Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Inderdaad... Ook hier strookt dat totaal niet met de werkelijkheid, op geen enkele manier. :nope:
Zelfs als je meubels bij Ikea besteld hebt (wat veel mensen toch wel doen sinds Corona, omdat er in de winkels nog altijd maatregelen gelden en veel mensen bovendien ontdekt hebben dat bestellen en thuisbezorgen toch wel heel makkelijk is :mrgreen: ), krijg je die vaak niet eens zo snel geleverd, en dat gaat dan nog om pakken met losse planken en schroeven.
Laat staan als je naar een andere woonwinkel of beddenzaak gaat, waar de wachttijd soms zelfs maanden oploopt.
Hetzelfde geldt idd voor het kopen van een huis of het verbouwen ervan.

Hoewel ik begrijp dat ze zoiets niet helemaal realistisch in beeld kunnen of willen brengen (omdat Thuis dan wel heel langdradig zou worden), vind ik dit ook wel het andere uiterste. Ze doen tegenwoordig net alsof een huis kopen zo'n beetje hetzelfde is als even boodschappen gaan doen. :crazy: :lol:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Klopt Christel.

Storend vind ik vooral dat ze doen uitschijnen dat iedereen daar op hetzelfde moment is verhuisd - één grote carrousel - alsof er niet eerst een tijdje overheen gaat. Zo wonen Judith en Thilly al boven dat café, terwijl ze nog aan het verven is. Frank en Simonne slapen eigenlijk waar precies, want de verbouwing is pas maandag begonnen (de volledige praktijk = wachtruimte plus dokterspraktijk). Ze eten zelfs al in de living, terwijl je zou denken dat daar ook nog het een en ander moet gebeuren, maar nee - zelfs de meubelen staan er al. Bob & Tamara hebben op één dag al die dozen ingeladen en weer uitgepakt, een wereldrecord En Tania loopt rond als een zombie (zo zag ze er ook uit), helemaal verloren daar. Wellicht is haar appartement het enige dat daar in orde is, buiten de badkamer. :lol:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Gisteren in de krant. In België bestaat 35 procent van de huishoudens uit één persoon. In Thuis - dat zo graag een spiegel van de maatschappij wil zijn - woont na de dood van Leo niemand nog alleen. Zelfs de vroeger zo zelfstandige Marianne beweegt hemel en aarde om niet wéér naar een serviceflat te moeten. Rosa woont weer bij "vriend" Waldek en Joren was als de dood dat hij alleen op een flatje zou moeten gaan wonen. Zelfs Judith verhuisde mee met Thilly, omdat ze na het vertrek van Emma niet alleen wilde blijven. Opmerkelijk.
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: vr 10 dec 2021, 14:18 Gisteren in de krant. In België bestaat 35 procent van de huishoudens uit één persoon. In Thuis - dat zo graag een spiegel van de maatschappij wil zijn - woont na de dood van Leo niemand nog alleen. Zelfs de vroeger zo zelfstandige Marianne beweegt hemel en aarde om niet wéér naar een serviceflat te moeten. Rosa woont weer bij "vriend" Waldek en Joren was als de dood dat hij alleen op een flatje zou moeten gaan wonen. Zelfs Judith verhuisde mee met Thilly, omdat ze na het vertrek van Emma niet alleen wilde blijven. Opmerkelijk.
Kobe woont nog alleen in zijn barrel.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Alleen? Weten we niet hé. Op de dagen dat Vic bij Peter is komt Femke daar haar "vrije tijd" doorbrengen.

En dan nog. Eén Thuis personage op 25 ??
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: za 11 dec 2021, 17:02 Alleen? Weten we niet hé. Op de dagen dat Vic bij Peter is komt Femke daar haar "vrije tijd" doorbrengen.

En dan nog. Eén Thuis personage op 25 ??
Dat weten we wel. Femke woont officieel niet bij hem. Veel bij iemand op bezoek gaan is niet hetzelfde als samenwonen. En het is ook nog maar relatief recent dat ze veel tijd met hem doorbrengt. Tot een maand of twee geleden was hij het merendeel van zijn tijd „thuis” alleen.
0 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Dit vonnis lijkt mij toch wel wat met de haren getrokken.
Die rechter weet toch ook dat het niet ongebruikelijk is dat beide partijen elkaar zo zwart mogelijk maken, om zelf een goede indruk te maken?
Dat hij dan Vic volledig aan Femke toewijst en Peter alleen de woensdagen met zijn zoontje gunt, lijkt mij nogal ongebruikelijk.
3 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat idee had ik dus ook.
Ten eerste zijn alle punten die zijn aangehaald - zowel van Peter als van Femke - jaren geleden gebeurd en zijn ze desondanks samen aan kinderen begonnen en getrouwd, dus waarom moet daar dan nu ineens zo'n probleem van gemaakt worden? Een rechter prikt daar normaal gesproken toch zo doorheen als zijnde achteraf met modder gooien omdat ze nu in scheiding liggen?
En dan nog; alles wordt aan de rechter verteld via de mening van de ander, die onherroepelijk gekleurd is. Kijken ze dan niet eerst of al die zaken überhaupt waar zijn, en of ze ook effectief een negatieve invloed hebben op het kind, voordat ze er daadwerkelijk een vonnis aan hangen? :-?

Heel de scheiding van Peter en Femke hangt van het begin af aan al aan elkaar van onbegrijpelijke acties, zwijgen wanneer er gepraat moet worden en een geforceerde inmenging van allerlei mensen die zich in normale omstandigheden ver buiten zo'n scheiding zouden houden. Nou begrijp ik prima dat Thuis een soap is en dat het allemaal wat sappiger gebracht moet worden, maar ik vind dit hele circus toch wel alles slaan wat betreft ongeloofwaardigheid. Alles om de hele boel maar negatiever en sensationeler te maken, tot op het belachelijke af.
Alsof een "normale" scheiding niet al dramatisch genoeg is... :-?
3 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: vr 24 dec 2021, 10:23 maar ik vind dit hele circus toch wel alles slaan wat betreft ongeloofwaardigheid. Alles om de hele boel maar negatiever en sensationeler te maken, tot op het belachelijke af.
Voilà Christel, meer moet daar niet over gezegd worden.

Hetzelfde geldt trouwens voor die hele verhaallijn rond het accident van Zihame en het schuldgevoel van Joren.
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Tiboko schreef: vr 10 dec 2021, 14:18 Gisteren in de krant. In België bestaat 35 procent van de huishoudens uit één persoon. In Thuis - dat zo graag een spiegel van de maatschappij wil zijn - woont na de dood van Leo niemand nog alleen. Zelfs de vroeger zo zelfstandige Marianne beweegt hemel en aarde om niet wéér naar een serviceflat te moeten. Rosa woont weer bij "vriend" Waldek en Joren was als de dood dat hij alleen op een flatje zou moeten gaan wonen. Zelfs Judith verhuisde mee met Thilly, omdat ze na het vertrek van Emma niet alleen wilde blijven. Opmerkelijk.
Groot gelijk ! Van Marianne snap ik wel dat niet naar n serviceflat wil, zo leuk is het daar niet. Daarentegen moet Judith als spoedarts toch genoeg verdienen om alleen te wonen. En ook dat cohousing van Frank/Simonne met Tim/Sam snap ik niet goed, t is niet dat Frank en Simonne al minder mobiel zijn of zo. En ook het huis van Lowie is een soort 'studentenkot' al is iedereen die daar woont (buiten Niels) al aan het werk.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

johan1969 schreef: zo 26 dec 2021, 09:19 Van Marianne snap ik wel dat niet naar n serviceflat wil, zo leuk is het daar niet.
Een serviceflat is in ieder geval beter dan een bejaardentehuis of een WZC zoals men tegenwoordig noemt, in een serviceflat heeft men tenminste nog grotendeels zijn/haar vrijheid wat in zo'n bejaardentehuis manifest niet het geval is.
Een voorbeeld: in een serviceflat kan men tenminste nog zijn/haar eigen potje koken in een bejaardentehuis moet men eten (of wat er moet voor doorgaan) wat de pot schaft.
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Klopt, maar in een serviceflat zit men toch ook maar alleen als men geen partner heeft. Dan is het bij Tom, Karin en Robin toch gezelliger (als er geen ruzie is).
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

johan1969 schreef: zo 26 dec 2021, 16:40 Klopt, maar in een serviceflat zit men toch ook maar alleen als men geen partner heeft. Dan is het bij Tom, Karin en Robin toch gezelliger (als er geen ruzie is).
Maar in andere, "gewone" huizen zit je ook alleen als je geen partner hebt. Een serviceflat is daar geen uitzondering in. En dat is dus juist het punt; niet iedereen zit te wachten op een partner of een berg huisgenoten, dat blijkt dus ook uit de cijfers, want 35% Is een enorm aantal als je in mensen gaat tellen.

Dat het niet altijd een feestje is om met huisgenoten te wonen, wordt dan weer wél mooi weergegeven in Thuis, vooral in het geval van Marianne. Er is weinig privacy, als mensen ruzie hebben dan zit je daar onherroepelijk tussen, wil je wat voor jezelf doen dan moet je op je slaapkamertje gaan zitten, enz. Dus wat heeft ze er nou eigenlijk voor plezier aan dat ze bij Tom en Karin inwoont? Enkel het contact met Robin is leuk, de rest is hooguit "te doen", maar gezellig is anders.

Ook ik vind het al jaren behoorlijk apart hoe er in Thuis toch maar gepusht wordt om mensen aan een partner te helpen of samen te laten wonen met andere mensen. Ik begrijp dat het makkelijker en interessanter is om personages aan een verhaallijn te helpen en te houden, maar het wordt dan ook nog eens zodanig in de verf gezet dat mensen die alleen zijn, letterlijk als "sneu" worden bestempeld, en dat stoort me dan weer wél heel erg. Ik vind dat niet terecht en in sommige gevallen zelfs beledigend. Kijk alleen al maar naar de reactie van Nancy en Tamara toen Marianne het huwelijksaanzoek van Leo niet meteen accepteerde. Dat werd gewoon bekritiseerd alsof ze blij moest zijn dat iemand haar nog wilde op haar leeftijd... :crazy:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Klopt, en als iemand eens een tijdje (bewust) single is, dat wordt als abnormaal afgeschilderd.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

De aankoop van die Withoeve-aandelen door Karin, er wordt met geen woord meer gerept over "de verkoop van haar huis". Terwijl dat toch een voorwaarde was om een lening te krijgen...
0 x
Gesloten