Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 18 sep 2021, 10:09 We hebben in het verleden de moeder en broer van Adil gezien...
Dat is nu net een punt dat me wel stoort. Toen Adil Christine beter leerde kennen, zijn ze zowel bij zijn moeder als bij Christine's ouders langs geweest en naar verluidt klikte dit wel. Ze vonden hem tof (na wat strubbelingen eerst, toen met die verdenking van brandstichting enz.) en ook zijn moeder (die vroeger wel in beeld kwam, net als zijn broer) was met haar ingenomen.

Vooral in allochtone gezinnen is de familieband heel belangrijk, dat wist Adil vroeger altijd te benadrukken.

En dan gebeurt er een drama en de makers van Thuis doen ons geloven dat geen kat hier om geeft. Zelfs Christine's ouders worden langs geen kanten vermeld, alsof het hun geen barst kan schelen.

Qua cliché denken kan dit alweer tellen. Foei VRT :thumbdown:
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ikke schreef: vr 17 sep 2021, 17:15 Ik had al meteen een hekel aan dat nieuwe personage, het neefje van Dieter. Die komt zomaar uit de lucht vallen en wat blijkt? 't Is eigenlijk altijd al een "probleem" geweest. Toch wel raar dat we'r nooit eerder van hoorden.
Inderdaad. Twee dagen na elkaar bij Dieter op de bureau, maar nooit eerder?? Typisch voor een soap. Plots duikt er een familielid op waar nog nooit iemand met een woord had over gerept maar die toch bij iedereen bekend is. Ik bereidde mij al voor om eens goed te lachen met een razende Nancy tov Dieter. "Hoe? Hebde gij een zus?? En waarom hebt ge mij daar nog nooit iets over gezegd? En moesten we die dan niet uitgenodigd hebben voor onzen trouw?" Maar nee, ze kende hen blijkbaar gewoon. :roll:
Laatst gewijzigd door tvx1 op za 18 sep 2021, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

satine schreef: za 18 sep 2021, 10:09
ikke schreef: vr 17 sep 2021, 17:15 Toch wel raar dat we'r nooit eerder van hoorden.
Dat is toch niks nieuws? Personages hebben geen familie (en ook geen vrienden buiten de andere personages) tot die ook een verhaallijn krijgen.
Adil en Christine hebben ook totaal geen familie die hen nu kan steunen.
We hebben in het verleden de moeder en broer van Adil gezien en we weten dat de moeder van Christine meter is, maar toch komen die verder niet ter sprake.
Inderdaad. Personages hebben enkel familie wanneer dat past in de verhaallijn. Tim had bijvoorbeeld ooit zogezegd een zus, die ook nog eens de stiefmama was van Katrien en Paulien. Hebben ze niets meer over gezegd. Paulien heeft een aantal zware momenten doorgemaakt in haar leven, maar steun van haar vader, die een tijd in Thuis te zien was, paste toen blijkbaar niet in het verhaal. Toen Sofie destijds stierf werd haar broer ook compleet vergeten. En Joren is uiteindelijk ook in Thuis gekomen als een neefje van Sam waarom nooit eerder over gerept was. Op dezelfde manier bleek Eddy ook eens een broer te hebben die dan ook nog eens de vader van Femke was. Allemaal typische soap-zaken.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

tvx1 schreef: za 18 sep 2021, 14:34 En moesten we die dan niet uitgenodigd hebben voor onzen trouw?"
"Hij mocht nie meekomen van ons Vicky want er gingen gegarandeerd brokken van komenx. Dat is intussen wel duidelijk ja. Ik hou mijn hart al vast voor Waldek en zijn droiven.
1 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef: za 18 sep 2021, 16:15
tvx1 schreef: za 18 sep 2021, 14:34 En moesten we die dan niet uitgenodigd hebben voor onzen trouw?"
"Hij mocht nie meekomen van ons Vicky want er gingen gegarandeerd brokken van komenx. Dat is intussen wel duidelijk ja. Ik hou mijn hart al vast voor Waldek en zijn droiven.
Ik had het eerder over die zus. Ik heb de afleveringen met de vrijgezellenavond en de trouw van Dieter nog eens herbekeken en er werd noch in de dialogen noch in de generieken iets vermeld over een zus of over een Vicky. Het enige familielid dat ik nog kon ontwaren was Dieter zijne neef Wout Van Aert op de vrijgezellenavond.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Niet echt positief over de gebeurtenissen van de laatste aflevering. Zit echt niet te wachten op scenes over een kinderachtige vechtscheiding tussen Peter en Femke. Waar Kobe zich steeds mee moeit snap ik niet. En Karin er bij halen? Ten eerste is die geen advocate meer en mag die dus niet officieel optreden in die zaak, waardoor Tom of Dries dat dan zouden moeten doen. Ten tweede hecht die sowieso meer belang aan de reputatie van zichzelf en het kantoor dan aan het belang van de cliënt. Hier gaat maar één slachtoffer van komen en dat is de kleine Vic. :thumbdown:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

tvx1 schreef: ma 20 sep 2021, 16:23 Hier gaat maar één slachtoffer van komen en dat is de kleine Vic.
Past dus perfect in het plaatje van de (sociale) thema's die de Thuis-scenaristen onder de aandacht willen brengen.

Nu wordt het dus tijd om eens in te zoomen op de onschuldige slachtoffers (= de kinderen) van vechtscheidingen. Ongetwijfeld is ook hier weer veel research aan vooraf gegaan.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

tvx1 schreef: ma 20 sep 2021, 16:23 Zit echt niet te wachten op scenes over een kinderachtige vechtscheiding tussen Peter en Femke. Waar Kobe zich steeds mee moeit snap ik niet. En Karin er bij halen?
Er is nog met geen woord over een scheiding gerept.
Femke had het er over dat Peter met papieren en afspraken af kwam en dat zij daar maar mee akkoord had te gaan.
En dat ze niet eens wist waar zij als moeder recht op had.
Waarna Kobe voorstelde om Karin om meer info te vragen.
Als vriend mag hij haar toch goede raad geven?
3 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ja, kan ik me voorstellen dat Femke een totale leek is en overdonderd wordt door Peter die heel goed thuis is in die materie. Dus alle hulp voor haar is welkom.
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Viv die overal waar ze komt alles meteen naar haar ecologische hand wil zetten.
Bob met zijn nooit aflatende treurigheid en steeds alle goeds die mensen voor hem willen doen af slaat
Het eeuwige gezaag van Peter
Adil die iedere afleveringen dezelfde tekst heeft
het belachelijke gedoe van Karin en Tom op het einde. Kunnen ze dat niet thuis doen.
En de nieuwe aanwinst is ook nogal irritant.

Nee, het was huilen met de pet op
3 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Inderdaad niet om te pruimen, deze aflevering. Met de dood van Leo en Jacques en het vertrek van Nina en Yasmine zijn de enige interessante verhaallijnen abrupt gestopt. Ik heb altijd graag tenminste één verhaallijn die ik graag volg. Die is er nu niet meer helaas. Misschien iets met Frank en Simonne? Die gaan toch niet eeuwig boven dat café blijven wonen? Laat ze eens op zoek gaan naar een gezellig huisje misschien?

En gaat 'de ploek' nu echt een jaarlijks terugkerende bezigheid worden?
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1369
x 1726
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

jessie V. schreef: ma 20 sep 2021, 21:01 Viv die overal waar ze komt alles meteen naar haar ecologische hand wil zetten.
Annuna achterna! Wie had nog iets degoutanter kunnen bedenken . En dan Karin die ze in Edinburgh blijkbaar een flinke dosis overacting gegeven hebben. En natuurlijk Adil en christine en die naam die ik niet meer kan horen! :eek:
3 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: ma 20 sep 2021, 21:59 En dan Karin die ze in Edinburgh blijkbaar een flinke dosis overacting gegeven hebben.
Dat vond ik ook enorm opvallen. Maar dan weer vooral door de onnatuurlijke dialogen. Vanavond vond ik dat trouwens weer heel erg aanwezig, in zo goed als alle scènes. Alles zo stijfjes en ingestudeerd, met kaken die bijna zeer lijken te doen door het nep lachen. :-?

Viv die heel hyperactief geïnteresseerd is in alle wetenswaardigheden over droiven, Waldek die daar net iets te enthousiast op ingaat, Karin die ineens niet alleen menselijk is tegenover Marianne maar ook nog eens uit eigen beweging mee naar het kerkhof gaat om Leo te groeten (heeft ze koorts ofzo? :shock: ), Dries die zo overvriendelijk met complimentjes naar Karin loopt te strooien dat mijn glazuur er spontaan vandoor ging, Tamara die eerst alle cliché's rond een huwelijk opsomt om vervolgens met een lijdzaam gezicht en treurige puppy ogen voor de zoveelste keer te verkondigen dat Femke en Peter gewoon bij elkaar horen, Dieter die zo popiejopie over probeert te komen als hij zijn neefje recht zet dat zijn hele speech eerder belachelijk is dan wat anders, en dan als klap op de vuurpijl Tom en Karin die giebelend achter elkaar aan door het advocatenkantoor rennen, om vervolgens af te sluiten met een paar achteraf ingekreunde geluiden waar Dries dan weer "toevallig" op uit komt.

Het leek wel een klucht... :roll:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

tvx1 schreef: ma 20 sep 2021, 16:23 Karin er bij halen? Ten eerste is die geen advocate meer en mag die dus niet officieel optreden in die zaak
Ze is geroyeerd aan de balie. Dat betekent echter niet dat ze geen jurist meer is en geen advies meer mag geven. Als ik moet kiezen tussen Tom of Karin als raadgever weet ik wel bij wie ik als eerste langsga.
2 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Helemaal akkoord met de opmerkingen hierboven.
Voor mij dan nog de ergernis dat Peter het liegen blijkbaar niet kan laten.
Tegen Femke doen alsof er niets gebeurd is en alles wel 'ça va' was, om dan daarna tegen Dieter toe te geven dat het een complete ramp was.
Die man zal het echt nooit leren blijkbaar. :thumbdown:

En Frank die vindt dat iemand die darts speelt pas 'een echte vent' is. Huh???
Dan is hij dat zelf al die jaren toch ook niet geweest... :whistle:
2 x
Plaats reactie