Inderdaad, dat is Peter ten voeten uit.satine schreef: wo 17 nov 2021, 21:23 En dan denk ik aan het verleden van Peter en aan de toestanden met Peggy.
En dat hij heel blij mag zijn dat Peggy toen geen klacht heeft neergelegd tegen hem wegens mishandeling/slagen en verwonding en dat Eddy altijd gezwegen heeft over de rol van Peter in heel de camionette-affaire.
Dat het juist Peter is die Kobe agressie verwijt, terwijl hij zelf bijna uit zijn vel springt en ook niet altijd een heilig boontje was.
Een beetje de pot en de ketel.
En als een ander het waagt hem eens tegen te spreken of weerwoord te geven, dan probeert hij ze onder te sneeuwen en te kleineren. Een echte arrogante en dominante bullenbak vind ik het. In feite doet Femke nu naar hem wat hij in het begin naar haar deed, en kijk eens hoe woest meneer wordt. Eerst zalvend eens vragen wat er in haar tegenvoorstel zal staan (want dan kan het ineens wel vriendelijk gevraagd worden, als hij in onzekerheid zit), en dan volledig uit zijn dak gaan als het hem niet naar zijn zin is.
Hij heeft tot nu toe gewoon misbruik gemaakt van zijn kennis als advocaat om Femke onder de duim te houden, maar dat lukt nu niet meer.
Vond het gisteren ook gewoon pijnlijk om te zien hoe Nancy daar weer ongemakkelijk stond te draaien en te stamelen terwijl hij zijn frustraties over Femke in de groep gooide. Je kunt aan heel haar houding zien dat ze zich doodongemakkelijk en angstig voelt onder het juk van haar "schoonzoon". Ik zou heel graag eens zien dat ze hem eens liet merken dat ze boven hem staat, maar ik vrees dat dat ijdele hoop is. Nancy is totaal niet opgewassen tegen hem en dat lijkt hij dondersgoed te beseffen.