Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Inderdaad Daffy - momenteel zit er weinig in Thuis dat ergens naartoe leidt, buiten dan 'Het Huis' van Sam.
Tim reken ik zelfs al niet meer mee, die doet toch altijd wat zij wil.
Blijkbaar wil zij het appartement blijven verhuren aan Tania - ik vraag me af waar ze Frank en Simonne dan ziet wonen?
In de omgebouwde spreek-en wachtkamer? Zo ruim lijkt het me daar ook niet, eerlijk gezegd.
En dan doet nu Sam alsof ze niets liever wou dan dat Joren mee verhuisde - mijn indruk was toch helemaal anders.

En verder gebeurt er eigenlijk niks van belang.
Waldek en Rosa die samen staan te blinken, Ilias die de zoveelste keer geen geld heeft, Tom die de hulp van Peter inroept terwijl Karin dat niet nodig vindt want zij kan alles, Nancy die probeert het leven van haar dochter in een bepaalde richting te duwen (what's new?), Harry en Thilly die niet weten wat ze met elkaar aan moeten...

Maar we blijven hopen op betere tijden. En betere verhaallijnen.
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: wo 20 okt 2021, 11:02 En dan doet nu Sam alsof ze niets liever wou dan dat Joren mee verhuisde - mijn indruk was toch helemaal anders.
Dat vond ik ook wel opvallend.
En ja, we blijven hopen op betere tijden en betere verhaallijnen in Thuis. Meer vragen we niet. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ikke op do 21 okt 2021, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Zelf word ik voorlopig niet warm van al die nieuwkomers, geen enkele heeft de impact / verhaallijn waarvan je denkt, daar wil ik meer van zien. Zo'n Ilias doet al vanaf dag één hetzelfde - kleuterachtige stoten en daarna het weer willen goedmaken, Silke is blijkbaar enkel bezig met haar "strijd tegen die bitch van strafrecht" en haar broer Niels is een toehoorder zonder eigen inbreng. En over de vader van die tweeling kunnen we kort zijn, wat een rare figuur - kan me niet voorstellen dat zo iemand decaan zou zijn :thumbdown:

Daarnaast is de al iets langer aanwezige Viv geëvolueerd van iemand die weggegooid eten uit de vuilbakken haalde naar een soort Anuna, die in Thuis mensen bijna verplicht in haar denkwijze mee te gaan. Zihame zien we enkel als ze ruzie heeft met of Nora (over een slecht rapport) of met Britney. En de "nieuwe" Kobe - ik mis eigenlijk de oude :lol:

En dat huis van Sam, inderdaad. Héél vreemd dat Frank & Simonne niet de flat van Tania gaan innemen, ik dacht dat ze gewoon zelfbedruipend wilden blijven, met hun eigen privacy boven. Mag er niet aan denken dat ze daar iedere dag aan de ontbijttafel zitten met Sam en Tim, daar wordt die laatste wellicht gek van.

En Joren? Dat appartement boven het café was misschien ideaal voor hem, maar dat wordt nu Thilly's love nest, Joren zal vrede moeten nemen met de kamer van Bob & Tamara in het gemeenschapshuis. Tenzij hij intrekt bij Adil, natuurlijk :denk:
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Tiboko schreef: wo 20 okt 2021, 12:19 Joren zal vrede moeten nemen met de kamer van Bob & Tamara in het gemeenschapshuis.
Als die voorlopig geen lening krijgen, zal dat ook niet doorgaan.

Wat mij ook opviel is dat Frank, die vroeger altijd sprak over het kakvolk, nu niet kan wachten om in het 'sjieke huis' te gaan wonen.
Die man wordt echt wel oud.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

satine schreef: wo 20 okt 2021, 12:43 Als die voorlopig geen lening krijgen, zal dat ook niet doorgaan.
Een klein vogeltje zegt mij dat Leootjes peter daar wellicht een mouw aan gaat passen hé.

En Frank die zo vaak met de rug e.d. sukkelt, zou toch beter in een service flat met lift gaan wonen.

Hoe lang gaat die al die trappen nog kunnen blijven doen ?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 582

Bericht door martha »

dat Robin flink gegroeid is :mrgreen:
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef: wo 20 okt 2021, 12:43 Wat mij ook opviel is dat Frank, die vroeger altijd sprak over het kakvolk, nu niet kan wachten om in het 'sjieke huis' te gaan wonen.
Dat gevoel ken ik. LOL
Het zal hem een soort voldoening geven ("wraak") om daar te gaan wonen.
0 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Het kan zijn dat hem dat voldoening geeft, maar hij is en blijft dezelfde werkman, al is hij nu gepensioneerd.
Niet dat ik daar op neerkijk, verre van.
Maar ik zou toch bedanken om daar in een studio gestoken te worden, want dat is blijkbaar het plan van Sam.
En verder gratis babysitten en mee renoveren.
Ook al is hij nu heel enthousiast volgens Simonne, zijn rug gaat dat heel wat minder tof vinden denk ik.
1 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Johnny schreef: do 21 okt 2021, 11:36 Maar ik zou toch bedanken om daar in een studio gestoken te worden, want dat is blijkbaar het plan van Sam.
En verder gratis babysitten en mee renoveren.
Dat oppassen is nog 't minste, maar gratis renoveren? Zo stom zal hij toch niet zijn, hé?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Mee renoveren wil wellicht zeggen ook geen huur betalen en dan is het niet langer "gratis" natuurlijk.

Wat ik niet begrijp is waarom Sam liever heeft dat Joren daar niet komt wonen. Hij was nochtans heel happy bij hen.

Dan denk ik ook niet dat hij veel tijd zal vrijmaken om bij die renovaties te komen helpen.
0 x
ThuisfanNL
Nog geen rang
x 50

Bericht door ThuisfanNL »

Tiboko schreef: do 21 okt 2021, 12:27 Wat ik niet begrijp is waarom Sam liever heeft dat Joren daar niet komt wonen. Hij was nochtans heel happy bij hen.
Hij heeft zelf geen fijne herinneringen aan dat huis i.v.m. zijn verleden met Stan. Als dat niet was gebeurd dan was hij ongetwijfeld meeverhuisd.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: do 21 okt 2021, 12:27 Wat ik niet begrijp is waarom Sam liever heeft dat Joren daar niet komt wonen. Hij was nochtans heel happy bij hen.
Dat snap ik ook niet. Ik denk dat de onaangename herinneringen (die ik mij niet herinner) Joren niet zouden belet hebben om mee te verhuizen. Maar na alle leuke hints van Sam durft hij nu natuurlijk niet vragen of er voor hem nog plaats bij hen is. Hoe zouden we zelf zijn na zoveel "subtiele" hints om op te krassen? :twisted:
2 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Ik dacht dat Joren toch onlangs nog zei dat hij met die herinneringen niet meer zo zat.
Het was alleen omdat Sam zei dat ze op die leeftijd al lang alleen woonde en alle dagen feest vierde, dat Joren is beginnen twijfelen.
En zich waarschijnlijk niet echt meer welkom voelde, ook omdat Sam zei dat hij dan niet meer hoefde te babysitten, iets wat Joren overigens altijd met plezier deed.
Maar nu heeft Sam Simonne en Frank, dus is Joren niet meer nodig.

Maar Joren is Sam niet, gelukkig. Eentje daarvan is meer dan genoeg. ;)
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Johnny schreef: do 21 okt 2021, 13:03 Het was alleen omdat Sam zei dat ze op die leeftijd al lang alleen woonde en alle dagen feest vierde
Dat zal wel! :nope: Dat zal dan in de tijd geweest zijn dat haar ouders haar kot betaalden?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Het gaat ineens hard bij Immobiliën Thuisdorp. De verkoop van de doksterwoning is geklonken, Thilly naar het appartement boven Bar Madam, Joren mogelijk naar het gebouw waar Eddy&Angèle wonen. Ook de verkoop van het deel van Sam&Tim van het gemeenschapshuis is al geregeld.
0 x
Plaats reactie