Toen Marianne vertrok was die ontvoering nog niet gebeurd. Toen ze eerste zelf naar Ann belde en een bericht op haar voicemail insprak was ze nog niet op de hoogte. Ze had dus echt wel de gelegenheid om op zijn minst eens naar Tom te bellen nog voor het allemaal uit de hand liep.Christel schreef: do 01 okt 2020, 14:18 Die bedenking maakte ik me ook. De manier waarop Ann elke keer compleet uit haar dak gaat bij het minste of geringste wat er gebeurt (niet alleen nu, maar sowieso de afgelopen jaren), nodigt nou niet direct uit tot een fijn, diepgaand gesprek tussen moeder en dochter.
Als Marianne er überhaupt al een woord tussen gekregen had, was het vervolgens waarschijnlijk toch krijsend en wel terug in haar gezicht gegooid. En Tom's hoofd staat momenteel naar Robin, dat weet Marianne ook wel. Ze zal misschien schrik gehad hebben om deze bom ook nog eens op zijn bord te gooien.
Dus ja...ik kan Marianne ook wel begrijpen.
Daarbij was ze inderdaad uitgenodigd door Leo, die waarschijnlijk wél ingezien heeft dat al die opwinding niet goed is voor de toch al enigszins broze gezondheid van Marianne, en die zich dat - in tegenstelling tot Ann - wel aantrekt...
Marianne Bastiaens (Leah Thys)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
- x 435
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Ze had zeker alle gelegenheid om Tom te bellen, maar waarom zou ze dat gedaan hebben?
Ze lag met Ann overhoop, en die had Tom nog maar net in het wilde weg beschuldigd van verkrachting. Ik kan me voorstellen dat ze Tom dus niet zomaar zou gaan bellen omdat ze woorden had met Ann (en die woorden gingen dan ook nog over Tom), want wat moest Tom daar aan veranderen?
Bovendien kan ik me voorstellen dat Marianne niet direct een link gelegd heeft tussen het verhaal van Walter (ik ben met mijn dronken, kwaaie hoofd een keertje vreemdgegaan met iemand van de surfclub) van 30+ jaren geleden, en de verkrachting van Tania. Ik ben zelfs niet eens meer zeker of Marianne het naadje van de kous wel wist dat de verkrachting van Tania op de surfclub heeft plaatsgevonden, want ik heb de hele tirade van Ann niet echt geregistreerd wegens teveel walging, maar dan nog: Marianne heeft de laatste tijd zo'n berg ellende over zich heen gehad in een paar zielige bezoekjes, dat ik me kan voorstellen dat het haar duizelde.
En haar kinderen hebben zich de laatste tijd nou niet bepaald op zo'n manier naar hun moeder opgesteld dat ze hen kon bellen voor een goed gesprek en om het eens rustig te bespreken en uit te praten. De knallende ruzie met Tom is nog maar nét bijgelegd, en Ann kotst haar moeder inmiddels sowieso al jaren uit, dus ja...

Ze lag met Ann overhoop, en die had Tom nog maar net in het wilde weg beschuldigd van verkrachting. Ik kan me voorstellen dat ze Tom dus niet zomaar zou gaan bellen omdat ze woorden had met Ann (en die woorden gingen dan ook nog over Tom), want wat moest Tom daar aan veranderen?
Bovendien kan ik me voorstellen dat Marianne niet direct een link gelegd heeft tussen het verhaal van Walter (ik ben met mijn dronken, kwaaie hoofd een keertje vreemdgegaan met iemand van de surfclub) van 30+ jaren geleden, en de verkrachting van Tania. Ik ben zelfs niet eens meer zeker of Marianne het naadje van de kous wel wist dat de verkrachting van Tania op de surfclub heeft plaatsgevonden, want ik heb de hele tirade van Ann niet echt geregistreerd wegens teveel walging, maar dan nog: Marianne heeft de laatste tijd zo'n berg ellende over zich heen gehad in een paar zielige bezoekjes, dat ik me kan voorstellen dat het haar duizelde.
En haar kinderen hebben zich de laatste tijd nou niet bepaald op zo'n manier naar hun moeder opgesteld dat ze hen kon bellen voor een goed gesprek en om het eens rustig te bespreken en uit te praten. De knallende ruzie met Tom is nog maar nét bijgelegd, en Ann kotst haar moeder inmiddels sowieso al jaren uit, dus ja...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Vooraleer Marianne veranderde in een heks vond ik het gesprek tussen haar en Tom (donderdag) mooi.
Tom "ben blij dat je terug bent"
Marianne "ik ook" en je zag duidelijk dat er bedoeld werd "terug op de thuisset". Dat was zo oprecht uitgesproken.
Tom "ben blij dat je terug bent"
Marianne "ik ook" en je zag duidelijk dat er bedoeld werd "terug op de thuisset". Dat was zo oprecht uitgesproken.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Denk ik ook en ze is één van de weinige actrices die het gevoel van haar personage kan weergeven door te spreken met haar ogen. Dus met een mondmasker aan zou je nog begrijpen hoe haar stemming is of wat ze wil zeggen. Dat is weinigen gegeven!

0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
Awel, Marianne, geen plannen voor je jaarlijkse paasbruch ?
Of is het omdat An er niet meer is ?

1 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Zij heeft misschien geen geld meer voor zoiets te organiseren en bovendien beseft zij nu eindelijk dat Tom, Karin en waarschijnlijk ook Leo er niet voor te vinden zijn dat zij dan maar met die traditie gebroken heeft.martha schreef: za 03 apr 2021, 14:37 Awel, Marianne, geen plannen voor je jaarlijkse paasbruch ? Of is het omdat An er niet meer is ?
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Geen geld? Is Marianne weer alles kwijt dan?apestaart schreef: zo 04 apr 2021, 09:18 Zij heeft misschien geen geld meer voor zoiets te organiseren

please, help a mommybrain out

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
neen , denk het ook niet. Voor zover ik weet ook niet! Ik denk dat ze er nog altijd warmpjes bijzit na de stunt die ze met Rosa heeft uitgehaald.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
- apestaart
- Poster rang 4
- x 184
Ocharme Marianne, ze is nog maar een paar uur getrouwd met Leo en ze is al weduwe, dat is veruit de kortste huwelijk in Thuis. 

0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 972
- x 577
ik hoop maar dat ze dit keer verstandig is geweest en getrouwd is "met scheiding van goederen" anders is Nina er in de kortste tijd ervandoor met haar centen.
0 x
-
- x 435
Naar de gevangenis? Denk echt wel dat Nina nu wel wat anders aan haar hoofd heeft. Afscheid nemen van haar opa en een nieuwe oplossing vinden voor Yasmine.martha schreef: di 31 aug 2021, 12:31 ik hoop maar dat ze dit keer verstandig is geweest en getrouwd is "met scheiding van goederen" anders is Nina er in de kortste tijd ervandoor met haar centen.
Trouwens, Leo is overleden hé. Niet Marianne. Indien het geen huwelijk met scheiding van goederen was, zou Marianne net met een grotere erfenis kunnen overblijven als overlevende echtgenote. Nina is als kleindochter geen zelfs rechtstreekse erfgename aangezien haar moeder er nog tussen zit (al weet ik niet hoe zoiets gaat met een voortvluchtige erfgename). Zij kan enkel erven wat Leo haar eventueel aan de hand van een testament heeft toegekend.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Ook al trouw je met gemeenschap van goederen, wat voor het huwelijk van jou is blijft van jou.martha schreef: di 31 aug 2021, 12:31 Ik hoop maar dat ze dit keer verstandig is geweest en getrouwd is "met scheiding van goederen" anders is Nina er in de kortste tijd ervandoor met haar centen
0 x
-
- x 435
Ha nee hé. Als je een huwelijkscontract met gemeenschap van goederen aangaat. Worden de twee volledig eigen bezitten één gezamenlijk bezit. Als je wil dat enkel wat je gezamenlijk aanwerft gemeenschap wordt, moet je voor het stelsel gemeenschap van aanwinst opteren.heidiw schreef: di 31 aug 2021, 17:29Ook al trouw je met gemeenschap van goederen, wat voor het huwelijk van jou is blijft van jou.martha schreef: di 31 aug 2021, 12:31 ik hoop maar dat ze dit keer verstandig is geweest en getrouwd is "met scheiding van goederen" anders is Nina er in de kortste tijd ervandoor met haar centen.
0 x