Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
daffy duck schreef: ma 10 mei 2021, 17:04
Omdat hij ook z'n deel heeft in dat smerig zaakje en nu zowel een schuldgevoel (als hij dat al kan hebben) en een het verlies te verwerken kreeg?
Ik vind het onvergeeflijk dat Peter zijn straf ontliep... Hoe kon dat eigenlijk??? Omdat Eddy medelijden had met Femke en daarom de volledige schuld op zich nam? Ik meen mij zoiets te herinneren.
En nee, onze Eddy is geen slecht mens.
ikke schreef: ma 10 mei 2021, 17:18
Omdat Eddy medelijden had met Femke en daarom de volledige schuld op zich nam? Ik meen mij zoiets te herinneren.
Dat klopt...
En Peter heeft naderhand aan Femke wel toegegeven dat hij samen met Eddy een plan had lopen bedenken om Peggy wat aan te doen met de gekende gevolgen, maar Femke nam Peter dat helemaal niet kwalijk. Hij had het volgens haar niet zo bedoeld en moest zich vooral niet schuldig voelen. Voor Eddy was dat begrip er totaal niet...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
tvx1 schreef: ma 10 mei 2021, 16:02
Wat hij gedaan heeft is dan ook zowat het meest verwerpelijke dat er is. De nachtmerrie is nog veel groter voor Peter en Femke.
Voor Femke wel ja. En voor Peter hopelijk nog 1000 keer groter, al hoewel ik daaraan twijfel gezien zijn redelijk harteloos karakter. Zo harteloos en wraakzuchtig dat HIJ Eddy zo opgestookt heeft om Peggy te laten verongeukken. Had Eddy dan een vreugdedansje gedaan als het was gelukt? Wellicht. Maar Peter was nog veel meer in zijn nopjes geweest. Eddy is schuldig ja, maar Peter nog veel meer want in tegenstelling tot naïeve en impulsieve Eddy is hij kil, sluw en berekend en hij is er wél zonder kleerscheuren én met vergiffenis mee weggekomen.
heidiw schreef: ma 10 mei 2021, 18:56
Zo harteloos en wraakzuchtig dat HIJ Eddy zo opgestookt heeft om Peggy te laten verongeukken. Had Eddy dan een vreugdedansje gedaan als het was gelukt? Wellicht. Maar Peter was nog veel meer in zijn nopjes geweest. Eddy is schuldig ja, maar Peter nog veel meer want in tegenstelling tot naïeve en impulsieve Eddy is hij kil, sluw en berekend en hij is er wél zonder kleerscheuren én met vergiffenis mee weggekomen.
Met alle respect, maar Peter heeft nooit tegen Eddy gezegd dat Peggy dood moest, ook niet tegen Peggy. Hij wilde nog iets doen, maar wat hij bedoelde weten we niet. Er zijn wel meer manieren om iemand het leven zuur te maken. De beslissing om de camionette te saboteren, en dat Peggy dus dood moest, heeft Eddy helemaal alleen beslist nadat hij haar naast die camionette letterlijk tegen het lijf was gelopen. Hij en hij alleen is verantwoordelijkheid voor dat ongeluk.
heidiw schreef: ma 10 mei 2021, 18:56...hij is er wél zonder kleerscheuren én met vergiffenis mee weggekomen.
Hij heeft zijn kind moeten begraven. Dat is zowat het ergste dat een mens kan meemaken. Hij is er dus echt niet zonder meer vanaf gekomen.
tvx1 schreef: ma 10 mei 2021, 20:28
Zijn zoontje is dood. Echt niet gestraft hoor die Peter...
Dat is ook deels door zijn schuld. En hij heeft nog wel één en ander op zijn kerfstok waar hij niet voor gestraft werd. BTW Niemand heeft hier al verklaard dat het niet erg is om een kind te verliezen. Eddy verloor zijn petekind, dat is ook al een zware straf. Hij werd terecht gestraft, maar zal zijn eigen nu ook nog voor de rest van zijn leven straffen, terwijl Peter ....
tvx1 schreef: ma 10 mei 2021, 21:04
Peter draagt het verlies van zijn zoontje ook gewoon heel zijn leven mee...
Ja, en dat is nog altijd zijn eigen schuld. Hij wist heel goed hoe razend Eddy was en hoe makkelijk hij te manipuleren was, vooral in zatte toestand. In plaats van Eddy op te stoken had hij hem moeten tegenhouden maar hij was maar al te blij dat iemand het vuile werk wilde opknappen. Je kind begraven moet idd vreselijk zijn, ik heb nog nooit anders beweerd. Maar ik heb bij Peter niet het gevoel dat hij nog veel aan Lucas denkt.
Inderdaad...
En buiten dat, is het toch anders om zo'n groot verlies alleen-, of omringd door je familie en vrienden te verwerken.
Eddy had letterlijk en figuurlijk niks of niemand meer over, terwijl Peter van alle kanten begrip en medeleven kreeg. Over 2 uitersten gesproken...
Dat - opgeteld bij Eddy's jarenlang immens groot schuldgevoel wat ik bij Peter inderdaad ook niet zo extreem kan ontdekken - zorgt er in mijn geval ook voor dat ik oprecht meer medelijden heb gehad met Eddy.
En dat is nog steeds zo, zeker na alle andere minder prettige karaktertrekjes die Peter intussen willens en wetens heeft laten zien.
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Kan er iemand mij vertellen wat er op dat rouwprentje stond waardoor Eddy zo van slag leek ? De tekst was weer te groot zeker om aan ons oudere kijkers te laten zien
Aan de linkerkant stond Jaan met het gewicht en de lengte, aan de rechterkant Finn met de datum van overlijden.
In het midden de geboortedatum met de namen van de ouders en de peters en meters.
Maar het ging inderdaad heel snel, ik heb het online moeten opzoeken om het te kunnen lezen.