Tom De Decker (Wim Stevens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef: za 03 apr 2021, 20:27 Of denken we dat de manier waarop Tania het met haar zoon deed dé aangewezen weg is? Had ze indertijd een ander pad gekozen, dan was Xander misschien nu niet dood, maar gewoon een liefhebbende zoon geweest.
Dat is appelen met peren vergelijken.
Tenzij Nina ook door een zatte Peter anoniem in het donker verkracht is en daarna die herinnering verdrongen heeft.
Hoe raar de verhaallijn Tania/Xander ook in elkaar stak, dit zijn twee totaal verschillende dingen.

Wat Tom betreft; dat dan weer wel ;) uitkomen doet het toch.
En of dat gebeurt of niet is niet de verantwoordelijkheid van Tom.
Of het ook een goede zaak is voor Yasmine valt nog af te wachten.
Als Peter blijft zeggen dat hij geen deel wil uitmaken van haar leven (wat ik nog wel best kon begrijpen, voor ze naar België kwamen), dan zou dat wel eens veel verdriet met zich kunnen mee brengen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Beter niet in de zin dat ze hierdoor contact gaat hebben met haar vader, maar beter in de zin dat ze eindelijk weet hoe de vork aan de steel zit. Dat ze het kind was van een vroegere relatie van haar moeder en dat die man intussen een eigen gezin heeft en daarom niets met haar te maken wil hebben. Dan wordt het mogelijk om de dingen te plaatsen.

Remember Sam, zij was niet de vrucht van een verkrachting, maar ze liep ook vele jaren rond met de vraag "wie is mijn moeder". Dat wens je niemand toe...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Tom heeft Peter daar toch ook over uitgevraagd. En het antwoord was dat hij niks voor Yasmine wil voelen omdat hij nooit deel van haar leven kon/kan uit maken. Als je het zo bekijkt is het wél te begrijpen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik denk dat dit Peters keuze is. Het is niet omdat hij al een gezin heeft, dat Yasmine nooit met hem kan of mag omgaan. Volgens mij zou Nina daar niet op tegen zijn en Femke - na de eerste shock - kan er ook mee leven. Tenslotte heeft ze haar halfbroer Gabriel indertijd ook geaccepteerd.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: zo 04 apr 2021, 15:19 Het is niet omdat hij al een gezin heeft, dat Yasmine nooit met hem kan of mag omgaan. Volgens mij zou Nina daar niet op tegen zijn en Femke - na de eerste shock - kan er ook mee leven.
En Yasmine blijft niet eeuwig dat kleine meisje onder de vleugels van mama hé. Ooit wordt dat een zelfstandig vrouw die haar eigen keuzes maakt. Wat gaat hij dan doen als zij ineens voor zijn deur staat?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Tiboko schreef: za 03 apr 2021, 20:27 Omdat het Karin haar huis is waar ze nu in wonen en omdat Marianne toch ook Leo meebracht ? Zou raar geweest zijn als Karin er dan niet bij was, dan zou Marianne ongetwijfeld gevraagd hebben of Karin haar wilde ontwijken...
Dan had hij wel iets kunnen bedenken zoals Karin die naar Kobe was. Het is niet dat Marianne en zij goeie vriendinnen zijn. Integendeel zelfs. Ik denk dus niet dat Marianne haar zou gemist hebben.
Tiboko schreef: za 03 apr 2021, 20:27 En veiliger voor Tom? Hoezo veiliger? Tom heeft toch niks te vrezen, het is Peter die een kind heeft dat hij voor de buitenwereld verborgen houdt. Sowieso is / was het maar een kwestie van tijd voor dit zou uitkomen. Denk dat Nina daar ook stiekem op hoopt, want dan is er ook voor Yasmine eindelijk duidelijkheid.
Veiliger of die manier dat Karin dan geen vragen zou kunnen stellen bij zijn interesse ivm Nina. Niet veiliger voor hem persoonlijk maar gewoon voor het beschermen van de waarheid. Nu goed, intussen weet Peter dat Karin het weet en hij heeft daar vrij goed op gereageerd en dus doet het er niet echt meer toe.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

is het een idee of is Tom zoals velen slachtoffer geworden van de corona-kilo's ????
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Die grond in dat kantoor van Tom moet toch blinken als een spiegel...zoals hij op z'n knieën kruipt voor Peter! Niet te doen! Wat een onderdanig slaafje is hij geworden. Gewoon lachwekkend! Als dat een advocaat is...die zou ik niet willen om me te verdedigen! Slapjanus ja!
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Ik vrees dat hij zodanig het noorden kwijt is dat hij het zuiden niet meer weet liggen. Karin ontslaan om zijn vriendje te helpen... Maar hij wil haar wel niet kwijt als lief... Was ik Karin, dan stonden zijn valiezen aan de voordeur.
3 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Ja inderdaad, Heidiw, hij verdient niet beter!
Belachelijk ventje
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

dat is allemaal wel waar maar , eerlijk, in de plaats van Tom had ik die karin al lang buiten gezwierd , ook privé !
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

heidiw schreef: vr 07 jan 2022, 00:02 Was ik Karin, dan stonden zijn valiezen aan de voordeur.
volledig akkoord. Binnenkort kan hij ook op het appartementje van Peter gaan wonen! Overal komt Peter binnen langs de achterdeur, maar speelt het altijd klaar door z'n arrogante houding de hoofdrol naar zich toe te trekken!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Peter huurt geen appartementje, maar een huis. En Karin is natuurlijk ook niet vrij van zonden. Als ik #Team Karin lees, denk ik dat veel mensen kort van geheugen zijn.

Lijkt wel Luc, die na zijn "accident" ook ineens de goeie lieve man werd, al zijn zonden in één klap vergeten.

En Tom is natuurlijk de slechtste baas die op aarde rondloopt. Had had zoveel andere oplossingen kunnen bedenken (bv Karin doet haar "schooljob" thuis en Peter doet hetzelfde met de schaarse uren dat Karin op kantoor is), dan hoeven ze elkaar nooit te zien.

Maar nee, de pantoffelheld kiest wéér de slechtst mogelijke optie.
0 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Karin geeft echt geen 20 uur college per uur, ze geeft maar 1 vak.
Dus zullen het wel wat meer zijn dan 'schaarse uren' die ze op kantoor doorbracht.
Verder heeft Peter ook heel wat boter op zijn hoofd, die heeft ook al een hele palmares vol negatieve dingen op zijn naam staan.
Dus mensen die voor team Karen kiezen, hebben gewoon een andere mening.
Dat heeft niet per se met een kort geheugen te maken, vooral omdat de Thuisschrijvers soms zelf wel eens vergeten wat ze hun personages in het verleden allemaal hebben laten uitsteken en wat er allemaal gebeurd is.
Zoals de schorsing van Karin die al lang afgelopen is.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Wellicht ben je niet zo vertrouwd met de academische wereld, maar lesgeven is maar het topje van de job, er komen natuurlijk uren en uren aan voorbereiding bij he. Dus schaarse uren = uren waar ze voor het kantoor werkt in plaats van voor zichzelf.

Maar ja. Dit en Peters kerfstok kunnen we beter in hun eigen topic bespreken, toch ??
0 x
Plaats reactie