Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Tiboko schreef: vr 22 apr 2022, 13:45 Wellicht zal hij heel snel over Niels en "ik had je moeten aanvaarden zoals je was, sorry jongen" en "toen ik ondekte wie achter die gaybashing zat, voelde ik me zo slecht..." beginnen en dan verdwijnt zijn misdrijf - waarvoor hij in principe voor de rechter moet komen - helemaal naar de achtergrond.
Wel, in principe was het wel Robrecht die de eerste stoot uithaalde en Stefaan heeft hem in een reflex van die trap geduwd. Bovendien had Robrecht sowieso een lesje nodig. Alleen had ik niet verwacht op welke manier dat zou gebeuren. Waar Stefaan zich zeker wel voor zou moeten verantwoorden, is de stalking van Karin en hoe hij Niels behandeld heeft. Al hoop ik wat dat laatste betreft op een echte verzoening en geen juridisch proces.
Tiboko schreef: za 23 apr 2022, 12:21 wijzen op het feit dat Joren nooit met de politie naar de plaats delict is gegaan..
Dat is letterlijk het eerste dat had moeten gebeuren. Voor een advocaat zou dat toch zo klaar als een klontje moeten zijn.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Net als bij Harry (en Joren) is Stefaan natuurlijk niet het best geplaatst om iemand een lesje te leren, toch?

En stalking krijgt - als de politie een onderzoek start - in principe een juridisch vervolg. Er staan gevangenisstraffen op van 6 maand tot 5 jaar. En hier zijn er verzwarende omstandigheden (baas werknemer, elektronische hulpmiddelen, s nachts voor het raam gaan gluren, spullen stelen uit de woning van het slachtoffer...), wat wil je nog meer?
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

Tiboko schreef: za 23 apr 2022, 12:45 En stalking krijgt - als de politie een onderzoek start - in principe een juridisch vervolg. Er staan gevangenisstraffen op van 6 maand tot 5 jaar. En hier zijn er verzwarende omstandigheden (baas werknemer, elektronische hulpmiddelen, s nachts voor het raam gaan gluren, spullen stelen uit de woning van het slachtoffer...), wat wil je nog meer?
Ik zal het anders formuleren: tussen Niels en Stefaan hoop ik op echte verzoening. Wat de stalking van Karin betreft is er inderdaad genoeg bezwarend bewijsmateriaal en ik zou ook niet willen dat Stefaan zijn straf ontloopt. Had het wat duidelijker moeten verwoorden. Excuses
Tiboko schreef: za 23 apr 2022, 12:45 Net als bij Harry (en Joren) is Stefaan natuurlijk niet het best geplaatst om iemand een lesje te leren, toch?
Nee, dat zeker niet :nope:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

De persoon waar ik me het hardst aan erger, zit op cruise. Als ze terugkomt, zal het wel slaande ruzie zijn gezien hoeveel ze heeft uitgegeven (met Eddy's visakaart ???).
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

johan1969 schreef: zo 24 apr 2022, 10:06 Als ze terugkomt, zal het wel slaande ruzie zijn...
Intussen is die verhaallijn zo onrealistisch geworden.

Want hoe lang kun je blijven volhouden dat je niet van een eiland weg kan :doh:
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ik erger me echt groen, blauw paars en geel aan Lowieke en zijn hele gedrag (en gedram) tegenover Tamara en haar "zwanger worden".
Die jongen is toch niet helemaal goed?? :crazy: :sick:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Christel schreef: wo 27 apr 2022, 18:07 Die jongen is toch niet helemaal goed??
Hij heeft een obsessie waar hij dringend er vanaf moet raken.
2 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik vind dat Bob en Tamara nog vrij verdraagzaam tegen hem zijn. Zijn gedrag is echt ongelofelijk.
2 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Gisteravond nog maar eens Harry en Thilly.
Dat Yasmine met haar zatte botten misschien wel eens gewoon zelf in de gracht gesukkeld is, komt bij niemand meer op.
Ook niet dat ze haar plechtige belofte aan Harry gebroken heeft.
Ik wil niet aan victim-blaming doen, maar er is ook nooit onderzocht wat er precies die avond gebeurd is.
De schuld in de schoenen van onzekere Joren schuiven, is maar al te gemakkelijk.

En dan de heilige Thilly...
Scheve gezichten trekken tegen Joren en Eddy, maar wel het lief blijven van iemand die een dode op zijn geweten heeft.
Dat vind ik toch nog een graadje erger.
En dan weet ze nog niets over zijn dealer-verleden en het feit dat hij haar niet vertelt dat Chris wel degelijk alles met de dood van Tania zou te maken kunnen hebben.
Ik had nooit verwacht dat Thilly - die zo graag graaft in ander mensen hun leven - zo naïef zou zijn.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

^ Daar ben ik het echt over de hele lijn mee eens :yup:
Vooral dit vind ik gruwelijk ergerlijk:
satine schreef: do 28 apr 2022, 10:22 Dat Zihame met haar zatte botten misschien wel eens gewoon zelf in de gracht gesukkeld is, komt bij niemand meer op.
Ook niet dat ze haar plechtige belofte aan Harry gebroken heeft.
Ik wil niet aan victim-blaming doen, maar er is ook nooit onderzocht wat er precies die avond gebeurd is.
De schuld in de schoenen van onzekere Joren schuiven, is maar al te gemakkelijk.
Ik vind zelfs dat dit op geen enkele manier in het vakje "victim-blaming" te plaatsen is, aangezien ik het niet meer dan normaal vind dat er onderzoek gedaan wordt naar een ongeval alvorens er schuldigen aangewezen worden, en dat daarbij alle feiten meegenomen horen te worden.
Iemand die bijvoorbeeld zat is, kan ook gewoon een slinger maken op de fiets of brommer en voor een auto schieten die dat dan niet meer kan ontwijken, om maar wat te noemen. Dat zijn dan gewoon feiten, toch?
En als je jezelf op de weg begeeft, dan hoor je genoeg bij de pinken te zijn om te anticiperen op het overige verkeer, en als je van jezelf weet dat je dat eigenlijk niet meer bent, dan heb je op de weg ook niks te zoeken.

In dit geval erger ik me echt mateloos aan alle betrokkenen bij dat ongeval, én de hele situatie die erop volgde. Aan Zihame omdat ze wel eens mag beseffen dat ze op dat tijdstip, tegen alle afspraken in en ook nog eens met drank op, NIKS op die brommer te zoeken had. Harry en Thilly omdat ze zich inderdaad ineens heiliger dan de paus opstellen, terwijl dat over de hele lijn niet op z'n plaats is. En dan als klap op de vuurpijl aan Tim (vooral aan hem ook), omdat hij nog niet eens op het idee kwam om eerst e.e.a. uit te zoeken alvorens een hele leugen te verzinnen en Joren daarmee op te zadelen. Wat een waar-de-loze politieagent (om niet te zeggen mens) is me dat! :thumbdown:

Ik beklaag Joren echt, dat hij met zo'n mensen om zich heen opgescheept zit...
3 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik stoor me aan Niels. Heel zijn jonge leven door zijn vader quasi gekleineerd omdat hij homo was, maar nu zijn pa door eigen toedoen compleet in de shit is geraakt, is ineens alles vergeten en vergeven, want hij "heeft Robrecht ontmaskerd" en zogezegd voor Niels op hem wraak genomen. Al de rest is daarbij vergeleken ineens vergeten en vergeven.

Tegelijk "dumpt" hij Joren, die niet eens wist (en dan druk in het nog zacht uit, zie berichten hierboven) dat hij iemand aangereden heeft, maar daar nu de rest van zijn leven moet voor boeten.

Ook Harry, die had gewenst dat Joren ontslagen werd, maar tegelijk verwacht dat die alle medische rekeningen + schadevergoeding aan Zihame betaalt. Hoe moet die dat gaan doen als hij werkloos was geweest? Van een uitkering of zo ??
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

En dan moet Joren nog n fikse boete aan de Nmbs betalen, daar hoor je ook niks meer van ?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Jawel, daar heeft hij het tijdens het gesprek met Tom nog over gehad.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: do 28 apr 2022, 13:15 Ik stoor me aan Niels. Heel zijn jonge leven door zijn vader quasi gekleineerd omdat hij homo was, maar nu zijn pa door eigen toedoen compleet in de shit is geraakt, is ineens alles vergeten en vergeven, want hij "heeft Robrecht ontmaskerd" en zogezegd voor Niels op hem wraak genomen. Al de rest is daarbij vergeleken ineens vergeten en vergeven.
Daar heb ik me ook aan zitten storen gisteren.
Ik snap dat Stefaan zijn vader blijft en dat hij van hem houdt, maar sowieso: hoe dat hele gezinnetje elkaar nu extreem loopt te steunen en daarbij alle ellende die ze zelf hebben aangericht van tafel vegen, vind ik wel het andere uiterste.

Arme Silke zit zo in de put, dus of ze haar baantje terug mag bij Tom. Dat Silke al zolang als ze in beeld komt zelf een onuitstaanbaar kreng is geweest, en ook nog achter Robrecht aan bleef lopen toen duidelijk werd wat voor etter het was, laten ze allemaal maar even links liggen, want ocharme dat meiske...

Arme Stefaan ligt mokkend en vol zelfmedelijden in het ziekenhuis, waar hij gepamperd wordt door zijn vrouw Nora, terwijl die voor Stefaan kennelijk al tijdenlang niet interessant genoeg meer was als hij het nodig vond om Karin te gaan zitten bespieden. Maar daar horen we Nora niet over, want hij is toch zo vreselijk sneu...

En Zihame zat met een stuk in haar kraag illegaal op een brommer op een tijdstip dat ze eigenlijk niet eens meer op pad had mogen zijn, maar dat is maar een detail blijkbaar. Joren is de grote boeman nu... :sick:

Ik vind die hele familie echt vreselijk, eerlijk gezegd, en had gisteren echt te doen met Joren die gewoon zonder blikken of blozen afgeserveerd wordt door Niels.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

In ieder geval blijkt alweer dat als het op "vergeving" aankomt, er twee maten en twee gewichten bestaan.

Wellicht vond Niels het "ongewild aanrijden van zijn stomdronken met de motorfiets over de weg zwalpende zus" véél erger dan dat zijn vader voor de ogen van een hele campus iemand van de trap heeft gegooid. Vandaar dat zijn pa voor altijd op hem zal kunnen rekenen en Joren voor de rest van zijn leven uit zijn buurt moet blijven.

En Silke die ineens nergens meer terecht kan, omdat ze het verkeerde lief (maar dat wist ze toen nog niet) had gekozen en dus maar bij haar broer moet gaan schuilen? Wat is er mis met weer bij Nora en Zihame te gaan wonen? Als die de "pervert" zomaar kunnen vergeven, zullen ze haar toch ook kunnen vergeven, want zij deed toch niks verkeerd, buiten voor iedereen die daar rondloopt onuitstaanbaar te wezen?

Jammer dat zij het niet was die dat drugsdrankje naar binnen had gekapt, waren we er vanaf geweest.
0 x
Plaats reactie