Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Tiboko schreef: do 09 sep 2021, 00:36 Dat noch Nina noch Yasmine in Leo's testament staan, maar wel Leo junior is toch verbazend. De laatste tijd had Leo senior toch een goeie band opgebouwd met zijn kleindochter.
Misschien was hij dat wel van plan, maar heeft hij dat iets te lang uitgesteld?
Leo was dan wel niet meer van de jongsten, maar niets wees er op dat hij ziek was of plots zou kunnen overlijden.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

daffy duck schreef: do 09 sep 2021, 08:17 apestaart schreef: ↑09 sep 2021 02:43
Vluchten?
zou kunnen... en misschien Yasmine achterlaten bij Peter?? Je weet nooit wat er zich in haar hoofd afspeelt of hoe betrouwbaar ze is. Ik heb bij haar steeds twijfels!
Dat dacht ik ook, in eerste instantie, maar ik denk dat ze ons dat willen laten geloven. Ik ga ervan uit dat ze enkel de mogelijkheid om te vluchten efkes overwoog, maar ze zal Yasmine niet achterlaten. Wat ze ook voor rare streken uithaalde(en misschien nog voor ons in petto heeft), ik geloof wel dat ze zielsveel van haar dochter houdt.
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Denk niet dat ze Yasmine zou achterlaten. Ze keek wel degelijk of beide paspoorten nog geldig waren (of ik vermoed toch dat ze dat nakeek).
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Als Nina inderdaad het land verlaat met Yasmine en Peter heeft hiervoor geen toestemming gegeven, kan Peter dan klacht neerleggen wegens ontvoering van zijn dochter? :denk:

Natuurlijk is het nog niet zo ver, het kan even goed zijn dat Thuis ons op het verkeerde been wil zetten.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ja, dat denk ik vooralsnog ook. Het leek me eerder gewoon een paniekreactie, maar ze zou zich alleen maar verder in nesten werken als ze vlucht, wat ze zelf waarschijnlijk ook wel beseft. Ik kan me overigens haar paniek wel goed voorstellen, want 10 jaar gevangenisstraf is echt wel ongelofelijk lang. Die zag ik persoonlijk echt niet aankomen :shock:

Maar áls Nina al vertrekt, dan geloof ik ook nooit dat ze Yasmine achter zou laten.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Gezien de ontwikkelingen (én bekentenis) van Tom vandaag zou het morgen wel eens de laatste keer kunnen zijn dat we Nina in Thuis bezig zullen zien. De vraag die dan rest is of Yasmine al dan niet mee zal verdwijnen, ik vermoed - gezien haar reactie van vandaag - dat ze zal kiezen om bij Peter te blijven.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Zou Nina haar dochter zomaar achterlaten? Dat zou mij aan 1 kant heel erg verwonderen, want ze ziet Yasmine echt wel doodgraag.
Aan de andere kant is ze in paniek en dan doen mensen vaak ondoordachte dingen.
Tien jaar is natuurlijk niet niks.
(Ook al heeft ze kans op vervroegde vrijlating, maar het is Thuis natuurlijk)
Hopelijk brengt de weigering van Yasmine Nina terug met haar twee voetjes op de grond en ziet ze in dat vluchten haar zaak alleen maar erger zou maken.

Ik vind het wel vreemd dat er blijkbaar nog geen enkel woord over beroep gerept is, of heb ik dat gemist? :eh:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: vr 10 sep 2021, 09:33 Ik vind het wel vreemd dat er blijkbaar nog geen enkel woord over beroep gerept is, of heb ik dat gemist? :eh:
Tom had het daar gisteren wel over geloof ik, toen Nina in paniek binnen gerend kwam. Hij mompelde een beetje halfhartig dat ze uiteraard wel altijd nog in beroep konden gaan, maar Nina werd daar duidelijk niet echt door gerustgesteld (als ze het al fatsoenlijk meekreeg), wat ik kan begrijpen.

En ook ik had me eerder nooit voor kunnen stellen dat Nina haar dochter achter zou laten, maar na de aflevering van gisteren begin ik daar toch aan te twijfelen. Ze is duidelijk in blinde paniek, en aangezien daar nog eens de weigering van Yasmine bij komt, zou ik me zo kunnen voorstellen (ook omdat het Thuis is :angel: :mrgreen: ) dat ze zou overwegen om in haar eentje te vluchten, zodat ze later - als de rust weer wat is teruggekeerd - in alle vrijheid contact op kan nemen met Yasmine.

Maar echt logisch zou dat volgens mij ook niet zijn dan, want dan groeit haar dochter óók zonder haar op, net zoals wanneer ze in de gevangenis zou zitten. Dus als Nina alleen vlucht, dan levert dat - voor zover ik kan zien - alleen een voordeel voor haar zelf op...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Weet het niet zeker, maar wellicht had Nina zich officieel bij de gemeente ingeschreven als wonende bij Leo? En als dat zo is, kan ze na de dood van de huurder (in dit geval Leo) zomaar meteen zonder opzeg van drie maand uit dat appartement gezet worden?
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Tiboko schreef: vr 10 sep 2021, 11:11 Weet het niet zeker, maar wellicht had Nina zich officieel bij de gemeente ingeschreven als wonende bij Leo? En als dat zo is, kan ze na de dood van de huurder (in dit geval Leo) zomaar meteen zonder opzeg van drie maand uit dat appartement gezet worden?
Neen, een overlijden maakt geen einde aan een huurcontract. Het is dan aan de erfgenamen om een opzeg te geven.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Tiboko schreef: vr 10 sep 2021, 11:11 Weet het niet zeker, maar wellicht had Nina zich officieel bij de gemeente ingeschreven als wonende bij Leo? En als dat zo is, kan ze na de dood van de huurder (in dit geval Leo) zomaar meteen zonder opzeg van drie maand uit dat appartement gezet worden?
In dit geval gaat het niet over een gewoon appartement maar een serviceflat. Daarbij eindigt de huur bij het overlijden van de bewoner en is de termijn voor ontruiming niet abnormaal gezien de wachtlijsten.
0 x
Lucske_Bomans
Nog geen rang
x 2
x 9

Bericht door Lucske_Bomans »

Tom die doodleuk alle mogelijke gevolgen van Nina's vonnis aan Marianne doorbrieft, maar Nina zelf valse hoop lijkt te geven en enkel eerlijk is als ze er zélf achter vraagt. Topadvocaat hoor :thumbdown: En het hangt natuurlijk al sinds haar terugkeer in de lucht dat Nina de serie vroeg of laat zou verlaten, maar persoonlijk zou ik het jammer vinden. Daisy Van Praet speelt de rol van Nina uitstekend, en er zit veel meer vlees aan die verhaallijn dan simpelweg "vluchten of 't gevang in". Wat me eraan doet denken: wat is er ooit nog gebeurd met de verhaallijn dat de Withoeve in slechte papieren zit?

En ik zie Rosa al in putteke winter die leveringen van Stevenson op die bakfiets doen, kan nog leuk worden :lol:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Lucske_Bomans schreef: vr 10 sep 2021, 12:39 Wat me eraan doet denken: wat is er ooit nog gebeurd met de verhaallijn dat de Withoeve in slechte papieren zit?
Weet het ook niet precies meer, maar hebben ze dat niet opgelost door nieuwe dingen zoals fietstochten en overnachten in een barrel te introduceren? :think:
Wat - volgens wat Femke gisteren zei - echt héél goed loopt allemaal. :angel:
Lucske_Bomans schreef: vr 10 sep 2021, 12:39 En ik zie Rosa al in putteke winter die leveringen van Stevenson op die bakfiets doen, kan nog leuk worden :lol:
:lol:
Daar moest ik gisteren ook mee lachen. Ook ik zie Rosa al gaan, door de kletterende regen met een bakfiets vol ondergelopen bestellingen. :twisted:
Heel fijn dat die fiets elektrisch is, maar voor zo'n werkzaamheden is het toch niet direct een vervanging voor een auto... :mrgreen:
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Christel schreef: vr 10 sep 2021, 16:28 Ook ik zie Rosa al gaan, door de kletterende regen met een bakfiets vol ondergelopen bestellingen.
Er bestaan natuurlijk ook zeilen voor die dingen, om wat je vervoert droog te houden. ;)
Maar toen ik haar gisteren de Withoeve zag binnen hobbelen had ik toch ook mijn bedenkingen - dat gaat daar nogal rammelen als die bak vol flessen wijn zit. :lol:

Verder had ik echt niet verwacht dat Nina en haar dochter effectief zouden vertrekken samen.
Ik vind het wel jammer.
Maar dat is waarschijnlijk ook wel omdat ik Yasmine heel graag op het scherm zag komen.
En omdat we nu ook veel Peter gaan zien, vrees ik.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Vond het een wat vreemde aflevering...

waarbij ik me toch afvraag hoe lang die "vlucht" van Nina zal duren. In real life zou ze een bus of trein nemen naar een uithoek in Frankrijk, Duitsland of Tsjechië (allemaal zonder paspoort controle), om daar dan een vlucht met dat vals paspoort te nemen naar een exotische bestemming of zo.

Maar Thuis kennende vindt Peter of Tom het duo op de luchthaven in Zaventem, waar ze braaf staan aan te schuiven of - erger nog - door de politie uit de rij worden geplukt. In ieder geval, ik zie het niet goed aflopen voor Nina.

Verder veel geleuter over notarissen en erfenissen. Weet niet hoe het precies in elkaar zit, maar dat de erfenis van Jacques zomaar naar de persoon in zijn testament gaat? Terwijl hij naar we vermoeden x mensen vermoord heeft, waaronder Jasper. Is het niet zo dat de nabestaanden van de slachtoffers recht hebben op schadevergoeding, voor zijn bezit naar zijn erfgenamen gaat?

Dan de affaire rond Christine. Alsof de dood van haar baby niet volstond als drama, moet ze ineens ook gaan "flippen" en zien we haar wellicht niet meer terug, zodat op een o zo doorzichtige manier Adil en Pauline weer naar elkaar kunnen toegroeien, samen zorgend voor Jaan.
0 x
Plaats reactie