Thuis en VRT.NU
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
ThuisfanNL
- Nog geen rang
- x 50
Thuis en VRT.NU
Ik kijk thuis altijd online via VRT.NU. Ik kon altijd daar de nieuwste aflevering terugkijken.
Nu moet je sinds kort aantonen dat je het Belgische nationaliteit hebt. Dat kan ik niet omdat ik een Nederlander ben. Hierdoor kan ik nu geen aflevering terugzien via deze manier.
Nu is voor mij de enige optie om de aflevering live op tv te kijken. Ik kan het ook niet opnemen vanaf mijn tv. Ik heb soms in de avond wat anders waardoor ik niet altijd de aflevering kan kijken op het moment dat het op tv komt.
Ik ben benieuwd of er hier meer fans zijn die hier last van hebben.
Is er een andere manier om de nieuwste aflevering online terug kan kijken? Op YouTube en Dailymotion zijn veel afleveringen die daar op stonden verwijderd. Er is wel een kanaal op YouTube waar je afleveringen terug kan kijken. Maar daar staan maar 12 seizoenen op. Binnenkort beginnen ze aan seizoen 13.
Nu moet je sinds kort aantonen dat je het Belgische nationaliteit hebt. Dat kan ik niet omdat ik een Nederlander ben. Hierdoor kan ik nu geen aflevering terugzien via deze manier.
Nu is voor mij de enige optie om de aflevering live op tv te kijken. Ik kan het ook niet opnemen vanaf mijn tv. Ik heb soms in de avond wat anders waardoor ik niet altijd de aflevering kan kijken op het moment dat het op tv komt.
Ik ben benieuwd of er hier meer fans zijn die hier last van hebben.
Is er een andere manier om de nieuwste aflevering online terug kan kijken? Op YouTube en Dailymotion zijn veel afleveringen die daar op stonden verwijderd. Er is wel een kanaal op YouTube waar je afleveringen terug kan kijken. Maar daar staan maar 12 seizoenen op. Binnenkort beginnen ze aan seizoen 13.
0 x
-
Thuis2021
- Nog geen rang
Thuis en VRT.NU
Nee u bent zeker niet de enige, ik kom ook uit Nederland en dit is inderdaad heel jammer.
0 x
-
Lucske_Bomans
- Nog geen rang
- x 2
- x 9
Thuis en VRT.NU
Klopt, heb ik ook last van sinds een paar weken. Eigenlijk wel gek als je je bedenkt dat Thuis in Nederland ook enige populariteit kent. Ben benieuwd of het alleen voor de zomerperiode zal zijn, of dat het ook bij ingang van het nieuwe seizoen voor ons als Nederlandse kijkers niet mogelijk is om via VRTNU te kijken.
0 x
-
ThuisfanNL
- Nog geen rang
- x 50
Thuis en VRT.NU
Ik denk dat het zo blijft. Ze hebben dit gedaan omdat er bij BVN geen programma's van VRT meer uitgezonden gaat worden. Ze hebben dit voor de Belgische fans die in het buitenland wonen nu zo geregeld dat ze via VRT.NU dat kunnen kijken. Maar ja daarvoor moeten ze kunnen aantonen dat ze de Belgische nationaliteit hebben.Lucske_Bomans schreef: do 12 aug 2021, 18:24 Klopt, heb ik ook last van sinds een paar weken. Eigenlijk wel gek als je je bedenkt dat Thuis in Nederland ook enige populariteit kent. Ben benieuwd of het alleen voor de zomerperiode zal zijn, of dat het ook bij ingang van het nieuwe seizoen voor ons als Nederlandse kijkers niet mogelijk is om via VRTNU te kijken.
Het is erg vervelend voor de Nederlanders die ook graag naar Vlaamse programma's kijken. Ze hebben hier niet goed overnagedacht. Gelukkig kunnen je wel wat fragmenten terug kijken op de site van Thuis. Ik hoop dat er een oplossing hiervoor komt.
0 x
-
Lucske_Bomans
- Nog geen rang
- x 2
- x 9
Thuis en VRT.NU
Heel erg zonde en vervelend inderdaad. Dat ze dit doen voor programma's en series die niet door de VRT zelf zijn geproduceerd zou ik nog kunnen begrijpen (want ja, rechten liggen vaak gevoelig), maar bij 'inhouse' producties zoals Thuis die ook populariteit in het buitenland kennen zou het toch geen probleem moeten zijn om die zonder restricties open te stellen. Want ja, er zullen ook genoeg Belgen zijn die in het buitenland wonen en (om wat voor reden dan ook) niet meer de Belgische nationaliteit hebben. Die vallen dan in principe ook buiten de boot, zogezegd.ThuisfanNL schreef: vr 13 aug 2021, 08:26 Ik denk dat het zo blijft. Ze hebben dit gedaan omdat er bij BVN geen programma's van VRT meer uitgezonden gaat worden. Ze hebben dit voor de Belgische fans die in het buitenland wonen nu zo geregeld dat ze via VRT.NU dat kunnen kijken. Maar ja daarvoor moeten ze kunnen aantonen dat ze de Belgische nationaliteit hebben.
Het is erg vervelend voor de Nederlanders die ook graag naar Vlaamse programma's kijken. Ze hebben hier niet goed overnagedacht. Gelukkig kunnen je wel wat fragmenten terug kijken op de site van Thuis. Ik hoop dat er een oplossing hiervoor komt.
0 x
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
Thuis en VRT.NU
Probeer eens via deze link
https://www.een.be/thuis/herbekijk-thuis
Als ik een aflevering mis kan ik ze vanaf de dag erna bekijken. Je moet je wel eerst registreren.
Hopelijk lukt dat voor jullie.
https://www.een.be/thuis/herbekijk-thuis
Als ik een aflevering mis kan ik ze vanaf de dag erna bekijken. Je moet je wel eerst registreren.
Hopelijk lukt dat voor jullie.
0 x
-
ThuisfanNL
- Nog geen rang
- x 50
Thuis en VRT.NU
Was een goed idee, maar bij mij werkt dat niet. Je wordt namelijk doorgestuurd naar VRT.NU.
0 x
-
ThuisfanNL
- Nog geen rang
- x 50
Thuis en VRT.NU
Voor de Nederlanders onder ons die graag naar thuis kijk en niet terug kunnen kijken via VRT.NU heb ik de oplossing:
Als je Ziggo hebt kun je via https://www.ziggogo.tv/nl.html de aflevering terug kijken. Als je een andere kabelmaatschappij hebt hebben zij vast ook zo'n service. KPN heeft dat ook onder andere.
Het is wel zo dat je de aflevering maar een week online blijft. Maar het is voor mij wel fijn om dan op deze manier de aflevering terug te kijken als ik de aflevering niet kan zien.
Als je Ziggo hebt kun je via https://www.ziggogo.tv/nl.html de aflevering terug kijken. Als je een andere kabelmaatschappij hebt hebben zij vast ook zo'n service. KPN heeft dat ook onder andere.
Het is wel zo dat je de aflevering maar een week online blijft. Maar het is voor mij wel fijn om dan op deze manier de aflevering terug te kijken als ik de aflevering niet kan zien.
1 x
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
Thuis en VRT.NU
Hallo forummers,
Vrijdag vertrek ik voor enkele weken naar Griekenland. Ik ben geregistreerd gebruiker van VRT.NU, ben Belg en woon in België.
Ga ik problemen hebben om daar naar Thuis te kijken? Wil de seizoensfinale niet missen! …. Lees dat er soms problemen zijn vanuit het buitenland…
Vrijdag vertrek ik voor enkele weken naar Griekenland. Ik ben geregistreerd gebruiker van VRT.NU, ben Belg en woon in België.
Ga ik problemen hebben om daar naar Thuis te kijken? Wil de seizoensfinale niet missen! …. Lees dat er soms problemen zijn vanuit het buitenland…
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 186
Thuis en VRT.NU
Zolang dat je in de Europese Unie blijft en Griekenland is EU lid dan zouden er geen problemen zijn om VRTnu te gebruiken en dus ook geen problemen om Thuis te bekijken.
Ga je daarentegen buiten de EU bvb het VK (dat land is uit de EU getreden de Brexit je weet wel) dan is het een ander verhaal: dan kan je VRTnu niet gebruiken en dus ook niet naar Thuis kijken.
Ga je daarentegen buiten de EU bvb het VK (dat land is uit de EU getreden de Brexit je weet wel) dan is het een ander verhaal: dan kan je VRTnu niet gebruiken en dus ook niet naar Thuis kijken.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Thuis en VRT.NU
In 2019 was dat in Valencia geen probleem, hoe het nu zit weet ik niet.
Als je 100% zeker wil zijn kan je misschien een berichtje sturen aan Een?
https://www.vrt.be/heb-je-een-vraag/s/contactus
Hopelijk lukt het om ginds de seizoensfinale te volgen.
Ik wens je alvast een fijne vakantie toe.
Als je 100% zeker wil zijn kan je misschien een berichtje sturen aan Een?
https://www.vrt.be/heb-je-een-vraag/s/contactus
Hopelijk lukt het om ginds de seizoensfinale te volgen.
Ik wens je alvast een fijne vakantie toe.
1 x
-
Sanneke
- Poster rang 1

- x 7
- x 6
Thuis en VRT.NU
Tijdens de paasvakantie gekeken vanuit Nederland. Ik heb toen eenmalig een code moeten laten sms’en naar een Belgisch gsm-nummer om aan te tonen dat ik in België woon.
Ik denk dat je ook kon inloggen met itsme ofzo, om dat te registreren.
Ik denk dat je ook kon inloggen met itsme ofzo, om dat te registreren.
1 x
Sanne
-
catherine
- Poster rang 1

- x 55
- x 86
Thuis en VRT.NU
Ja, Sanneke dat heb ik net gedaan, een code laten sms’en. Hopelijk werkt het. Dit was het antwoord van de VRT:
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.
Als u in het buitenland naar VRT NU wil kijken is het belangrijk dat u uw Belgische woonplaats verifieert. Dat kan u nu al doen. U hoeft dus niet te wachten totdat u in Griekenland bent.
De verificatie kan u starten via de hulppagina van VRT NU: https://www.vrt.be/vrtnu/help/algemene-hulp/
Daar klikt u op 'Ik wil ook buiten België naar VRT NU kijken'. Als u een Belgisch adres en GSM-nummer heeft, raden we u aan dat te verifiëren en niet uw Belgische nationaliteit (die verificatie gaat via 'Mijn Burgerprofiel'). U negeert dus de verwijzing naar 'Mijn Burgerprofiel' en doorloopt het proces met een SMS op een Belgisch GSM-nummer (zie bijlage). Met een Belgische domicilie heeft u binnen de Europese Unie immers toegang tot een groter aanbod dan gebruikers met enkel de Belgische nationaliteit.
We willen u graag informeren over de mogelijkheden rond kijken en luisteren in het buitenland via VRT NU:
In België
Wanneer u zich in België bevindt, kan u naar het volledige VRT NU aanbod kijken en luisteren.
Zonder account kan u ook probleemloos in België naar de livestream van Sporza, VRT NWS en VRT NU kijken.
Luisteren in het buitenland
Ons audio-aanbod is wereldwijd beschikbaar. Om naar podcasts en livestream van de radiozenders te luisteren is dus geen Belgische domicilie of nationaliteit vereist.
Kijken in het buitenland
Voor het kijken naar VRT NU in het buitenland is er een verschil voor gebruikers met een Belgisch domicilie en gebruikers zonder Belgische domicilie.
Gebruikers met Belgisch domicilie
Binnen de Europese Unie
Als inwoner van België heeft u het recht om tijdelijk het aanbod van programma's mee te nemen binnen de Europese Unie (de facto is dat EER = EU + Liechtenstein, IJsland en Noorwegen).
U moet dan wel uw gsm-nummer verifiëren, zodat we zeker weten dat u een Belgische woonplaats heeft.*
Buiten de Europese Unie
Buiten de Europese Unie kan u enkel de eigen producties bekijken. U kan niet naar aangekochte programma’s kijken omdat wij niet over de auteursrechten beschikken.
De livestream is buiten de EU niet beschikbaar.
Ook voor dit aanbod zal u een gsm-verificatie nodig hebben.
Gebruikers zonder Belgisch domicilie
Indien u niet beschikt over een Belgisch adres, heeft u, op basis van de regelgeving*, niet automatisch het recht de programma's te bekijken. Deze wetgeving baseert zich niet op nationaliteit, maar op domicilie. Maar omdat we ook Belgen in het buitenland willen bedienen, kunnen zij nu ook naar de eigen producties op VRT NU kijken. Een overzicht van de programma’s die u kan bekijken, kan u hier vinden: https://www.vrt.be/vrtnu/themas/kijken-buiten-de-eu/
* We volgen hiervoor de regels rond de portabiliteit voorzien door de Europese Commissie.
Meer info: http://www.consilium.europa.eu/nl/press ... -services/
Let op: We implementeren de regels zoals ze gesteld worden door de regelgever. Daarnaast spelen de eisen van de aanbodleveranciers ook mee. Zij hebben een stem in dit debat en staan niet altijd toe dat hun programma's "overal" mogen verdeeld worden.
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.
Als u in het buitenland naar VRT NU wil kijken is het belangrijk dat u uw Belgische woonplaats verifieert. Dat kan u nu al doen. U hoeft dus niet te wachten totdat u in Griekenland bent.
De verificatie kan u starten via de hulppagina van VRT NU: https://www.vrt.be/vrtnu/help/algemene-hulp/
Daar klikt u op 'Ik wil ook buiten België naar VRT NU kijken'. Als u een Belgisch adres en GSM-nummer heeft, raden we u aan dat te verifiëren en niet uw Belgische nationaliteit (die verificatie gaat via 'Mijn Burgerprofiel'). U negeert dus de verwijzing naar 'Mijn Burgerprofiel' en doorloopt het proces met een SMS op een Belgisch GSM-nummer (zie bijlage). Met een Belgische domicilie heeft u binnen de Europese Unie immers toegang tot een groter aanbod dan gebruikers met enkel de Belgische nationaliteit.
We willen u graag informeren over de mogelijkheden rond kijken en luisteren in het buitenland via VRT NU:
In België
Wanneer u zich in België bevindt, kan u naar het volledige VRT NU aanbod kijken en luisteren.
Zonder account kan u ook probleemloos in België naar de livestream van Sporza, VRT NWS en VRT NU kijken.
Luisteren in het buitenland
Ons audio-aanbod is wereldwijd beschikbaar. Om naar podcasts en livestream van de radiozenders te luisteren is dus geen Belgische domicilie of nationaliteit vereist.
Kijken in het buitenland
Voor het kijken naar VRT NU in het buitenland is er een verschil voor gebruikers met een Belgisch domicilie en gebruikers zonder Belgische domicilie.
Gebruikers met Belgisch domicilie
Binnen de Europese Unie
Als inwoner van België heeft u het recht om tijdelijk het aanbod van programma's mee te nemen binnen de Europese Unie (de facto is dat EER = EU + Liechtenstein, IJsland en Noorwegen).
U moet dan wel uw gsm-nummer verifiëren, zodat we zeker weten dat u een Belgische woonplaats heeft.*
Buiten de Europese Unie
Buiten de Europese Unie kan u enkel de eigen producties bekijken. U kan niet naar aangekochte programma’s kijken omdat wij niet over de auteursrechten beschikken.
De livestream is buiten de EU niet beschikbaar.
Ook voor dit aanbod zal u een gsm-verificatie nodig hebben.
Gebruikers zonder Belgisch domicilie
Indien u niet beschikt over een Belgisch adres, heeft u, op basis van de regelgeving*, niet automatisch het recht de programma's te bekijken. Deze wetgeving baseert zich niet op nationaliteit, maar op domicilie. Maar omdat we ook Belgen in het buitenland willen bedienen, kunnen zij nu ook naar de eigen producties op VRT NU kijken. Een overzicht van de programma’s die u kan bekijken, kan u hier vinden: https://www.vrt.be/vrtnu/themas/kijken-buiten-de-eu/
* We volgen hiervoor de regels rond de portabiliteit voorzien door de Europese Commissie.
Meer info: http://www.consilium.europa.eu/nl/press ... -services/
Let op: We implementeren de regels zoals ze gesteld worden door de regelgever. Daarnaast spelen de eisen van de aanbodleveranciers ook mee. Zij hebben een stem in dit debat en staan niet altijd toe dat hun programma's "overal" mogen verdeeld worden.
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.
0 x
-
ThuisfanNL
- Nog geen rang
- x 50
Thuis en VRT.NU
Het is soms raar hoe het bij VRT max werkt. Hoewel er niets is veranderd qua regelgeving lukt het soms om er een aflevering te kijken op VRT max en dat lijkt steeds vaker te lukken. Er is iets wat niet goed werkt waardoor wij als Nederlanders er zo binnen kunnen glippen en een aflevering kunnen kijken. Wat ik natuurlijk niet erg vindt. Ik zou je VRT account niet zomaar opheffen en blijven proberen. Al blijft het wel erg irritant als je ineens niet meer een aflevering kunt kijken.
Ik blijf het over het algemeen wel irritant vinden dat wij als Nederlanders niet zomaar een aflevering van Thuis via VRT max terug kunnen kijken.
Ik blijf het over het algemeen wel irritant vinden dat wij als Nederlanders niet zomaar een aflevering van Thuis via VRT max terug kunnen kijken.
0 x
- apestaart
- Poster rang 4

- x 186
Thuis en VRT.NU
En moest je VPN gebruiken zou dat dan niet lukken? Ik heb dat ook zo moeten doen voor Videoland opdat ik deze abonnement kon activeren vanuit België.ThuisfanNL schreef: zo 13 nov 2022, 19:56 Ik blijf het over het algemeen wel irritant vinden dat wij als Nederlanders niet zomaar een aflevering van Thuis via VRT max terug kunnen kijken.
0 x