Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
tvx1
x 435

Re: Vragen over de afleveringen / serie

Bericht door tvx1 »

satine schreef:Ik heb het nog eens opnieuw bekeken en hij mompelt maar wat.
Zelfs degene die de onderschriften op teletekst verzorgt verstond hem niet, want die heeft er 'maandag' van gemaakt.
Maar 'op een dag' zou inderdaad wel logischer zijn.

Edit:
Er zou DNA van Arne gevonden zijn bij Hua.
Voor zover ik mij herinner is Arne toen alleen opgepakt voor stalking en/of vandalisme.
Ik kan aannemen dat ze dan vingerafdrukken nemen, maar wordt er dan ook een DNA-staal genomen? :denk:
Voor dat gedoe met Olivia is hij toch nooit aangeklaagd geweest?
"Er zijn sporen van Arne op Hua's lichaam gevonden" werd gezegd? Dat kunnen net zo goed vingerafdrukken zijn denk ik.
0 x
rockergal
Nog geen rang

Bericht door rockergal »

Dag iedereen,

zeg zou iemand mij de titel van het lied dat Judith en Bernard de boswachter dancen kunnen geven. het is op het einde van de aflevering en in het frans van AFL 4492 van WO 31 Oktober
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Vragen over de afleveringen / serie

Bericht door satine »

Het was 'Pour un flirt' van Michel Delpech.
0 x
rockergal
Nog geen rang

Bericht door rockergal »

dank u!! ik kon mij dat dus niet herrineren :D

.. amaj da zijn korte rokskes in die video !! :oops:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Da was den tijd van "de minijupkes"!
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Bericht door Tiboko »

Ga hier niet oordelen over goed of slecht en betere of slechtere acteurs...

Maar de kijkcijfers zijn recent gigantisch gedaald, vergeleken met april-mei van vorig seizoen (rond 1,2 tot 1,25 miljoen) terwijl ze tegenwoordig nog net over het miljoen halen. Bijvoorbeeld dinsdag 16 november, de meest recente - 1.002.665 kijkers. Méér dan 200 000 minder.

Zou het kunnen dat de kijkers de flauwe/saaie/onrealistische verhaallijnen gewoon beu zijn ??

Zo zagen we vandaag bijvoorbeeld niet minder dan drie keer in één aflevering (telkens op een ander moment) hetzelfde hoofdpersonage luistervinken aan de deur. Moeten dit soort kinderserie trucs echt om het een beetje spannend te houden ???
1 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Die belachelijke spelletjes in het zogenoemde "advokatenkantoor " zijn echt niet te doen ! En dat lesgeven in een parloir en de les bijwonen in een café ...waar zijn die scenaristen mee bezig ? En dan spreek ik nog niet van dat overhaast verhuizen en verbouwen maar toch 's avonds gezellig samen eten of iemand uitnodigen om iets te drinken ..;Dus, al hun gerief is reeds uitgepakt en geschikt ????? AUB kan het nog erger?
0 x
jeff
Nog geen rang
x 48

Bericht door jeff »

Worden de meningen op dit forum over het bedroevende niveau van Thuis tegenwoordig ook gelezen door de betrokkenen zelf (scenaristen, acteurs,..)?
Dat vraag ik me af. Kijkers kunnen ook via andere kanalen hun mening over thuis kwijt.

Zo is er naast andere facebookpagina's m.b.t. Thuis bvb. de officiële Thuis-facebookpagina van Eén.
Zelf ga ik daar maar zelden een kijkje nemen. Ik weet dan ook niet echt wat de meningen daar zijn.

Maar op de Eén-website staat er nu ook een filmpje met de reacties van de Thuis-acteurs op de commentaren van kijkers.
(https://www.een.be/thuis/de-thuis-acteu ... e-comments)
Ik heb evenwel niet de indruk dat het commentaren betreft die hier op het forum te lezen waren.

Maar het zijn natuurlijk niet de acteurs die zich moeten verantwoorden voor het trieste niveau van Thuis de laatste tijd. Zij vervullen enkel de rol die hen wordt opgedragen.

Dus hallo scenaristen?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vrees dat de reacties niet gelezen worden, ook niet op Facebook - en ik vrees ook dat de verhaallijnen voor de komende tijd al vastliggen, jammer genoeg.

En ik heb idd ook dat filmpje gezien en dacht toen nog - wat iemand op FB terecht opmerkte - hier hebben ze serieus voor moeten selecteren.
Want de meningen zijn daar ook niet mals. Ik ben geen lid van de groep, ik beperk mij tot het lezen van de reacties op de pagina, maar veel mensen haken blijkbaar af.
En de nieuwelingen laten blijkbaar niemand onberoerd, mensen zijn ofwel helemaal fan, ofwel vinden ze het Ketnet-gedoe en slecht geacteerd.
De groene wind die door Thuis waait kan op weinig tot geen bijval rekenen en in de vechtscheiding stonden veel mensen aan de kant van Peter, vooral na 'de kus', hoewel het tij wel stilaan aan het keren is, zo lijkt het mij. Maar doorsnee genomen wordt dit heel langdradig en weinig interessant bevonden.

Dus, dames en heren scenaristen - moesten jullie dit toevallig toch lezen: er is werk aan de winkel.
Want jullie zijn veel trouwe fans - ook van het eerste uur - aan het verliezen.
3 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Wat ik ook wel erg vindt is dat de mensen die dit schrijven het OK kregen van hun bazen, dat betekent dat zij het huidig niveau blijkbaar in orde vinden, anders hadden ze toch ingegrepen ? En dat terwijl steeds meer kijkers afhaken. Het minste dat je mag verwachten is dat ze dan een kritische blik werpen op hun eigen product. Vorig seizoen was het ook al niet denderend, maar de plot rond slechterik Jacques maakte nog één en ander goed, er was de onverwachte terugkeer van Nina... mensen waren benieuwd hoe dit ging aflopen. Nu is alle spanning weg, het zal me echt worst wezen hoe Femke en Peter mekaar verder afmaken en of Silke dan wel Karin uiteindelijk aan het langste eind trekt. En of Ilias nu al dan niet over zes weken met zijn vlam in bed belandt kan me totaal niet boeien.

Het moet snel beter, anders kijkt binnenkort niemand nog.
1 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Het probleem is dat er vandaag geen enkele noemenswaardige verhaallijn is die de moeite waard is om te volgen. (Hoewel, als Femke en Karin Peters rol in de dood van Lucas uit de doeken doen, kan het nog interessant worden :yup: ). Wat we hebben gehad dit seizoen: Rosa heeft een bakfiets, Illias heeft een brommer, een dartstoernooi in Bar Madam, Marianne schrijft haar memoires, Waldek doet de pluk, Viv heeft groene ideeën, Karin geeft online les, de Bomansen verhuizen. Echt interessant kan je dat allemaal niet noemen. Er mag zeker iets luchtigs tussen zitten, zo vind ik Marianne en haar autobiografie en Karin die stiekem meeleest wel interessant. Maar dit is wel te veel van het goede.

Vorig seizoen vond ik het beste seizoen van de afgelopen jaren (niet zo moeilijk, want we worden de laatste jaren niet echt verwend), met de brand bij Frank en Simonne en Jacques als slechterik. Dat waren zaken waardoor ik elke week benieuwd was om terug te kijken. Nu is er sinds het vertrek van Yasmine en Nina 2 maanden geleden gewoon niets interessants meer gebeurd. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het weer beter wordt. Die saaie periodes waren er vroeger ook toch?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Icarus123 schreef: za 20 nov 2021, 14:44 Het probleem is dat er vandaag geen enkele noemenswaardige verhaallijn is die de moeite waard is om te volgen.
Voor mij is dat het probleem eigenlijk helemaal niet, moet ik zeggen. Die rustige periodes zijn er altijd wel geweest in Thuis (de boel kan niet constant op scherp staan) en dan keek ik nog altijd even graag, al was het maar omdat het vertrouwd was om te kijken naar personages die je jarenlang elke doordeweekse avond voorbij ziet komen. Sterker nog; ik heb altijd meer genoten van de wat meer huiselijke en realistische situaties, dan de "jaarlijkse slechterik" of de "sensationele" seizoensfinales.
Ze hebben bij Thuis altijd met schitterende acteurs gewerkt, en dan is er in mijn ogen niks leukers dan een goed uitgewerkte scène kijken (of dat nou tijdens een gijzeling is of tijdens een gesprek aan de ontbijttafel) waarin het talent van die acteurs goed tot zijn recht komt.

En daar schort het wat mij betreft tegenwoordig dus aan, die goed uitgewerkte scènes en karakters. Dat is voor mij de reden dat ik tegenwoordig nog maar met een half oog kijk, en dan nog maar hooguit een paar avonden per week als er écht niks anders op TV is.
Ik heb meestal gewoon letterlijk geen zin meer om Thuis nog op te zetten... :nope:

En ik heb geen idee hoe kijkcijfers precies gemeten worden, en weet dus ook niet hoe accuraat die precies zijn, maar ik weet wel dat ik de laatste tijd ook echt wel vaak commentaar tegenkom over de kwaliteit van de laatste seizoenen. Dat lees je niet alleen hier.

Dan vind ik het best wel verbijsterend dat ze een filmpje maken waarin alleen maar heel veel (over)enthousiaste reacties op de personages voorbij komen. Buiten dat ze daar inderdaad waarschijnlijk behoorlijk voorhebben moeten selecteren, vind ik het ook nog maar eens een bewijs dat ze bij Thuis de laatste jaren meer bezig zijn met online campagnes en hun imago oppoetsen, dan met het afleveren van een goede serie (wat automatisch hun imago op zou poetsen en de serie bovendien alleen maar ten goede zou komen).
Heel jammer vind ik dat...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Inderdaad Christel, een kijker gaat niet af op een online filmpje, maar op wat hij gezien heeft. Het aanbod op tv is tegenwoordig zo enorm, dat een serie zijn kijkers moet verdienen en als het niet goed is, dan kijken ze maar "met een half oog" of haken gewoon af.

En "verjongen" is altijd leuk om een nieuw kijkerspubliek aan te boren, maar je moet daarbij natuurlijk opletten dat je een ander kijkerspubliek niet afstoot met té Ketnet-achtige toestanden, zoals we er recent een hele hoop kregen (met de ploek als hét voorbeeld).
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: ma 22 nov 2021, 12:32 En "verjongen" is altijd leuk om een nieuw kijkerspubliek aan te boren, maar je moet daarbij natuurlijk opletten dat je een ander kijkerspubliek niet afstoot met té Ketnet-achtige toestanden, zoals we er recent een hele hoop kregen (met de ploek als hét voorbeeld).
Dat is waar. Er moet wel een balans zijn, en die is wat dat betreft zeker een tijdje zoek geweest.
Maar dan komt er ook nog eens bij dat veel andere situaties gewoon raar en onrealistisch worden gebracht, en mede doordat die gericht zijn op de wat oudere generaties, valt dan eigenlijk alles weg wat interessant is, want dat gedoe met de jongeren is (te) kinderachtig en de rest (te) ver gezocht of belachelijk. Dan houd je dus niks over om nog geboeid naar te kijken.

Neem pas dat dartstoernooi; dat had een prima verhaallijn kunnen zijn als bijzaak voor enkel een select groepje personages (zoals vroeger de Swingende Loodgieters, of de brouwers van het Slurfke, bijvoorbeeld). Maar omdat die verhaallijn nu als hoofdonderwerp moest dienen en gelinkt werd aan de onrealistische verkoop van de voormalige dokterswoning, werden letterlijk alle personages erbij betrokken. Sommigen werden er zelfs aan hun haren bijgesleept om ze maar wat te doen te geven. Dan krijg je - in mijn ogen toch - een enorm belachelijke toestand die daardoor niet leuk meer is om te volgen. En als de finale dan ook nog eens gebracht wordt alsof ze tegelijkertijd Carnaval aan het vieren zijn...Tsja...: ik kan daar dan niet meer normaal naar kijken. Het is bovendien ook totaal mijn humor niet.

Ik was jaren geleden ook niet persé fan van dat hele Swingende loodgieters-gebeuren, maar ik geloofde wel dat zo'n situatie kan gebeuren; een stel vrienden die op café overmoedig worden en een muziekgroepje beginnen. En voor de rest liepen er nog genoeg andere verhaallijnen langs die ik wel interessanter vond om te volgen.
Dat hele gebeuren nu, dus met zo'n beetje een volledig dorp hele dagen gaan darten met als inzet het kopen van een grote villa, dat doen mensen gewoon niet zo. :nope:

En daar kan ik met m'n pet dus niet bij: wie verzint zo'n dingen?? Hoe kan het zijn dat een hele groep mensen - die met zijn allen de soap maken - dat allemaal een goed idee hebben gevonden? :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: ma 22 nov 2021, 12:32 met té Ketnet-achtige toestanden, zoals we er recent een hele hoop kregen
Straffe verhaallijnen- straffe spelers...dat heeft Thuis altijd onderscheiden van soaps bij bevriende zenders- en zelfs van vrt soaps. Nu dit alles de degenererende toer opgaat, is er slechts een heel dunne lijn met andere series. Krik aub alles weer op dat we met z'n allen weer enthousiaste fan worden van onze geliefde reeks!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Plaats reactie