Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
tvx1
- x 435
Het viel mij op dat telkens we Karin haar computerscherm zien tijdens haar lessen, er blijkbaar amper acht studenten haar lessen zitten te volgen. Zijn dat dan echt alle studenten rechtspraktijk.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Nee, er kunnen er tijdens een Zoom sessie maar een aantal in beeld. De andere aanwezigen worden met naam vermeld langs de zijkant en als je die wil zien moet je die aanklikken.tvx1 schreef: wo 27 okt 2021, 18:53 Het viel mij op dat telkens we Karin haar computerscherm zien tijdens haar lessen, er blijkbaar amper acht studenten haar lessen zitten te volgen. Zijn dat dan echt alle studenten rechtspraktijk.
0 x
-
tvx1
- x 435
Dat is het hem nu net. Er waren helemaal geen anderen vermeld met naam op de zijkant. Er is telkens niets op haar schem te zien dat er op wijst dat er buiten die acht dezelfden nog anderen zijn die haar les volgen.heidiw schreef: wo 27 okt 2021, 19:41Nee, er kunnen er tijdens een Zoom sessie maar een aantal in beeld. De andere aanwezigen worden met naam vermeld langs de zijkant en als je die wil zien moet je die aanklikken.tvx1 schreef: wo 27 okt 2021, 18:53 Het viel mij op dat telkens we Karin haar computerscherm zien tijdens haar lessen, er blijkbaar amper acht studenten haar lessen zitten te volgen. Zijn dat dan echt alle studenten rechtspraktijk.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Dat is om het overzichtelijk te houden voor de kijkers, wij kunnen slechts tellen tot acht
Feit is dat Silke de enige is waarbij de achtergrond altijd het café is, niet moeilijk - de ex van haar plusmama is daar de uitbater. Al vind ik het bijzonder onnozel dat die (Harry dus) altijd dealtjes wil sluiten met Ilias. Vorige keer dat gokwedstrijdje, nu die brommer.
BTW 's ochtends om zes uur café kuisen, overdag op school en 's nachts café weer sluiten. Zou die aan de speed zitten of zo? Een normale 17-jarige houdt dit leven toch geen maanden vol? En bij Ilias is het al sinds de ploek dat hij twee jobs combineert met school.
En die brandbom door het raam van dat café, toevallig waar Frank & Simonne wonen. Omdat twee jonge dronkenlappen geen pintje meer kregen? Terwijl brandstichting bij nacht echt wel een veel zwaarder misdrijf is dan de fraude waarvoor Nina tien jaar cel kreeg. Benieuwd of Dieter die hooligans te pakken gaat krijgen.
Feit is dat Silke de enige is waarbij de achtergrond altijd het café is, niet moeilijk - de ex van haar plusmama is daar de uitbater. Al vind ik het bijzonder onnozel dat die (Harry dus) altijd dealtjes wil sluiten met Ilias. Vorige keer dat gokwedstrijdje, nu die brommer.
BTW 's ochtends om zes uur café kuisen, overdag op school en 's nachts café weer sluiten. Zou die aan de speed zitten of zo? Een normale 17-jarige houdt dit leven toch geen maanden vol? En bij Ilias is het al sinds de ploek dat hij twee jobs combineert met school.
En die brandbom door het raam van dat café, toevallig waar Frank & Simonne wonen. Omdat twee jonge dronkenlappen geen pintje meer kregen? Terwijl brandstichting bij nacht echt wel een veel zwaarder misdrijf is dan de fraude waarvoor Nina tien jaar cel kreeg. Benieuwd of Dieter die hooligans te pakken gaat krijgen.
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 980
- x 582
Ja het was een verrassend einde van de aflevering
om alle ingedommelde thuiskijkers vandaag terug te laten kijken denk ik
Bij deze hoop ik echt dat die twee "boelzoekers" geen vaste rol krijgen. Soms denk ik dat de nieuwe opgevoerde jonge acteurs diegenen zijn die het niet gehaald hebben op auditie bij "Lisa" waar het acteertalent belabberd is maar toch stukken beter dan die Silke en Niels en zelfs Ilias die over-acteert, alhoewel ik denk dat die na een tijdje meer normaler zal doen. Herinner me nog hoe Viv als een wervelwind thuis binnenstoof en dat menigeen hier op het forum zich afvroeg wat die kwam doen
Anders vind ik dat Thuis momenteel weer te pruimen is na die weken van het vogelpik excuseer "darts" toernooi. En de groene thema's ? Excuseer beste mede forummers : mij stoort het niet.
Bij deze hoop ik echt dat die twee "boelzoekers" geen vaste rol krijgen. Soms denk ik dat de nieuwe opgevoerde jonge acteurs diegenen zijn die het niet gehaald hebben op auditie bij "Lisa" waar het acteertalent belabberd is maar toch stukken beter dan die Silke en Niels en zelfs Ilias die over-acteert, alhoewel ik denk dat die na een tijdje meer normaler zal doen. Herinner me nog hoe Viv als een wervelwind thuis binnenstoof en dat menigeen hier op het forum zich afvroeg wat die kwam doen
Anders vind ik dat Thuis momenteel weer te pruimen is na die weken van het vogelpik excuseer "darts" toernooi. En de groene thema's ? Excuseer beste mede forummers : mij stoort het niet.
0 x
-
tvx1
- x 435
Ik zou net denken dat een 17-jarige net wel nog de energie heeft om zoiets vol te houden, en dat net bij een 47- of 57-jarige wat moeilijker wordt.Tiboko schreef: wo 27 okt 2021, 23:41 Zou die aan de speed zitten of zo? Een normale 17-jarige houdt dit leven toch geen maanden vol?
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Dat sowieso, denk ik ook wel.tvx1 schreef: do 28 okt 2021, 17:19 Ik zou net denken dat een 17-jarige net wel nog de energie heeft om zoiets vol te houden, en dat net bij een 47- of 57-jarige wat moeilijker wordt.![]()
En dat niet alleen; als ik zie wat Ilias overdag allemaal uitspookt (met Silke op café zitten om Karin te pesten bijvoorbeeld), dan is hij ook niet persé de hele tijd op school. Daarbij hebben we ook al eens gezien dat hij 's morgens misschien wel om 6 uur aanwezig was in Bar Madam, maar dat hij niet bepaald enthousiast aan het schoonmaken was.
Misschien knapt hij dus overdag - stiekem onder school- of werktijd - wel een uiltje? Ik heb niet de indruk dat er iemand is die hem echt controleert wat dat betreft...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
tvx1
- x 435
Maar hoe kunnen wij nu eigenlijk echt oordelen over de kwaliteiten van de acteurs? Wij zien tenslotte enkel de personages. Wie zien het script niet en evenmin wat de regisseur aan de acteurs vraagt te doen. Het is bijvoorbeeld best mogelijk dat aan die jongen die Illias vertolkt gewoon gevraagd om dat personage zo overdreven neer te zetten…martha schreef: do 28 okt 2021, 12:27 Soms denk ik dat de nieuwe opgevoerde jonge acteurs diegenen zijn die het niet gehaald hebben op auditie bij "Lisa" waar het acteertalent belabberd is maar toch stukken beter dan die Silke en Niels en zelfs Ilias die over-acteert, alhoewel ik denk dat die na een tijdje meer normaler zal doen.
0 x
-
ikke
- x 435
Gaat men tegenwoordig met een brandbom op zak op café?martha schreef: do 28 okt 2021, 12:27 Ja het was een verrassend einde van de aflevering om alle ingedommelde thuiskijkers vandaag terug te laten kijken denk ik
0 x
-
ikke
- x 435
Als die personages niet goed neergezet worden is dat wel een indicatie wat de acteurs betreft, denk ik.
0 x
-
tvx1
- x 435
En hoe weet jij dat die personages niet goed neergezet worden? Wij weten toch niet hoe het script en de regisseur vragen om die personages neer te zetten?ikke schreef: do 28 okt 2021, 19:05 Als die personages niet goed neergezet worden is dat wel een indicatie wat de acteurs betreft, denk ik.
Moderator bericht:
Er zijn andere subfora om hierover te discussiëren!
Hier gaat het over de aflevering van "vandaag", dus graag terug ontopic.
Hier gaat het over de aflevering van "vandaag", dus graag terug ontopic.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Excuses onnodig. Op zich stoort een groen of milieuthema mij ook niet. Hier is het echter de manier waarop. Iedereen MOET EN ZAL enthousiast rondspringend meewerken zonder ook maar enige kritische vraagstelling. Ook wij als kijkermartha schreef: do 28 okt 2021, 12:27 En de groene thema's ? Excuseer beste mede forummers : mij stoort het niet.
En dan gaat Viv daar een bedrijf in beginnen? Ik zou niet weten hoe. Ze heeft wat boekskeskennis en veel goesting ja, maar geen toegepaste kennis of zelfs maar een diploma want ze heeft haar school niet afgemaakt. En om je eigen bedrijf te beginnen moet je toch een attest van kennis van bedrijfsbeheer kunnen voorleggen. Voor mij is het OTT.
En eindelijk, eindelijk komt mijn wens uit
En eindelijk hebben Harry en Zihame Nora eens op haar plaats gezet. Na 2 dagen pas beseffen dat je kind niet thuis is... Een jeugdrechter zou voor minder van een problematische opvoedingssituatie spreken.
Maar dat de bliksem, in dit geval vuur, wel 2 keer kan toeslaan is nu bewezen. Arme Frank en Simonne, waarschijnlijk weer alles kwijt
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 694
- x 532
Een zin van Peter viel me wel op . Hij denkt dat "Kobe zijn plaats in zal gaan nemen".
Misschien kan hij zich dan nu een beetje indenken hoe Femke zich voelde toen hij rond zwierde met Nina en Yasmine en bij tijd en wijle het leuke gezinnetje uit hing
Misschien kan hij zich dan nu een beetje indenken hoe Femke zich voelde toen hij rond zwierde met Nina en Yasmine en bij tijd en wijle het leuke gezinnetje uit hing
Laatst gewijzigd door jessie V. op do 28 okt 2021, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
In alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ik de opperste verbazing op Silkes gezicht wel kon smaken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind die hele vete nog steeds ongegrond, maar het deed deugd om een van de partijen eens goed in het zand te zien bijten.
Dat het verder gaat escaleren, is nu wel zeker. Ze kunnen allebei wel een lesje in respect gebruiken, Silke en Karin.
Dat het verder gaat escaleren, is nu wel zeker. Ze kunnen allebei wel een lesje in respect gebruiken, Silke en Karin.
0 x
-
ikke
- x 435
Juist, maar helaas is de strijd tussen Karin en Silke nog niet gestreden. We kunnen alleen maar hopen dat ze beide, na afloop, toch hun les geleerd zullen hebben. Maar eerlijk gezegd vrees ik ervoor.ThuisStan123 schreef: do 28 okt 2021, 20:49 Ze kunnen allebei wel een lesje in respect gebruiken, Silke en Karin.
1 x