Nancy De Grote (Ann Pira)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

tvx1 schreef: wo 29 sep 2021, 17:57 Overdag gaat ze gewoon werken in de Withoeve, ook wanneer ze daar niet verblijft.
IK dacht dat ze juist wat ademruimte kreeg en vrije tijd! Klopt emotioneel aan geen kanten voor diegene die het moet ondergaan
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: wo 29 sep 2021, 18:01 Er zit steeds een aantal uren tussen einde werkdag en slapen gaan. Dat zou in Femke haar voorstel zo goed als allemaal naar haar gaan.
Hoezo dan? Peter kan toch gewoon langer in de Withoeve blijven om met zijn zoon op te trekken? Plek genoeg daar, ook zonder Femke in de weg te lopen, en op die manier hoeft Vic ook niet aan een andere omgeving te wennen. Peter zou hem zelfs aan het einde van de dag gewoon in bed kunnen leggen en dan pas naar huis gaan, dan merkt Vic in feite niet eens het verschil met hun leven voordat zijn ouders uit elkaar gingen. Peter en Femke zitten wat dat betreft best wel in een luxe situatie...
Laatst gewijzigd door Christel op do 30 sep 2021, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: wo 29 sep 2021, 19:41 IK dacht dat ze juist wat ademruimte kreeg en vrije tijd! Klopt emotioneel aan geen kanten voor diegene die het moet ondergaan
Als beide partijen niet helemaal op 1 lijn liggen, lijkt het mij ook ronduit verschrikkelijk...

En ergens lijkt het me ook een schijnvertoning richting de kinderen, want die hebben vaak echt wel door dat er iets scheef zit of veranderd is, ook al blijft hun woonhuis hetzelfde. Alleen al het gesjouw van die ouders die elke week of elke 2 weken in hun eentje naar een ander huis moeten; dat valt toch op? En dan heb ik het nog niet eens over alle andere rest.
Het enige wat hetzelfde blijft, is hun woonomgeving, en hoewel dat natuurlijk prettig is, kan ik me moeilijk voorstellen dat dat het belangrijkste is in een kinderleven. Als een kind zich veilig en geliefd voelt door zijn ouders, of dat op dat moment (of in die week) nou de papa of de mama is, dan gaat het zich toch vanzelf ook thuis voelen in een nieuw kamertje? :-?

Maar goed; om terug ontopic te gaan, heb ik dus ook - net zoals Nancy - mijn bedenkingen bij dat hele "vogelnest gedoe" :mrgreen: :lol: ;)
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 185

Bericht door apestaart »

Christel schreef: do 30 sep 2021, 14:26 mijn bedenkingen bij dat hele "vogelnest gedoe"
Die waarschijnlijk niet zal doorgaan aangezien Femke nu aangegeven dat Peter dat vogelnest gedoe op zijn buik mag schrijven nadat zij ontdekt heeft dat Peter verzwegen heeft dat Nina en Yasmine gevlucht zijn.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

apestaart schreef: do 30 sep 2021, 20:47 Die waarschijnlijk niet zal doorgaan aangezien Femke nu aangegeven dat Peter dat vogelnest gedoe op zijn buik mag schrijven nadat zij ontdekt heeft dat Peter verzwegen heeft dat Nina en Yasmine gevlucht zijn.
Die wel doorgaat nadat Nancy en Femke een goed gesprek hadden.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

tvx1 schreef: za 02 okt 2021, 00:21 Die wel doorgaat nadat Nancy en Femke een goed gesprek hadden.
Dat is inderdaad in de aflevering van gisteren duidelijk geworden.
Donderdag wisten de kijkers nog niet welke kant het zou opgaan.

Ontopic:
Het zal voor Nancy ook wel vreemd zijn om vanaf volgende week haar dochter regelmatig te zien vertrekken om elders te gaan eten en slapen, nadat ze al die jaren zo een close contact gehad hebben.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 02 okt 2021, 09:33 Het zal voor Nancy ook wel vreemd zijn om vanaf volgende week haar dochter regelmatig te zien vertrekken om elders te gaan eten en slapen...
Ik vermoed dat het bij "elders slapen" zal blijven, dat eten zal ze nog altijd op de Withoeve doen. Ze is er tenslotte de hele dag en niets belet haar om met Dieter en Nancy te eten hé - zolang het maar niet met Vic en Peter is.

Voor die jongen zal het anders ook wel verwarrend zijn, ik bedoel op woensdagnamiddag en in het weekend ziet hij wel zijn mama, maar ze vertrekt na de werkuren. Hopelijk gaan ze dat goed uitleggen :denk:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Bericht door martha »

Nancy is volledig gemanupileerd geweest door hypocriete Peter :yup: En voor één keer deed hij poeslief tegen haar na al die jaren van afblaffen, afsnauwen, alles in het belachelijke trekken wat Nancy deed of zegde. Ik kon zo een lap geven tegen zijn zelfvoldane smoel (en nu ga ik naar het desbetreffende topic) :angel:
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Koop een boksbal Martha :smile:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Bericht door martha »

Ja Nancy, ik herinner me dat nog levendig : de bevalling op de zetel in marianne haar huis (was die niet "op bezoek" bij Ann en Manon in new york ? ) en vooral die keer toen Rosa & Jenny op bezoek kwamen en Eddy de duurste fles wijn uit Marianne haar wijnkelder haalde en het opdronk alsof het gewoon water was. :lol: Toen kon er nog gelachen worden in Thuis.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

martha schreef: do 21 okt 2021, 13:58 de bevalling op de zetel in marianne haar huis (was die niet "op bezoek" bij Ann en Manon in new york ? )
Haha, nee, Marianne heeft de bevalling wel nog nét meegemaakt voordat ze naar New York vertrok (prachtig, die interactie tussen Eddy met zijn onbeholpen, platte opmerkingen en dan Marianne's reacties daarop :lol: ). Het was vanwege Marianne's vakantie in New York dat Nancy en Eddy bij haar in huis mochten logeren totdat ze terug kwam, met idd een ontbrekende - en peperdure - fles "Petrus" als resultaat. En Marianne & Ann die Eddy midden in de woonkamer met zijn broek op zijn enkels aantroffen bij thuiskomst :mrgreen:
Toen was Thuis inderdaad nog echt grappig :lol:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Bericht door martha »

Bedankt Christel, ja dat was ik blijkbaar vergeten (is ook al zo lang geleden hé) Maar ik zie Eddy nog altijd met die fles "Petrus" afkomen en dan het gezicht van Rosa & Jenny erbij :lol: Dat van die broek op zijn enkels dat ben ik vergeten, jammer genoeg :oops:

De Nancy die we nu momenteel meemaken is een hemelsbreed verschil met vroeger. Net als Didi kon Eddy haar met haar beide voetjes op de grond houden maar Eddy met zijn platvloerse en onbeschofte opmerkingen (oa "zothuis") tov haar had meer effect dan het salvende gedoe van Didi met zijn "poes". Ik heb soms de indruk dat Didi altijd bang is om Nancy kwijt te raken. Neen momenteel vind ik Nancy niet leuk, in welke tijd leeft die nog :denk: , proberen een koppel bijeen te houden, niet willen inzien dat het water veel veel te diep is geworden tussen Femke en Peter. Op dat gebied moet ze niet onderdoen voor "madam marianne" die destijds ook dacht het huwelijk van Tom & Judith te redden.
3 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat is zeker al lang geleden, en ik moest er ook in mijn geheugen naar graven hoor ;)
martha schreef: vr 22 okt 2021, 15:16 De Nancy die we nu momenteel meemaken is een hemelsbreed verschil met vroeger. Net als Didi kon Eddy haar met haar beide voetjes op de grond houden maar Eddy met zijn platvloerse en onbeschofte opmerkingen (oa "zothuis") tov haar had meer effect dan het salvende gedoe van Didi met zijn "poes".
Daar ben ik het voor de volle 100% mee eens. :yup:
Sterker nog; als iets mij op dit moment irriteert, dan is het wel het stel karikaturen wat ze van Nancy, Eddy, Dieter en Angèle gemaakt hebben. Zij moeten een soort van "de gewone werkmens" vertegenwoordigen in Thuis, maar worden zo belachelijk dom voorgesteld dat zelfs een algemeen bekend woord als "burnout" nog verbasterd uitgesproken moet worden als "outburn". :roll:

En de relatie tussen Nancy en Dieter kan inderdaad nog niet in de schaduw staan van de relatie tussen Nancy en Eddy. Die laatsten waren - ondanks hun streken en minder verstandige acties - wel echt partners van elkaar. Dat zie ik bij Dieter en Nancy helemaal niet, precies om de reden die jij schrijft. Dieter komt nergens met zijn "poes" elke keer. En dan loopt hij achter Nancy's rug om tegen andere mensen over haar te klagen, net een kind wat zijn zin niet krijgt van z'n moeder. :roll:

Vroeger had Nancy met haar "boerenverstand" ook met grote regelmaat de meest heldere en verstandige kijk op dingen, waar ze dan op de meest onverwachte momenten ineens mee afkwam. Dat vond ik altijd een plezier om te zien, want dat weerspiegelt de realiteit naar mijn mening heel goed; gezond verstand leer je niet persé op school, maar vooral door levenservaring.

Helaas is er van die Nancy - buiten haar kledingstijl - al lang helemaal niks meer over... :(
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef: vr 22 okt 2021, 17:45 Helaas is er van die Nancy - buiten haar kledingstijl - al lang helemaal niks meer over...
Een besluit dat tegenwoordig bij meerdere personages van toepassing is.
1 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Het blijft toch opmerkelijk hoe Nancy een man blijft verdedigen en probeert terug te koppelen aan haar dochter , die haar al jaar en dag op haar neerkijkt en haar als een minderwaardige behandelt, met al dat gesnauw en neerbuigende opmerkingen .

En voor de rest absoluut eens met de anderen hier. Vroeger had ze , ondanks van tijd tot tijd haar hysterie, nog volwaardige verhaallijnen. Tegenwoordig is ze alleen goed genoeg om de dorpszottin te spelen. :thumbdown:
0 x
Plaats reactie