Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Dieter: "Het enige wat we kunnen doen is afwachten". Maar later moeit hij er zich dan zelf mee door bij Peter wat zoete broodjes te bakken.
Ik begrijp trouwens niet waarom er zo'n heisa gemaakt wordt van het feit dat Vic een ruzie tussen zijn ouders heeft gehoord.
Dat kind begreep waarschijnlijk niet eens wat er gezegd werd - die schrok alleen van het geroep van Peter.
Maar ruzies komen wel meer voor - kinderpsychiaters vinden het soms zelfs goed als kinderen dat horen.
Bij een gewoon koppel merken ze dan dat ruzies ook weer voorbij gaan en dat de dingen terug goed gemaakt worden.
In geval van een scheiding is het dan voor hen duidelijk dat het tussen hun ouders niet botert en dat de scheiding niet de schuld van het kind is.
Maar Vicske is van suiker gemaakt blijkbaar. Alsof hij hier een levenslang trauma gaat aan overhouden...
Peter wou dat Vic nooit 'het slachtoffer' zou worden, maar als je het zo bekijkt, is dat manneke dat al lang, door het ijskoude gedoe van Peter en Femke.
Drama, drama... :violin:
Hoewel ik Dieter dan toch wel gelijk moest geven: kinderen vergeten snel. Tenzij je het blijft opduikelen en er steeds maar opnieuw wil over praten en het opblazen tot iets wat het niet was.

Dat Sam het idee van Tim meteen afketste, verwonderde mij niks, toen Adil zei dat die veranda op het noorden zou liggen, vond ik het ook niet zo onlogisch.
Maar waarom Joren en Viv dat zo lachwekkend vonden, ontging mij toch wel helemaal.

En dat we de 'Ketnetters' erbij moeten nemen, daar heb ik mij ondertussen bij neergelegd.
Ilias begin ik een klein beetje te appreciëren, met de tweeling heb ik het moeilijker.
Dat lijken mij allebei gewoon verwende kindjes.
Ik vind het dan ook wel jammer dat Karin mee gaat in het spelletje van Silke.
Hierin moet ik Tom wel gelijk geven: Karin zou zich hierboven moeten zetten en zichzelf de meerdere tonen.

En dan nog een pets voor Femke - een die ze niet alleen voelt, maar ook hoort.
Want ik heb lang begrepen waar ze vandaan kwam, waarom ze zo gekwetst was en hoe haar vertrouwen in Peter totaal weg was.
Maar nu hangt ze het klein kind uit in mijn ogen.
Het wordt tijd dat ze wat duidelijkheid scheppen, die twee - en bespreken waar ZIJ naartoe willen, in plaats van het altijd alleen maar over Vic te hebben.
Dit is gewoon saai aan het worden.
En ondertussen blijft ze foute signalen sturen, vooral naar Kobe die met zijn gevoelens nu al geen blijf weet.
Niet goed bezig, Femke! :nope:
2 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: di 26 okt 2021, 10:14 Dat Sam het idee van Tim meteen afketste, verwonderde mij niks, toen Adil zei dat die veranda op het noorden zou liggen, vond ik het ook niet zo onlogisch.
Maar waarom Joren en Viv dat zo lachwekkend vonden, ontging mij toch wel helemaal.
Mij ook, ik ben heel blij dat ons huis een veranda heeft... Dus ik snap helemaal niet wat zij daar zo stom aan vinden. Een veranda is ook een uitstekende isolatie en past bij zo'n huis... Dus??? Kan mij iemand uitleggen waarom zij dat zo stom vonden (afgezien van het feit dat de veranda op een foute plaats zou komen)???
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 583

Bericht door martha »

Heb gisteren, voor de verandering eens geteld, hoeveel personages in één aflevering van 25 minuten zijn gepasseerd : 28 ! :lol: Niet raar dat het een aflevering was dat met haken en ogen aan elkaar hing :lol:

Tja, die veranda : waarom vindt de jongere generatie dat zo belachelijk ???? Zelf heb ik er geen (is een beetje zoals bij Sam, destijds had ik er de centen niet voor en met de jaren vind ik het niet meer belangrijk genoeg :shhh: ).
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

martha schreef: di 26 okt 2021, 11:38 Tja, die veranda
vond het ook een wreed rare reactie. Als je de advertenties hoort en ziet daarvoor, dan is dat toch niet zo wreed buitenaards!
Maar ja, alles moet strak en wit zijn en rechte lijnen dus, daar hoort dan een gezellig glazen huisje ook niet meer bij zeker! maar toch, niet normaal hoe Tim belachelijk gemaakt wordt voor iets dat hij inbrengt, vooral door anderen die daar niet eens moeten wonen. En van zo'n herenhuis kan iets moois gemaakt worden, als respect getoond wordt voor oude elementen. Echter kan er ook een creatie type ziekenhuis uit voorkomen. Benieuwd!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Misschien had Tim het moeten hebben over een wintertuin ipv veranda?
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

ikke schreef: di 26 okt 2021, 13:00 Misschien had Tim het moeten hebben over een wintertuin ipv veranda?
Waarom niet ineens een hele tropische serre, reuzenpalmen en goudvisvijver inbegrepen? :smile:

Maar in alle ernst, ik snap het punt rond die veranda ook niet. Ik ben van dezelfde generatie als Joren en ik zou een veranda juist wél kunnen waarderen.
satine schreef: di 26 okt 2021, 10:14 Ilias begin ik een klein beetje te appreciëren, met de tweeling heb ik het moeilijker.
Idem. Silke die voor god weet welke reden Karin aan de schandpaal wil nagelen, Niels die om god weet welke reden meteen een hekel heeft aan Joren (onderdrukte aantrekking? Oude vete die alleen Niels zich herinnert? :denk: ).

Maar Illias staat er voor mij echt wel bovenuit. Hij brengt, tot nu toe, echt wat gezonde jeugdigheid in de serie. Dat mis ik de laatste tijd wel.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

ThuisStan123 schreef: di 26 okt 2021, 14:41 Waarom niet ineens een hele tropische serre, reuzenpalmen en goudvisvijver inbegrepen?
Omdat dat helemaal niet milieuvriendelijk is; daarom!
Maar Illias staat er voor mij echt wel bovenuit. Hij brengt, tot nu toe, echt wat gezonde jeugdigheid in de serie. Dat mis ik de laatste tijd wel.
Gezonde jeugdigheid??? Volgens de hedendaagse normen dan? "Denk in de eerste plaats aan je eigen plezier, als 't in je kraam past hou dan wel eens rekening met anderen..."
:naughty: Nee, gezond zou ik dat niet noemen, al kan ik de "frisse" wind die hij brengt met mondjesmaat wel smaken. Hij wordt stillekesaan "leuker", maar dan mag Silke of Viv niet in de omtrek zijn.
0 x
ThuisStan123
Poster rang 1
Poster rang 1
x 19
x 52

Bericht door ThuisStan123 »

ikke schreef: di 26 okt 2021, 14:46 Omdat dat helemaal niet milieuvriendelijk is; daarom!
Ik bedoelde het dan ook niet serieus :mrgreen:
ikke schreef: di 26 okt 2021, 14:46 "Denk in de eerste plaats aan je eigen plezier, als 't in je kraam past hou dan wel eens rekening met anderen..."
Die heb ik gemist (ik sla vaak genoeg een aflevering over). Maar toch mijn excuses hiervoor, dat is inderdaad niet gezond. Ik ben zelf nog jong, maar er zou wel wat meer solidariteit mogen uitgaan van jongeren, daar ben ik het mee eens.
ikke schreef: di 26 okt 2021, 14:46 maar dan mag Silke of Viv niet in de omtrek zijn.
Een lady's man. Dat had ik wel gemerkt :mrgreen:
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Snap zelfs al niet waarom er moet gerenoveerd worden, dat huis is toch pas gerenoveerd, een nieuwe keuken, dat appartement boven waar Ann en Tanja woonden, een kleine aanpassing omdat Simonne en Frank meekomen OK, maar zo veel verbouwingen??? En ik zou nondedomme blij zijn mocht ik een veranda kunnen bijzetten, Tim zo belachelijk maken, vind dat heel flauw, hier zie je weeral dat Sam haar goesting doet, en natuurlijk ook altijd krijgt.
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

vdbemdsa schreef: di 26 okt 2021, 16:31 hier zie je weeral dat Sam haar goesting doet, en natuurlijk ook altijd krijgt.
Ja, inderdaad, ze was gisteren weer haar eigen belachelijke dominante zelve!
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Het grote woord is er eindelijk uit, Peter ziet geen andere uitkomst meer dan scheiden. Zo gaat dat als twee partijen niet meer met elkaar praten en de ene de andere constant af blaft en de tweede niet naar goede raad wil luisteren. Misschien maar for the best, want dit was altijd meer een verstandshuwelijk dan een liefdevol koppel.

Wat het schaakspelletje tussen Silke (ingefluisterd door Ilias) & Karin betreft - mag wat mij betreft nu wel stilaan ophouden. Wéér lijkt het alsof dat idiote wicht slechts één vak volgt en dat ze daar 24/24 mee bezig is. Niet moeilijk dat ze zo'n kreng geworden is, als je haar vader én plusmoeder in dezelfde aflevering bezig ziet. Twee mensen die gewoon langs elkaar heen praten/leven, waarbij de tweede tussendoor bekent dat hij geen band heeft (of inzit?) met zijn plusdochter, want ik heb het o zo druk met mijn gewichtige baan. Foei mijnheer decaan :thumbdown:
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1370
x 1726
Contacteer:

Tiboko schreef: di 26 okt 2021, 23:47 Foei mijnheer decaan
vanaf de start al altijd een heel raar en koud gevoel gehad met gans dat familietje! Zowel vader als moeder als de kinderen hebben precies geen band, contact, geen normale conversatie met elkaar. Wat een vreemde manier van leven. Silke hangt gans de dag in bar Madam, heeft precies ook geen contact met haar plusmama, terwijl Zihanne dan weer met haar eigen mama ook een vreemde relatie heeft.
en dan is er nog de scheiding van Femke en Peter! zullen we geconfronteerd worden met een vechtscheiding, of verloopt het geciviliseerd ? Afwachten!
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Gisteravond weer eens gekeken en vervolgens besloten dat dat wel weer genoeg was voor deze week...

Bob deed zijn spreekbeurt over sensoren, Rosa stond daar gelukzalig :romance-heartstiny: bij te lachen, Silke en Ilias zijn in hun hoofd kennelijk nooit ouder geworden dan een jaar of 12 en hebben onder schooltijd dus lekker effe zitten klieren, Paulien is aan haar zoveelste nieuwe "uitdaging" begonnen en Tamara vindt dat knap, maar is ondertussen wel van bemoeizuchtige mening dat Dries eigenlijk samen had moeten gaan wonen met Judith :roll: , Karin fluctueert in 1 aflevering van een vervelend en kinderachtig kreng naar een bezorgde moeder en vervolgens naar een getormenteerde lerares met een geheim (maar door het belachelijke kreng-gehalte in het begin van de aflevering kon de rest me geen bal meer schelen eigenlijk), Peter en Femke hangen nog altijd op hetzelfde frustrerende punt in hun "relatie" (of wat daar van over is) en ik deed dus bijna een dansje toen Peter eindelijk een scheiding voorstelde, want scheiding = vooruitgang! :happy-cheerleadersmileygirl: Femke is ondertussen kennelijk al haar gezond verstand en inzicht ineens kwijt en ziet niet in dat haar gedrag naar Kobe toe niet alleen niet oké is wegens verkeerde signalen, maar dat ze daar de situatie ook nog eens vele malen vervelender en lastiger door maakt :crazy:

Echt...alle verhaallijnen hangen zo'n beetje aan elkaar van onlogisch gedrag, gewoon om maar wat conflicten te veroorzaken. :thumbdown:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Tiboko schreef: di 26 okt 2021, 23:47 Het grote woord is er eindelijk uit, Peter ziet geen andere uitkomst meer dan scheiden. Zo gaat dat als twee partijen niet meer met elkaar praten en de ene de andere constant af blaft en de tweede niet naar goede raad wil luisteren. Misschien maar for the best, want dit was altijd meer een verstandshuwelijk dan een liefdevol koppel.
Inderdaad, Peter heeft dan wel goede voornemens over 'met elkaar praten' en 'respect voor de ander', maar zo gauw hij Femke dan ziet, bekijkt hij haar alsof ze net uit een riool komt gekropen en verheft hij zijn stem weer bij het minste.
En zij is op haar beurt ook te koppig.
Op FB worden zijn door veel mensen als een liefdevol en schoon koppel gezien, maar dat ontging mij toch meestal wel.
Het was net iets te geforceerd allemaal en maar met momenten geloofwaardig, ook al voor de komst van Nina en Yasmine.
In het begin was het allemaal zoet en lief en klef, maar het kwam al gauw over als een gewoonte.
Het feit dat Peter zelden tot nooit lacht en er meestal bij loopt als een ijspegel, heeft natuurlijk ook nooit geholpen.

Wat die royering van Karin betreft: is die tijdelijk of definitief? Dat heb in indertijd gemist, vrees ik.
Ik hoop dat die hetze met Silke gauw van de baan is, het is allemaal zo kinderachtig.
Dat Silke haar moeder al op jonge leeftijd verloren heeft is natuurlijk heel erg, maar het is daar inderdaad een kil gezinnetje.
Niet moeilijk dat Zihame liever bij haar vader is dan bij die droogstoppels. En dat Silke constant op café zit.
Daar waar ze vroeger nooit te vinden was. :mrgreen:

Verder ergerde ik mij ook wel wat aan het taalgebruik van Silke: 'Nog een uur en dan heeft heel de school die gezien'???
Je zit op een hogeschool, dat is toch nog iets anders.
En iemand die in het middelbaar zit zoals Ilias, is geen student, maar een leerling.
Details, ik weet het - maar voor mij bevestigden deze dingen haar kleuterniveau, ook al staat het waarschijnlijk zo in het script.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: wo 27 okt 2021, 11:03 Het feit dat Peter zelden tot nooit lacht en er meestal bij loopt als een ijspegel, heeft natuurlijk ook nooit geholpen.
Inderdaad. En het is tegenwoordig zo erg en constant aanwezig, die chagrijnige kop, dat ik moet toegeven dat ik me daar inmiddels echt groen en geel aan erger.
Zijn hele houding en dat gezicht wat hij elke keer trekt, maakt niet uit wie hij tegenover zich heeft, zorgt er bij mij voor dat ik niet begrijp dat er daar ook nog maar IEMAND rondloopt die nog een beetje moeite voor hem doet. Het is onvriendelijk, arrogant en stoot enorm af. Peter is in principe zeker geen lelijke man om te zien, maar door zijn gedrag en blik zou ik daar persoonlijk echt met een hele grote boog omheen lopen, of het nou als familie, vriend, kennis of klant was. :sick: :thumbdown:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Plaats reactie