^ Daar ben ik het echt over de hele lijn mee eens
Vooral dit vind ik gruwelijk ergerlijk:
satine schreef: do 28 apr 2022, 10:22
Dat Zihame met haar zatte botten misschien wel eens gewoon zelf in de gracht gesukkeld is, komt bij niemand meer op.
Ook niet dat ze haar plechtige belofte aan Harry gebroken heeft.
Ik wil niet aan victim-blaming doen, maar er is ook nooit onderzocht wat er precies die avond gebeurd is.
De schuld in de schoenen van onzekere Joren schuiven, is maar al te gemakkelijk.
Ik vind zelfs dat dit op geen enkele manier in het vakje "victim-blaming" te plaatsen is, aangezien ik het niet meer dan normaal vind dat er onderzoek gedaan wordt naar een ongeval alvorens er schuldigen aangewezen worden, en dat daarbij alle feiten meegenomen horen te worden.
Iemand die bijvoorbeeld zat is, kan ook gewoon een slinger maken op de fiets of brommer en voor een auto schieten die dat dan niet meer kan ontwijken, om maar wat te noemen. Dat zijn dan gewoon feiten, toch?
En als je jezelf op de weg begeeft, dan hoor je genoeg bij de pinken te zijn om te anticiperen op het overige verkeer, en als je van jezelf weet dat je dat eigenlijk niet meer bent, dan heb je op de weg ook niks te zoeken.
In dit geval erger ik me echt mateloos aan alle betrokkenen bij dat ongeval, én de hele situatie die erop volgde. Aan Zihame omdat ze wel eens mag beseffen dat ze op dat tijdstip, tegen alle afspraken in en ook nog eens met drank op, NIKS op die brommer te zoeken had. Harry en Thilly omdat ze zich inderdaad ineens heiliger dan de paus opstellen, terwijl dat over de hele lijn niet op z'n plaats is. En dan als klap op de vuurpijl aan Tim (vooral aan hem ook), omdat hij nog niet eens op het idee kwam om eerst e.e.a. uit te zoeken alvorens een hele leugen te verzinnen en Joren daarmee op te zadelen. Wat een waar-de-loze politieagent (om niet te zeggen mens) is me dat!
Ik beklaag Joren echt, dat hij met zo'n mensen om zich heen opgescheept zit...