Karin Baert (Kadèr Gürbüz)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: di 12 apr 2022, 13:14 Karin denkt ook nu weer enkel aan zichzelf en Stefaan,
Dan heb je waarschijnlijk gemist dat ze geen klacht wou indienen om Nora en de kinderen te sparen ;)
1 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Tiboko schreef: di 12 apr 2022, 13:14 Karin denkt ook nu weer enkel aan zichzelf en Stefaan, maar vergeet dat er ook andere mensen schade lijden.
Dat andere mensen er ook schade door lijden komt niet door het willen verzwijgen van Karin, wel integendeel.
Dat komt doordat iemand het filmpje online heeft geplaatst.
En dat was niet Karin.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Natuurlijk gaat Robrecht hier voor de zoveelste keer in de fout, als hij inderdaad dat filmpje verstuurd heeft. Kan ook Senne geweest zijn.

Anderzijds - als er geen camera in Karin's kantoor had gehangen, was er geen vuiltje aan de lucht geweest...

Uiteraard had dan ook die gaybashing nooit uitgeklaard kunnen worden, maar dan had Stefaan nog wel een gezin gehad én een baan.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

heidiw schreef: di 12 apr 2022, 13:19 Dan heb je waarschijnlijk gemist dat ze geen klacht wou indienen om Nora en de kinderen te sparen
Dat niet alleen, dan onderzoeken ze alles, en zij reageerde wel in het begin op de pikante sms'jes die ze binnenkreeg van de toen nog onbekende stalker, hoe gaat ze dat verklaren.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

vdbemdsa schreef: do 14 apr 2022, 09:31 en zij reageerde wel in het begin op de pikante sms'jes die ze binnenkreeg van de toen nog onbekende stalker, hoe gaat ze dat verklaren.
Dat ze in eerste instantie dacht dat het onschuldig was en dat ze geflatteerd was, en ook nieuwsgierig naar wie erachter zat? Dat ze wilde weten wat diegene van plan was, en dat het bovendien in haar karakter zit dat ze het ook gewoon spannend en leuk vindt om te flirten met mensen? Maar dat het op een gegeven moment te ver ging en dat ze er ongemakkelijk van werd, maar dat ze toen niet meer wist hoe ze terug kon?
Niet dat ze het daarmee uitgelegd krijgt waarschijnlijk, want er wordt sowieso al snel gezegd dat iemand het zelf uitgelokt heeft allemaal, maar toch...

Ik zeg niet dat het slim was van Karin, maar een paar flirterige sms'jes versturen is nog heel wat anders dan iemand continue stiekem volgen of bespieden, bijvoorbeeld. En het is jammer dat het overschrijden van zo'n toch vrij flinke grens vaak zowel sociaal als ook juridisch maar moeilijk veroordeeld wordt, vind ik. En dan heb ik het nog niet eens over het online gooien van dergelijke beelden... :nope: :thumbdown:
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Toch een beetje nuanceren.

Aan dat geen klacht indienen waren voorwaarden verbonden. De beelden moesten gewist worden én ze moest vast benoemd worden. Daarnaast was het natuurlijk in haar voordeel dat er geen onderzoek van de politie kwam, anders raakte bekend dat ze gestalkt werd en daar nooit iets over gezegd heeft, noch tegen de politie, noch tegen Tom.

Die laatste weet het overigens nog steeds niet, of toch tenminste "haar aandeel" hierin. Benieuwd naar zijn reactie...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: do 14 apr 2022, 13:10 Benieuwd naar zijn reactie...
Met zijn handjes in zijn zijden wat staan brullen... Als een leeuw in een kooi :yup:
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Hoorde ik haar gisteren die stalking en dat gluren van Stefaan niet wéér minimaliseren tegenover Tom ?

Nochtans zijn hier verzwarende omstandigheden (het is een baas-werknemer relatie) en staan er straffen op van 6 maand tot 15 jaar cel.

Tot 15 jaar cel voor voyeurisme

Voyeurisme maakt voortaan deel uit van het Stafwetboek (nieuw artikel 371/1 Sw.). Maar vooraleer er sprake is van een misdrijf moeten er een aantal voorwaarden vervuld zijn. Wie iemand observeert of doet observeren of van hem of haar een beeld- of geluidsopname maakt of doet maken

-rechtstreeks of door middel van een technisch of een ander hulpmiddel
-zonder de toestemming van die persoon of buiten zijn of haar medeweten
-terwijl hij of zij ontbloot is of een expliciete seksuele daad stelt
-terwijl hij zich in omstandigheden bevindt, waar hij in redelijkheid kan verwachten dat zijn persoonlijke levenssfeer niet zal worden geschonden

maakt zich schuldig aan voyeurisme. Hij of zij riskeert een gevangenisstraf van 6 maanden tot 5 jaar.

Bron: politie.be

Voor alle duidelijkheid, ook het verspreiden van de beelden (wat Robrecht e.a. deden) is strafbaar.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: vr 15 apr 2022, 13:17 Hoorde ik haar gisteren die stalking en dat gluren van Stefaan niet wéér minimaliseren tegenover Tom ?

Nochtans zijn hier verzwarende omstandigheden (het is een baas-werknemer relatie) en staan er straffen op van 6 maand tot 15 jaar cel.
Dat is waar, maar ik heb dan ook het idee dat Karin er - zoals aan zoveel dingen die eigenlijk voor veel mensen niet door de beugel zouden kunnen - niet echt zwaar aan tilt. Het past wel in in de lijn van haar karakter, vind ik, hoe triest dat ook eigenlijk is. We hebben de oorsprong daarvan gezien in hetgeen er gebeurd is met Steven (hoe hij haar vroeger gebruikt heeft en vervolgens aan de kant gooide voor zijn verloofde, en hoe hij haar jaren later ook weer gewoon als een gebruikte vuilniszak liet vallen voor Rosa), en ook daarna nog vaak genoeg in andere situaties. Ik geloof niet dat Karin erg op zichzelf gesteld is, en van anderen verwacht ze dus ook niet veel respect of waardering. Alleen in haar werk, want dat is haar alles en daar blinkt ze in uit, dat vindt ze zelf ook. Ik heb bij haar echt vaak het idee dat dat het enige is waar ze trots op is.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

het feit dat Karin er niet meer is, geeft Karin een heel nieuwe verhaallijn. Denk ik.
Ik heb met haar te doen, als moeder je kind afgeven is wel 1 van de ergste dingen die je kan meemaken.
Maar ik zie haar liever dit verdriet verwerken, dan een heel jaar "docentje spelen".
Dat hebben we al gehad.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: wo 31 aug 2022, 10:18 Maar ik zie haar liever dit verdriet verwerken, dan een heel jaar "docentje spelen".
De hogeschool begint normaal toch pas later en vermits Silke ook nog in Thuis rondloopt, gaat die wellicht toch nog in beeld komen, vrees ik.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Natuurlijk begint de hogeschool pas later, en misschien komen er nog aanvaringen met Silke en/of andere studenten, maar ik had het jammer gevonden als dat de enige verhaallijn zou geweest zijn.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Karin zou die aandelen dat zij van Kobe geërfd heeft willen verkopen aan Rosa en/of Waldek want zij ziet het niet zitten om voor wijnboerin te spelen, goed dat zij beseft dat dat niks voor haar is stel je voor zeg, Karin die wijnboerin wordt daar zou er veel volk naar komen kijken. :lol:
Aan de andere als zij die aandelen zou behouden wil dat nog niet zeggen dat zij wijnboerin moet worden, zij kon nog altijd een stille vennoot worden dus enkel met het doel om de winst mee op te strijken maar ja dat is Karin haar keuze.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

apestaart schreef: di 06 sep 2022, 09:44 zij kon nog altijd een stille vennoot worden
. Dacht toch dat ze die richting zou uitgaan. Steven was toch haar vriend en de vader van Kobe. Dus om haar appreciatie te tonen naar hen 2 toe was dat een mooie geste geweest. En ook qua verhaallijn veel mogelijkheden.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik heb het gevoel dat Karin niet op lange termijn wil betrokken blijven bij haar zoon die er niet meer is.
Niet iedereen kan dat voortdurende verdriet aan.
En Karin lijkt mij iemand die - nadat ze hier bij stilgestaan heeft - verder gaat met haar leven.
1 x
Plaats reactie