De Mol

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
Plaats reactie
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

De Mol

Bericht door satine »

Mij lijkt het eerder logisch van NIET een mol te kiezen die als 'alfa mannetje' zou kunnen gezien worden.
Dat zou te veel voor de hand liggen.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

De Mol

Bericht door hannanaske »

martha schreef: ma 11 apr 2022, 14:29 Maar om terug te keren op de aflevering zelf en de dragqueens. Dat ging nog eens een opdracht geweest zijn voor Jens (uit Ieper)
Grappig!, want ik moest daar zelf ook aan denken toen ik die opdracht zag! :lol:

Ik vond vooral Bert grappig in die rol van dragqueen :lol: Ik vond onze (boom)knuffelaar ook wel lief voor Phillippe! Die laatste ga'k wel missen in de volgende afleveringen. :-? Ik heb zeker ook begrip voor de situatie en 't is dapper dat hij besloten heeft dat het gewoon teveel was en het daarom niet meer aankon.

't Zal nu in elk geval opletten zijn wie er de volgende weken toch wel verandert van houding enzo.

Wat ik me dan ook al bedenk; Als mol heb je van in het begin de garantie dat je het hele traject mag doorlopen en de hele reis meemaakt, de andere kandidaten zorgen vooral voor de groepspot en wellicht is er vooral de druk dat je er niet als eerste wilt afvallen,
maar nu zitten ze toch al in de helft. Die groepspot die je in eerste instantie hebt helpen verhogen moet je plotseling loslaten en je weet dat
je dat geld niet meer kan verdienen, terwijl je toch al één kans op 6 had om die nog te verdienen.
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik dan op zo'n moment plotseling wil switchen om de mol te zijn. :think:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

De Mol

Bericht door Johnny »

Ik ken iemand die aan de Mol heeft mee gedaan en er toen toch vrij lang is in gebleven.
Die zei dat je op de duur helemaal niet meer denkt aan het geld dat je kan winnen, maar wel aan het ontmaskeren van de Mol.
En vooral: hoe je als gewone kandidaat kan voorkomen dat de Mol kan mollen.
Maar niet het geld.
Daarom dat ook zoveel winnaars hun geld uit de prijzenpot delen met hun medekandidaten.
Omdat je dat geld uiteindelijk niet alleen gewonnen hebt, maar met de groep.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

De Mol

Bericht door martha »

Waar ik ook aan moest denken was dat Gilles in café de mol zei dat door de "coming out als mol van philippe" er daardoor één proef moest sneuvelen maw geen geld verdiend dus door die afgelaste proef.

En waar ik ook aan moest denken, na de recente aflevering. De montage van het seizoen gebeurt altijd na de volledige opnames dus kan het al zo gemonteerd zijn dat wij kijkers de nieuwe mol al hebben bezig gezien in de 4 voorbije afleveringen, niet als mol maar als kandidaat maar wel een onopvallend figuur in de groep, dus blijft voor mij Anke mijn hoofdverdachte. En eigenlijk hebben de kandidaten al 2 afleveringen geen test moeten afleggen na de exit van Nele en Philippe. Denk dat de ontwikkelingen van zondag de kijkcijfers een ferme boost zullen geven :lol:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

De Mol

Johnny schreef: di 12 apr 2022, 13:38 Ik ken iemand die aan de Mol heeft mee gedaan en er toen toch vrij lang is in gebleven.
Die zei dat je op de duur helemaal niet meer denkt aan het geld dat je kan winnen, maar wel aan het ontmaskeren van de Mol.
En vooral: hoe je als gewone kandidaat kan voorkomen dat de Mol kan mollen.
Maar niet het geld.
Daarom dat ook zoveel winnaars hun geld uit de prijzenpot delen met hun medekandidaten.
Omdat je dat geld uiteindelijk niet alleen gewonnen hebt, maar met de groep.
Mja, daar kan je wel gelijk in hebben. :yup:
Merci, Ik voel me nu zo plotseling een bitchy golddigger ofzo. :cry: :oops:

Ik vind die Anke gelijk zo low-profile. Die valt me precies totaal niet op, en zelfs zo erg dat ik zelfs amper weer wat die allemaal doet of uitsteekt! :lol:

Ik heb precies meer die Uma in de gaten. Hoe die zo traag achterkwam in die glijbaan...iK vind da nogal raar.
en ook die reactie van haar toen haar lief op bezoek kwam en hoe ze meteen volschoot toen ze over Philippe begon.
Ik kan me wel voorstellen dat het een emotioneel afscheid was, maar zou er dan zo weinig tijd zitten tussen zijn vertrek en de aankomst van de patners/broer? Het leek haast of Philippe was nog maar net weg of haar vriend stond daar al om haar op te vangen,
of zou het toch kunnen zijn omdat ze wat overdonderd was omdat ze nogal onverwacht tot mol is gekroond?

In café de mol werd ook aangehaald dat haar vriend amper in beeld is gekomen. Op het moment dat het op tv kwam, heb ik er nooit zo over nagedacht (daarvoor was die vriend van Manu iets te veel aanwezig! :lol: ) maar toen dat werd aangehaald dacht ik ook:
"ja! dat klopt!" En da's ook wel raar eigenlijk. :denk:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

De Mol

Bericht door Tiboko »

Die vriend van Manu zei dan ook nog eens dat hij verschoot dat zij in De Mol zo dominant is, zo kende hij haar helemaal niet.

Terugkomend op Philippe. Wat ik me afvroeg is waarom ze - omdat heel die zaak toch pas na afloop van de opnames gemonteerd wordt - zijn opstappen al tijdens de serie toonden? Ze hadden hem gewoon als "rood scherm" kunnen laten verdwijnen en dan had niemand van de kijkers geweten dat hij de Mol was, dat was toch voor niks nodig?

Het zoeken van een nieuwe mol had ook "intern" (tussen de kandidaten) kunnen opgelost worden en pas na afloop hadden ze hiermee kunnen uitpakken. Was voor Philippe wellicht ook leuker geweest, of toch niet ??
0 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

De Mol

Bericht door Johnny »

hannanaske schreef: di 19 apr 2022, 22:42 Merci, Ik voel me nu zo plotseling een bitchy golddigger ofzo. :cry: :oops:
Dat is helemaal niet nodig!
De meeste kandidaten vertrekken heus wel met het idee van de prijzenpot als 1 van de motivaties!!!
Het was pas gaandeweg dat die kennis besefte dat het avontuur, de medekandidaten en het ontmaskeren van de Mol het belangrijkst waren.
Zo kwam het geld vanzelf op de achtergrond.
Wat niet weg neemt dat het winnen van een mooi bedrag altijd een leuke extra is.
Dus je hoeft je zeker niet schuldig te voelen als of omdat je voor het geld zou gaan!
Dat weet je pas zeker als je ook effectief deelneemt.

Wat Uma betreft: dat heb ik ook gedacht.
Maar je leeft daar bijna 24/24 samen, dan word je met sommige mensen wel close.
Als dan iemand plots wegvalt omdat die niet goed in zijn vel zit, raakt je dat toch wel wat.
En als haar emotionele reactie een aanwijzing was, hadden ze die dan niet geknipt?
En haar dat stukje opnieuw laten doen? :denk:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

De Mol

Bericht door martha »

Hmm, ik weet het, ga ervoor afgeschoten worden maar sinds de exit van philippe heb ik nog eens goed nagedacht en vraag ik me af : stel dat er bij het begin al 2 mollen aanwezig waren, 2 mollen die het niet van elkaar wisten maar dat er al beslist werd om één van de 2 halverwege het seizoen te laten vertrekken :shhh: Ik weet het vergezocht. :oops:

Vond de uitzending van zondag anders. Het gedeelte in dat aquapark chaotisch en eigenlijk aan de saaie kant. De tweede proef vond ik dan wel leuk. Ik geniet meer van het spel op zich dan dat ik zit te zoeken waar is mijn mol ?

Op 8 mei de finale, ik hoop niet dat ze gaan doen zoals in nederland : live en niet ondertiteld. Eerst veel bla bla bla en dan de bekendmaking van de mol. Hoop dat ze het blijven doen zoals anders.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

De Mol

Tiboko schreef: wo 20 apr 2022, 00:41 Terugkomend op Philippe. Wat ik me afvroeg is waarom ze - omdat heel die zaak toch pas na afloop van de opnames gemonteerd wordt - zijn opstappen al tijdens de serie toonden? Ze hadden hem gewoon als "rood scherm" kunnen laten verdwijnen en dan had niemand van de kijkers geweten dat hij de Mol was, dat was toch voor niks nodig?

Het zoeken van een nieuwe mol had ook "intern" (tussen de kandidaten) kunnen opgelost worden en pas na afloop hadden ze hiermee kunnen uitpakken. Was voor Philippe wellicht ook leuker geweest, of toch niet ??
Bwa....Toen Nele de week ervoor het spel verliet was dat toch te begrijpen? Als je dat gigantische blauwe been zag, wist je dat het haast niet verantwoordelijk was om daar nog te blijven op rondhuppelen, en dat ze moest rusten.
Het was voor haar al niet meer mogelijk om dat laatste spel mee te spelen, dan vind ik het ook normaal
dat de productie op een eerlijke manier aan de kijker toont waarom ze het spel verliet.
Het was een pijnlijk afscheid en bijzonder jammer, maar Gilles liet toen ook al zien dat gezondheid nu eenmaal voorgaat.
En dat is ook zo

En bij Philippe was dat net hetzelfde. Alleen is daar nu zoveel ophef over omdat het iets mentaal is en omdat hij de mol is.
Maar als mol had hij ook kunnen vallen waardoor ze op zoek moesten gaan naar een andere mol.
Ik vond het ook mooi dat ze dit net NIET gemanipuleerd hebben en gewoon getoond hebben hoe het is gegaan.
Het is menselijk naar buiten gebracht en vooraf al met wat fragmentjes waarin we konden zien dat het eigenlijk al eventjes niet goed ging met hem.
Ik vond totaal niet dat het iets was waarmee ze wilden uitpakken om een statement te maken over mentale gezondheid ofzo....
Uiteindelijk was dat ook maar een kort stukje van de hele aflevering.

En 't Is ook zoals Gilles het ook zei: Het kan gebeuren en 't Is echt niet erg! (net zoals vallen ook niet erg is)

En ik vind het ook héél erg super van Philippe dat hij daar zo open over was.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

De Mol

Aan Martha een tip:. Kies de volgende keer wie het spel gaat verlaten, dan zit je misschien op de mol. :lol: ;) ;) ;)

Ik blijf bij Uma; ze was nogal rap met "Bert" als antwoord. :eh: om

Het is wel een bijzonder seizoen dit jaar. De pech blijft maar komen.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

De Mol

Bericht door daffy duck »

Heb toch sinds korte tijd m'n oog een beetje laten vallen op Yens. Lijkt me net iets te 😇
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

De Mol

Bericht door martha »

Ik weet het niet meer :angry-banghead: Ze kunnen het alle 4 zijn. Uma was en is hoofdverdachte op de FB groep van de mol sinds aflevering 1. Mijn kapster zweert op Sven (na aflevering 2). Yens is momenteel voor mij de Mol (woont in Barcelona en verstaat niet wat die voetballers aan het roepen zijn :doh: ) en dan is er nog Emmanuelle, die is zo knullig aan het mollen dat zij het weleens kan zijn (als zij het niet is moet ze dringend haar muziekkennis bijschaven :mrgreen: ).

Ja Anke is eruit en terug op een manier dat er geen test moest ingevuld worden (voor mij altijd het spannenste gedeelte). En zondag ben ik de tel verloren hoeveel keer Uma "putain" heeft geroepen (het kwam op de duur irritant). En toen wisten ze nog niet dat Arno "putain putain" was overleden de dag voor de uitzending. Moest denken aan "bitch" van Silke in Thuis, hoeveel keer heeft die dat niet geroepen, ook op het irritante af :D
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

De Mol

Bericht door Tiboko »

Ik vind het dit jaar een zalige groep, zoals die aan elkaar hangen...

Het zijn stuk voor stuk :thumbup: mensen.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

De Mol

Bericht door martha »

Wellicht omdat ze allemaal in dezelfde leeftijdgroep zitten (dertigers) :angel: De oudjes zijn er direct uitgespeeld :angel:

Maar inderdaad Tiboko : een zalige groep. Ik heb me nog geen enkele keer moeten ergeren aan een deelnemer (dat is andere jaren wel gebeurd, zodanig zelfs dat ik zat te juichen als die bepaalde persoon rood scherm kreeg).
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

De Mol

Bericht door martha »

Ik weet het dus niet :angry-banghead: Zal toch mijn kapster moeten gelijk geven dat het Sven is (dat heeft ze voorspeld toen ik mijn haar liet kleuren en knippen einde maart) en als ik heel goed nadenk dan heeft hij heel subtiel gesaboteerd oa op het bed door de meeste spullen onder Emmanuelle haar benen te leggen dus op het moment dat zij er af viel, schoof er een hoop spullen mee. De andere opdracht, ging hij als laatste en dat filmpje met zijn broer en zijn vriendin en kind daar leek me iets raars mee. En Sven is er dan ook in geslaagd om 5000 euro niet te verdienen. We zullen het zondag weten alhoewel ik een "live" uitzending niet zo leuk vind (kan dan geen 888 gebruiken) moet ik mijn TV luid zetten en hopen dat er geen landbouwmachines passeren zoals vorige zondag (de ene na de andere).

Uma heeft zondag slechts twee keer "putain" gezegd :mrgreen:

En La Gomera, begot, dat was mijn eerste vliegvakantie in 2001 (21 jaar geleden ) en die fluittaal, was ik vergeten en kwam de herinnering terug en heb ik uit mijn "archief :mrgreen: " mijn notities van die reis opgeduikeld en er staat o.a. in dat dochter (puber) en ik een wandeling gaan maken waren en dat we ons overal bespied voelden en dat er gefloten werd en we wisten niet door wie of door wat en dat het eigenlijk niet aangenaam was. Het was toen (en waarschijnlijk nu nog) een wandelparadijs (maar wel een maanlandschap droog en dor en onbewoond en :lol: een walhalla voor naaktzonnen en naaktzwemmen (en dat vonden wij helemaal niet leuk).
0 x
Plaats reactie