Personage waar ik mij het meest aan erger

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

In normale gezinnen is dat zo. Zelfs Chantal kon veel van Jasper tolereren, omdat hij ook veel voor haar deed. In het geval van het gezin van Nora en Stefaan is dit niet zo. Die relatie was zo eenzijdig. Terwijl zij ondanks haar belangrijk werk in het ziekenhuis nog af en toe moeite voor hem deed (ze organiseerde bv dat uitje in de barrel, dat hij maar niks vond), terwijl hij nooit tijd voor haar had. En haar ook niet steunde, toen ze het moeilijk had met Zihame. Laat het los, zei hij. Omdat hij weer moest overwerken. En overwerken. En overwerken :lol:

Dan nog van de kids vragen om deze mega egoïst te vergeven, die pas tegen zijn zoon over de gaybashings begon toen het al bekend was, om dan eerst nog de schuld van de stalking op Robrecht (ook een kreng natuurlijk) te steken, terwijl net dat het enige is waar hij onschuldig in is.

Edit. Quote verwijderd.
Laatst gewijzigd door Tiboko op wo 20 apr 2022, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Waarom zou Nora geen gevoelens voor Stefaan kunnen (gehad) hebben, zelfs als het maar van 1 kant kwam?
Als er alleen gevoelens zijn als het langs twee kanten komt, waren er nooit gebroken harten. Of liefdesverdriet.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Zeg ik toch niet Satine. Enkel dat de gevoelens eenzijdig waren, met name vanuit haar kant naar hem toe?

Terwijl zij dacht dat hij weer een late vergadering had, zat hij achter zijn bureau naar de opgenomen beelden van Karin te kijken. Of stond hij voor Karin's huis naar binnen te gluren. Heel laat op de avond.

Doe je zoiets als je van je echtgenote houdt? Eenzijdig dus :smile:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Dan is je reactie geen antwoord op wat ik postte.
Waarom quote je mijn zin dan? Dat vind ik verre van duidelijk.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Silke...nog eens...de onbeschofte manier waarop ze tegen Dries reageerde. Maar ook de manier waarop alles door haar geroepen wordt i.p.v. gezegd. Onbekwaam om advocaat te worden en als actrice....gaat het ook een beetje die richting uit!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1488

Bericht door heidiw »

Inderdaad Daffy
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Silke, madam is op haar tenen getrapt en wil niet meer in het advocatenkantoor werken wel dat ze dan het maar aftrapt :mad: beter nog dat ze maar uit de serie verdwijnt, we zullen haar niet missen :bye: maar dat zal een utopie zijn zeker?
Aan Nancy erger ik mij ook met haar bijgeloof altijd: het geld van Dries brengt ongeluk, hoe is dat eigenlijk mogelijk? :mad:
Goed dat Tamara haar aanmaant van daarmee op te houden.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

apestaart schreef: wo 20 apr 2022, 00:03 ....met haar bijgeloof altijd.
Misschien vergis ik mij, maar kon Nancy heel lang geleden niet in theebladeren of iets dergelijks de toekomst voorspellen? Of was dat een personage uit een andere serie ??
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 19 apr 2022, 14:56 Gevoelens voor de man waarmee je al jaren samen bent, kan je niet zomaar met een knopje afzetten als dat nodig blijkt, denk ik dan.
Ik denk ook dat Nora momenteel nog in de ontkenningsfase zit en waarschijnlijk is ze ook wel bang om alleen achter te blijven.
Zihame is veel vaker bij haar vader dan vroeger, Niels is er al uit getrokken en nu Silke blijkbaar ook.
Dat begrijp ik helemaal, en al zeker dat ze niet zomaar ophoudt met van hem houden. Ik ben het helemaal met je eens dat daar geen knopje voor bestaat. :yup:
Maar het dan effectief voor hem op gaan nemen en zelfs op pad gaan om aan zijn zoon te gaan vragen om hem (nu al meteen) te vergeven, gaat in mijn ogen toch wel heel ver. Ik kan geloven dat Nora (tot op zekere hoogte iig) in de ontkenningsfase zit en bang is om alleen achter te blijven, maar ze moet toch ook ergens in haar trots gekrenkt en boos zijn? En zich bijvoorbeeld ook afvragen wat Stefaan nog bij haar deed als hij het zo nodig vond om een andere vrouw te bespieden? Dan zou ik denken dat je eerst tijd zou gebruiken om dat voor jezelf op een rijtje te krijgen, in plaats van meteen voor hem in de verdediging te schieten.
Dat verdient hij in mijn ogen écht niet, en vandaar dat het mij dan ook enorm stoorde.

En verder dus ook weer Silke gisteravond. Wat een verschrikkelijk type vind ik dat toch... :sick:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1362
x 1721
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: wo 20 apr 2022, 11:04 Dat verdient hij in mijn ogen écht niet, en vandaar dat het mij dan ook enorm stoorde.
Ik denk toch ook dat je je razend zou maken op die persoon, ergeren is een understatement! Stefaan spreekt van een vergissing, het is veel meer dan dat. Het is een miskenning van je partner en een affront en vernedering naar haar toe. Ik kan Niels begrijpen, na al die jaren van op hem neerkijken, nu meteen moeten de spons vegen over alles, zoals Nora vraagt, is er toch een beetje over vind ik dan!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1488

Bericht door heidiw »

Waldek die alweer pastoor moest spelen. "Het is je vader Niels, het is je bloed"! Ja, en dan? Zoals Niels aanhaalde was dat toch alleen maar eenrichtingsverkeer wat zijn vader betrof. Er zijn gelukkig heel veel mensen die een goede band hebben met hun familie, er zijn er die dat helaas niet hebben, er zijn er zelfs die dat niet meer willen en dat is óók ok. Het is toch niet omdat je een stuk DNA deelt dat je verplicht bent elkaar graag te zien. Behalve voor meneer pastoor dan volgens de 10 geboden.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ben benieuwd welke draai Stefaan aan wat hij gedaan heeft zal geven...

Wellicht zal hij heel snel over Niels en "ik had je moeten aanvaarden zoals je was, sorry jongen" en "toen ik ondekte wie achter die gaybashing zat, voelde ik me zo slecht..." beginnen en dan verdwijnt zijn misdrijf - waarvoor hij in principe voor de rechter moet komen - helemaal naar de achtergrond.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik wee niet hoe dat afloopt. Hij zat wel heel demonstratief met dozen pillen op tafel.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

heidiw schreef: vr 22 apr 2022, 12:48 Er zijn gelukkig heel veel mensen die een goede band hebben met hun familie, er zijn er die dat helaas niet hebben, er zijn er zelfs die dat niet meer willen en dat is óók ok. Het is toch niet omdat je een stuk DNA deelt dat je verplicht bent elkaar graag te zien. Behalve voor meneer pastoor dan volgens de 10 geboden.
Daar heb ik me ook aan zitten storen. :yup:
Niet dat Waldek op zich raad wilde geven aan Niels, maar wel dat hij het inderdaad meer als een soort preek bracht waarin hij eigenlijk ook nog eens helemaal geen ruimte liet voor Niels' eigen, toch ook niet geheel onterechte, gevoelens.
Ik vond het heel belerend en drammerig iig, en ook heel kort door de bocht...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Harry. Zelf vergelijkbare dingen gedaan in Thailand, waarbij iemand stierf en nu zo hard Joren aanpakken, terwijl die niet eens wist (indien hij toch de dader zou zijn) dat hij iemand had aangereden. Hoe hypocriet kun je zijn?

Ook aan Thilly, die hem er niet op wijst dat hij niet zo hoog van de toren zou mogen blazen.

Ook aan topadvocaat Tom, eerder een flopadvocaat. Net als in de zaak Nina (waar hij haar bij voorbaat zei dat de zaak hopeloos was en ze dus vluchtte) kiest hij hier voor de makkelijkste weg. Dossier bestuderen, zoeken naar onduidelijkheden, wijzen op het feit dat Joren nooit met de politie naar de plaats delict is gegaan... - allemaal teveel werk voor Tommeke. Foei.
0 x
Plaats reactie