Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
martha schreef: di 30 nov 2021, 13:57
heeft Dries daadwerkelijk zijn master van advocaat behaald
Ja. Ik meen dat hij een nieuwe thesis heeft ingediend en succesvol heeft verdedigd. Anders kan hij onmogelijk pleiten in de rechtbank. Alhoewel, het is nog altijd Thuis. Daar is alles mogelijk
Heb het al eens eerder gepost, hij is stagiair, nu in zijn tweede jaar. Stagiairs mogen gewoon pleiten voor de rechtbank.
Starten als advocaat betekent een stagemeester en stageplaats zoeken, de eed afleggen en ingeschreven worden op de lijst van de stagiairs. Tijdens uw stage bent u al advocaat, maar u wordt 3 jaar onder de vleugels genomen door een stagemeester (patroon). Hij begeleidt u en maakt u wegwijs in de wondere wereld van de advocatuur.
Bron: Advocaat.be
De stage is een door de wetgever opgelegde wijze van opleiding van de advocaat, die de opname op het Tableau van de advocaten voorafgaat.
Ieder beginnend advocaat moet drie jaar stage lopen. De stage wordt vervuld bij en onder toezicht van een advocaat met minstens 10 jaar beroepservaring, de zogenaamde stagemeester of patroon. Deze stagemeester is door de Orde erkend.
heidiw schreef: di 14 dec 2021, 00:18
Ik denk een "milieuvriendelijke" kerstboom gemaakt uit boeken welke ballen en lichtjes erin moeten is een andere kwestie
Ben ook benieuwd. Maar mijn creatieve brein stelt voor om daar een groen tafellaken over te gooien en dan kunnen kerstballen daaraan bevestigd worden met veiligheids-of andere spelden.
Maar milieuvriendelijk??? Boeken worden nog steeds gemaakt van papier en papier komt van bomen... Kerstballen van plastiek zijn veiliger als er kinderen omtrent zijn... maar ook niet milieuvriendelijk...
Viv is ook maar milieubewust als het in haar kraam past, me dunkt. Hoelang was het al geleden dat ze haar voedsel sprokkelde uit containers? Doet ze dat enkel om bezoekers te overdonderen?
Ik ken genoeg mensen die meteen zo'n boom kunnen maken, zonder 1 extra boek te moeten gaan kopen.
En ik heb geen kerstballen gezien - zelfs als ze die er in zou hangen, onze plastic kerstversiering gaat al meer dan 10 jaar mee.
Verder vind ik niet dat Viv elke dag moet vertellen wat ze in de afvalcontainer heeft kunnen scoren, het is niet omdat ze het niet vermeldt, dat het niet gebeurt he...
ikke schreef: di 14 dec 2021, 08:20
door ikke » di 14 dec 2021, 08:20
Ik denk een "milieuvriendelijke" kerstboom gemaakt uit boeken welke ballen en lichtjes erin moeten is een andere kwestie
heidiw schreef: ↑di 14 dec 2021, 00:18
Ben ook benieuwd. Maar mijn creatieve brein stelt voor om daar een groen tafellaken over te gooien en dan kunnen kerstballen daaraan bevestigd worden met veiligheids-of andere spelden.
Is dit een nieuwe hype (die ik gemist heb)?
Bedankt voor de opheldering van dit mysterie. Ik zit al op het puntje van mijn stoel (eigenlijk lig ik in de zetel) om de volgende dagen dan het vervolg/resultaat van de opbouw te zien.
ikke schreef: di 14 dec 2021, 08:20
Maar mijn creatieve brein stelt voor om daar een groen tafellaken over te gooien
zie er geen beginnen aan! Wat is dat daar weer voor een stort zijn in die hoek?? Gelukkig hebben ze daar geen kleine kinderen die daar tegen dat boeltje boeken kan aanlopen! Da's nu toch niet aan te zien. Je zou wensen dat Kerst voorbij was op die manier. En moest je nog twijfelen...neen, ik ben er niet zo direct een flamboyante fan van. Was mij al aan het afvragen of ze zich voor een brandstapel aan het voorbereiden waren!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jeff schreef: di 14 dec 2021, 09:19
Bedankt voor de opheldering van dit mysterie. Ik zit al op het puntje van mijn stoel (eigenlijk lig ik in de zetel) om de volgende dagen dan het vervolg/resultaat van de opbouw te zien.
't Is niet echt een opheldering die ik gaf, wel wat ik denk dat het moet worden. Maar ik zal het mettertijd hier wel lezen of ik juist gokte of niet. Ik zag toevallig dat stukske van "Thuis" en zat te fantaseren om dat gedrocht een plaats/betekenis te geven. Origineel misschien wel, maar ik ga zoiets niet nadoen. Daarvoor heb ik teveel respect voor boeken en schrijvers.
Tsja, over smaak valt niet te twisten natuurlijk (ik zie mezelf ook geen kerstboom van boeken bouwen. Heb zelfs even moeten Googlen voor wat voorbeelden, die er - achteraf gezien - meer dan genoeg zijn ), maar ik denk nou wel dat Leo (of eender welk ander kind) evengoed tegen een gewone kerstboom aan zou kunnen lopen en ik geloof niet dat dat minder pijn doet dan tegen een boekenboom.
Dus ach...als Viv dat nou mooi vindt..
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Die hebben ze veilig in het andere deel van het huis gestopt en ziet geen lucht meer. Alhoewel, de laatste keer dat we hem zagen met Sinterklaas, hadden ze hem wel een overdosis rose korrels gegeven!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Ben ook geen fan van die boekenboom (het is nog raar dat Viv nog het woord kerst gebruikt ipv winter zoals het tegenwoordig hip moet zijn en ) maar ik herinner me van voorgaande jaren dat er in het "gemeenschapshuis/studentenhuis) men gewoon enkele groene kleerhangers gebruikte met een kers of is het winter bal eraan. En ipv. die boeken te gebruiken als decoratie, zou men die gewoon beter lezen.
Als ik het goed onthouden heb komen Peter en Femke volgende week voor de familierechter.
Ik zie het niet zo positief in, zegt Femke, want ik heb nog geen investeerder voor de Withoeve. Waarna Karin voorstelt "ik wil dat wel doen, maar ik moet eerst mijn huis verkopen"...
Ik weet dat in Thuis alles heel snel gaat, maar op één week tijd én je huis verkocht krijgen én het geld daarvan beschikbaar hebben? Om tegen de rechter te kunnen zeggen dat Femke volledig eigenaar is
Bovendien heeft Peter er alle belang bij om de verkoop van die aandelen uit te stellen tot na de uitspraak, toch?