeluk haar mond voorbij gepraat had
En dan Lowie die het allemaal serieus gaat aanpakken, want hij gaat alles op papier laten zetten door Dries.
Bedoelt hij daarmee een regeling tussen zichzelf en Paulien?
Of het draagmoederschap?
Iets waar wettelijk geen regeling voor is, moet toch ook niet op papier gezet worden, vermits je daar bij niet nakomen van de afspraken niets mee bent? Ook niet voor een rechtbank, of zie ik dat verkeerd?
Pluim voor Christine, zij is blijkbaar dan toch (buiten Frank) 1 van de enige mensen die zich afvraagt of er wel goed over nagedacht is over het plan van Lowie en Paulien.
En dan niet alleen 'hoe geraken we aan een kind', maar ook 'welk leven kunnen we dat kindje bieden, welke stabiliteit, gaat het kind niet het onderwerp zijn van vele ruzies en problemen?'
En dan ook een pluimpje voor Bob, die al het liegen maar niks vindt en zich nu al zorgen maakt over het feit dat de kans groot is dat de aanvraag afgewezen wordt en dat dit een enorme slag voor Lowie en Paulien zou/zal zijn.
Soms is hij (nog steeds) een beetje een vreemde vogel, maar hij heeft wel zijn hart op de juiste plaats.
En zelfs Tamara is er van overtuigd dat het allemaal een goed idee is.
'Als er twee mensen zijn waarvan ik denk dat ze het wel zullen aankunnen, zijn zij het wel'
Weet zij dan niets van het verleden van Paulien, ziet zij zelf ook niet dat Lowie vaak een nerveus en krikkel ventje is, zoals nonkel Frank het zo mooi zei?
Die heeft blijkbaar nooit naar Thuis gekeken...
Tot slot dan nog Thilly, die bang is dat ze in een 'kleinburgerlijk leven' gaat terecht komen, zoals zoveel andere mensen.
Is dat eigenlijk nu al niet het geval?
Ik had het gevoel dat ze eerder een beetje uitgekeken raakt op Harry en dat ze het heel jammer vindt dat ze nu geen straffe verhalen meer te vertellen heeft.