Tiboko schreef: wo 12 jan 2022, 17:20
In welke zin was hij in nood? Ik denk eerder dat haar bemoeienissen er waren om wraak te nemen op Peter, niet om de belangen van Kobe te vrijwaren. Want sowieso zou nooit een rechter goedgekeurd hebben dat één ex bepaalde dat de andere ex (of hun zoon) een bepaalde persoon niet zou mogen zien. Dat wist ze op voorhand ook wel.
Kobe was in nood in de zin dat hij Femke niet kwijt wilde en haar wilde helpen. Met nood bedoel ik eerder Kobe's eigen gevoel. Hij kan (in mijn ogen toch) nogal een drammerig mannetje zijn als hij ergens zijn zinnen op gezet heeft. Om niet te zeggen dat hij soms strontverwend en ongeduldig overkomt
Dat Karin daarmee Peter dwars kon zitten heeft volgens mij uiteindelijk ook zeker een grote rol gespeeld, wat ook wel begrijpelijk is gezien hun voorgeschiedenis. Maar daar is het niet om begonnen, aangezien ze Kobe ook al met raad en daad bijstond toen Peter en Femke nog niet uit elkaar aan het vechten waren en ze hem in eerste instantie zelfs aangeraden heeft er tussenuit te blijven. Ook toen Kobe niet naar haar wilde luisteren heeft Karin in eerste instantie afstand gehouden van Femke en Peter's rechtszaak en ook tegen Femke gezegd dat ze niet kon helpen. Het was pas toen Peter gevolg gaf aan zijn onredelijke eisen en daar ook actief Kobe bij betrok, dat Karin van mening veranderd is en zich echt is gaan moeien.
Dat Kobe veel meer achter zijn "relatie" met Femke zoekt dan dat zij erin lijkt te zien, daar twijfel ik ook niet aan. Maar dat ligt dan wel aan de communicatie (of het gebrek eraan) tussen Femke en Kobe zelf, en niet aan Karin. Femke had wat mij betreft al lang veel duidelijker moeten zijn in wat ze wel en wat ze niet verwacht van hem, maar dat lijkt ze zelf allemaal ook nog niet helemaal uitgevogeld te hebben.
Kobe is wat dat aangaat niet echt intelligent, vind ik. Hij is duidelijk een soort vangnet voor haar, niks meer of minder, wat je ook wel kunt verwachten als je op die manier "iets" met elkaar begint (wat dat "iets" dan ook moge zijn).