Marianne Bastiaens (Leah Thys)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

tvx1 schreef: wo 06 okt 2021, 18:09 Ann wil gewoon met haar verleden breken.
Dat kan. Maar om dit als reden op te voeren om totaal de moeder/dochter relatie op te geven, te verbreken, daar heb ik het toch moeilijk mee. Een deftig gesprek was misschien fijner geweest dan definitieve neen vanop afstand.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Marianne, je voelt haar zo aankomen. De lens is op haar "lieve schattige zoontje gericht. "De enige die ze nog heeft". Stroop om de mond smeren heet dat.
Een laatste poging om het huis te kunnen kopen? Dat heet dus drammen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

daffy duck schreef: wo 06 okt 2021, 20:15 Dat kan. Maar om dit als reden op te voeren om totaal de moeder/dochter relatie op te geven, te verbreken, daar heb ik het toch moeilijk mee. Een deftig gesprek was misschien fijner geweest dan definitieve neen vanop afstand.
Het is niet alleen de moeder/dochter relatie die ze opgeeft. Ze heeft gewoon met haar hele familie gebroken. Ze heeft van Tom en Robin evenmin afscheid genomen en er evenmin nog contact mee.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

tvx1 schreef: wo 06 okt 2021, 23:31 Het is niet alleen de moeder/dochter relatie die ze opgeeft.
Blijf het toch een rare wending vinden...hartverscheurend en zo koel...Je kan het op een laag pitje stellen, maar zo helemaal breken. Hard!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

daffy duck schreef: do 07 okt 2021, 09:47 Je kan het op een laag pitje stellen, maar zo helemaal breken.
Dat ze met haar moeder breekt, kan ik nog inkomen - gezien de toestanden rond de vader-verkrachter. Maar dat ze met Tom en vooral Robin breekt, dat slaat nergens op. Wat hebben die misdaan dat ze zelfs geen contact meer wil ????
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: do 07 okt 2021, 09:47 Blijf het toch een rare wending vinden...hartverscheurend en zo koel...Je kan het op een laag pitje stellen, maar zo helemaal breken. Hard!
Sinds dat hele fiasco met Mayra, is dat ook wel Ann's houding richting Marianne geweest hè? Er is zoveel voorgevallen tussen hen... Van Marianne die irritante, halsbrekende toeren uithaalde zodat Ann, Mayra en Sandrine niet op zichzelf zouden gaan wonen, tot Ann die haar moeder voor moordenares en rotte vis uitschold in de gevangenis. Marianne heeft Ann altijd wel vergeven omdat het haar dochter blijft, maar voor Ann loopt die band blijkbaar niet zo diep. Hetzelfde geldt voor Ann en Tom, want die relatie liep ook super stroef. Ik heb vaak het idee gehad dat Ann altijd ergens jaloers bleef op de band tussen Tom en Marianne, die altijd veel makkelijker en natuurlijker verliep.

Hoe dan ook; ik vond Ann de laatste jaren met tijden ook keihard, en haar ruzies en geschreeuw regelmatig misselijkmakend, tenenkrommend en asociaal. Niet alleen tegenover Marianne, maar ook tegenover Tom als ze enigszins de kans kreeg. Ze haalden echt het slechtste in elkaar naar boven.
Als je het mij vraagt, zijn ze allemaal dan ook beter af zonder elkaar, hoe pijnlijk dat ook moet zijn voor Marianne. Tom zit er kennelijk niet zo mee, want die hoor je nooit meer over zijn zus, en Robin heeft haar amper gekend.

Om dan nog (gedeeltelijk) aan elkaar te blijven hangen door een bak stenen, lijkt me helemaal geen ideale oplossing. En de ruzies buiten beschouwing gelaten, is het ook niet evident om zo'n hoop geld maar mondjesmaat op afbetaling te ontvangen, dus ja...
Ik kan Ann in deze dus niet helemaal ongelijk geven. Ik had ook niet anders verwacht, eigenlijk, en dat geldt ook voor de manier waarop ze het vanop afstand laat weten. Het wordt tijd dat Marianne dat alles laat rusten...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: do 07 okt 2021, 10:48Tom zit er kennelijk niet zo mee, want die hoor je nooit meer over zijn zus.
Dat is nu niet bepaald een goed argument, want dat geldt voor alle personages. Hoe vaak horen we Rosa bezig over Peggy, Paulien over Katrien, Adil over zijn broer en ouders, Sam over haar adoptiemoeder, Nancy over Renzo, Dieter over zijn zus (die niet bestaat, anders moest hij niet altijd Ilias bemoederen) en Viv over haar mama, die ze blijkbaar voorgoed gedumpt heeft???

Met dat laatste ben ik wél akkoord. Hoog tijd dat Marianne hier een streep onder trekt, het wordt anders irritant.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: do 07 okt 2021, 12:05 Dat is nu niet bepaald een goed argument, want dat geldt voor alle personages. Hoe vaak horen we Rosa bezig over Peggy, Paulien over Katrien, Adil over zijn broer en ouders, Sam over haar adoptiemoeder, Nancy over Renzo, Dieter over zijn zus (die niet bestaat, anders moest hij niet altijd Ilias bemoederen) en Viv over haar mama, die ze blijkbaar voorgoed gedumpt heeft???
Dat begrijp ik ook en da's al jaren zo in Thuis, maar laat ik het dan zo zeggen: als Ann weer eens ter sprake komt (zoals nu), dan boeit het Tom niet veel. Marianne heeft het bijvoorbeeld ook over Ann gehad toen ze graag wilde dat die naar haar huwelijk met Leo zou komen (ze is er zelfs nog naartoe gereisd), en ook toen had Tom geen mening.
Maar zelfs toen Ann nog gewoon in Thuis zat, zag je die 2 alleen samen als het echt niet anders kon. ;)
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Tiboko schreef: do 07 okt 2021, 10:32 Wat hebben die misdaan dat ze zelfs geen contact meer wil ????
Ze zijn familie van Marianne en met die wil ze geen contact meer, ook niet via familie. Ik maak het zelf ook mee... iemand van de familie heeft plots alle contact met mij verbroken en ik weet begot niet waarom, behalve dat ze problemen heeft met haar vader, die familie is van mij...
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Tot begin dit jaar dacht ik ook dat de band moeder-dochter speciaal was. (en met mij al diegenen die ons kenden :shhh: ) Helaas, ik ben hetzelfde lot beschoren als Marianne :( maar in tegenstelling met Marianne (ik ben altijd fan geweest van het personage, nu nog altijd :yup: ) heb ik me nooit gemoeid, zeg maar, gewoon niets gedaan of gezegd en nu word ik subtiel verweten dat ik een persoon ben die "negeer".

Maar om op de verhaallijn terug te keren : ik versta iets niet (of ik heb het niet juist gehoord). Marianne sprak eerder deze week over de huur van haar appartement. Is dat datgene waar ze woont en nu niet meer naartoe wil :denk: En zo ja, waarom verkoopt zij dat dan niet ?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

martha schreef: do 07 okt 2021, 15:46 Marianne sprak eerder deze week over de huur van haar appartement.
Ik dacht dat ze het had over 'het' appartement en daarmee het appartement in het doktershuis bedoelde, waar Tania woont.

En ik heb wel begrip voor het standpunt van Ann.
Waarom zou ze genoegen moeten nemen met slechts een deel van wat haar gedeelte van het huis waard is?
En de rest 'later' - terwijl iedereen weet dat niemand het eeuwige leven heeft, ook Marianne niet.
Zoals steeds worden er geen bedragen genoemd, maar misschien kan Marianne maar een fractie van de vraagprijs op tafel leggen.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

martha schreef: do 07 okt 2021, 15:46 Marianne sprak eerder deze week over de huur van haar appartement. Is dat datgene waar ze woont en nu niet meer naartoe wil En zo ja, waarom verkoopt zij dat dan niet ?
Dat appartement is niet van haar. Zij huurde dat. Zij kan dat dus niet verkopen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Heel apart dat ze haar huurflat opzegt, terwjjl ze goed weet dat ze maar tijdelijk bij haar zoon woont.

Zou Marianne stilaan dement worden?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: za 09 okt 2021, 12:15 Zou Marianne stilaan dement worden?
Hoezo? Ze heeft dat toch duidelijk bewust gedaan? Ze wil gewoon niet meer terug naar dat appartement.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: za 09 okt 2021, 13:27 Hoezo? Ze heeft dat toch duidelijk bewust gedaan? Ze wil gewoon niet meer terug naar dat appartement.
Daar lijkt het wel op.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze die huur al op voorhand opgezegd had, omdat ze bij Leo zou gaan wonen na hun huwelijk. Dat zou niet eens raar geweest zijn. Maar dan is het wel apart dat Leo's appartement met een noodgang leeggeruimd moest worden voor de volgende bewoner, en dat van haar niet.

Dus ik denk ook dat ze nu bewust de huur opgezegd heeft om op die manier druk achter die koop van haar oude huis te zetten. Zoals ze ook wel min of meer tegen Karin zei (als die haar buiten wilde bij haar en Tom, was het niet slim om Marianne's plannen met Nancy als "stroman" tegen te werken).

Ik geloof dus niet dat Marianne dement wordt, maar ik moet wel zeggen dat ik me dat ook al verschillende keren heb afgevraagd als ik sommige idiote acties zag die ze de laatste jaren zoal heeft uitgehaald. :crazy:
0 x
Plaats reactie